|
|
DUCATO ABS |
Autor |
Wiadomość |
bmalu
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Ducato MAXI 2,8 JTD
Nazwa załogi: Andrzej i Ela
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Sie 2008 Piwa: 31/7 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2019-05-19, 20:09 DUCATO ABS
|
|
|
Na wiosnę miałem nie gasnącą kontrolkę ABS w Ducato z 2003. Po wymianie ABS-u (na używany) problem zniknął, ale wczoraj znowu kontrolka się zaświeciła i nie gaśnie. Przejechałem góra 300 km. Na komputerze jeszcze nie byłem Czy problem nie leży w czymś co psuje ABS? - za duże napięcie? , zwarcie?
Z góry dziękuję za sugestie. |
_________________ "Dobra rada nic nie kosztuje i jest tyle samo warta"
|
|
|
|
|
|
kubryk1
weteran
Twój sprzęt: Dethleffs Esprit 2,3 D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Maj 2012 Piwa: 40/8 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2019-05-20, 19:55
|
|
|
U mnie (Ducato 2,3 z 2003) kontrolka ABS zapala się w dość przypadkowych sekwencjach czasowych. Często po ponownym odpaleniu silnika gasnie ale równie często świeci nadal. |
_________________ andrzej |
|
|
|
|
bmalu
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Ducato MAXI 2,8 JTD
Nazwa załogi: Andrzej i Ela
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Sie 2008 Piwa: 31/7 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2019-05-22, 20:55
|
|
|
Kontakt problem
Muszę podjechać na "komputer" |
_________________ "Dobra rada nic nie kosztuje i jest tyle samo warta"
|
|
|
|
|
bmalu
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Ducato MAXI 2,8 JTD
Nazwa załogi: Andrzej i Ela
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Sie 2008 Piwa: 31/7 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2019-05-24, 20:14
|
|
|
Kontrolka w drodze do mechanika raz gasła raz świeciła. Komp wykazał uszkodzony czujnik obrotów prawego przedniego koła. Wymiana zweryfikuje diagnostę. |
_________________ "Dobra rada nic nie kosztuje i jest tyle samo warta"
|
|
|
|
|
Gewehr
weteran
Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 219/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2019-05-26, 00:31
|
|
|
Sam czujnik może być ok, a skorodowane/uszkodzone jest koło foniczne na przegubie, lub nadmierny luz na łożysku. Sprawdź to zanim wymienisz czujnik |
|
|
|
|
bmalu
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Ducato MAXI 2,8 JTD
Nazwa załogi: Andrzej i Ela
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Sie 2008 Piwa: 31/7 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2019-06-01, 20:13
|
|
|
Czujnik wymieniony, koronka sprawdzona, a kontrolka żyje swoim życiem. Komputer dalej pokazuje uszkodzony czujnik. Na przewodach nie widać uszkodzeń. |
_________________ "Dobra rada nic nie kosztuje i jest tyle samo warta"
|
|
|
|
|
Bryxon
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Ducato 2008 2.8 JTD ambulans
Dołączył: 31 Sty 2018 Skąd: Auckland, NZ
|
Wysłany: 2019-06-07, 02:20
|
|
|
Cześć,
Też miałem probelmy z kontrolką, raz nawet przez to musiałem powtarzać przegląd.
Winna okazała się kostka wejściowa do poduszki pasażera.
Wyszło na komputerze, mechanik przeczyscił, wtyknął z powrotem i skasował 60$.
A pewnie rozłaczyłem/poluzowałem sam jak rozkładałem schowek i podłączałem panele usb itd.
Powodzenia
Bartek |
|
|
|
|
|
bmalu
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Ducato MAXI 2,8 JTD
Nazwa załogi: Andrzej i Ela
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Sie 2008 Piwa: 31/7 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2019-06-07, 20:30
|
|
|
Dzięki, ale nie o tej kontrolce mowa. Moja dotyczy ASB więc układ hamulcowy. Dzięki za dobre chęci. Pozdrawiam |
_________________ "Dobra rada nic nie kosztuje i jest tyle samo warta"
|
|
|
|
|
bmalu
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Ducato MAXI 2,8 JTD
Nazwa załogi: Andrzej i Ela
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Sie 2008 Piwa: 31/7 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2019-07-22, 21:46
|
|
|
Zamykam temat przekazując kilka zdobytych wiadomości. Kontrolka ABS dalej świeciła, a komputer wykazywał przerwę w obwodzie prawego przedniego koła, a raz nawet uszkodzenie wyłącznika stopu. Po wymianie wyłącznika nic się nie zmieniło. "przedzwoniłem" połączenie z kostki do gniada włączanego do sterownika. Żadnej przerwy nie było. Znalazłem firmę w Redzie która naprawia ABS - POLECAM. Jadąc na wczasy zawiozłem zdemontowany wcześniej sterownik do zdiagnozowania. Okazało się, że jest zepsuty silnik napędzający pompę w jednostce hydraulicznej ABS, a sterownik jest nie uszkodzony. Sygnalizowana przez komputer przerwa w obwodzie czujnika prawego koła dotyczy również ewentualnej przerwy w samym sterowniku odpowiadającego za ten obwód. Po powrocie do domu wystarczyło zamienić sterowniki pomp ABS (bez demontażu całej jednostki) pomiędzy układami ABS i po przejechaniu kilkudziesięciu metrów kontrolka ABS zgasła. Dobrze, że nie był uszkodzony silnik w zamontowanej pompie ABS, a sterownik sygnalizujący przerwę w obwodzie prawego, przedniego koła.
Podsumowując zdobytą wiedzę:
- można zdemontować sam sterownik i wysłać go do zdiagnozowania (w tej firmie bezpłatnie) i ewentualnej naprawy po zaakceptowaniu wstępnej wyceny,
- autem można jeździć bo pozostaje sprawna jednostka hydrauliczna - trzeba mieć świadomość że bez ABS, więc na zakrętach i na śliskim hamować pulsacyjnie - tak kiedyś się jeździło,
- oczywiście jeżeli uszkodzony jest silnik elektryczny (co powinien wykazać komputer diagnosty) to trzeba zdemontować cały ABS i wysłać do naprawy (mogą być np. uszkodzone szczotki komutatora). W moim przypadku wewnątrz skorodowały mocowania magnesów stojana i elementy wytworzone przez korozję chyba blokowały wirnik uruchamiany tylko przy załączaniu się ABS.
- kupując używany ABS trzeba mieć na uwadze, że i jego trzeba będzie naprawiać albo z dwóch zrobić jeden sprawny (tak było w moim przypadku) .
ABS.png Podstawowe elementy ABS |
|
Plik ściągnięto 1031 raz(y) 8,95 KB |
|
_________________ "Dobra rada nic nie kosztuje i jest tyle samo warta"
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|