Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pawcio
2019-08-26, 08:16
Czas pracy kierowcy
Autor Wiadomość
szeski
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ahorn Camp 610
Nazwa załogi: Tynka&Linka
Dołączył: 22 Wrz 2015
Skąd: Zgierz
  Wysłany: 2019-08-03, 01:34   Czas pracy kierowcy

Witajcie
Wczorak podczas owocnych rozmów z nowo poznanymi kolegami dowiedziałem się o obowiązku prowadzenia tachobuchów dla samochodów powyżej DMC 2,8 t a mniej niż 3,5 t na terenie niemiec i francji. O ile przeszukałem internet jest to dla mnie jasne jeśli chodzi o busy i inny transport zarobkowy to rodzi się pytanie dotyczące wyjazów prywatnych kamperem. Analizując informacje to jak by nie bylo kamper ma ponad 2,8 t i zgodnie z rozporządzeniem niemieckim, obowiązek dokumentacji pracy oznacza, że kierujący pojazdami o masie wyższej niż 2,8 t i mniejszej niż 3,5 t, w których nie jest zamontowany tachograf, muszą zgodnie z § 1 ust. 6 rozporządzenia, w połączeniu z § 17 ustawy o czasie pracy (Arbeitszeitgesetz) o ile nie są objęci wyjątkami uregulowanymi w rozporządzeniu, codziennie zapisywać czas jazdy, wszelkie inne czasy pracy, przerwy i okresy odpoczynku
Źródło: https://www.experto24.pl/...html?cid=K000KN
Nic tam nie ma odnośnie transportu zawodowego a jedynym wyznacznikiem jest DMC.
Może ktoś z was kolegów miał już do czynienia z tym tematem to proszę o info z mojej strony w poniedziałek zadzwonię do ITD i spróbuję to wyjaśnić o wynikach czego nie omieszkam was poinformować.
Powiem szczerze, że nie znałem tego zagadnienia a jest dość istotne gdyż kary są kosmiczne z tego co mi znajomy mówił, a on co prawda wozi motory na lawecie prywatnie do własnego użytku łapie się pod te przepisy.
Jak ktoś ma jakieś konkretne info na ten temat to proszę o wymianę doświadczeń. Na pewno pomoże nam to w przyszłości uniknąć problemów.

Pozdrawiam Paweł
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
szeski
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ahorn Camp 610
Nazwa załogi: Tynka&Linka
Dołączył: 22 Wrz 2015
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2019-08-03, 01:58   

Tak jeszcze w ramach wglądu do przepisów jeden link
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=celex%3A32006R0561
niestety jak by nie patrzył kampery się nie łapią.

Paweł
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 213/480
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2019-08-03, 06:56   

szeski napisał/a:
Wczorak podczas owocnych rozmów z nowo poznanymi kolegami dowiedziałem się o obowiązku prowadzenia tachobuchów dla samochodów powyżej DMC 2,8 t a mniej niż 3,5 t na terenie niemiec i francji.



"Niemcy zaostrzają przepisy dotyczące transportu drogowego, dokonywanego pojazdami, których całkowity ciężar razem z przyczepą bądź naczepą wynosi od 2,8 do 3,5 tony. I
Źródło: https://www.experto24.pl/...id=K000KN"
szeski "transport drogowy" mówi Ci to coś? :chytry
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Comsio 
Kombatant
weteran cepek

Twój sprzęt: Ducato II 2,5 tdi 670 Eura Mobil
Nazwa załogi: COMSIOWIE
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lut 2013
Piwa: 85/405
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-08-03, 08:41   

:kawka: O przepraszam panie Sławku,kamper jest środkiem transportu.
I to przewozi poważnie ładunki,od własnych d....p, po zabawki i frykasy z marketów. :szeroki_usmiech

A to już jest przewóz rzeczy. :chytry


:kawka: :bajer :spoko
_________________
Całe życie mówię , że do flaszki trza dwojga.
Asia i Wiesław pozdrawiają.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-08-03, 09:13   

Comsio napisał/a:
A to już jest przewóz rzeczy.


Podstawowe definicje

Krajowy transport drogowy - podejmowanie i wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie przewozu osób lub rzeczy pojazdami samochodowymi zarejestrowanymi w kraju, za które uważa się również zespoły pojazdów składające się z pojazdu samochodowego i przyczepy lub naczepy, na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przy czym jazda pojazdu, miejsce rozpoczęcia lub zakończenia podróży i przejazdu oraz droga znajdują się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;

Międzynarodowy transport drogowy - podejmowanie i wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie przewozu osób lub rzeczy pojazdami samochodowymi, za które uważa się również zespoły pojazdów składające się z pojazdu samochodowego i przyczepy lub naczepy, przy czym jazda pojazdu między miejscem początkowym i docelowym odbywa się z przekroczeniem granicy Rzeczypospolitej Polskiej;

Transport drogowy - krajowy transport drogowy lub międzynarodowy transport drogowy; określenie to obejmuje również:

a) każdy przejazd drogowy wykonywany przez przedsiębiorcę pomocniczo w stosunku do działalności gospodarczej, niespełniający warunków, o których mowa w pkt 4,

b) działalność gospodarczą w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy;

Niezarobkowy przewóz drogowy - przewóz na potrzeby własne - każdy przejazd pojazdu po drogach publicznych z pasażerami lub bez, załadowanego lub bez ładunku, przeznaczonego do nieodpłatnego krajowego i międzynarodowego przewozu drogowego osób lub rzeczy, wykonywany przez przedsiębiorcę pomocniczo w stosunku do jego podstawowej działalności gospodarczej, spełniający łącznie następujące warunki:

a) pojazdy samochodowe używane do przewozu są prowadzone przez przedsiębiorcę lub jego pracowników,

b) przedsiębiorca legitymuje się tytułem prawnym do dysponowania pojazdami samochodowymi,

c) w przypadku przejazdu pojazdu załadowanego - rzeczy przewożone są własnością przedsiębiorcy lub zostały przez niego sprzedane, kupione, wynajęte, wydzierżawione, wyprodukowane, wydobyte, przetworzone lub naprawione albo celem przejazdu jest przewóz osób lub rzeczy z przedsiębiorstwa lub do przedsiębiorstwa na jego własne potrzeby, a także przewóz pracowników i ich rodzin,

d) nie jest przewozem w ramach prowadzonej działalności gospodarczej w zakresie usług turystycznych;

Niezarobkowy krajowy przewóz drogowy - przewóz na potrzeby własne wykonywany na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,[/u]

Niezarobkowy międzynarodowy przewóz drogowy - przewóz na potrzeby własne wykonywany z przekroczeniem granicy Rzeczypospolitej Polskiej.

Przewóz regularny - publiczny przewóz osób i ich bagażu w określonych odstępach czasu i określonymi trasami, na zasadach określonych w ustawie i w ustawie z dnia 15 listopada 1984 r. - Prawo przewozowe (Dz. U. z 2012 r. poz. 1173 i 1529 oraz z 2013 r. poz. 1014);

Przewóz regularny specjalny - niepubliczny przewóz regularny określonej grupy osób, z wyłączeniem innych osób;

Przewóz wahadłowy - wielokrotny przewóz zorganizowanych grup osób tam i z powrotem, między tym samym miejscem początkowym a tym samym miejscem docelowym, przy spełnieniu łącznie następujących warunków:

a) każda grupa osób przewiezionych do miejsca docelowego wraca do miejsca początkowego,

b) miejsce początkowe i miejsce docelowe oznaczają odpowiednio miejsce rozpoczęcia usługi przewozowej oraz miejsce zakończenia usługi przewozowej, z uwzględnieniem w każdym przypadku okolicznych miejscowości leżących w promieniu 50 km;

Przewóz okazjonalny - przewóz osób, który nie stanowi przewozu regularnego, przewozu regularnego specjalnego albo przewozu wahadłowego;

Przewóz kabotażowy - przewóz wykonywany pojazdem samochodowym zarejestrowanym za granicą lub przez przedsiębiorcę zagranicznego między miejscami położonymi na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;

Transport kombinowany - przewóz rzeczy, podczas którego samochód ciężarowy, przyczepa, naczepa z jednostką ciągnącą lub bez jednostki ciągnącej, nadwozie wymienne lub kontener 20-stopowy lub większy korzysta z drogi w początkowym lub końcowym odcinku przewozu, a na innym odcinku z usługi kolei, żeglugi śródlądowej lub transportu morskiego, przy czym odcinek morski przekracza 100 km w linii prostej; odcinek przewozu początkowego lub końcowego oznacza przewóz:

a) pomiędzy punktem, gdzie rzeczy są załadowane, i najbliższą odpowiednią kolejową stacją załadunkową dla odcinka początkowego oraz pomiędzy najbliższą odpowiednią kolejową stacją wyładunkową a punktem, gdzie rzeczy są wyładowane, dla końcowego odcinka lub

b) wewnątrz promienia nieprzekraczającego 150 km w linii prostej ze śródlądowego lub morskiego portu załadunku lub wyładunku;

Przewoźnik drogowy - przedsiębiorca uprawniony do wykonywania działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego;

Zagraniczny przewoźnik drogowy - zagraniczny przedsiębiorca uprawniony do wykonywania działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego na podstawie przepisów obowiązujących w państwie, w którym znajduje się jego siedziba;

Licencja - decyzja administracyjna wydana przez ministra właściwego do spraw transportu lub określony w ustawie organ samorządu terytorialnego, uprawniająca do podejmowania i wykonywania działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego;

Zezwolenie - decyzja administracyjna wydana przez ministra właściwego do spraw transportu lub określony w ustawie organ samorządu terytorialnego, uprawniająca przewoźnika drogowego do wykonywania określonego rodzaju transportu drogowego;

Zezwolenie zagraniczne - dokument otrzymany na podstawie umowy międzynarodowej od właściwego organu innego państwa lub organizacji międzynarodowej przez właściwy organ Rzeczypospolitej Polskiej przekazywany przewoźnikowi drogowemu i upoważniający go do wykonywania międzynarodowego transportu drogowego, jednokrotnie lub wielokrotnie, do lub z terytorium państwa określonego w zezwoleniu lub tranzytem przez jego terytorium;

Certyfikat kompetencji zawodowych - dokument potwierdzający posiadanie kwalifikacji i wiedzy niezbędnych do podjęcia i wykonywania działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego.

Podstawa prawna: art. 4 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 58)
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
drwoy 
zaawansowany
Woytek

Twój sprzęt: Hymer T 572c
Nazwa załogi: Kamperik
Dołączył: 15 Gru 2015
Piwa: 6/40
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2019-08-03, 09:20   

W Polsce póki co takiego wymogu nie ma. A zatem nie obowiązuje dla samochodów RP na terenie UE. Czy tak?
_________________
Pozdrawiam Woytek


------------------------------------------------
Wyższe wykształcenie może mieć każdy, podstawowe niekoniecznie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-08-03, 09:23   

drwoy napisał/a:
nie obowiązuje dla samochodów RP na terenie UE.
Obowiązuje przy transporcie zarobkowym . :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 213/480
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2019-08-03, 13:20   

Comsio napisał/a:
O przepraszam panie Sławku,

Panie Comsiu :poddaj: :bum:
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2019-08-03, 13:32   

A kamper w leasingu ? Znałem "szalonego", doktora co miał w nim niby gabinet laryngologiczny.
Skoro na Firmę i odlicza.....Nie powinienem być Naczelnikiem US , bo bym się przyp ...Pewnie bym przegraĺ w Sądzie ale co bym napsuł krwi , to moje. :mrgreen:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 179/131
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2019-08-04, 18:59   

Comsio napisał/a:
:kawka: O przepraszam panie Sławku,kamper jest środkiem transportu.
I to przewozi poważnie ładunki,od własnych d....p, po zabawki i frykasy z marketów. :szeroki_usmiech

A to już jest przewóz rzeczy. :chytry


:kawka: :bajer :spoko


No podsuwaj takie pomysły "nierządzącym" :gwm Oni tylko czekają na kolejny pomysł na skok na naszą kieszeń :chytry
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
orys 
stary wyga


Twój sprzęt: Baza już jest ;-)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Sty 2017
Piwa: 58/13
Skąd: Glasgow
Wysłany: 2019-08-05, 04:32   

Comsio napisał/a:
:kawka: O przepraszam panie Sławku,kamper jest środkiem transportu.
I to przewozi poważnie ładunki,od własnych d....p, po zabawki i frykasy z marketów. :szeroki_usmiech

A to już jest przewóz rzeczy. :chytry


:kawka: :bajer :spoko


Tak, ale rejestracja czasu pracy kierowcy obowiązuje tylko tych, którzy przewożą rzeczy na zlecenie lub mają płacone jako kierowcy. Kamperów to nie dotyczy ;-)

(chyba, że pracowałbyś jako kierowca przewożący kampery z A do B albo był kamperowym szoferem - to wtedy tak).
_________________

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2019-08-05, 06:49   

Cytat:
Tak, ale rejestracja czasu pracy kierowcy obowiązuje tylko tych, którzy przewożą rzeczy na zlecenie lub mają płacone jako kierowcy


Żona mi zleca przewieść kosmetyki w ilościah hurtowych i płaci a naturze...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jsaluga 
zaawansowany


Twój sprzęt: Mc Louis mc2
Nazwa załogi: WZDuzeiMale
Dołączył: 07 Wrz 2016
Piwa: 20/69
Skąd: Slask
Wysłany: 2019-08-05, 07:09   

Chwalipięta.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2019-08-05, 07:39   

jsaluga napisał/a:
Chwalipięta.


Praca jak praca, ale zarobki wolałbym w obcej walucie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 301/14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-08-05, 08:30   

rejestrację czasu pracy kierowcy w UE reguluje rozporządzenie 561/2006 i tam należy szukać.

Art. 2:
"1. Niniejsze rozporządzenie ma zastosowanie do przewozu drogowego..."

Art. 3:
"Niniejsze rozporządzenie nie ma zastosowania do przewozu drogowego:
...h) pojazdami lub zespołami pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 ton używanymi do niezarobkowego przewozu rzeczy;
i) pojazdami użytkowymi o statusie pojazdów zabytkowych zgodnie z przepisami Państwa Członkowskiego, w których są użytkowane, wykorzystywanymi do niezarobkowych przewozów osób lub rzeczy..."


tutaj jeszcze dodam, że w przypadku kampera normalnie użytkowanego nie ma mowy o przewozie drogowym.
rozporządzenie to mówiąc po ludzku, obowiązuje kierowców pracujących w transporcie drogowym.

co to jest pojęcie "niezarobkowy przewóz" i "przewóz (transport) drogowy" objaśnił już kolega Amples.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***