L3H2 dla rodziny 2+2+1 gapowicz ;) |
Autor |
Wiadomość |
irvin
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ducato l3h2
Dołączył: 02 Paź 2019 Skąd: Grzechynia
|
Wysłany: 2019-10-21, 23:07 L3H2 dla rodziny 2+2+1 gapowicz ;)
|
|
|
To może i ja nieśmiało zacznę temat naszego ducato. Jako że od cen wakacji w przyszłym roku trochę zakręciło się w głowie, przyspieszyliśmy nieco plany budowy kampera celem wyjazdu w cieplejsze okolice.
Jako baza stanęło na Ducato L3H2 z 2010 roku z silnikiem 2.3 MultiJet. Auto relatywnie zdrowe, choć szoferka niemiłosiernie upaprana piachem zmieszanym z jakimś smarem. Brygadówka, zarejestrowana na 7 osób, żeby oszczędzić sobie kłopotów ze zmniejszeniem ilości miejsc + mam już fabryczne miejsca montażu ławki w drugim rzędzie.
Mechanicznie: klima do naprawy + oleje i rozrząd dla spokoju ducha
Plan zakłada 3 łóżka (przednie fotele, tylne fotele i standardowo łóżko w poprzek) + łóżeczko dziecięce. Toaleta przenośna, jakiś biedaprysznic (bo dzieciaki), itp. itd. Przód na razie bez obrotnic, tył dość blisko przodu. Tak naprawdę ewoluuje to dość organicznie...
IMG_20191007_101007.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 4 raz(y) 749,54 KB |
IMG_20191007_100950.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 5 raz(y) 351,43 KB |
IMG_20191004_132028.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 9 raz(y) 877,72 KB |
|
|
|
|
 |
irvin
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ducato l3h2
Dołączył: 02 Paź 2019 Skąd: Grzechynia
|
Wysłany: 2019-10-21, 23:22
|
|
|
W zeszłym tygodniu, po rozebraniu samochodu do rosołu zaczęło się wstępne sprzątanie. Z 'szoferki' wyciągnąłem odkurzaczem warsztatowym wiadro błota. Nie wiem kto w fiacie wpadł na takie ułożenie obicia podłogi, ale bez dywaników to co można pod nią znaleźć jest straszne :P
W każdym razie po jako takim doczyszczeniu, poszła polerka nielicznych ognisk rdzy i konserwacja podłogi szoferki + stopni/progów.
Do tego naprawa masy drobnych rzeczy jak np. zamek prawych drzwi który zdążył się zepsuć już po zakupie - wystarczyło rozebrać i odblokować cięgno + przesmarować. Podłączyłem odpięty czujnik zamknięcia drzwi przesuwnych i poprawiłem je tak żeby wykrywał zamknięcie (i tak będą zdjęte do malowania budy pod szyną środkową, bo widzę tam korozję od zewnątrz), wyregulowałem tylne drzwi.
Z nowości - dorzuciłem centralny zamek na pilota (był na kluczyk) - jakby ktoś w internetach szukał i nie mógł znaleźć - sterowanie zamkiem na kablu żółto-niebieskim przy komputerze (to łatwo znaleźć), przy czym nikt nie pisał że u mnie będą dwa kable żółto niebieskie (żółto-błękitny i żółto-niebieski) i oba zamykają drzwi, ale tylko jeden jeszcze je otwiera :P
Jutro powinien dojść zestawik wideorejestratora z kamerą cofania od majfrendów (o taki ). Kamera cofania będzie mi w sumie robić na stałe za lusterko wsteczne - ot takie przyzwyczajenie z osobówek.
Dodatkowo podłoga szoferki i paka oklejona wybiórczo matami butylowymi. Będę kleił tego więcej bo mam jeszcze jedną rolkę, a zmieniła się koncepcja ocieplenia...
IMG_20191007_101025.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 14 raz(y) 819,12 KB |
IMG_20191015_110539.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 13 raz(y) 1,53 MB |
IMG_20191015_110602.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 8 raz(y) 1,12 MB |
IMG_20191007_120840.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 6 raz(y) 671,57 KB |
|
|
|
|
|
 |
wlodo
weteran

Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Sie 2014 Piwa: 67/68 Skąd: Witaszyce
|
Wysłany: 2019-10-21, 23:35
|
|
|
Witamy wśród budowniczych, powodzenia
Nie rezygnuj z obrotnic, obrócisz fotele i masz pełnoużytkowy salon, widziałem chyba na OLX za 100 zł.
Też ma m 2010, i trochę roboty z blachami jednak jest, i również po firmie, no masakra... |
_________________ Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0 |
|
|
|
 |
irvin
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ducato l3h2
Dołączył: 02 Paź 2019 Skąd: Grzechynia
|
Wysłany: 2019-10-21, 23:54
|
|
|
Generalnie z blachami jest tu mniej roboty niż się spodziewałem. Oglądałem jednego Jumpera gdzie aż żal było patrzeć...
Nie mam zdjęć z dzisiaj, ale nadkola już po szlifowaniu i warstwie epoksydu. Jutro psiknę akrylem, albo i nie, bo i tak całe będą butylem oklejone.
Co do foteli z przodu - na razie obrotnic nie będzie bo kierunki raczej ciepłe nas interesują i po prawdzie 'stały' salon nie jest nam potrzebny. Dorzucę jutro foty jak to teraz wygląda, bo do przodu trafiły fotele z Espace IV z elektryką i grzaniem tyłka, na lekko przerobionych podstawach z ducato (musiałem je nieco poszerzyć, więc dokręciłem z jednej strony na wzmacnianych śrubach stalowy kątownik). Fotele zdecydowanie bardziej mi leżą niż oryginalne z ducato. Tamte (wszystkie 7 foteli) wylądowało dzisiaj na OLXie. No i plastiki do budy wróciły Elektryka do foteli też już ogarnięta bez strat w ludziach.
Do tego dzisiaj ojciec podrzucił mi kantówkę 5x4 do szkieletu podłogi i sufitu, już zaimpregnowana...
Powiem tak, drugi tydzień siedzę ile mogę i strasznie człowieka wciąga ta robota |
|
|
|
 |
MisioKRAK
weteran

Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Cze 2013 Piwa: 25/15 Skąd: Kraków
|
|
|
|
 |
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 121/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2019-10-22, 10:02
|
|
|
Również loguje się do tematu
Nie przesadzaj z butylem, działa tam gdzie rezonują proste blachy, na nadkolach to zbędny balast. Dobre ocieplenie lepiej wygłuszy. |
|
|
|
 |
irvin
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ducato l3h2
Dołączył: 02 Paź 2019 Skąd: Grzechynia
|
Wysłany: 2019-10-22, 20:23
|
|
|
Dzisiaj z racji ograniczonej ilości czasu jakoś bardzo nie powalczyłem. Wrzucam fotkę poskładanego przodu z zamontowanymi fotelami z Espace.
Skończyłem oklejać blachy butylem i tak jak pisał reaven22, odpuściłem sobie nadkola bo faktycznie przy ostukiwaniu stwierdziłem że nie ma potrzeby. Pójdzie na nie jakiś kauczuk czy cuś.
Widoczne oznaki powierzchownej (na szczęście) korozji zostały zeszlifowane, pociągnięte R-Stopem, a po wysuszeniu podkładem epoksydowym. Na to pójdzie akryl bo w sumie mam dwie puszki a na szczęście nie bardzo mam co nim malować (na razie tylko rant drzwi, dzisiaj już pomalowany). Przegląd tej podłogi zrobię jeszcze raz, bo na bank coś pominąłem.
Teraz kwestia ocieplenia. Plan pierwotny to były płyty PIR na całość. Plan obecny to styrodur na podłogę i sufit bo równy i powinno się fajnie robić, a na ściany natryskowo piana polynor.
Nie wiem tylko:
1. Czy robić w ogóle sufit zanim kupię okno - w planach jest Fiamma TurboVent, tam niby otwór jest 39x39, więc jestem w stanie zrobić na to ramkę w środku.
2. Czy piankować 'progi' - znaczy te przestrzenie poniżej podłogi. Z tego co widzę one są dobrze wentylowane od strony podwozia, więc z wilgocią nie będzie tam problemów, a zrobiłem tam dość sensowną konserwację...
IMG_20191022_153717.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 11 raz(y) 847,47 KB |
IMG_20191022_153734.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 10 raz(y) 758,82 KB |
IMG_20191022_164231.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 20 raz(y) 1,31 MB |
IMG_20191022_184649.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 11 raz(y) 428,93 KB |
|
|
|
|
 |
zbyszekwoj
Kombatant

Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Kwi 2013 Piwa: 330/226 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2019-10-23, 09:59
|
|
|
Takie fotele też założyłem w poprzedniku i niestety wywaliłem za free po pierwszej jeździe. Rozbolały mnie uda. |
|
|
|
 |
irvin
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ducato l3h2
Dołączył: 02 Paź 2019 Skąd: Grzechynia
|
Wysłany: 2019-10-23, 10:18
|
|
|
Przetestujemy i zobaczymy jak będzie w praktyce. Jak dla mnie są wygodniejsze niż oryginały. Dużo lepsza pozycja za kierownicą. |
|
|
|
 |
drFeelGood
zaawansowany TAK - Towarzystwo Anonimowych Kamperoholików
Twój sprzęt: Blue 599
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Lip 2018 Piwa: 19/8 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2019-10-23, 22:44
|
|
|
Te fotele w osobówce są zamontowane dużo niżej więc kąt ułożenia nóg również jest inny przez co niekoniecznie mogą być wygodne zwłaszcza w dalszych trasach. Nie przyspawałeś na stałe więc jak nie przypasują to wymienisz :-) Kibicuję budowie. |
|
|
|
|
 |
irvin
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ducato l3h2
Dołączył: 02 Paź 2019 Skąd: Grzechynia
|
Wysłany: 2019-10-24, 07:49
|
|
|
Co do kąta - myślałem o tym. Jak będzie niewygodnie to pójdą podkładki pod tył fotela żeby nieco kąt zmienić. Generalnie ten niewielki kawałek który miałem okazję przejechać tym autem na fotelach z ducato spowodował u mnie ból nogi - jakoś dziwnie umiejscowiony jest gaz w stosunku do osobówek, więc tutaj na pewno będę musiał powalczyć z ergonomią. I tak - jest to jeden z powodów dla którego nie spawałem podstaw |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2019-10-24, 08:07 Re: L3H2 dla rodziny 2+2+1 gapowicz ;)
|
|
|
irvin napisał/a: | Brygadówka, zarejestrowana na 7 osób, żeby oszczędzić sobie kłopotów ze zmniejszeniem ilości miejsc + mam już fabryczne miejsca montażu ławki w drugim rzędzie.
|
Co zrobisz z tymi fabrycznymi miejscami ? |
|
|
|
 |
irvin
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ducato l3h2
Dołączył: 02 Paź 2019 Skąd: Grzechynia
|
Wysłany: 2019-10-24, 08:15
|
|
|
Jak to co? Zostawię. Pasują mi tam gdzie są |
|
|
|
 |
groniar
zaawansowany
Twój sprzęt: Fiat Ducato L3H2
Dołączył: 10 Lis 2017 Piwa: 6/2 Skąd: Nieporęt
|
Wysłany: 2019-10-24, 08:31
|
|
|
Witam. Co do foteli to ja zamontowałem obrotowe od sharana, obniżyłem podstawę o 6 cm i opuściłem kierownicę o jakieś 3 cm , jest super, ale dla komfortu podróżowania zamontowałem za 800,- tempomat |
|
|
|
 |
irvin
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ducato l3h2
Dołączył: 02 Paź 2019 Skąd: Grzechynia
|
Wysłany: 2019-10-24, 08:34
|
|
|
Oj tak, tempomat koniecznie. Poluję na przełącznik w dobrej cenie. Z tego co czytałem do tych trojaczków z silnikiem EURO4 nie trzeba dłubać w kompie - podpina się kabelki i gra |
|
|
|
 |
|