|
|
Przesunięty przez: Świstak 2019-07-18, 07:59 |
Budowa kampera na bazie Jumper L3H2 |
Autor |
Wiadomość |
rviru
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Citroen Jumper L3H2 3.0 HDI
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Cze 2019 Piwa: 4/5 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2020-10-08, 08:36
|
|
|
kolor sufitu miał być zupełnie inny. To co teraz widać to tylko zagruntowane drewno. Jak nie wykombinuję niczego z tą ramką to sufit lakierem potraktuję i będzie pasowało. Ale plan był inny. |
|
|
|
|
Tomek84
zaawansowany
Twój sprzęt: brak
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Sie 2020 Piwa: 5/5 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 2020-10-08, 09:41
|
|
|
z innej beczki: na stronie 9 pierwsze zdjęcie od dołu
trochę niepokojąco wygląda ten resor |
|
|
|
|
rviru
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Citroen Jumper L3H2 3.0 HDI
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Cze 2019 Piwa: 4/5 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2020-10-08, 10:29
|
|
|
Tomek84 napisał/a: | z innej beczki: na stronie 9 pierwsze zdjęcie od dołu
trochę niepokojąco wygląda ten resor |
Możesz wyjaśnić dlaczego niepokojąco ?
To co się łuszczy to farba/powłoka którą jest pokryty , nic tam więcej z nim się nie dzieje. |
|
|
|
|
|
Tomek84
zaawansowany
Twój sprzęt: brak
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Sie 2020 Piwa: 5/5 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 2020-10-08, 11:40
|
|
|
rviru napisał/a: | Tomek84 napisał/a: | z innej beczki: na stronie 9 pierwsze zdjęcie od dołu
trochę niepokojąco wygląda ten resor |
Możesz wyjaśnić dlaczego niepokojąco ?
To co się łuszczy to farba/powłoka którą jest pokryty , nic tam więcej z nim się nie dzieje. |
na zdjęciu niewiele widać, zwłąszcza przy tym kącie fotki
ale jak mówisz, że jest ok, to dobrze |
|
|
|
|
rviru
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Citroen Jumper L3H2 3.0 HDI
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Cze 2019 Piwa: 4/5 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2020-11-16, 15:31
|
|
|
Na szczęście prace z zakresu wykańczania (i mnie i wnętrza ) , ciemno wcześnie, zimniej na polu, i czasami aż się nie chce wychodzić.Żałuję że nie przewidziałem tak wysokiego garażu albo chociaż wiaty.
Ale prace z zakresu tych raczej że można się w samochodzie zamknąć i dłubać wieczorami.
Co zrobiłem ... trochę do przodu niewiele ale zawsze coś.
Udało mi się wydumać i zrobić drzwi do łazienki. Zrobiłem przesuwne chowane w ścianie, całkiem dobrze się spisują, jak na razie
Zabudowa kuchni prawie gotowa , na zdjęciu jeszcze brak frontów w dolnych szafkach (już są zamontowane) oraz piekarnika. Z nim się nie spieszę , dziura przygotowana, przyłącza też, tylko go włożyć. Ale to na końcu po co ma się kurzyć .
Aha kranu jeszcze nie mam zamontowanego do zlewu, w sumie to nawet nie został jeszcze wybrany i kupiony, ale to jest można powiedzieć drobiazg.
Jestem w trakcie dopinania elektrowni pod łóżkiem. Wymyśliłem sobie "okienko" z szafki pod łóżkiem żeby do podstawowych włączników itp. móc się dostać od środka . Energoblok jeszcze nie wisi (bo przeszkadzałby) . Na dniach zamknę ten temat więc wrzucę finalną fotkę.
Aha niestety ściągam HIPS-a ze ścian prysznica , SIKA 251 i 221 kompletnie się nie nadają do klejenia tego tworzywa. Muszę ściągnąć bo mi zaczęło odchodzić na rogach. Zbytnio się nie starając odkleiłem fragment i ewidentnie widać że sika trzyma się ale ściany, z hipsa odlazła bezproblemowo. Jednym słowem to się nie nadaje do tego.
Zrobiłem wiec test żeby sprawdzić co mi to chwyci dobrze. Pod ręką miałem SIKA 221, 252, Mamut i taki klej montażowy AXTON.
Po przyklejeniu kawałków hipsa do sklejki każdym z powyżej wymienionych, zostawiłem na dzień i rezultat następujący.
Najlepiej wypadł AXTON i MAMUT , obydwa porównywalnie trzymają HIPSA, musiałem się sporo wysilić żeby oderwać od sklejki płytkę HIPS-a, ewidentnie widać że reagują z tym tworzywem i je łapią. O SIKA 221 i 252 nie warto pisać bo się tylko przysysają do HIPsa i trzymają się na słowo honoru .
Teraz ściągam obicia czyszczę pozostałości SIKI i kleję na AXTON, dlaczego ten bo wygodniejszy w użyciu bardziej ciekły i łatwiej rozprowadzić. Mamut trzyma ok alby na tak dużej powieżchni byłaby masakra to rozprowadzić za bardzo gęsty jest.
Piszę o tym AXTON -https://www.leroymerlin.pl/farby-lakiery-i-kleje/kleje/kleje-montazowe/klej-montazowy-kontaktowy-300-ml-kremowy-axton,p464822,l1160.html
odłażący HIPS.jpg
|
|
Plik ściągnięto 2 raz(y) 815,51 KB |
elektrownia.jpg
|
|
Plik ściągnięto 22 raz(y) 1,52 MB |
Kuchnia.jpg
|
|
Plik ściągnięto 16 raz(y) 1,37 MB |
drzwi2.jpg
|
|
Plik ściągnięto 5 raz(y) 1,27 MB |
drzwi1.jpg
|
|
Plik ściągnięto 12 raz(y) 1,05 MB |
|
|
|
|
|
krystian186
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Kampervan na Ducato 2.3 2008 r.
Dołączył: 23 Sty 2013 Piwa: 2/7 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2020-11-16, 21:10
|
|
|
Sika 221 to uszczelniacz a nie klej. 252 to klej. A używałeś dedykowanego Primera Sika 210 zanim kleiłeś Sikaflexem 252 ? |
_________________ Kampervan na Ducato L4H2 |
|
|
|
|
rviru
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Citroen Jumper L3H2 3.0 HDI
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Cze 2019 Piwa: 4/5 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2020-11-16, 21:22
|
|
|
krystian186 napisał/a: | Sika 221 to uszczelniacz a nie klej. 252 to klej. A używałeś dedykowanego Primera Sika 210 zanim kleiłeś Sikaflexem 252 ? |
Z primerem na taką powierzchnię to dopiero byłby wydatek .
To że 221 to uszczelniacz to wiem, płyty klaiłem na 252 a w rogach w celu wykończenia użyłem 221. Żaden się z HIpsem nie sprawdził. Kompletnie się tego nie chwyciły.
Nie neguję tych produktów , wręcz przeciwne praktycznie wszystko mam klejone na sika 252 a 221 używał na łączenia płyt , sprawdza się rewelacyjnie. Ale tu niestety nie dał rady. Piszę to tylko po to żeby komuś w przyszłości się ta informacja przydała i nie musiał marnować materiału czy też czasu . |
|
|
|
|
rviru
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Citroen Jumper L3H2 3.0 HDI
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Cze 2019 Piwa: 4/5 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2021-01-18, 11:42
|
|
|
Mam prośbę/pytanie do mądrzejszych ode mnie w temacie elektryki. Mianowicie wczoraj podpinając końcowe odbiorniki zauważyłem dziwną rzecz, i nie bardzo potrafię sobie ją wytłumaczyć.
Chodzi o to że multimetr na niektórych obwodach pokazuje minimalne napięcie mimo braku źródła zasilania.
Aku pokładowy odpięty heblem z instalacji, aku rozruchowy wypięty czeka na cieplejsze dni w garażu. Jendym słowem brak źródła napięcia a tu wyskakują mi takie wskazania multimetra jak na załączonych fotkach.
Nadmienię że pomiary robione w zimnie ok 1-2 stopnie Celcjusza.
Jedyną regułą jaką widzę to że wskazania pochodzą z linii gdzie odbiornik jest wpięty na końcu jak TurboVent, Nagrzewnica, Webasto, światło LED ale po drodze jest ściemniacz, i gniazdko USB. Przy czym tego ostatniego to najmniej bym się spodziewał.
Czy przyczyną są odbiorniki i one zawsze takie napięcie generują czy też mam się martwic (co i tak robię ) .
Aha nie podoba mi się też sytuacja jaka ma miejsce w momencie gdy puszczam napięcie z aku na skrzynkę rozdzielczą w której brak jest bezpieczników. Diody świecą tam gdzie jest odbiornik wpięty, ale nie zawsze , na obwodzie do grzybka webtylacyjnego sie nie świeci.
Czy ktoś może mi to wytłumaczyć , nadmienię że całą instację sprawdziłem, wszystkie linie itp. Nic nie jest pomieszane.
Z góry dzięki za sugestie i rady.
Skrzynka bez bezpieczników z puszczonym napięciem z aku.jpg
|
|
Plik ściągnięto 2 raz(y) 1,69 MB |
wkazania z lini grzybek wentylacyjny dachowy.jpg
|
|
Plik ściągnięto 4 raz(y) 1,94 MB |
wskazania z gniazdek USB.jpg
|
|
Plik ściągnięto 2 raz(y) 1,76 MB |
wskazania z lini Turbovent Fiamma.jpg
|
|
Plik ściągnięto 3 raz(y) 1,97 MB |
Wskazania z obwodu oświetlenie LED ze ściemniaczem.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1 raz(y) 1,95 MB |
Napięcie za heblem od aku.jpg
|
|
Plik ściągnięto 2 raz(y) 1,9 MB |
|
|
|
|
|
Mavv
weteran
Twój sprzęt: Mercedes Sprinter
Nazwa załogi: MadMobile II
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lut 2014 Piwa: 68/48 Skąd: Ballina, Irlandia
|
Wysłany: 2021-01-19, 02:00
|
|
|
rviru napisał/a: | Czy ktoś może mi to wytłumaczyć , nadmienię że całą instację sprawdziłem, wszystkie linie itp. Nic nie jest pomieszane. |
One tak działają. Mają za zadanie wykryć przerwę w obwodzie i zasygnalizować diodą. U mnie np gdy miałem tylko jedne obwód podłączony (webasto) - podłaczałem na krótko - przewód na styk. Jak dotknąłem tam, gdzie nie było bezpiecznika, to od razu dioda się zaświeciła (wykryła próbę zamknięcia obwodu z przepalonym bezpiecznikiem, którego de facto nie było). W opisie tego urządzenia pisze, że ono cały czas pobiera minimalny prąd, pewnie żeby układ wykrywania przerwy w obwodzie mógł działać.
rviru napisał/a: | na obwodzie do grzybka webtylacyjnego sie nie świeci. |
Czy grzybek ma po drodze wyłącznik odcinający + i -?
rviru napisał/a: | Chodzi o to że multimetr na niektórych obwodach pokazuje minimalne napięcie mimo braku źródła zasilania. |
Nie ma tam żadnej baterii? |
_________________ Kamperek 1
Kamperek 2
Moje minipodróże po Irlandii
|
|
|
|
|
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 117/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2021-01-19, 11:42
|
|
|
Napięcie 0.2 czy 0,07v może być spowodowane nieidealną izolacją, wilgocią między przewodami, a nawet może się wyindokować kiedy przewód jak antena wyłapie fale elektromagnetyczne z otoczenia. Nie ma co się tym przejmować. |
|
|
|
|
rviru
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Citroen Jumper L3H2 3.0 HDI
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Cze 2019 Piwa: 4/5 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2021-01-19, 12:26
|
|
|
Mavv napisał/a: | rviru napisał/a: | na obwodzie do grzybka webtylacyjnego sie nie świeci. |
Czy grzybek ma po drodze wyłącznik odcinający + i -?
rviru napisał/a: | Chodzi o to że multimetr na niektórych obwodach pokazuje minimalne napięcie mimo braku źródła zasilania. |
Nie ma tam żadnej baterii? |
Tak racja grzybek ma wyłącznik odcinający, więc to by tłumaczyło zachowanie tego obwodu.
I odnośnie baterii to w obwodzie nie ma żadnego źródła zasilania, tylko kable i odbiorniki (żaden nie ma niczego w rodzaju podtrzymania zasilania), więc tutaj przyjmę wytłumaczenie reaven22 i postaram się nie martwić
Panowie dzięki za odzew i uspokojenie, bo wizja trzepania całej instalacji trochę przerażająca. Tym bardziej że naprawdę tutaj pilnowałem żeby kable o nic nie ocierały i miały dobrą izolację.
Nadmienię że poza tymi dziwnymi napięciami całość instalacji działa rewelacyjnie tak jak chciałem, podwójne kable 2,5mmkw pod webasto spokojnie dają radę na tej odległości i ogrzewanie śmiga aż miło.
Tak zi ciekawości pytanie do tych co mają ogrzewanie podłogowe mokre, ile wam glikolu weszło do układu ? U mnie 5 litrów , i w sumie nieźle bo szybko się nagrzewa całość
Aha z odpowietrzaniem oczywiście był problem ,ale poradziłem sobie używając ręczną pompkę :
https://www.castorama.pl/...id-1094608.html
naprawdę polecam , cholernie pomocna przy przepchnięciu płynu przez obieg . W mojej ocenie warto poświęcić te 40 zł i temat załatwić w kilkanaście minut. |
|
|
|
|
|
rviru
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Citroen Jumper L3H2 3.0 HDI
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Cze 2019 Piwa: 4/5 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2021-01-21, 19:37
|
|
|
Ehh jednak wyglada ze warto sie bylo martwic. Na spokojnie jeszcze raz podszedlem do tej skrzynki rozdzielczej i to co ona wyprawia to porażka. Puszcza duze napiecia na obwody mimo braku bezpiecznikow. Napiecie wejsciowe z aku ok 13,5V a patrzcie na zdjecia na wskazania na wyjsciach gdzie powinno byc 0 . Wskazania pokazuja na niektorych obwodach pow 2V, na niektorych 5V a na jednym uwaga prawie 12V ! Masakra , klasyfikuje sie to do wypiep... ze tez taki szajs sprzedaja.
Pozniej wrzuce fotki siedze i rozbieram ta instalacje i z komórki nie chca sie przeslac |
_________________ Moja budowa: https://www.camperteam.pl...pic.php?t=33411 |
|
|
|
|
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 117/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2021-01-21, 20:12
|
|
|
Nie napięcie jest ważne a prąd. To co piszesz to norma bo skrzynka ma wskaźnik przepalenia bezpiecznika. Ale prąd jest znikomy i nic nie zasili.
Inaczej nie działał by wskaźnik.
A że miernik pokazuje ?? Nic dziwnego ma bardzo dużą impedancje. Jak podepniesz żarówkę 5w to już pokarze 0V.
Jednym zdaniem: tak ma być i się tego nie czepiaj. Nie jest to wada. Żeby sprawdzić czy bezpiecznik jest ok trzeba puścić mały prąd w obwód. I to wykrywa miernik. |
|
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
rviru
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Citroen Jumper L3H2 3.0 HDI
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Cze 2019 Piwa: 4/5 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2021-01-21, 21:12
|
|
|
Racja jest tak jak piszesz, po podpieciu odbiornika napiecie spada. Kiepski ze mnie elektryk, jeszcze raz dzieki reaven że czuwasz i prostujesz moje glupoty . Pocwiczę przynajmniej montaz i demontaż instalacji, bo juz zdążyłem wszystko wybebeszyć. Ale lepiej teraz niż później.
Jeden plus tej sytuacji ze po obudzeniu w środku nocy z pamieci bede wiedzial które gniazdko w skrzynce do czego bez rozpiski |
_________________ Moja budowa: https://www.camperteam.pl...pic.php?t=33411 |
|
|
|
|
|
rviru
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Citroen Jumper L3H2 3.0 HDI
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Cze 2019 Piwa: 4/5 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2021-01-31, 23:11
|
|
|
Zima w tym roku jest zimą jaką być powinna , a co za tym idzie prace na zewnątrz w zasypanym kamperze nie za bardzo idą.
Muszę czekać na plusowe temperatury żeby poprawić HIPSa w prysznicu, muszę mieć przynajmniej dwie doby powyżej 5 stopni ciągiem. Także to pewnie poczeka do marca.
Co prawda ogrzewanie sprawdzone i działa , ale grzać non stop mi się nie chce . Do pracy wieczorkiem włączę na pół godziny i wystarcza. Ale tutaj zaobserwowałem że nagrzewnica którą mam ma za słaby podmuch. Jak podłogówka działa super, to z nagrzewnicy nie dmucha tak jak powinno i nie wykorzystuję przez to całej mocy webasto. Dodatkowo wiatraczki są za głośne na pełnej mocy.
Za radą reavena22 zakupiłem turbinkę z citroena i aktualnie zaczynam prace nad zaadoptowaniem jej do mojego aktualnego rozwiązania. Na zdjęciu które dołączę widać w jaki sposób mogę ja umocować. W każdym bądź razie da się to wcisnąć więc na dniach to zrobię.
Przy okazji potwierdzam że ten wentylator polecony od reavena22 ma cholernie dobry ciąg i jest cichy. Wygląda na to że będzie dużo wydajniejszy od obecnych wiatraków. Jeśli chodzi o ogrzewanie to podczas prób zaobserwowałem że mogę wykorzystać tą "szafkę" z rozdzielaczami podłogówki którą mam z przodu za kierowcą. Po zamontowaniu kratek wentylacyjnych takich do mebli na dole i górze drzwiczek uzyskam efekt grzejnika , tam naprawdę daje ciepłem więc warto to wykorzystać a nie zamykać żeby się kisiło. Idąc dalej myślę nawet o zamontowaniu wtedy w górnej kratce wiatraczek, zawsze coś dmuchnie. Kable mam tam doprowadzone więc spróbować warto.
Po kompromitacji z elektryką , a raczej moją wiedzą w tym temacie , uznaję ten temat za zakończony. Dzięki reaven22 oszczędziłem sobie zbędnej pracy i domknąłem temat tej instalacji. Wszystko podpięte i sprawdzone . Działa super tak jak to sobie wymyśliłem. Panel sterowania już podpięty na ścianie za kierowcą i obok czujniki poziomu wody. Jeden moje roboty a drugi kupny Votronica. Samoróbka do szarej a do czystej kupny. Zdecydowałem się na kupny mimo że do tanich nie należy z tego względu że nie chcę dodatkowo dziurawić zbiornika na czystą który będzie w bagażniku. Całkiem zmyślny ten czujnik który zakupiłem , mam duży zbiornik 210l i Votronic ma sondy na takie wysokie zbiorniki ok 60cm.
Aha zbiornik jeszcze niewidoczny bo najpierw muszę temat nagrzewnicy zakończyć i wtedy wjedzie tam obok zbiornik. Na razie czeka na swoją kolej.
W piątek przyjechał piekarnik , szafka a raczej dziura w szafce była już dużo wcześniej przygotowana i w końcu przyszedł moment sprawdzenia czy pasuje 😊 . Jest dobrze, pasuje idealnie. Na zdjęciach tylko przymiarka , nie jest umocowany. Niestety z piekarnikiem brak wkrętów do mocowania o dziwo, nie wiem czy taka norma ale trochę to słabe, piekarnik za 2 tysiaki a czterech czarnych wkrętów poskąpili !
Aha na jednym zdjęciu widać od góry miejsce podpięcia gazu do piekarnika. I tu zagwozdka jak dla mnie, jak do cholery producent widzi skręcenie na baryłkach tego połączenia. W instrukcji nakazuje używania rurek metalowych a nie elastycznych. Przecież po włożeniu piekarnika ni cholery nie ma do tego dostępu. To co na moim zdęciu widać to widok po zdjęciu płyty gazowej , ale ją muszę najpierw zamocować od spodu a dopiero potem piekarnik . Ma ktoś jakiś pomysł ? Wygląda na to że tutaj musi być jakieś elastycznie połączenie które podpinam przed wsunięciem piekarnika , ale jak to ma być na miedzianych rurkach? Tam u mnie widać doprowadzone dwie miedziane rurki, jedna do płyty, druga do piekarnika. Jedyne co mogę najwyżej zrobić, to zawijając rurkę w pętlę uzyskać maksymalnie ruch 10 cm, ale gdzie 40 cm ?
Jeśli niczego nie wymyślę to nie pozostaje mi nic innego jak od tyłu wyciąć jakąś rewizję i wstawić jakąś ładną kratkę czy coś takiego. Więc tragedii nie ma , na szczęście ja mam teoretycznie możliwość kombinowania od tyłu, bo po odsunięciu drzwi tył szafki dostępny . No ale plan na ten tył był inny 😊
Przyłącz gazu.jpg
|
|
Plik ściągnięto 4 raz(y) 1,58 MB |
Piekarnik.jpg
|
|
Plik ściągnięto 6 raz(y) 1,69 MB |
Kuchnia.jpg
|
|
Plik ściągnięto 14 raz(y) 1,94 MB |
Panel sterowania za kierowcą.jpg
|
|
Plik ściągnięto 11 raz(y) 946,83 KB |
Panel sterowania za kierowcą 2.jpg
|
|
Plik ściągnięto 9 raz(y) 1,16 MB |
Elektrownia.jpg
|
|
Plik ściągnięto 9 raz(y) 1,18 MB |
Nagrzewnica.jpg
|
|
Plik ściągnięto 8 raz(y) 819,81 KB |
Dmuchawa.jpg
|
|
Plik ściągnięto 5 raz(y) 1,28 MB |
|
_________________ Moja budowa: https://www.camperteam.pl...pic.php?t=33411 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|