Silnik 2.0 Jtd |
Autor |
Wiadomość |
malinex2
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ford Hobby T 500 GFSC
Nazwa załogi: Renata Mietek
Dołączył: 22 Lip 2017 Postawił 1 piw(a) Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2017-08-14, 19:47 Silnik 2.0 Jtd
|
|
|
Witam.Mam pytanie,czy silnik 2.0 Jtd o mocy 86 km w fiacie dukato pułintegra dł.ok.5.6 m ma wystarczającą moc czy lepiej szukać z silnikiem 2.3 lub 2.8 |
|
|
|
|
bart.ek
zaawansowany
Twój sprzęt: E86
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sie 2013 Piwa: 6/6 Skąd: SY
|
Wysłany: 2017-08-14, 20:52
|
|
|
2.0 w ducato spinany był z krótkimi skrzyniami biegów, więc o dziwo nawet jakoś się przemieszcza (oczywiście szczególnie szybki nie będzie), ale problemem jest szybkość podróżna/spalanie/głośność związana z wysokimi obrotami. Mając wybór - zdecydowanie lepszymi propozycjami są 2.3 i 2.8. Główna zaleta 2.0 to niska akcyza. |
|
|
|
|
malinex2
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ford Hobby T 500 GFSC
Nazwa załogi: Renata Mietek
Dołączył: 22 Lip 2017 Postawił 1 piw(a) Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2017-08-14, 21:19
|
|
|
Dzięki za odpowiedz.Też tak myślałem.Ale jakoś tak się składa że Któryś z kolei kamper który mi pasuje jest z tym silnikiem.No cóż muszę się uzbroić w cierpliwość i dalej szukać,może po sezonie będzie większy wybór. |
|
|
|
|
Rav
weteran
Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Maj 2014 Piwa: 145/22 Skąd: z prawilnego kraju
|
Wysłany: 2017-08-15, 00:20
|
|
|
Do półintegry z taką długością wystarczy. Bez problemu za kilka stówek podniesiesz moc w okolice 115KM. Osobiście użytkuję 6m alkowę z takim motorkiem i nie mam problemów ani na podjazdach (tydzień temu przejechałem Transalpinę), ani na trasie - wygodna prędkość podróżna 90-100 km/h, ale można sporo szybciej.
Pierwsze na czym bym się skupiał to zabudowa. Silnik to sprawa mniej istotna w tym gabarycie o którym piszesz (choć oczywiście mocy nigdy za wiele). |
_________________ Byle do przodu |
|
|
|
|
bart.ek
zaawansowany
Twój sprzęt: E86
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sie 2013 Piwa: 6/6 Skąd: SY
|
Wysłany: 2017-08-15, 09:02
|
|
|
Silnik remapem podgonisz do 110-115KM, ale przełożeń w skrzyni nijak to nie wydłuży... |
|
|
|
|
malinex2
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ford Hobby T 500 GFSC
Nazwa załogi: Renata Mietek
Dołączył: 22 Lip 2017 Postawił 1 piw(a) Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2017-08-15, 09:34
|
|
|
Oczywiście że wyposażenie domku jest ważna tym bardziej że zamierzam zimować na płw.Iberyjsim a więc w wyposażeniu muszę mieć solar ,2 butlegazowe,rowery,satelite i sporo zapasów ,więc ciężar auta będzie max dopuszczalny a trzeba przejechać Pireneje |
|
|
|
|
Rav
weteran
Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Maj 2014 Piwa: 145/22 Skąd: z prawilnego kraju
|
Wysłany: 2017-08-15, 11:00
|
|
|
bart.ek napisał/a: | Silnik remapem podgonisz do 110-115KM, ale przełożeń w skrzyni nijak to nie wydłuży... |
A po co wydłużać przełożenia? Jeśli nie masz w planach jeździć 110-120 km/h to nie ma problemu, bardziej hałasuje zabudowa aniżeli silnik. Przy 90 km/h masz ok. 2,5 tys. obrotów. Ile będziesz miał obrotów przy tej prędkości w 2.8? |
_________________ Byle do przodu |
|
|
|
|
|
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA
Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 179/131 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2017-08-15, 11:35
|
|
|
Rav napisał/a: | .......... Ile będziesz miał obrotów przy tej prędkości w 2.8? |
1500 - 2000 |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
|
|
|
|
|
Rav
weteran
Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Maj 2014 Piwa: 145/22 Skąd: z prawilnego kraju
|
Wysłany: 2017-08-15, 12:13
|
|
|
MILUŚ napisał/a: | Rav napisał/a: | .......... Ile będziesz miał obrotów przy tej prędkości w 2.8? |
1500 - 2000 |
Miluś. Te 1,5 kprm to chyba jak dołożyłeś sobie "szóstkę"? Powinieneś mieć jakieś 2,1 kprm przy tej prędkości. |
_________________ Byle do przodu |
|
|
|
|
|
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA
Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 179/131 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2017-08-15, 18:23
|
|
|
Rav napisał/a: | ............
Miluś. Te 1,5 kprm to chyba jak dołożyłeś sobie "szóstkę"? Powinieneś mieć jakieś 2,1 kprm przy tej prędkości. |
No aż mi się wierzyć nie chce......... no chyba się przejadę swym |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
|
|
|
|
|
bart.ek
zaawansowany
Twój sprzęt: E86
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sie 2013 Piwa: 6/6 Skąd: SY
|
Wysłany: 2017-08-16, 09:23
|
|
|
Kto ma ducato '02-'06 z 2.0jtd pod maską ten będzie siłą rzeczy chwalił, bo się przyzwyczaił. Moim zdaniem zaleta tego silnika w ducato to jedynie niska akcyza. Mocy ma nie za wiele, skrzynię krótką, co rzutuje na komfort (hałas) i zużycie paliwa. Przejedź się ducato 2.3 albo najlepiej 2.8 z tych lat i potem napisz jak bardzo 2.0 od nich odstaje |
|
|
|
|
|
eler1
Kombatant
Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy Dołączył: 15 Sty 2007 Piwa: 52/129 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2017-08-16, 12:41
|
|
|
Miałem silnik 2.0JTD PSA po programie w kamperku krótkim dł.5,9m z alkową i było ok. Co do skrzyni bardzo dobrze zestrojona i na zakopiance na 5 biegu oczywiście jak jakiś spowolniacz nie zblokował. Do półintegry ok. Bardziej żwawy i nie było bardzo głośno nawet 3 tys. obrotów wielkiej różnicy nie zauważysz z 2.3 Iveco bardziej mułowaty. A co do spalania to też różnicy nie wielkich nie ma chyba że jedziesz na maksa to 2.0 mniej spali bo nie ma gdzie wlać . Po 2.0 wolał bym 2.8 |
_________________ Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT
Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
|
|
|
|
|
Rav
weteran
Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Maj 2014 Piwa: 145/22 Skąd: z prawilnego kraju
|
Wysłany: 2017-08-16, 22:59
|
|
|
bart.ek napisał/a: | Kto ma ducato '02-'06 z 2.0jtd pod maską ten będzie siłą rzeczy chwalił, bo się przyzwyczaił. Moim zdaniem zaleta tego silnika w ducato to jedynie niska akcyza. Mocy ma nie za wiele, skrzynię krótką, co rzutuje na komfort (hałas) i zużycie paliwa. Przejedź się ducato 2.3 albo najlepiej 2.8 z tych lat i potem napisz jak bardzo 2.0 od nich odstaje |
To nie jest kwestia chwalenia lub nie, a jedynie prostowania często bzdurnych wypowiedzi typu "nie jedzie" itp. Między 2.0 a 2.3 z tych lat nie widzę różnicy (2.0 po remapie ma taką samą moc i moment jak 2.3, które w serii ma 110KM) - uprzedzę pytanie: tak jeździłem. Zauważalna różnica będzie dopiero względem 2.8 (lepsze zbieranie się z dołu, bez konieczności wyższego kręcenia). Teraz trzeba sobie zadać pytanie: co ma być priorytetem? Dla mnie nie jest nim rodzaj motoru, choć oczywiście najchętniej widziałbym u siebie 3.0 JTD 180KM w automacie.
Co do spalania, śmiem twierdzić, że 2.0 przy 90 km/h spali mniej aniżeli 2.8 pomimo, że będzie mieć o ok. 20% wyższe obroty. Tylko znów pytanie: Czy kampera kupujemy kierując się spalaniem? Ja nie. Litr różnicy nie ma dla mnie żadnego znaczenia.
I tak znów jest gadka o wyższości świąt BN.
Reasumując: malinex2 - szukaj 3.0 JTD. Będziesz miał przecinaka i wciągniesz nosem wszelkie 2.0, 2.3 i 2.8. Mocy nigdy za wiele. |
_________________ Byle do przodu |
|
|
|
|
malinex2
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ford Hobby T 500 GFSC
Nazwa załogi: Renata Mietek
Dołączył: 22 Lip 2017 Postawił 1 piw(a) Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2017-08-17, 14:46
|
|
|
Dzięki koledzy za interesującą dyskusję.Reasumując muszę skupić się na jak najlepszym wyposażeniu domku i stanie technicznym auta.Jeśli chodzi o stan techniczny to korzystam z usług profesjonalnych firm zajmujących się oględzinami przedzakupowymi auta i jak dotychczas nie zawiodłem się.Jedynie nie sprawdzają szczelności domku.Jeszcze odnośnie silników to czytałem wiele opinii i najbardziej chwalonymi za bezawaryjnośc są chwalone silniki Iveco 2.3 i 2.8 |
|
|
|
|
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA
Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 179/131 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2017-08-17, 19:01
|
|
|
Rav napisał/a: | MILUŚ napisał/a: | Rav napisał/a: | .......... Ile będziesz miał obrotów przy tej prędkości w 2.8? |
1500 - 2000 |
Miluś. Te 1,5 kprm to chyba jak dołożyłeś sobie "szóstkę"? Powinieneś mieć jakieś 2,1 kprm przy tej prędkości. |
No dziś jak obiecałem przegoniłem po autostradzie swego wielbłąda i............przy ciepłym silniku 90 km/h jedzie przy 1500 - 1800 obr./min . |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
|
|
|
|
|
|