Mechanik w Grecji |
Autor |
Wiadomość |
uhuprzem
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Ducato Carioca 40 2002r 2.8JTD
Dołączył: 12 Kwi 2017 Piwa: 79/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2019-07-02, 05:44 Mechanik w Grecji
|
|
|
Cześć!
Wczoraj jadąc z Salonik w okolice Lamia w pewnym momencie straciliśmy 5-ty bieg w Ducato 2.8 rocznik 2002. Camper jedzie dalej, ale bez piątki no i obawiamy się czy problem się nie pojawi z kolejnymi biegami.
Czy znacie/korzystaliście z jakiegoś serwisu w Grecji w okolicach od Wolos, przez Ateny (dajej kierujemy się na południe Peloponezu)? Chciałbym znaleźć fachowca który zerknie do skrzyni i zdiagnozuje problem... |
_________________ Pozdrawiam
PrzeM
GRECJA 2021
GRECJA 2019
GRECJA 2018 |
|
|
|
|
Kuba L.
stary wyga
Twój sprzęt: Dethleffs Nomad 490BLF/Audi A4 Allroad
Nazwa załogi: 2kubusie
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Wrz 2009 Piwa: 19/42 Skąd: WPI
|
Wysłany: 2019-07-02, 08:54
|
|
|
W Volos jest min. serwis Fiata, ale ty jesteś już niżej, jeżeli potrzebujesz diagnozy to zjedź do Lamii im większe miasto tym lepiej. |
|
|
|
|
Bim
Kombatant Jacek
Twój sprzęt: Peugeot Adriatik 2,5D 1991 rok
Pomógł: 10 razy Dołączył: 21 Lip 2007 Piwa: 123/89 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 2019-07-02, 12:01
|
|
|
Oj będzie bolało w serwisie fiata to od 500euro na dzień dobry ,żeby się nie skończyło na wymianie skrzyni
5bieg zaczął ci wyskakiwać czy zniknął od razu ?
Ja wracałem na 4 biegu do Polski |
_________________
|
|
|
|
|
uhuprzem
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Ducato Carioca 40 2002r 2.8JTD
Dołączył: 12 Kwi 2017 Piwa: 79/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2019-07-02, 14:04
|
|
|
Zniknął nagle, od razu. Można „wrzucić” piątkę ale zachowuje się jak na luzie. |
_________________ Pozdrawiam
PrzeM
GRECJA 2021
GRECJA 2019
GRECJA 2018 |
|
|
|
|
Misio
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato Toskana 1,9 TD
Nazwa załogi: MisioKot
Pomógł: 7 razy Dołączył: 15 Maj 2010 Piwa: 743/1137 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-07-02, 15:44
|
|
|
Skontaktuj się z kolegą Gewehr, dobry mechanik, napewno pomoże lub podpowie. Miałem ten sam problem tylko że na Węgrzech. Wróciłem na czwórce a skrzynie naprawił. Polecam |
_________________ Pozdrawiamy - Danusia-Kotek i Henio-Misio
Śpieszmy się kochać ludzi tak szybko odchodzą...ks.Jan Twardowski
|
|
|
|
|
Roberto
weteran
Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy Dołączył: 25 Lip 2013 Piwa: 68/30 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2019-07-02, 17:14
|
|
|
Temat znany wielu właścicielom aut z silnikiem 2,8.
Też to niestety przerabiałem. Miałem minimalny wyciek oleju przez simering na półosi.
W przypadku tej skrzyni tryby 5-ego biegu są na samej górze i jak stan oleju jest zbyt niski to wtedy ulegają one "zmieleniu".
W grę wchodzi wymiana. Same zębatki to koszt kilkuset złotych.
Na szczęście, z kanału, dostęp do nich jest dość łatwy. Odkręca się dekielek z boku i nie potrzeba wyjmować całej skrzyni.
W ubiegłym roku, w drodze do Turcji, kolega gryz3k też miał taki problem. Objawy identyczne i też do wymiany zębatki. |
_________________ pozdrawiam
Robert
PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE...
|
|
|
|
|
|
Gewehr
weteran
Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 219/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2019-07-02, 18:29
|
|
|
Podjedź do jakiegoś warsztatu, niech odwrócą przesuwkę. Do puki nie naprawisz, to nie wkładaj już tej V, bo zjedziesz koło. Jest to standardowe uszkodzenie i nie wynika ze zbyt małej ilości olej. Wycina ję od zbyt wczesnego wkładania V biegu(poniżej 80km/h). Na Youtube masz film z wymiany takiej piątki. Możesz śmiało jechać na 4 biegu. Chociaż ja bym tego nie robił, szkoda silnika |
|
|
|
|
Roberto
weteran
Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy Dołączył: 25 Lip 2013 Piwa: 68/30 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2019-07-02, 20:20
|
|
|
Gewehr napisał/a: | Jest to standardowe uszkodzenie i nie wynika ze zbyt małej ilości olej. Wycina ję od zbyt wczesnego wkładania V biegu(poniżej 80km/h). |
Z tym olejem to wiedza pochodząca od zaprzyjaźnionego mechanika, który naprawiał mi skrzynię.
U mnie faktycznie było za mało oleju.
Tak czy siak ta usterka to standard. |
_________________ pozdrawiam
Robert
PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE...
|
|
|
|
|
Gewehr
weteran
Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 219/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2019-07-02, 20:25
|
|
|
Swoją wiedzę w tym temacie, też nabyłem od zaprzyjaźnionego mechanika |
|
|
|
|
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA
Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 179/131 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2019-07-03, 06:08
|
|
|
A swoją droga pytanie............
czy na tą usterke to narażone są wszystkie skrzynie w 2.8 JTD ? Jakies roczniki ? Jest zawsze ten sam typ skrzyń ? Pytam bo u mnie jeszcze tej "przyjemności" nie zaznałem |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
|
|
|
|
|
Rav
weteran
Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Maj 2014 Piwa: 145/22 Skąd: z prawilnego kraju
|
Wysłany: 2019-07-03, 11:45
|
|
|
Gewehr:
1. czy może wracać na IV bez ingerencji w skrzynię (tak jak jest, po awarii), bez ryzyka dalszych uszkodzeń?
Ja mam "6", ale wolałbym wiedzieć, czy w razie podobnego przypadku mogę kontynuować urlop. |
_________________ Byle do przodu |
|
|
|
|
uhuprzem
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Ducato Carioca 40 2002r 2.8JTD
Dołączył: 12 Kwi 2017 Piwa: 79/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2019-07-03, 15:51
|
|
|
Dzięki wszystkim za pomoc. Auto podstawiliśmy do lokalnego warsztatu. Zdjęli dekiel i oczywiście piątka zmielona pełno pourywanych ząbków w oleju. Poprosiłem o dokładne wyczyszczenie i przepłukanie skrzyni, zamknięcie, uszczelnienie i zalanie olejem. Dalsza trasa do bez piątki, nie spieszymy się. Majstry niestety ni w ząb po angielsku czy niemiecku, ja nic po grecku. Bardzo pomógł mi p. Wiesław (polski mechanik z Aten). Przez telefon tłumaczył rozmowę z mechanikiem. |
_________________ Pozdrawiam
PrzeM
GRECJA 2021
GRECJA 2019
GRECJA 2018 |
|
|
|
|
Gewehr
weteran
Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 219/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2019-07-03, 17:36
|
|
|
Rav napisał/a: | Gewehr:
1. czy może wracać na IV bez ingerencji w skrzynię (tak jak jest, po awarii), bez ryzyka dalszych uszkodzeń?
Ja mam "6", ale wolałbym wiedzieć, czy w razie podobnego przypadku mogę kontynuować urlop. |
Jeśli jest to skrzynia V biegowa w ducato przed 2006 rokiem, to można jechać na IV biegu i nic nie powinno się stać. Oczywiście prędkość w granicach rozsądku
Przy VI biegowej, czy to na dwóch wałkach, czy na trzech. Nie można. W tych skrzyniach, jak sypnie się jakiś bieg, od razu lecą za nim łożyska. Gdy ulegną uszkodzeniu łożyska, to w szybkim tempie również wałki |
|
|
|
|
uhuprzem
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Ducato Carioca 40 2002r 2.8JTD
Dołączył: 12 Kwi 2017 Piwa: 79/5 Skąd: Bydgoszcz
|
|
|
|
|
Rav
weteran
Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Maj 2014 Piwa: 145/22 Skąd: z prawilnego kraju
|
Wysłany: 2019-07-03, 20:30
|
|
|
To zostanie ADAC i powrót na lawecie :-) |
_________________ Byle do przodu |
|
|
|
|
|