Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Świstak
2019-07-18, 07:59
Budowa kampera na bazie Jumper L3H2
Autor Wiadomość
rviru 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Citroen Jumper L3H2 3.0 HDI
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Cze 2019
Piwa: 4/5
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2020-10-08, 08:36   

:) kolor sufitu miał być zupełnie inny. To co teraz widać to tylko zagruntowane drewno. Jak nie wykombinuję niczego z tą ramką to sufit lakierem potraktuję i będzie pasowało. Ale plan był inny.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tomek84 
zaawansowany

Twój sprzęt: brak
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sie 2020
Piwa: 5/5
Skąd: małopolska
Wysłany: 2020-10-08, 09:41   

z innej beczki: na stronie 9 pierwsze zdjęcie od dołu
trochę niepokojąco wygląda ten resor
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rviru 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Citroen Jumper L3H2 3.0 HDI
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Cze 2019
Piwa: 4/5
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2020-10-08, 10:29   

Tomek84 napisał/a:
z innej beczki: na stronie 9 pierwsze zdjęcie od dołu
trochę niepokojąco wygląda ten resor


Możesz wyjaśnić dlaczego niepokojąco ?
To co się łuszczy to farba/powłoka którą jest pokryty , nic tam więcej z nim się nie dzieje.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tomek84 
zaawansowany

Twój sprzęt: brak
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sie 2020
Piwa: 5/5
Skąd: małopolska
Wysłany: 2020-10-08, 11:40   

rviru napisał/a:
Tomek84 napisał/a:
z innej beczki: na stronie 9 pierwsze zdjęcie od dołu
trochę niepokojąco wygląda ten resor


Możesz wyjaśnić dlaczego niepokojąco ?
To co się łuszczy to farba/powłoka którą jest pokryty , nic tam więcej z nim się nie dzieje.


na zdjęciu niewiele widać, zwłąszcza przy tym kącie fotki
ale jak mówisz, że jest ok, to dobrze
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rviru 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Citroen Jumper L3H2 3.0 HDI
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Cze 2019
Piwa: 4/5
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2020-11-16, 15:31   

Na szczęście prace z zakresu wykańczania (i mnie i wnętrza :) ) , ciemno wcześnie, zimniej na polu, i czasami aż się nie chce wychodzić.Żałuję że nie przewidziałem tak wysokiego garażu albo chociaż wiaty.
Ale prace z zakresu tych raczej że można się w samochodzie zamknąć i dłubać wieczorami.
Co zrobiłem ... trochę do przodu niewiele ale zawsze coś.

Udało mi się wydumać i zrobić drzwi do łazienki. Zrobiłem przesuwne chowane w ścianie, całkiem dobrze się spisują, jak na razie :)

Zabudowa kuchni prawie gotowa , na zdjęciu jeszcze brak frontów w dolnych szafkach (już są zamontowane) oraz piekarnika. Z nim się nie spieszę , dziura przygotowana, przyłącza też, tylko go włożyć. Ale to na końcu po co ma się kurzyć .
Aha kranu jeszcze nie mam zamontowanego do zlewu, w sumie to nawet nie został jeszcze wybrany i kupiony, ale to jest można powiedzieć drobiazg.

Jestem w trakcie dopinania elektrowni pod łóżkiem. Wymyśliłem sobie "okienko" z szafki pod łóżkiem żeby do podstawowych włączników itp. móc się dostać od środka . Energoblok jeszcze nie wisi (bo przeszkadzałby) . Na dniach zamknę ten temat więc wrzucę finalną fotkę.

Aha niestety ściągam HIPS-a ze ścian prysznica , SIKA 251 i 221 kompletnie się nie nadają do klejenia tego tworzywa. Muszę ściągnąć bo mi zaczęło odchodzić na rogach. Zbytnio się nie starając odkleiłem fragment i ewidentnie widać że sika trzyma się ale ściany, z hipsa odlazła bezproblemowo. Jednym słowem to się nie nadaje do tego.

Zrobiłem wiec test żeby sprawdzić co mi to chwyci dobrze. Pod ręką miałem SIKA 221, 252, Mamut i taki klej montażowy AXTON.

Po przyklejeniu kawałków hipsa do sklejki każdym z powyżej wymienionych, zostawiłem na dzień i rezultat następujący.
Najlepiej wypadł AXTON i MAMUT , obydwa porównywalnie trzymają HIPSA, musiałem się sporo wysilić żeby oderwać od sklejki płytkę HIPS-a, ewidentnie widać że reagują z tym tworzywem i je łapią. O SIKA 221 i 252 nie warto pisać bo się tylko przysysają do HIPsa i trzymają się na słowo honoru :) .

Teraz ściągam obicia czyszczę pozostałości SIKI i kleję na AXTON, dlaczego ten bo wygodniejszy w użyciu bardziej ciekły i łatwiej rozprowadzić. Mamut trzyma ok alby na tak dużej powieżchni byłaby masakra to rozprowadzić za bardzo gęsty jest.
Piszę o tym AXTON -https://www.leroymerlin.pl/farby-lakiery-i-kleje/kleje/kleje-montazowe/klej-montazowy-kontaktowy-300-ml-kremowy-axton,p464822,l1160.html

odłażący HIPS.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 815,51 KB

elektrownia.jpg
Plik ściągnięto 22 raz(y) 1,52 MB

Kuchnia.jpg
Plik ściągnięto 16 raz(y) 1,37 MB

drzwi2.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 1,27 MB

drzwi1.jpg
Plik ściągnięto 12 raz(y) 1,05 MB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krystian186 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Kampervan na Ducato 2.3 2008 r.
Dołączył: 23 Sty 2013
Piwa: 2/7
Skąd: Kielce
Wysłany: 2020-11-16, 21:10   

Sika 221 to uszczelniacz a nie klej. 252 to klej. A używałeś dedykowanego Primera Sika 210 zanim kleiłeś Sikaflexem 252 ?
_________________
Kampervan na Ducato L4H2
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rviru 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Citroen Jumper L3H2 3.0 HDI
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Cze 2019
Piwa: 4/5
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2020-11-16, 21:22   

krystian186 napisał/a:
Sika 221 to uszczelniacz a nie klej. 252 to klej. A używałeś dedykowanego Primera Sika 210 zanim kleiłeś Sikaflexem 252 ?


Z primerem na taką powierzchnię to dopiero byłby wydatek :) .
To że 221 to uszczelniacz to wiem, płyty klaiłem na 252 a w rogach w celu wykończenia użyłem 221. Żaden się z HIpsem nie sprawdził. Kompletnie się tego nie chwyciły.
Nie neguję tych produktów , wręcz przeciwne praktycznie wszystko mam klejone na sika 252 a 221 używał na łączenia płyt , sprawdza się rewelacyjnie. Ale tu niestety nie dał rady. Piszę to tylko po to żeby komuś w przyszłości się ta informacja przydała i nie musiał marnować materiału czy też czasu .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rviru 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Citroen Jumper L3H2 3.0 HDI
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Cze 2019
Piwa: 4/5
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2021-01-18, 11:42   

Mam prośbę/pytanie do mądrzejszych ode mnie w temacie elektryki. Mianowicie wczoraj podpinając końcowe odbiorniki zauważyłem dziwną rzecz, i nie bardzo potrafię sobie ją wytłumaczyć.

Chodzi o to że multimetr na niektórych obwodach pokazuje minimalne napięcie mimo braku źródła zasilania.
Aku pokładowy odpięty heblem z instalacji, aku rozruchowy wypięty czeka na cieplejsze dni w garażu. Jendym słowem brak źródła napięcia a tu wyskakują mi takie wskazania multimetra jak na załączonych fotkach.

Nadmienię że pomiary robione w zimnie ok 1-2 stopnie Celcjusza.

Jedyną regułą jaką widzę to że wskazania pochodzą z linii gdzie odbiornik jest wpięty na końcu jak TurboVent, Nagrzewnica, Webasto, światło LED ale po drodze jest ściemniacz, i gniazdko USB. Przy czym tego ostatniego to najmniej bym się spodziewał.
Czy przyczyną są odbiorniki i one zawsze takie napięcie generują czy też mam się martwic (co i tak robię :) ) .
Aha nie podoba mi się też sytuacja jaka ma miejsce w momencie gdy puszczam napięcie z aku na skrzynkę rozdzielczą w której brak jest bezpieczników. Diody świecą tam gdzie jest odbiornik wpięty, ale nie zawsze , na obwodzie do grzybka webtylacyjnego sie nie świeci.

Czy ktoś może mi to wytłumaczyć , nadmienię że całą instację sprawdziłem, wszystkie linie itp. Nic nie jest pomieszane.

Z góry dzięki za sugestie i rady.

Skrzynka bez bezpieczników z puszczonym napięciem z aku.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 1,69 MB

wkazania z lini grzybek wentylacyjny dachowy.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 1,94 MB

wskazania z gniazdek USB.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 1,76 MB

wskazania z lini Turbovent Fiamma.jpg
Plik ściągnięto 3 raz(y) 1,97 MB

Wskazania z obwodu oświetlenie LED ze ściemniaczem.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 1,95 MB

Napięcie za heblem od aku.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 1,9 MB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mavv 
weteran


Twój sprzęt: Mercedes Sprinter
Nazwa załogi: MadMobile II
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lut 2014
Piwa: 68/48
Skąd: Ballina, Irlandia
Wysłany: 2021-01-19, 02:00   

rviru napisał/a:
Czy ktoś może mi to wytłumaczyć , nadmienię że całą instację sprawdziłem, wszystkie linie itp. Nic nie jest pomieszane.

One tak działają. Mają za zadanie wykryć przerwę w obwodzie i zasygnalizować diodą. U mnie np gdy miałem tylko jedne obwód podłączony (webasto) - podłaczałem na krótko - przewód na styk. Jak dotknąłem tam, gdzie nie było bezpiecznika, to od razu dioda się zaświeciła (wykryła próbę zamknięcia obwodu z przepalonym bezpiecznikiem, którego de facto nie było). W opisie tego urządzenia pisze, że ono cały czas pobiera minimalny prąd, pewnie żeby układ wykrywania przerwy w obwodzie mógł działać.

rviru napisał/a:
na obwodzie do grzybka webtylacyjnego sie nie świeci.

Czy grzybek ma po drodze wyłącznik odcinający + i -?

rviru napisał/a:
Chodzi o to że multimetr na niektórych obwodach pokazuje minimalne napięcie mimo braku źródła zasilania.

Nie ma tam żadnej baterii?
_________________
Kamperek 1
Kamperek 2
Moje minipodróże po Irlandii
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
reaven22 
weteran

Pomógł: 25 razy
Dołączył: 19 Mar 2018
Piwa: 117/14
Skąd: WGM
Wysłany: 2021-01-19, 11:42   

Napięcie 0.2 czy 0,07v może być spowodowane nieidealną izolacją, wilgocią między przewodami, a nawet może się wyindokować kiedy przewód jak antena wyłapie fale elektromagnetyczne z otoczenia. Nie ma co się tym przejmować.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rviru 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Citroen Jumper L3H2 3.0 HDI
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Cze 2019
Piwa: 4/5
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2021-01-19, 12:26   

Mavv napisał/a:
rviru napisał/a:
na obwodzie do grzybka webtylacyjnego sie nie świeci.

Czy grzybek ma po drodze wyłącznik odcinający + i -?



rviru napisał/a:
Chodzi o to że multimetr na niektórych obwodach pokazuje minimalne napięcie mimo braku źródła zasilania.

Nie ma tam żadnej baterii?


Tak racja grzybek ma wyłącznik odcinający, więc to by tłumaczyło zachowanie tego obwodu.

I odnośnie baterii to w obwodzie nie ma żadnego źródła zasilania, tylko kable i odbiorniki (żaden nie ma niczego w rodzaju podtrzymania zasilania), więc tutaj przyjmę wytłumaczenie reaven22 i postaram się nie martwić :)

Panowie dzięki za odzew i uspokojenie, bo wizja trzepania całej instalacji trochę przerażająca. Tym bardziej że naprawdę tutaj pilnowałem żeby kable o nic nie ocierały i miały dobrą izolację.

Nadmienię że poza tymi dziwnymi napięciami całość instalacji działa rewelacyjnie tak jak chciałem, podwójne kable 2,5mmkw pod webasto spokojnie dają radę na tej odległości i ogrzewanie śmiga aż miło.

Tak zi ciekawości pytanie do tych co mają ogrzewanie podłogowe mokre, ile wam glikolu weszło do układu ? U mnie 5 litrów , i w sumie nieźle bo szybko się nagrzewa całość :)
Aha z odpowietrzaniem oczywiście był problem ,ale poradziłem sobie używając ręczną pompkę :
https://www.castorama.pl/...id-1094608.html
naprawdę polecam , cholernie pomocna przy przepchnięciu płynu przez obieg . W mojej ocenie warto poświęcić te 40 zł i temat załatwić w kilkanaście minut.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rviru 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Citroen Jumper L3H2 3.0 HDI
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Cze 2019
Piwa: 4/5
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2021-01-21, 19:37   

Ehh jednak wyglada ze warto sie bylo martwic. Na spokojnie jeszcze raz podszedlem do tej skrzynki rozdzielczej i to co ona wyprawia to porażka. Puszcza duze napiecia na obwody mimo braku bezpiecznikow. Napiecie wejsciowe z aku ok 13,5V a patrzcie na zdjecia na wskazania na wyjsciach gdzie powinno byc 0 . Wskazania pokazuja na niektorych obwodach pow 2V, na niektorych 5V a na jednym uwaga prawie 12V ! Masakra , klasyfikuje sie to do wypiep... ze tez taki szajs sprzedaja.
Pozniej wrzuce fotki siedze i rozbieram ta instalacje i z komórki nie chca sie przeslac
_________________
Moja budowa: https://www.camperteam.pl...pic.php?t=33411
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
reaven22 
weteran

Pomógł: 25 razy
Dołączył: 19 Mar 2018
Piwa: 117/14
Skąd: WGM
Wysłany: 2021-01-21, 20:12   

Nie napięcie jest ważne a prąd. To co piszesz to norma bo skrzynka ma wskaźnik przepalenia bezpiecznika. Ale prąd jest znikomy i nic nie zasili.
Inaczej nie działał by wskaźnik.
A że miernik pokazuje ?? Nic dziwnego ma bardzo dużą impedancje. Jak podepniesz żarówkę 5w to już pokarze 0V.

Jednym zdaniem: tak ma być i się tego nie czepiaj. Nie jest to wada. Żeby sprawdzić czy bezpiecznik jest ok trzeba puścić mały prąd w obwód. I to wykrywa miernik.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
rviru 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Citroen Jumper L3H2 3.0 HDI
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Cze 2019
Piwa: 4/5
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2021-01-21, 21:12   

Racja jest tak jak piszesz, po podpieciu odbiornika napiecie spada. Kiepski ze mnie elektryk, jeszcze raz dzieki reaven że czuwasz i prostujesz moje glupoty :haha: . Pocwiczę przynajmniej montaz i demontaż instalacji, bo juz zdążyłem wszystko wybebeszyć. Ale lepiej teraz niż później.
Jeden plus tej sytuacji ze po obudzeniu w środku nocy z pamieci bede wiedzial które gniazdko w skrzynce do czego bez rozpiski :ok
_________________
Moja budowa: https://www.camperteam.pl...pic.php?t=33411
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rviru 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Citroen Jumper L3H2 3.0 HDI
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Cze 2019
Piwa: 4/5
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2021-01-31, 23:11   

Zima w tym roku jest zimą jaką być powinna , a co za tym idzie prace na zewnątrz w zasypanym kamperze nie za bardzo idą.
Muszę czekać na plusowe temperatury żeby poprawić HIPSa w prysznicu, muszę mieć przynajmniej dwie doby powyżej 5 stopni ciągiem. Także to pewnie poczeka do marca.
Co prawda ogrzewanie sprawdzone i działa , ale grzać non stop mi się nie chce :) . Do pracy wieczorkiem włączę na pół godziny i wystarcza. Ale tutaj zaobserwowałem że nagrzewnica którą mam ma za słaby podmuch. Jak podłogówka działa super, to z nagrzewnicy nie dmucha tak jak powinno i nie wykorzystuję przez to całej mocy webasto. Dodatkowo wiatraczki są za głośne na pełnej mocy.
Za radą reavena22 zakupiłem turbinkę z citroena i aktualnie zaczynam prace nad zaadoptowaniem jej do mojego aktualnego rozwiązania. Na zdjęciu które dołączę widać w jaki sposób mogę ja umocować. W każdym bądź razie da się to wcisnąć więc na dniach to zrobię.
Przy okazji potwierdzam że ten wentylator polecony od reavena22 ma cholernie dobry ciąg i jest cichy. Wygląda na to że będzie dużo wydajniejszy od obecnych wiatraków. Jeśli chodzi o ogrzewanie to podczas prób zaobserwowałem że mogę wykorzystać tą "szafkę" z rozdzielaczami podłogówki którą mam z przodu za kierowcą. Po zamontowaniu kratek wentylacyjnych takich do mebli na dole i górze drzwiczek uzyskam efekt grzejnika , tam naprawdę daje ciepłem więc warto to wykorzystać a nie zamykać żeby się kisiło. Idąc dalej myślę nawet o zamontowaniu wtedy w górnej kratce wiatraczek, zawsze coś dmuchnie. Kable mam tam doprowadzone więc spróbować warto.

Po kompromitacji z elektryką , a raczej moją wiedzą w tym temacie :) , uznaję ten temat za zakończony. Dzięki reaven22 oszczędziłem sobie zbędnej pracy i domknąłem temat tej instalacji. Wszystko podpięte i sprawdzone . Działa super tak jak to sobie wymyśliłem. Panel sterowania już podpięty na ścianie za kierowcą i obok czujniki poziomu wody. Jeden moje roboty a drugi kupny Votronica. Samoróbka do szarej a do czystej kupny. Zdecydowałem się na kupny mimo że do tanich nie należy z tego względu że nie chcę dodatkowo dziurawić zbiornika na czystą który będzie w bagażniku. Całkiem zmyślny ten czujnik który zakupiłem , mam duży zbiornik 210l i Votronic ma sondy na takie wysokie zbiorniki ok 60cm.
Aha zbiornik jeszcze niewidoczny bo najpierw muszę temat nagrzewnicy zakończyć i wtedy wjedzie tam obok zbiornik. Na razie czeka na swoją kolej.

W piątek przyjechał piekarnik , szafka a raczej dziura w szafce była już dużo wcześniej przygotowana i w końcu przyszedł moment sprawdzenia czy pasuje 😊 . Jest dobrze, pasuje idealnie. Na zdjęciach tylko przymiarka , nie jest umocowany. Niestety z piekarnikiem brak wkrętów do mocowania o dziwo, nie wiem czy taka norma ale trochę to słabe, piekarnik za 2 tysiaki a czterech czarnych wkrętów poskąpili !
Aha na jednym zdjęciu widać od góry miejsce podpięcia gazu do piekarnika. I tu zagwozdka jak dla mnie, jak do cholery producent widzi skręcenie na baryłkach tego połączenia. W instrukcji nakazuje używania rurek metalowych a nie elastycznych. Przecież po włożeniu piekarnika ni cholery nie ma do tego dostępu. To co na moim zdęciu widać to widok po zdjęciu płyty gazowej , ale ją muszę najpierw zamocować od spodu a dopiero potem piekarnik . Ma ktoś jakiś pomysł ? Wygląda na to że tutaj musi być jakieś elastycznie połączenie które podpinam przed wsunięciem piekarnika , ale jak to ma być na miedzianych rurkach? Tam u mnie widać doprowadzone dwie miedziane rurki, jedna do płyty, druga do piekarnika. Jedyne co mogę najwyżej zrobić, to zawijając rurkę w pętlę uzyskać maksymalnie ruch 10 cm, ale gdzie 40 cm ?
Jeśli niczego nie wymyślę to nie pozostaje mi nic innego jak od tyłu wyciąć jakąś rewizję i wstawić jakąś ładną kratkę czy coś takiego. Więc tragedii nie ma , na szczęście ja mam teoretycznie możliwość kombinowania od tyłu, bo po odsunięciu drzwi tył szafki dostępny . No ale plan na ten tył był inny 😊

Przyłącz gazu.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 1,58 MB

Piekarnik.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 1,69 MB

Kuchnia.jpg
Plik ściągnięto 14 raz(y) 1,94 MB

Panel sterowania za kierowcą.jpg
Plik ściągnięto 11 raz(y) 946,83 KB

Panel sterowania za kierowcą 2.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 1,16 MB

Elektrownia.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 1,18 MB

Nagrzewnica.jpg
Plik ściągnięto 8 raz(y) 819,81 KB

Dmuchawa.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 1,28 MB

_________________
Moja budowa: https://www.camperteam.pl...pic.php?t=33411
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***