Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Adria Matrix 670
Autor Wiadomość
marcincin 
zaawansowany


Twój sprzęt: Benimar Tessoro 442 NK - 2019
Nazwa załogi: MIK
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sty 2013
Piwa: 33/14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-09-12, 00:19   

[quote="suzu4x4"]
Socale napisał/a:
suzu4x4 napisał/a:
...
czy w tym układzie opuszczone łóżko mocno koliduje z drzwiami wyjściowymi ??
...


Weinsberga rozkłady znam na pamięć lecz niestety nie ma tam dla mnie idealnego układu :-/ generalnie brałbym pod uwagę CaraSuite 650 MF i tam drzwi nie kolidują ale za to nie ma dwustronnie otwieranego garażu
a CaraSuite 650 MG ma dwustronny garaż ale łóżko koliduje z drzwiami

są jeszcze ROLLER TEAM KRONOS 298 TL, CI Horon 87 XT, Sunlight T 67 w zbliżonym budżecie ale o ile jakość Adrii i Weinsberga znam i akceptuje tak resztę wymienionych widziałem tylko na zdjęciach ;)


Sprawdź Benimara - jest kilka układów wnętrza na fiacie i fordzie(mała akcyza). Jakość ok, łóżko opuszczane nie koliduje. Ja jestem zadowolony z zakupu.
_________________
Marcincin
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
suzu4x4 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Dethleffs T 7057
Dołączył: 07 Wrz 2019
Piwa: 6/1
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-09-12, 08:41   

Benimar by mi pasowały układy Mileo 242 lub Mileo 263 , ale ceny przynajmniej te oficjalne raczej bliżej Knausa niż Weisberga ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marcincin 
zaawansowany


Twój sprzęt: Benimar Tessoro 442 NK - 2019
Nazwa załogi: MIK
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sty 2013
Piwa: 33/14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-09-12, 10:07   

suzu4x4 napisał/a:
Benimar by mi pasowały układy Mileo 242 lub Mileo 263 , ale ceny przynajmniej te oficjalne raczej bliżej Knausa niż Weisberga ;)


Jak nie jesteś uczulony na forda to zobacz serię Tessoro - mała akcyza robi różnicę w cenie - układy wnętrz są te same tylko baza inna, a jak 2.0 to tylko 170 KM - mocy mu nie brakuje.
_________________
Marcincin
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
suzu4x4 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Dethleffs T 7057
Dołączył: 07 Wrz 2019
Piwa: 6/1
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-09-12, 23:11   

Nie nie jestem uczulony i nawet mam w firmie transita i póki co ma przejechane bezawaryjnie 50kkm , jeśli chodzi o forda to ergonomia kabiny bije na głowę fiata i spółkę , w fordzie czujesz się jak w normalnej osobówce.

Transita skreśliłem ze względu na problem z wtryskami i tłumaczenie serwisu że wtryski się psują od tego że auto stoi mnie rozwala na łopatki.

Coś musi być na rzeczy skoro od roku modelowego 2020 ford wycofuje się z pięcioletniej gwarancji na kampery :roll:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rjas 
zaawansowany


Twój sprzęt: Chausson 720 Titanium
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2013
Piwa: 11/8
Skąd: Przybysławice/Kraków
Wysłany: 2019-09-13, 21:02   

suzu4x4 napisał/a:
Nie nie jestem uczulony i nawet mam w firmie transita i póki co ma przejechane bezawaryjnie 50kkm , jeśli chodzi o forda to ergonomia kabiny bije na głowę fiata i spółkę , w fordzie czujesz się jak w normalnej osobówce.

Transita skreśliłem ze względu na problem z wtryskami i tłumaczenie serwisu że wtryski się psują od tego że auto stoi mnie rozwala na łopatki.

Coś musi być na rzeczy skoro od roku modelowego 2020 ford wycofuje się z pięcioletniej gwarancji na kampery :roll:


U dealera Chausson dowiedziałem się że można przedłużyć o 3 kolejne lata z limitem 80.000 km za 1051 EUR netto. Warunków na razie niestety nie znam.

Jeszcze jedna uwaga, nie wiem czy dla wszystkich jest to istotne czy nie - dla nas tak. Łóżko opuszczane w Adrii ma szerokość max. 130 cm, W Benimarze i Chausson 140 cm. Niby to tylko 10 cm, ale robi różnicę.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kimtop 
Kombatant


Twój sprzęt: Dethleffs Esprit RT na auto s pici na kapotou
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 107/35
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2019-09-13, 21:27   

rjas napisał/a:
Niby to tylko 10 cm, ale robi różnicę.


Szczególnie w łóżku :haha: :haha: :haha:
_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
BOGI 
trochę już popisał
BOGI

Twój sprzęt: Weinsberg 601MQH (dawniej JOINT E33)
Dołączył: 25 Paź 2008
Piwa: 4/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-11-21, 02:37   informacje dla suzu4x4

Z postów Twoich wynika, że zamierzasz kupić coś co ma łóżko opuszczane, czyli auto prawdopodobnie dla małżeństwa z dwojgiem dzieci. Wtrącam się do dyskusji, bo może i taki kierunek poszukiwań powinieneś wziąć pod uwagę. Poprzednio miałem szerokie i dość wygodne wnętrze. Była to alkowa z oddzielnym prysznicem i drugim spaniem, na noc rozkładanym łóżkiem w miejscu 4-osobowego stołu. Ale alkowa. Postanowiłem skończyć ze stresującą problematyką zacieków i gnicia konstrukcji drewnianej. Benimar pozbawiony drewna nie wchodził w grę, bo był za drogi. Trochę z przypadku kupiłem blaszaka Weinsberga 601MQH. Jak zwykle nie ma ideałów i coś za coś. Za cenę komfortu bytowania we wnętrzu, braku stresu, że zahaczę alkową przy skręcaniu czy wjeżdżaniu w bramę ale najważniejsze, braku drewna i gnicia kampera, płacę ściskiem we wnętrzu, szczególnie mikroskopijną łazienką i gorszą izolacją termiczną auta. Za to mam na stałe z tyłu łóżko 1,4x1,97 m a pod nim spory bagażnik. Jak na blaszaka nie jest klaustrofobicznie kubaturowo mały, gdyż wysokość wnętrza to 2.46 m w świetle, co łagodzi poprzednią wysokość 2,0 m przy szerokości 2.2 m. No i to łóżko 1.3 x 2.2 m u góry, które po rozłożeniu nie przeszkadza w przechodzeniu pod nim ani korzystania z siedzenia przy stole, czy gotowaniu. Póki co jest nieźle za połowę ceny plastikowego Benimara. Tutaj trochę uwag, mianowicie jadąc blaszakiem trzeba uważać aby nie wpaść w euforię i nie dociskać gazu, bo w porównaniu nawet z półintegrą łatwo można zapomnieć, że to nie osobówka. Ale pamiętaj, że jaki by nie był kamper, zawsze będzie za mały w czasie postoju i za duży w trakcie parkowania. Na pewno lepiej mieć ogrzewanie Thrumy z normalnym piecykiem i rurą spalinową w dachu, niż Webasto, które hałasuje czy Combi, które jest a i owszem bardzo ciche ale ma obieg powietrza wymuszony elektrycznie, a w kamperze grunt to prund i jak nie masz porządnego solara mim.160 W, to lodówka kompresorowa i Combi zużyje prąd z akumulatora 100 Ah w półtorej doby. No i silnik. Nie przekonują mnie w nowe silniki o pojemności 2,0 litry. To ta sama bajka co z silniczkami 1.2 do SUWów. Przedmioty stają się coraz częściej jednorazowe. Te muszą paść przy mniejszych przebiegach niż silniki niewysilone o większej pojemności. Prawa fizyki są nieubłagane. Ja niestety mam w swoim Citroenie silnik fordowski PUMA, czyli 2,2 HDi 130 KM (jeśli komuś potrzeba 160 KM to wgrywa się tylko inny fabryczny soft, ale moim zdaniem szybciej zużyje się sprzęgło z dwumasą). Pisze niestety, chociaż działa jak zegarek (po zakupie tylko wymieniłem świece żarowe, bo jedna gorzej działała, co wykazał komputer), ale wiele osób twierdzi, że silnik ten jest nieprzewidywalny i przy około 100 tysiącach pada. U p.Wosia (eksperta w Fordach) dowiedziałem się, że winę za awarie ponosi wtryskiwacz (na ogół 2 cylindra), który zaczyna lać mieszankę i działać jak palnik acetylenowy, wypalając dziurę w tłoku. Rada resetować komputer przy około 85 tys. i jechać dalej bezawaryjnie. Tego nie można powiedzieć o najnowocześniejszych silniczkach 2,0 litrowych Euro6. Ponieważ silniki te są nowe, to i przebiegi mają takie, że nie można póki co wystawić rzetelnej oceny. Podsumowaniem będzie rada - szukaj Fiata z silnikiem 2,3 MultiJet i nie sugeruj się radą małżonki aby kamper był obszerny, czyli powyżej 7 m, bo i tak największy komfort zapewni Tobie twoje własne mieszkanie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
suzu4x4 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Dethleffs T 7057
Dołączył: 07 Wrz 2019
Piwa: 6/1
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-12-09, 00:04   Re: informacje dla suzu4x4

BOGI napisał/a:
Z postów Twoich wynika, że zamierzasz kupić coś co ma łóżko opuszczane, czyli auto prawdopodobnie dla małżeństwa z dwojgiem dzieci. Wtrącam się do dyskusji, bo może i taki kierunek poszukiwań powinieneś wziąć pod uwagę. Poprzednio miałem szerokie i dość wygodne wnętrze. Była to alkowa z oddzielnym prysznicem i drugim spaniem, na noc rozkładanym łóżkiem w miejscu 4-osobowego stołu. Ale alkowa. Postanowiłem skończyć ze stresującą problematyką zacieków i gnicia konstrukcji drewnianej. Benimar pozbawiony drewna nie wchodził w grę, bo był za drogi. Trochę z przypadku kupiłem blaszaka Weinsberga 601MQH. Jak zwykle nie ma ideałów i coś za coś. Za cenę komfortu bytowania we wnętrzu, braku stresu, że zahaczę alkową przy skręcaniu czy wjeżdżaniu w bramę ale najważniejsze, braku drewna i gnicia kampera, płacę ściskiem we wnętrzu, szczególnie mikroskopijną łazienką i gorszą izolacją termiczną auta. Za to mam na stałe z tyłu łóżko 1,4x1,97 m a pod nim spory bagażnik. Jak na blaszaka nie jest klaustrofobicznie kubaturowo mały, gdyż wysokość wnętrza to 2.46 m w świetle, co łagodzi poprzednią wysokość 2,0 m przy szerokości 2.2 m. No i to łóżko 1.3 x 2.2 m u góry, które po rozłożeniu nie przeszkadza w przechodzeniu pod nim ani korzystania z siedzenia przy stole, czy gotowaniu. Póki co jest nieźle za połowę ceny plastikowego Benimara. Tutaj trochę uwag, mianowicie jadąc blaszakiem trzeba uważać aby nie wpaść w euforię i nie dociskać gazu, bo w porównaniu nawet z półintegrą łatwo można zapomnieć, że to nie osobówka. Ale pamiętaj, że jaki by nie był kamper, zawsze będzie za mały w czasie postoju i za duży w trakcie parkowania. Na pewno lepiej mieć ogrzewanie Thrumy z normalnym piecykiem i rurą spalinową w dachu, niż Webasto, które hałasuje czy Combi, które jest a i owszem bardzo ciche ale ma obieg powietrza wymuszony elektrycznie, a w kamperze grunt to prund i jak nie masz porządnego solara mim.160 W, to lodówka kompresorowa i Combi zużyje prąd z akumulatora 100 Ah w półtorej doby. No i silnik. Nie przekonują mnie w nowe silniki o pojemności 2,0 litry. To ta sama bajka co z silniczkami 1.2 do SUWów. Przedmioty stają się coraz częściej jednorazowe. Te muszą paść przy mniejszych przebiegach niż silniki niewysilone o większej pojemności. Prawa fizyki są nieubłagane. Ja niestety mam w swoim Citroenie silnik fordowski PUMA, czyli 2,2 HDi 130 KM (jeśli komuś potrzeba 160 KM to wgrywa się tylko inny fabryczny soft, ale moim zdaniem szybciej zużyje się sprzęgło z dwumasą). Pisze niestety, chociaż działa jak zegarek (po zakupie tylko wymieniłem świece żarowe, bo jedna gorzej działała, co wykazał komputer), ale wiele osób twierdzi, że silnik ten jest nieprzewidywalny i przy około 100 tysiącach pada. U p.Wosia (eksperta w Fordach) dowiedziałem się, że winę za awarie ponosi wtryskiwacz (na ogół 2 cylindra), który zaczyna lać mieszankę i działać jak palnik acetylenowy, wypalając dziurę w tłoku. Rada resetować komputer przy około 85 tys. i jechać dalej bezawaryjnie. Tego nie można powiedzieć o najnowocześniejszych silniczkach 2,0 litrowych Euro6. Ponieważ silniki te są nowe, to i przebiegi mają takie, że nie można póki co wystawić rzetelnej oceny. Podsumowaniem będzie rada - szukaj Fiata z silnikiem 2,3 MultiJet i nie sugeruj się radą małżonki aby kamper był obszerny, czyli powyżej 7 m, bo i tak największy komfort zapewni Tobie twoje własne mieszkanie.


chwilę mnie nie było i w międzyczasie temat się wyklarował ;)

blaszak przy naszej czteroosobowej rodzinie to była by męka szczególnie na dłuższe wyjazdy.
Stanęło na półintegrze długość 7.4 łóżko stałe 210x210 łóżko opuszczane 140x200.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 329/473
Skąd: Gubin
Wysłany: 2019-12-09, 11:53   Re: informacje dla suzu4x4

suzu4x4 napisał/a:
...
Stanęło na półintegrze długość 7.4 łóżko stałe 210x210 łóżko opuszczane 140x200.


Zamówiony/kupiony/wyszukany/zaliczkowany/poszukiwany???*

.
.
.
*Niepotrzebne skreślić ;)
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Ostatnio zmieniony przez Socale 2019-12-09, 19:58, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
BOGI 
trochę już popisał
BOGI

Twój sprzęt: Weinsberg 601MQH (dawniej JOINT E33)
Dołączył: 25 Paź 2008
Piwa: 4/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-12-09, 12:25   

do suzu4x4 - gratuluje. Jest to wygodne auto, choć z tym łóżkiem 210 x 210 to moim zdaniem poszedłeś na całość. Napisz coś o silniku, przebiegu. Ale najważniejsza ze wszystkich cech kampera to taka, aby panowała tam fajna atmosfera i choróbska nie zaglądały do środka. Trzymajcie się ciepło i bezpiecznie na szlakach.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rjas 
zaawansowany


Twój sprzęt: Chausson 720 Titanium
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2013
Piwa: 11/8
Skąd: Przybysławice/Kraków
Wysłany: 2019-12-09, 14:44   Re: informacje dla suzu4x4

suzu4x4 napisał/a:
łóżko stałe 210x210 łóżko opuszczane 140x200.


cholera a w czym jest tak wielkie łóżko stałe :shock:
chyba nie słyszałem o takim gabarycie łóżka, toż to większe niż w domowej sypialni, a małego nie mamy :wyszczerzony:
Jestem szczerze ciekawy :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wędrowiec 
zaawansowany


Twój sprzęt: burstner privilege t690
Nazwa załogi: Marzena i Przemek
Dołączył: 15 Maj 2011
Piwa: 81/17
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 2019-12-09, 15:03   

Pewnie łóżko niemieckie z wypełnionym środkiem :wyszczerzony:
_________________
wędrowiec
Cztery stolice
www.camperteam.pl/forum/viewtopic.php?t=30300
Norwegia
www.camperteam.pl/forum/v...hlight=norwegia

www.camperteam.pl/forum/viewtopic.php?t=33834
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 329/473
Skąd: Gubin
Wysłany: 2019-12-09, 20:03   

Jak Suzu4x4 wytrzeźwieje to może się pochwali :diabelski_usmiech
A my se dalej gdybamy.
Jeśli ten z awatara to raczej salon-nowy. Układ identyczny jak tytułowa Adria (i moja też 7,4m) ale ja mam łóżko 195cm, Ewa ciut krótsze. Z wypełnionym środkiem między łóżkowym helikopter może lądować :idea
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rjas 
zaawansowany


Twój sprzęt: Chausson 720 Titanium
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2013
Piwa: 11/8
Skąd: Przybysławice/Kraków
Wysłany: 2019-12-10, 09:38   

wędrowiec napisał/a:
Pewnie łóżko niemieckie z wypełnionym środkiem :wyszczerzony:


No fakt, chyba jedyna opcja. Ja myślałem raczej o takim gabarycie w całości i dlatego nic mi nie przychodziło do głowy
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pumar 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Adria 670 SL
Dołączył: 24 Lis 2017
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Rumia
Wysłany: 2019-12-10, 21:22   

Proponuję przedłużyć gwarancję w citroen do 5 lat przed pierwszym przeglądem , no i oczywiście wymiana oleju po 3500 km po dotarciu ... sam jestem szczęśliwym nabywcą Adria 670sl od lipca, zrobiłem 20 000 i nie narzekam przynajmniej na razie ...👍😀
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***