Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zmiany konstrukcyjne - Legalizacja zmian
Autor Wiadomość
Murek25 
początkujący forumowicz

Dołączył: 26 Maj 2019
Postawił 8 piw(a)
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-09-12, 22:27   

amples napisał/a:
Murek25 napisał/a:
Jeżeli auto będzie przerejestrowane na specjalny kempingowy, to wtedy na luzie warsztat z PKD 45.20Z może mi dorobić dwa nowe fotele zza kierowcą

Nie :!:
przy zmianie na kempingowy zwiększasz ilość miejsc .
Jedna procedura ,
a na luzie nie będzie ,
a to przez beton diagnostów .


Kocham Cię, w końcu ktoś to jakoś wyjaśnił. Love Forever!!!! DZIĘKI!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-09-12, 22:32   

Murek25 napisał/a:
Kocham Cię,
:oops: :haha:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
decumanus 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Kwi 2017
Piwa: 43/23
Skąd: Bielsko Biała :D
Wysłany: 2019-09-13, 17:27   

amples napisał/a:
Murek25 napisał/a:
Dwa nowe fotele zza kierowcą, gdzie w takim modelu nie ma fabrycznych umiejscowień na śruby do foteli.
Przecież ci napisałem nie dotyczy spec. kamepingowy.

Nie ma czegos takiego jak " nie dotyczy specjalnego kampingowego". Pojazd M1 specjalny - fotele montowane w nich musza miec homologacje do takiego samochodu. Poniewaz podloga ducato nigdy nie miala stalych fabrycznych mocowan, i nawet tzw. combi mocowane bylo w dolozonych elementach, to zgodnie z dyrektywa unijna z bodajże 2007 roku, za którą podążać obowiazek ma ustawodastwo poszczegolnych krajow czlonkowskich - żeby zamontowac fotele w drugim rzedzie, powinienes kupic takie z homologacja do Ducato. Da sie. OKBee takie robi. Owszem kosztuja, ale dostajesz homologacje do reki, pokazujesz to wraz z oswiadczeniami ze pozostale instalacje wykonales zgodnie z odpowiednimi normami - sa takie, bylo na forum, sam podawalem. Taka pigule pokazujesz w OSK i ten ledwie piśmienny diagnosta nawet nie pisnie, bo jakby to wszystko chcial weryfikowac to by mu dnia braklo. PKD 45.20Z powinno im na dobra sprawe wystarczyc, bo zaklad ktory ci wystawil ten papier bierze pełną odpowiedzialnosc za nienależycie przeprowadzoną zabudowę.


Brzmi to strasznie, ale wyczerpuje temat. Zaden diagnosta nie moze podwazac mocowania drugiego rzedu foteli wykonanego przez firmę z 45.20Z, z uzyciem homologowanych do tego samochodu systemow. Sprawdza organoleptycznie czy jest tak jak w atescie i na tym koncza sie jego obowiazki.

Przypominam ze Normy nie sa obowiazkowe, ale buduja platforme zrozumienia pomiedzy wami a organem zatwierdzajacym.

Im szybciej to wszystko przelkniecie tym szybciej wroci to na wlasciwy to, gdzie wszyscy znaja swoj zakres praw i obowiązków, bez miejsca na swobodna interpretacje.
Koniec .

Przypominam jeszcze raz. M1Specjalny z niczego nie zwalnia!!! Otwiera dodatkowe wrota montazu elementow nie bedacych czescia oryginalnej homologacji, ale te elementy musza byc tez homologowane!!!

Co sie wyprawia na stacjach to inna rzecz.
Ale jak chcecie zeby ktos odszedl od litery prawa to nigdy nie wiesz czy "ta krowa nie pojdzie w szkode"
_________________
tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0

opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-09-13, 18:19   

decumanus napisał/a:
M1Specjalny z niczego nie zwalnia!!

W którym momencie pojazd z N1 staje się M1 :?:
PKD 45.20Z ma uprawnienia do zmian konstrukcyjnych , nie do zmiany homologacji (tym samym przeznaczenia)
gdy zacznie dłubać , usunie przegrodę pojazd traci homologację N1
Diagnosta w badaniu dodatkowym ma obowiązek sprawdzić poprawność wykonania (nie zmienia przeznaczenia)
a skoro nie jest to N1 ani M1 , to na jakiej podstawie ma żądać czegoś co dotyczy M1. :?:
(w zasadzie nigdy nie powinien stać się M1 bez homologacji bo ona mówi o przeznaczeniu)
A Polsce dopuszczalne są zmiany konstrukcyjne-przeznaczenia bez homologacji i wtedy jest to ni pies ni wydra (nie M1 ani N1 )
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tom-cio 
weteran


Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Sty 2014
Piwa: 68/144
Skąd: Bytom
Wysłany: 2019-09-13, 18:23   

Decumenus bzdury piszesz

Ustawa zabrania zmiany ilości miejsc w ciężarowym,w osobowym i specjalnym nie.mozna przy jednym zamachu ale to mało która stacja się podejmie,poniewaz przyjeżdżasz ciężarowym.Prosciejndajesz łóżko z Ikei i kran i zlew jedziesz bez grodzi na przegląd ,pan robi zdjęcia w wrzuca je do cepiku.dostajesz specjalny kempingowy a potem montuj siedzenia i na zmianę ilości miejsc z odpisem z swojej dzaialanosci z pkd 45.20z..,żadne homologowane fotele,żaden rzeczoznawca nie jest w Polsce potrzebny.jak będzie próbował odmówić to pros o podstawę prawną na piśmie,ale musi już być specjalnym
_________________
moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
decumanus 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Kwi 2017
Piwa: 43/23
Skąd: Bielsko Biała :D
Wysłany: 2019-09-14, 00:44   

tom-cio napisał/a:
Decumenus bzdury piszesz

Ustawa zabrania zmiany ilości miejsc w ciężarowym,w osobowym i specjalnym nie.


Jestes pewny?
"§ 9a. W samochodzie ciężarowym kategorii N1 o nadwoziu rodzaju AB, AC, AF lub BB, o których mowa w przepisach o homologacji pojazdów, mogą być wprowadzone zmiany
konstrukcyjne polegające na zmianie ilości miejsc, jeżeli:
1) liczba miejsc nie przekracza osiem (bez kierowcy) i
2) P - ((M +75) + N x 68) ł N x 68, gdzie:
P - dopuszczalna masa całkowita pojazdu w kg,
M - masa własna pojazdu,
N - liczba miejsc, nie licząc miejsca kierowcy.

Z
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 31 grudnia 2002 r.
w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego
wyposażenia

A ty na ktora ustawe sie powolujesz?
R
_________________
tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0

opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-09-14, 01:27   

decumanus napisał/a:
Z
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 31 grudnia 2002 r.
Nieaktualne , :szeroki_usmiech
nastąpiły częściowe , niekiedy znaczące zmiany
Poczytaj - poszukaj (tylko 130 stron :diabelski_usmiech ) interesującego cię tematu . Np. TO PO ZMIANACH 2016
decumanus napisał/a:
Przypominam jeszcze raz. M1Specjalny z niczego nie zwalnia!!
Przypominam że:
specjalny kempingowy to kategoria M a nie M1 a to :szeroki_usmiech

5. Pojazdy specjalnego przeznaczenia
5.1. Samochód kempingowy
Kod - SA
Pojazd kategorii M ,
z przestrzenią mieszkalną, w której
znajduje się przynajmniej następujące wyposażenie:
a) siedzenia i stolik;
b) miejsca do spania, które mogą powstawać z siedzeń;
c) urządzenia kuchenne;
d) szafki.
Wyposażenie to jest zamocowane trwale w przedziale
mieszkalnym.
Stolik może być jednak zbudowany tak, aby łatwo można go
było zdemontować.:spoko
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Grzegorz fest leniwy 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Viano Marcopolo VW California Ocean
Dołączył: 10 Cze 2018
Piwa: 14/3
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2019-09-14, 10:03   

amples z tymi ledwo piśmiennymi diagnostami lekko się zagalopowałeś.
Stacja z którą współpracuję w sposób ciągły od lat....nastu....prowadzona jest przez chłopaka po transporcie, z magisterką i przeprowadza bez problemu najtrudniejsze zmiany (czasem ze mną konsultują kwestie techniczne i naciski na osie w ciężarówkach)
Kiedy ustawa wchodziła w życie i na forach blady strach zapanował, my zmienialiśmy liczbę miejsc siedzących bez najmniejszego problemu :wyszczerzony: i to na drugi dzień po wejściu w życie nowych przepisów.
Pamiętam również ile razy " wybitni znawcy" próbowali mnie uświadamiać że się mylę i że nie można.
Można, jak najbardziej, ale nie w samochodzie ciężarowym więc najpierw należy zmienić rodzaj i przeznaczenie a potem liczbę miejsc siedzących.
Zrobienie zmian jednym badaniem nie jest prawidłowe i jest ryzykowne dla diagnosty.
Pozdrówka od chłopaków diagnostów. oczytanych, znających przepisy.....no i ja również pozdrawiam. :-P
_________________
mam tak małego kamperka że nie mieści się w nim toytoy i upierdliwość, poza tym jest wszystko czego potrzebuję ;-)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-09-14, 13:18   

Grzegorz fest leniwy napisał/a:
tymi ledwo piśmiennymi diagnostami lekko się

A użyłem gdzieś takiego sformułowania :diabelski_usmiech
Grzegorz fest leniwy napisał/a:
ustawa wchodziła w życie i na forach blady strach zapanował, my zmienialiśmy liczbę miejsc siedzących bez najmniejszego problemu i to na drugi dzień po wejściu w życie nowych przepisów.
I jak nazwać tych (pewnie blisko 90%) która odmawiała wykonania takich badań , wymyślając przeszkody bez pokrycia :?: :wyszczerzony:
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Grzegorz fest leniwy 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Viano Marcopolo VW California Ocean
Dołączył: 10 Cze 2018
Piwa: 14/3
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2019-09-14, 13:52   

amples faktycznie to nie Ty a decumanus użył tego jakże niewłaściwego zwrotu :wyszczerzony: mea culpa do niego winienem adresować post.
Jak bym nazwał te 90% diagnostów i ich klientów?
Diagnostów bym nazwał miłymi, delikatnymi i sympatycznymi ludźmi, którzy nie chcąc wyrządzać krzywdy psychicznej swoim klientom zmiękczali rzeczywistość jak mogli zamiast powiedzieć " facet bierz tego zgnitka z moich oczu i nie pokazuj mi się więcej z kanapą zbitą gwoździami i instalacją na trytytkach bo wyjedziesz bez dowodu na lawecie" :wyszczerzony:
Być może to ich błąd i powinni walić prawdą po oczach, no ale wtedy definitywnie by stracili tego klienta.
Zaś ich klientów nazwał bym zwyczajnie analfabetami którzy nie są zdolni do zrozumienia czytanego tekstu :haha: i za swoją nieumiejętność obarczają kogoś innego.
Może tak być?
Setki razy widziałem czym klienci na stację podjechali w nadziei na .........kurde sam nie wiem na co, podpowiesz? :haha:
_________________
mam tak małego kamperka że nie mieści się w nim toytoy i upierdliwość, poza tym jest wszystko czego potrzebuję ;-)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Milki 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Esterel 31 LD
Nazwa załogi: M&M
Dołączył: 08 Wrz 2019
Piwa: 2/4
Skąd: Pomorze Środkowe
Wysłany: 2019-09-14, 20:05   

Bardzo miła ta dyskusja tylko mało konkretów dla kogoś kto chce sprawę załatwić tak aby było skutecznie, bezpiecznie i legalnie.
Nie interesuje mnie "załatwianie" przeglądu i wpisów tylko chcę aby było tak jak powinno być bo czemuś te obwarowania wymyślono.
Nie zamierzam na trytki siedzenia przypinać.
Kolego
Grzegorz fest leniwy co prawda już gdzie indziej poruszany był ten temat ale wydaje się że jesteś w tym zaangażowany zatem:
Zamierzam kupić w Holandii ww auto ciężarowe i przerobić na 4-ro osobowego campera.
Jesteś w stanie w krótkiej treściwej formie wymienić co i jak mam zrobić aby po zakupie dwu lub trzyosobowego Ducato/Boxera/Jumpera uzyskać na stacji diagnostycznej wymarzony wpis o specjalnym przeznaczeniu mojego pojazdu?
Jeżeli tak to bardzo poproszę bo mi łep już puchnie od tych dywagacji.
Dodam jeszcze że moja wizja jest taka aby jeśli kupię trzyosobowego z ławeczka obok kierowcy przenieść ja do tyłu za stoliczek a z przodu wstawić fotel z Galaxy jak radzą bywalcy aby zrobić dwa fotele obrotowe. Mogę?
Rozumiem że gdybym nabył tzw brygadówkę to bez problemu mógłbym zmniejszyć ilość miejsc.
Ze mam mieć fakturę/oświadczenie 45.20Z to oczywiste.
Aczkolwiek po przygodzie z ilością miejsc w poprzedniej Zafirze opowieści o braniu odpowiedzialności przez diagnostę czy urzędnika za to co w dowodzie rejestracyjnym proponuje wsadzić miedzy bajki. Bareja wymięka...
_________________
Jak chcem to mogem ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Grzegorz fest leniwy 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Viano Marcopolo VW California Ocean
Dołączył: 10 Cze 2018
Piwa: 14/3
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2019-09-14, 21:02   

Milki amples wypisał krok po kroku czynności jakie należy przeprowadzić.
Ja jedynie badania techniczne przeprowadzam (jeśli coś robię) na dwa razy. Z ciężarowego na specjalny kempingowy (po wyposażeniu auta w kuchenkę i szafeczkę) i drugie ze zmianą liczby miejsc siedzących już w pojeździe specjalnym. Fotele obowiązkowo z wbudowanymi pasami i homologacją . Oświadczenie o przebudowie wystawiam sobie sam.
Od razu zaznaczę że nie świadczę usług pośrednictwa w badaniach i oświadczeń odpłatnie ani nieodpłatnie nie wystawiam :wyszczerzony: Ot zwyczajnie mam wystarczająco dużo swoich codziennych obowiązków i kolejnych mi absolutnie nie potrzeba.
_________________
mam tak małego kamperka że nie mieści się w nim toytoy i upierdliwość, poza tym jest wszystko czego potrzebuję ;-)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
decumanus 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Kwi 2017
Piwa: 43/23
Skąd: Bielsko Biała :D
Wysłany: 2019-09-14, 22:03   

Pewnie że się zagalopowałem i urażonych przepraszam.

ale wracając do tematu.
Będąc w podróży wkleiłem - istotnie - paragraf z wersji ze stycznia 2016, a powinienem z grudnia. Co też niniejszym naprawiam:
§ 9b. W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1)
i samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 tony (kategorii N2) o nadwoziu rodzaju BB mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie liczby siedzeń, jeżeli pojazd spełnia wymagania, o których mowa w pkt 3.5., pkt 3.6. oraz pkt 3.8. dla pojazdów kategorii N1, części A załącznika II do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów i spełnione są wymagania techniczne dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowania, kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14, 17 EKG ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną. Siedzenia powinny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa spełniające wymagania Regulaminu nr 16 EKG ONZ; z zastrzeżeniem § 9c.
...(ktory mowi o zmniejszeniu liczby siedzen, a kolejny podpunkt o zmanie na autobus )

idac dalej
M to jest grupa kategorii:
Pojazdy kategorii M to pojazdy silnikowe zaprojektowane i skonstruowane głównie do przewozu osób i ich bagażu. Kategorię M dzielimy na:

M1 - pojazdy mające nie więcej niż osiem miejsc siedzących poza miejscem siedzącym kierowcy.
M2 - pojazdy o masie maksymalnej nieprzekraczającej 5 ton, mające więcej niż osiem miejsc siedzących poza miejscem siedzącym kierowcy.
M3 - pojazdy o masie maksymalnej przekraczającej 5 ton, mające więcej niż osiem miejsc siedzących poza miejscem siedzącym kierowcy.
Pojazdy kategorii N to pojazdy silnikowe zaprojektowane i skonstruowane głównie do przewozu ładunków. Kategorię N dzielimy na:

N1 - pojazdy o masie maksymalnej nieprzekraczającej 3,5 tony.
N2 - pojazdy o masie maksymalnej przekraczającej 3,5 tony, ale nieprzekraczającej 12 ton.
N3 - pojazdy o masie maksymalnej przekraczającej 12 ton.


Ponadto nie wydaje mi się żeby fakt konwersji N1 na M1 spoecjalny powodował zmianę nadwozia z BB - (van) na SA (samochod kempingowy - w domyśle KOMPLETOWANY) czyli polintegre lub integre.

w powyższym tekście wytłuściłem wam wymagania opisane w tym dokumencie EKG ONZ 16 (to jeden z kilku w tym temacie)
jak sobie poczytacie bedzie dla was jasnym ze fotele musza być homologowane.
Natomiast sytuacje doskonale podsumował Grzegorz Fest Leniwy.
Ja się już w to nie mieszam, bo żeby zapoznać się (zaintrygowany tymi 130 stronami) z dokumentem wskazanym przez Amples, założyłem sobie konto na tym portalu i dowiedziałem się że ci niepiśmienni mówią "nie bo nie" a ci piśmienni błądzą po omacku w polskim niedorobionym prawie. Nieuregulowanym jak piszą...
Natomiast zeby sie ogarnąć w wiedzy proponuje od ogółu do szczegółu (od dyrektyw unijnych) a nie od podpytywania zagubionych diagnostów. Raz że będziecie mieli jaśniejszy obraz, a dwa będziecie wiedzieć jak rozmawiać z tymi ostatnimi.
R
_________________
tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0

opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-09-14, 23:34   

decumanus napisał/a:
a ci piśmienni błądzą po omacku w polskim niedorobionym prawie.
Ale to niedorobione prawo w PL obowiązuje :diabelski_usmiech
decumanus napisał/a:
zeby sie ogarnąć w wiedzy proponuje od ogółu do szczegółu (od dyrektyw unijnych) a nie od podpytywania zagubionych diagnostów.
Dyrektywa Unii Europejskiej – akt prawa pochodnego Unii Europejskiej,
którego mocą prawodawcy państw członkowskich Unii
zostają zobowiązani do wprowadzenia (transpozycji) określonych regulacji prawnych,
służących osiągnięciu wskazanego w dyrektywie celu.

I dopóki określone regulacje prawne nie zostaną wprowadzone do prawa PL , to sobie możesz ... :haha:

decumanus napisał/a:
Ponadto nie wydaje mi się żeby fakt konwersji N1 na M1 spoecjalny powodował zmianę nadwozia z BB - (van)
BB -
Van samochód ciężarowy z przedziałem, w którym kierowca oraz
powierzchnia załadunkowa znajdują się w obrębie jednej jednostki;

Gdy usuniesz gródz (przedział) przestaje być BB a także B1 (ciężarowym)
Montując zabudowę staje się: SA - spec. kempingowy :szeroki_usmiech
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kajzer_S 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Ducato III, L3H2
Dołączył: 12 Paź 2018
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2019-09-15, 08:06   

Grzegorz fest leniwy napisał/a:
Milki amples wypisał krok po kroku czynności jakie należy przeprowadzić.
Ja jedynie badania techniczne przeprowadzam (jeśli coś robię) na dwa razy. Z ciężarowego na specjalny kempingowy (po wyposażeniu auta w kuchenkę i szafeczkę) i drugie ze zmianą liczby miejsc siedzących już w pojeździe specjalnym. Fotele obowiązkowo z wbudowanymi pasami i homologacją .


Czyli po dokonaniu takich zmian można się z Tobą kontaktować celem ich klepnięcia? Byłoby miło bo blisko jesteś :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***