Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik 2.0 Jtd
Autor Wiadomość
malinex2 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ford Hobby T 500 GFSC
Nazwa załogi: Renata Mietek
Dołączył: 22 Lip 2017
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2017-08-14, 19:47   Silnik 2.0 Jtd

Witam.Mam pytanie,czy silnik 2.0 Jtd o mocy 86 km w fiacie dukato pułintegra dł.ok.5.6 m ma wystarczającą moc czy lepiej szukać z silnikiem 2.3 lub 2.8
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bart.ek 
zaawansowany

Twój sprzęt: E86
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2013
Piwa: 6/6
Skąd: SY
Wysłany: 2017-08-14, 20:52   

2.0 w ducato spinany był z krótkimi skrzyniami biegów, więc o dziwo nawet jakoś się przemieszcza (oczywiście szczególnie szybki nie będzie), ale problemem jest szybkość podróżna/spalanie/głośność związana z wysokimi obrotami. Mając wybór - zdecydowanie lepszymi propozycjami są 2.3 i 2.8. Główna zaleta 2.0 to niska akcyza.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
malinex2 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ford Hobby T 500 GFSC
Nazwa załogi: Renata Mietek
Dołączył: 22 Lip 2017
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2017-08-14, 21:19   

Dzięki za odpowiedz.Też tak myślałem.Ale jakoś tak się składa że Któryś z kolei kamper który mi pasuje jest z tym silnikiem.No cóż muszę się uzbroić w cierpliwość i dalej szukać,może po sezonie będzie większy wybór.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rav 
weteran

Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Maj 2014
Piwa: 145/22
Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2017-08-15, 00:20   

Do półintegry z taką długością wystarczy. Bez problemu za kilka stówek podniesiesz moc w okolice 115KM. Osobiście użytkuję 6m alkowę z takim motorkiem i nie mam problemów ani na podjazdach (tydzień temu przejechałem Transalpinę), ani na trasie - wygodna prędkość podróżna 90-100 km/h, ale można sporo szybciej.

Pierwsze na czym bym się skupiał to zabudowa. Silnik to sprawa mniej istotna w tym gabarycie o którym piszesz (choć oczywiście mocy nigdy za wiele).
_________________
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bart.ek 
zaawansowany

Twój sprzęt: E86
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2013
Piwa: 6/6
Skąd: SY
Wysłany: 2017-08-15, 09:02   

Silnik remapem podgonisz do 110-115KM, ale przełożeń w skrzyni nijak to nie wydłuży...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
malinex2 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ford Hobby T 500 GFSC
Nazwa załogi: Renata Mietek
Dołączył: 22 Lip 2017
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2017-08-15, 09:34   

Oczywiście że wyposażenie domku jest ważna tym bardziej że zamierzam zimować na płw.Iberyjsim a więc w wyposażeniu muszę mieć solar ,2 butlegazowe,rowery,satelite i sporo zapasów ,więc ciężar auta będzie max dopuszczalny a trzeba przejechać Pireneje
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rav 
weteran

Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Maj 2014
Piwa: 145/22
Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2017-08-15, 11:00   

bart.ek napisał/a:
Silnik remapem podgonisz do 110-115KM, ale przełożeń w skrzyni nijak to nie wydłuży...


A po co wydłużać przełożenia? Jeśli nie masz w planach jeździć 110-120 km/h to nie ma problemu, bardziej hałasuje zabudowa aniżeli silnik. Przy 90 km/h masz ok. 2,5 tys. obrotów. Ile będziesz miał obrotów przy tej prędkości w 2.8?
_________________
Byle do przodu
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 179/131
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2017-08-15, 11:35   

Rav napisał/a:
.......... Ile będziesz miał obrotów przy tej prędkości w 2.8?


1500 - 2000 :mrgreen:
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rav 
weteran

Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Maj 2014
Piwa: 145/22
Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2017-08-15, 12:13   

MILUŚ napisał/a:
Rav napisał/a:
.......... Ile będziesz miał obrotów przy tej prędkości w 2.8?


1500 - 2000 :mrgreen:


Miluś. Te 1,5 kprm to chyba jak dołożyłeś sobie "szóstkę"? Powinieneś mieć jakieś 2,1 kprm przy tej prędkości.
_________________
Byle do przodu
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 179/131
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2017-08-15, 18:23   

Rav napisał/a:
............

Miluś. Te 1,5 kprm to chyba jak dołożyłeś sobie "szóstkę"? Powinieneś mieć jakieś 2,1 kprm przy tej prędkości.


No aż mi się wierzyć nie chce......... :chytry no chyba się przejadę swym :chytry
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bart.ek 
zaawansowany

Twój sprzęt: E86
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2013
Piwa: 6/6
Skąd: SY
Wysłany: 2017-08-16, 09:23   

Kto ma ducato '02-'06 z 2.0jtd pod maską ten będzie siłą rzeczy chwalił, bo się przyzwyczaił. Moim zdaniem zaleta tego silnika w ducato to jedynie niska akcyza. Mocy ma nie za wiele, skrzynię krótką, co rzutuje na komfort (hałas) i zużycie paliwa. Przejedź się ducato 2.3 albo najlepiej 2.8 z tych lat i potem napisz jak bardzo 2.0 od nich odstaje ;)
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 52/129
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2017-08-16, 12:41   

Miałem silnik 2.0JTD PSA po programie w kamperku krótkim dł.5,9m z alkową i było ok. Co do skrzyni bardzo dobrze zestrojona i na zakopiance na 5 biegu oczywiście jak jakiś spowolniacz nie zblokował. Do półintegry ok. Bardziej żwawy i nie było bardzo głośno nawet 3 tys. obrotów wielkiej różnicy nie zauważysz z 2.3 Iveco bardziej mułowaty. A co do spalania to też różnicy nie wielkich nie ma chyba że jedziesz na maksa to 2.0 mniej spali bo nie ma gdzie wlać . Po 2.0 wolał bym 2.8 :spoko
_________________
Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT :)

Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rav 
weteran

Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Maj 2014
Piwa: 145/22
Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2017-08-16, 22:59   

bart.ek napisał/a:
Kto ma ducato '02-'06 z 2.0jtd pod maską ten będzie siłą rzeczy chwalił, bo się przyzwyczaił. Moim zdaniem zaleta tego silnika w ducato to jedynie niska akcyza. Mocy ma nie za wiele, skrzynię krótką, co rzutuje na komfort (hałas) i zużycie paliwa. Przejedź się ducato 2.3 albo najlepiej 2.8 z tych lat i potem napisz jak bardzo 2.0 od nich odstaje ;)


To nie jest kwestia chwalenia lub nie, a jedynie prostowania często bzdurnych wypowiedzi typu "nie jedzie" itp. Między 2.0 a 2.3 z tych lat nie widzę różnicy (2.0 po remapie ma taką samą moc i moment jak 2.3, które w serii ma 110KM) - uprzedzę pytanie: tak jeździłem. Zauważalna różnica będzie dopiero względem 2.8 (lepsze zbieranie się z dołu, bez konieczności wyższego kręcenia). Teraz trzeba sobie zadać pytanie: co ma być priorytetem? Dla mnie nie jest nim rodzaj motoru, choć oczywiście najchętniej widziałbym u siebie 3.0 JTD 180KM w automacie.

Co do spalania, śmiem twierdzić, że 2.0 przy 90 km/h spali mniej aniżeli 2.8 pomimo, że będzie mieć o ok. 20% wyższe obroty. Tylko znów pytanie: Czy kampera kupujemy kierując się spalaniem? Ja nie. Litr różnicy nie ma dla mnie żadnego znaczenia.

I tak znów jest gadka o wyższości świąt BN.

Reasumując: malinex2 - szukaj 3.0 JTD. Będziesz miał przecinaka i wciągniesz nosem wszelkie 2.0, 2.3 i 2.8. Mocy nigdy za wiele.
_________________
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
malinex2 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ford Hobby T 500 GFSC
Nazwa załogi: Renata Mietek
Dołączył: 22 Lip 2017
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2017-08-17, 14:46   

Dzięki koledzy za interesującą dyskusję.Reasumując muszę skupić się na jak najlepszym wyposażeniu domku i stanie technicznym auta.Jeśli chodzi o stan techniczny to korzystam z usług profesjonalnych firm zajmujących się oględzinami przedzakupowymi auta i jak dotychczas nie zawiodłem się.Jedynie nie sprawdzają szczelności domku.Jeszcze odnośnie silników to czytałem wiele opinii i najbardziej chwalonymi za bezawaryjnośc są chwalone silniki Iveco 2.3 i 2.8
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 179/131
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2017-08-17, 19:01   

Rav napisał/a:
MILUŚ napisał/a:
Rav napisał/a:
.......... Ile będziesz miał obrotów przy tej prędkości w 2.8?


1500 - 2000 :mrgreen:


Miluś. Te 1,5 kprm to chyba jak dołożyłeś sobie "szóstkę"? Powinieneś mieć jakieś 2,1 kprm przy tej prędkości.


No dziś jak obiecałem przegoniłem po autostradzie swego wielbłąda i............przy ciepłym silniku 90 km/h jedzie przy 1500 - 1800 obr./min . :-P :spoko
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***