Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Mechanik w Grecji
Autor Wiadomość
uhuprzem 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Ducato Carioca 40 2002r 2.8JTD
Dołączył: 12 Kwi 2017
Piwa: 51/1
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-07-02, 05:44   Mechanik w Grecji

Cześć!
Wczoraj jadąc z Salonik w okolice Lamia w pewnym momencie straciliśmy 5-ty bieg w Ducato 2.8 rocznik 2002. Camper jedzie dalej, ale bez piątki no i obawiamy się czy problem się nie pojawi z kolejnymi biegami.
Czy znacie/korzystaliście z jakiegoś serwisu w Grecji w okolicach od Wolos, przez Ateny (dajej kierujemy się na południe Peloponezu)? Chciałbym znaleźć fachowca który zerknie do skrzyni i zdiagnozuje problem...
_________________
Pozdrawiam
PrzeM
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kuba L. 
stary wyga


Twój sprzęt: FIAT DUCATO 2.5D FFB TABBERT EUROPA 560 93r
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Wrz 2009
Piwa: 17/37
Skąd: WPI
Wysłany: 2019-07-02, 08:54   

W Volos jest min. serwis Fiata, ale ty jesteś już niżej, jeżeli potrzebujesz diagnozy to zjedź do Lamii im większe miasto tym lepiej.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bim 
Kombatant
Jacek


Twój sprzęt: Peugeot Adriatik 2,5D 1991 rok
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Piwa: 67/41
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 2019-07-02, 12:01   

Oj będzie bolało w serwisie fiata to od 500euro na dzień dobry ,żeby się nie skończyło na wymianie skrzyni :oops:

5bieg zaczął ci wyskakiwać czy zniknął od razu ?

Ja wracałem na 4 biegu do Polski
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
uhuprzem 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Ducato Carioca 40 2002r 2.8JTD
Dołączył: 12 Kwi 2017
Piwa: 51/1
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-07-02, 14:04   

Zniknął nagle, od razu. Można „wrzucić” piątkę ale zachowuje się jak na luzie.
_________________
Pozdrawiam
PrzeM
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Misio 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Toskana 1,9 TD
Nazwa załogi: MisioKot
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Maj 2010
Piwa: 465/747
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-02, 15:44   

Skontaktuj się z kolegą Gewehr, dobry mechanik, napewno pomoże lub podpowie. Miałem ten sam problem tylko że na Węgrzech. Wróciłem na czwórce a skrzynie naprawił. Polecam :spoko
_________________
Pozdrawiamy - Danusia-Kotek i Henio-Misio

Śpieszmy się kochać ludzi tak szybko odchodzą...ks.Jan Twardowski
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Roberto 
weteran


Twój sprzęt: Elnagh Baron 73G
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Piwa: 57/22
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2019-07-02, 17:14   

Temat znany wielu właścicielom aut z silnikiem 2,8.
Też to niestety przerabiałem. Miałem minimalny wyciek oleju przez simering na półosi.
W przypadku tej skrzyni tryby 5-ego biegu są na samej górze i jak stan oleju jest zbyt niski to wtedy ulegają one "zmieleniu".
W grę wchodzi wymiana. Same zębatki to koszt kilkuset złotych.
Na szczęście, z kanału, dostęp do nich jest dość łatwy. Odkręca się dekielek z boku i nie potrzeba wyjmować całej skrzyni.
W ubiegłym roku, w drodze do Turcji, kolega gryz3k też miał taki problem. Objawy identyczne i też do wymiany zębatki.
_________________
pozdrawiam
Robert

PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE... ;)
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 28 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 152/103
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-02, 18:29   

Podjedź do jakiegoś warsztatu, niech odwrócą przesuwkę. Do puki nie naprawisz, to nie wkładaj już tej V, bo zjedziesz koło. Jest to standardowe uszkodzenie i nie wynika ze zbyt małej ilości olej. Wycina ję od zbyt wczesnego wkładania V biegu(poniżej 80km/h). Na Youtube masz film z wymiany takiej piątki. Możesz śmiało jechać na 4 biegu. Chociaż ja bym tego nie robił, szkoda silnika :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Roberto 
weteran


Twój sprzęt: Elnagh Baron 73G
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Piwa: 57/22
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2019-07-02, 20:20   

Gewehr napisał/a:
Jest to standardowe uszkodzenie i nie wynika ze zbyt małej ilości olej. Wycina ję od zbyt wczesnego wkładania V biegu(poniżej 80km/h).

Z tym olejem to wiedza pochodząca od zaprzyjaźnionego mechanika, który naprawiał mi skrzynię.
U mnie faktycznie było za mało oleju.
Tak czy siak ta usterka to standard.
_________________
pozdrawiam
Robert

PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 28 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 152/103
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-02, 20:25   

Swoją wiedzę w tym temacie, też nabyłem od zaprzyjaźnionego mechanika ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
KMW;CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 102/75
Skąd: Gliwice - przelotem
Wysłany: 2019-07-03, 06:08   

A swoją droga pytanie............

czy na tą usterke to narażone są wszystkie skrzynie w 2.8 JTD ? Jakies roczniki ? Jest zawsze ten sam typ skrzyń ? Pytam bo u mnie jeszcze tej "przyjemności" nie zaznałem :chytry
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rav 
weteran

Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Maj 2014
Piwa: 53/11
Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2019-07-03, 11:45   

Gewehr:
1. czy może wracać na IV bez ingerencji w skrzynię (tak jak jest, po awarii), bez ryzyka dalszych uszkodzeń?

Ja mam "6", ale wolałbym wiedzieć, czy w razie podobnego przypadku mogę kontynuować urlop.
_________________
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
uhuprzem 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Ducato Carioca 40 2002r 2.8JTD
Dołączył: 12 Kwi 2017
Piwa: 51/1
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-07-03, 15:51   

Dzięki wszystkim za pomoc. Auto podstawiliśmy do lokalnego warsztatu. Zdjęli dekiel i oczywiście piątka zmielona pełno pourywanych ząbków w oleju. Poprosiłem o dokładne wyczyszczenie i przepłukanie skrzyni, zamknięcie, uszczelnienie i zalanie olejem. Dalsza trasa do bez piątki, nie spieszymy się. Majstry niestety ni w ząb po angielsku czy niemiecku, ja nic po grecku. Bardzo pomógł mi p. Wiesław (polski mechanik z Aten). Przez telefon tłumaczył rozmowę z mechanikiem.
_________________
Pozdrawiam
PrzeM
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 28 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 152/103
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-03, 17:36   

Rav napisał/a:
Gewehr:
1. czy może wracać na IV bez ingerencji w skrzynię (tak jak jest, po awarii), bez ryzyka dalszych uszkodzeń?

Ja mam "6", ale wolałbym wiedzieć, czy w razie podobnego przypadku mogę kontynuować urlop.

Jeśli jest to skrzynia V biegowa w ducato przed 2006 rokiem, to można jechać na IV biegu i nic nie powinno się stać. Oczywiście prędkość w granicach rozsądku :mrgreen:
Przy VI biegowej, czy to na dwóch wałkach, czy na trzech. Nie można. W tych skrzyniach, jak sypnie się jakiś bieg, od razu lecą za nim łożyska. Gdy ulegną uszkodzeniu łożyska, to w szybkim tempie również wałki :-/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
uhuprzem 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Ducato Carioca 40 2002r 2.8JTD
Dołączył: 12 Kwi 2017
Piwa: 51/1
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-07-03, 19:48   

W takim układzie mam szczęście, skrzynia 5 biegowa ducato 2002 :D
_________________
Pozdrawiam
PrzeM
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rav 
weteran

Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Maj 2014
Piwa: 53/11
Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2019-07-03, 20:30   

To zostanie ADAC i powrót na lawecie :-)
_________________
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***