Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zasilacz Elektromatic LA 110
Autor Wiadomość
ziomek 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Przyszłość pokaże.
Dołączył: 27 Maj 2011
Piwa: 1/3
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-06-16, 21:51   Zasilacz Elektromatic LA 110

Podłączyłem kampera do sieci 230AC i zauważyłem, że akumulator pokładowy nie jest ładowany.
W czasie jazdy jest OK. Po przejchaniu jakiegoś odcinka np. światło wewnętrzne działa. Jednak napięcie podtrzymywane jest bardzo krótko i na drugi dzień rybka.
Wieku akumulatora nie znam, pewnie jest ..... słaby

Po ściągnięciu fotela pasażera zobaczyłem coś co przypomina instalcję pirotechniczną. Jest tam też wspomniany w tytule Elektromatic LA 110 (obudowa niebieska). Wygląda, że jest to zasilacz ładujący akumulator pokładowy (na pokładzie jest akumulator ołowiany o pojemności 55Ah i do niego równolegle podłaczony drugi analogiczny w sposób, że wstyd zdjęcie zamieścić). Zmierzyłem napięcie wyjściowe z zasilacza i wynosi ... 0V. Napięcie na klemach aku pokładowego ok 7,6V. Rozebrałem obudowę zasilacza i trafo było ciepłe czyli pracuje.
Zacząlem studiować internet i razem z google translatorem wpadłem na forum niemieckie. Wyszło na to, że jeżeli akumulator pokładowy bym podładował.... jakimś innym zasilaczem to potem Elektromatic by ruszył ???? :shock:

Czy jest tak, że Elektromatic LA110 bez obciążenie nie będzie podawał napięcia na wyjściu ?
Czyli jak będzie aku do niczego to właśnie będzie taki objaw?
Czy Ktoś ma takie ujstrojstwo? i Mógłby zmierzyć napięcie jak to jest w praktyce.

A przy okazji. Jeżeli ten zasilacz padł, albo aku jest do wymiany, to czy nie lepiej kupić akumulator żelowy. Jeżeli tak to jaka pojemność jest optymalna? (wiem zapytacie co chcę podłączyć) - ale taki standardzik. No i rozumiem, że wówczas musi być zasilacz dedykowany pod akumulator żelowy?

Pozdrawiam i czekam na info :shock:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA CARADO PLA RollerTeam GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 60/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2013-06-16, 22:51   

ziomek napisał/a:
Jeżeli ten zasilacz padł, albo aku jest do wymiany, to czy nie lepiej kupić akumulator żelowy.


To urządzenie nie nadaje sie do pracy z akumulatorem żelowym,
_________________
www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ziomek 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Przyszłość pokaże.
Dołączył: 27 Maj 2011
Piwa: 1/3
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-06-20, 22:04   

Kaimar, tak wiem. Masz rację :)
Moja wiedza jest nadal uboga a problemów przyrasta :evil:

Powiedzcie czy w standardwym wyposażeniu Hymerka z 1992 roku jest oświetlenie, które będzie zasilane bezpośrednio z 230V AC.
Na dzień dzisiejszy wygląda tak, że oświetlenie wewnętrzne jest tylko (?) na 12V DC.
I nawet jak mam podłączone zasilanie zewnętrzne 230V AC to i tak lampy nie świecą bo jest problem z akumulatorem bądź jego ładowaniem :evil: Czy rzeczywiście jest tak, że nie ma oświetlenia na 230V AC? Czy czy lampy 12VDC są zasilane tylko z akumulatora pokładowego? Myśląłem, że jest zasilacz 12 DC, który z pominięciem akumulatora będzie zasilał lampy?

Mam na wyposażeniu Elektromatic LA110 - tak jak pisałem w temacie.
Ale na razie nie potrafię go rozszyfrować :shock: Czekam na wszelkiego rodzaju pomysły i sugestie. Z góry dziekuję :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ziomek 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Przyszłość pokaże.
Dołączył: 27 Maj 2011
Piwa: 1/3
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-06-21, 14:13   

Czy jakaś bratnia dusza wesprze mnie w moich problemach ? :(
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
HENRYCZEK 
weteran

Twój sprzęt: Carthago 148 H jak Henryczek;)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lis 2011
Piwa: 50/106
Skąd: Południe
Wysłany: 2013-06-21, 14:56   

Umów się i podjedz do kaimara , z BB masz 50 minut jazdy.Fachowość gwarantowana.

Ps.Mam prostownik,a nawet dwa (Bester) i nie rozpoczną ładowania gdy aku jest wycacany do zera.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ziomek 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Przyszłość pokaże.
Dołączył: 27 Maj 2011
Piwa: 1/3
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-06-21, 18:00   

Henryczek dzięki, spróbuję :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
2mirek 
doświadczony pisarz
Pasionat turystyki i historii


Twój sprzęt: Fiat Ducato Pilote. 2.5 D "93 - Hymer
Dołączył: 12 Wrz 2011
Piwa: 6/7
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2013-10-14, 23:18   

Posty się urwały i nie wiadomo co dalej?

Tak to już jest że jak ktoś cos potrzebuje to krzyczy -
LUDZIE POMÓŻCIE!!

A jak już sobie poradzi to ma to często już gdzieś. :idea: :lol:

No ale może kolega jeszcze coś na ten temat napisze.

Ja ze swojego doświadczenia wiem że jeżeli zasilacz nie pracuje
to uszkodzone są 2 tyrystory. W polsce teoretycznie zamienniki do nich
są, ale niestety nie podejmują pracy.
Problem jest w tym że na orginałach nie ma oznaczenia i nie wiadomo co to jest.

Najtańsze rozwiązanie to takie, żeby sobie kupić na Allegro prostownik impulsowy za 55 zeta
i podłączyć w miejsce starego zasilacza.

Sam prostownik przykręcić z tyłu do blachy obudowy.
Tak żeby był dostęp do przycisków.

Największa zaleta to taka że prostownik sam się odłącza po nałdowaniu
ładując jedynie aku prądem konserwującym ok. 02A.

100% pewności że będzie działał.

Orginalne zasilacze też podobnież gdzieś naprawiają , ale nie wiem za ile, natomiast
cena używanego wymosi UWAGA!!!! 2000 ZŁ.

Pozdrawiam

Prostownik.jpg
Plik ściągnięto 395 raz(y) 43,17 KB

_________________
Mirek
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lepciak 
weteran

Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Piwa: 45/10
Skąd: Gdańsk-Oliwa
Wysłany: 2013-10-15, 13:26   

2mirek
Cytat:
natomiast cena używanego wymosi UWAGA!!!! 2000 ZŁ.

Swego czasu w miejsce spalonego energobloku wykonałem zasilanie układu elektrycznego kampera z samoczynnym załączaniem jak i wyłączaniem ładowania na prostowniku za 300 zł . Do tego doszło podłączenie solara. Musiałbym zobaczyć instalację w Twoim kamperze aby doradzić lub prędzej - po prostu wstawić co trzeba i podłączyć. Za daleko mieszkasz.
Prostownik jaki prezentujesz na zdjęciu jest za słaby do pracy w kamperze. Ponadto po samoczynnym wyłączeniu samoczynnie nie załączy się.
_________________
lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
2mirek 
doświadczony pisarz
Pasionat turystyki i historii


Twój sprzęt: Fiat Ducato Pilote. 2.5 D "93 - Hymer
Dołączył: 12 Wrz 2011
Piwa: 6/7
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2013-10-15, 16:54   

Tak to prawda drogi kolego że po wyłączeniu
samoczynnie się nie załączy.

I to jest największa jego wada ale wcale nie taka duża,
bo jak napisałem już prostownik do końca się nie wyłącza.
Natomiast trzeba go włączać jeżeli się chce podładowywać aku
za każdym razem przyciskając przycisk.

To prawda że wspominany tu prostownik daje max prąd rzędu 3.5-4A
Ale pamiętajmy że czym mniejszym pradem ładujemy aku, tym
dłużej będzie on nam służył.
Fabryczny zasilacz miał 7A

Ja mam wstawiony 100A aku, a mówiąc że prostownik 3.5 ampera jest za słaby,
Polemizował bym z tobą na ten temat.
Moim zdaniem po prostu dłużej się będzie ładował.
A zalecenie producentów aby ładować akumulatory ołowiowe prądem
nie większym niż 10% wart. max to nie znaczy że możemy go ładować np 5%,
ale wtedy nie będzie to trwało 24 godz. a 48 godz.

Jestem kolekcjonerem prostowników, które to notabene sam wykonałem,
najwięcej mogę dać z jednego nawet do 30A ale to tylko w wyjątkowych sytuacjach i to też tylko max na góra 15 minut góra.

A wracając do tematu mój układ elektroniczny próbowało naprawiać
dwóch elektroników w dwóch warzsztatach i obydwaj polegli.
Odpuściłem więc sobie ten temat, a ze skrzynki i trafo zrobiłem sobie kolejny prostownik.

Ale może kiedyś stanie się cud i ktoś może mi naprawi popsuty układ wtedy przełoże go znowu do org. obudowy.


W załączonej focie są już zamontowane jakieś zamienniki.
W orginałach nie było żadnych napisów.

Dziękuję Ci za zainteresowanie się tematem i chęcią pomocy. :spoko :wyszczerzony:

Pozdrawiam

prostownik c.jpg
Plik ściągnięto 18233 raz(y) 229,56 KB

Prostownik a.jpg
Plik ściągnięto 18232 raz(y) 236,83 KB

prostownik b.jpg
Plik ściągnięto 18232 raz(y) 241,52 KB

_________________
Mirek
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lepciak 
weteran

Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Piwa: 45/10
Skąd: Gdańsk-Oliwa
Wysłany: 2013-10-16, 11:23   

2mirek
Cytat:
To prawda że wspominany tu prostownik daje max prąd rzędu 3.5-4A

Takie prostowniki (bez żadnej automatyki) nagminnie wstawiają Niemcy w zastępstwie spalonych energobloków. Jest to produkt stosunkowo tani a robi wrażenie produktu wysokiej jakości. Dodatkowo robi a raczej wytwarza stosunkowo duże ilości soli. Może to jakiś nowy typ solara?

Rok temu wymontowałem taki prostownik z kampera przybyłego z Niemiec.
Zniszczył akumulator powodując zasolenie siebie, komory w której był zamontowany oraz przebiegających w pobliżu przewodów.
_________________
lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
2mirek 
doświadczony pisarz
Pasionat turystyki i historii


Twój sprzęt: Fiat Ducato Pilote. 2.5 D "93 - Hymer
Dołączył: 12 Wrz 2011
Piwa: 6/7
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2013-10-16, 11:55   

Witam

Cytat:
Takie prostowniki (bez żadnej automatyki) nagminnie wstawiają Niemcy w zastępstwie spalonych energobloków. Jest to produkt stosunkowo tani a robi wrażenie produktu wysokiej jakości. Dodatkowo robi a raczej wytwarza stosunkowo duże ilości soli


Nie gniewaj się ale naprawdę nic nie zrozumiałem z Twojego powyższego postu.

Gdybyś był tak miły i troszkę rozwinął jednak ten temat.

Pozdrawiam Cię Mirek
_________________
Mirek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bigos 
stary wyga


Twój sprzęt: Ducato Fendt
Nazwa załogi: GRZEŚKI
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Sty 2013
Piwa: 37/20
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-19, 15:53   

mam taki zasilacz ( jak na zdjęciach). czy zatem mam energoblok czy zasilacz

kupowałem z energoblokiem a okazuje się , że mam zupełnie co innego.

z tym że działa i ładuje , warunkiem ładowania nie jest tylko odpowiedni stan akumulatora , ale również załączenie przycisku ON na panelu obsługi. Wczoraj tego nie zrobiłem, i dziś miałem mały ZONK , że energoblok / zasilacz mi padł. Na szczęscie nie.
_________________
Zapalony kajakarz
www.splywy.jimdo.com
Szef załogi Grześki
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
jarekzpolski 
stary wyga


Twój sprzęt: Laika na Transicie
Nazwa załogi: jarki
Dołączył: 04 Mar 2010
Piwa: 83/6
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-11-19, 19:53   

Bigos napisał/a:
mam taki zasilacz ( jak na zdjęciach). czy zatem mam energoblok czy zasilacz...


masz zasilacz. Czym jest energoblok podpowie Ci kilka pierwszych postów tego ---> wątku

przeciętny energoblok Schaudt-a (nowy) bez wodotrysków, ale z panelem i kompletem kabli kosztuje ponad 1500 PLN. Używki oczywiście taniej...

Schaudt
_________________
2+2+Pies Kudłaty
"Każdy kolejny dzień jest pierwszym dniem reszty naszego życia" Frazes ? Niekoniecznie...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
2mirek 
doświadczony pisarz
Pasionat turystyki i historii


Twój sprzęt: Fiat Ducato Pilote. 2.5 D "93 - Hymer
Dołączył: 12 Wrz 2011
Piwa: 6/7
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2013-11-26, 20:55   

Bigos napisał/a:
mam taki zasilacz ( jak na zdjęciach). czy zatem mam energoblok czy zasilacz


Na którym zdjęciu się znaczy,- hę?
_________________
Mirek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jarekzpolski 
stary wyga


Twój sprzęt: Laika na Transicie
Nazwa załogi: jarki
Dołączył: 04 Mar 2010
Piwa: 83/6
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-11-26, 21:07   

ja się odnosiłem do Twoich (Mirkowych znaczy się) :szeroki_usmiech

jeśli nie o nie szło to sorry...
_________________
2+2+Pies Kudłaty
"Każdy kolejny dzień jest pierwszym dniem reszty naszego życia" Frazes ? Niekoniecznie...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***