 |
|
Półintegra Benimar/CI/Weinsberg a może inny ? |
Autor |
Wiadomość |
suzu4x4
stary wyga

Twój sprzęt: Kamper
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Wrz 2019 Piwa: 15/1 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2019-09-21, 16:31 Półintegra Benimar/CI/Weinsberg a może inny ?
|
|
|
Cześć , powoli rozglądamy się za kamperem póki co mamy przyczepę więc nie ma pośpiechu .
Generalnie rozważamy zakup nowego ale jakby trafiła się opcja zakupu jakiejś demówki czy z wyprzedaży rocznika lub cesja leasingu to też biorę pod uwagę.
Co do układu to będę szukał półintegry z opuszczanym przednim łóżkiem ale jest kilka warunków :
- długość 6,5-7,5m
- silnik raczej 2,0 (w przypadku nowego -akcyza)
- cztery miejsca do jazdy w kierunku "do przodu"
- łóżko przednie nie kolidujące z drzwiami po opuszczeniu
- osobny prysznic (może być w łazience ale bez żadnych cerat itd)
- tylne łóżko najchętniej w poprzek lub wzdłużny "francuz"
- garaż lub duży schowek z tyłu
- duża lodówka
Generalnie jak się weźmie powyższe wymagania pod uwagę to wbrew pozorom nie ma zbyt dużego wyboru, większość układów odpada ze względu na to że przednie łóżko koliduje z drzwiami po opuszczeniu.
Znalazłem poniżej pasujące układy:
- BENIMAR MILEO242/TRESORO442
- CI HORON/MAGIS 95XT
- WEINSBERG CARA SUITE 650MF
- ILUSION XMK 680 H
Jest jeszcze SULIGHT T67 /CARADO T448 ale one mają dziwnie rozwiązany prysznic z przesuwaną ścianką w łazience nie wiem czy się to sprawdzi w praktyce ?
Ktoś ma jakieś doświadczenia z powyższymi modelami ?
A może jest jeszcze coś innego godnego uwagi ?
Celuje raczej w budżetowe marki , z kamperem nie będę wiązał się na całe życie, 4/5 lat max. |
|
|
|
|
 |
Roberto
weteran

Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy Dołączył: 25 Lip 2013 Piwa: 69/30 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2019-09-21, 17:46
|
|
|
suzu4x4 napisał/a: | - łóżko przednie nie kolidujące z drzwiami po opuszczeniu
- osobny prysznic (może być w łazience ale bez żadnych cerat itd)
- tylne łóżko najchętniej w poprzek lub wzdłużny "francuz"
- garaż lub duży schowek z tyłu |
Wydaje mi się (choć mogę się mylić), że ciężko Ci będzie to wszystko pogodzić
Np.: aby łóżko opuszczane nie kolidowało z drzwiami, muszą one być bliżej środka zabudowy. To z kolei uniemożliwia montaż w tym miejscu lodówki lub umieszczenia łazienki z prysznicem w połączeniu z łóżkami wzdłużnymi. Na długości nawet 7,5 metra tego nie zmieścisz.
Pozostaje wtedy tylko wersja w poprzek. Nawet wspomniany przez Ciebie Magis 95 XT ma częściowo przesłonięte drzwi.
Z kolei przy łóżku "francuskim" nie będzie garażu, a i schowek może nie być zbyt wielki
Szukając obecnego kamperka też miałem podobne dylematy. Postanowiłem zrezygnować z "bezkolizyjnych" drzwi i powiem Ci, że wcale tego nie żałuję.
Przez ten rok tylko raz miałem sytuację, że wracając późno z imprezki musieliśmy z żonką się schylić, ponieważ córka z wnuczką spały na opuszczonym łóżku
Celowo zaznaczyłem "schylić" bo przecież to opuszczone łóżko nie zagradza całkiem wejścia - przynajmniej w moim kamperze...
Poniżej fotka z rozkładem w moim Elnagh Baron 73g.
Dodam, że z tyłu mam ogromny garaż dostępny z obu stron
Autko jest zarejestrowane na 5 osób i tyle ma miejsc z pasami.
Z tyłu ma łączone łóżka i wtedy masz naprawdę ogromną sypialnię
baron73g_rzut.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 6 raz(y) 87,12 KB |
|
_________________ pozdrawiam
Robert
PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE...
 |
|
|
|
|
 |
Andrzej 73
Kombatant lawendowy

Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Piwa: 332/84 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2019-09-21, 18:17
|
|
|
Ale opuszczane łóżko ma tylko 125 cm.
W naszej Laice opuszczane łóżko mamy 140 cm.
Wszystko zależy czy będzie ono używane często czy sporadycznie oraz czy będą na nim spać dzieci czy dorośli.
|
_________________ Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee |
|
|
|
 |
suzu4x4
stary wyga

Twój sprzęt: Kamper
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Wrz 2019 Piwa: 15/1 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2019-09-21, 18:21
|
|
|
Roberto napisał/a: | (...)
Wydaje mi się (choć mogę się mylić), że ciężko Ci będzie to wszystko pogodzić
(...)
|
Wymienione prze zemnie powyżej spełniają kryteria, bardziej chodziło mi o to czy może są jeszcze inne marki w podobnych układach oraz o opinie użytkowników bo żadnego z powyższych nie widziałem na żywo w interesujących mnie układach a wizualizacje to nie wszystko, fajnie jest wejść i zobaczyć na żywo konkretny układ czy jest tam przestrzennie , klaustofobicznie itd.
No i jeszcze jakość zabudowy. Nowego Weinsberga oglądałem u kolegi ale w innym układzie i w zasadzie jeśli chodzi o jakość komponentów i zastosowane rozwiązania to są one identyczne jak w mojej obecnej przyczepie (Knaus SPORT) więc wiem że czuł bym się jak u siebie , Benimara też widziałem na żywo w innym układzie i zrobił na mnie bardzo dobre wrażenie , pozostałe znam tylko z za monitora.
Roberto napisał/a: |
Przez ten rok tylko raz miałem sytuację, że wracając późno z imprezki musieliśmy z żonką się schylić, ponieważ córka z wnuczką spały na opuszczonym łóżku
Celowo zaznaczyłem "schylić" bo przecież to opuszczone łóżko nie zagradza całkiem wejścia - przynajmniej w moim kamperze...
(...) |
U nas taka sytuacja miała by miejsce codziennie ponieważ mamy dwójkę dzieci które chodzą wcześniej spać niż my więc wiem że normalne wchodzenie i wychodzenie to dla nas priorytet |
|
|
|
 |
Arnold1
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.3
Dołączył: 14 Sty 2018 Piwa: 18/26 Skąd: Polska/Europa
|
|
|
|
 |
Roberto
weteran

Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy Dołączył: 25 Lip 2013 Piwa: 69/30 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2019-09-21, 18:44
|
|
|
Chyba nie. Skoro bezkolizyjne wejście to obligo, to ten odpada.
Z resztą kolega raczej chyba szuka użytkowników podanych aut
suzu4x4 napisał/a: | U nas taka sytuacja miała by miejsce codziennie ponieważ mamy dwójkę dzieci które chodzą wcześniej spać niż my więc wiem że normalne wchodzenie i wychodzenie to dla nas priorytet |
Swoją drogą to kiepska sytuacja kiedy dzieciaki pójdą spać, bo przy opuszczonym łóżku to raczej salonik nie do wykorzystania.
Zostaje impreza poza kamperem |
_________________ pozdrawiam
Robert
PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE...
 |
|
|
|
 |
arti33
trochę już popisał
Twój sprzęt: Elnagh T-Loft 450 3.0L 180KM Automat
Nazwa załogi: Artuś
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Kwi 2017 Piwa: 1/1 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2019-09-21, 18:45
|
|
|
Jeśli chodzi o zabudowę to :
Elnagh T-loft 450 , łóżko opuszczane nie wchodzi w drzwi wejściowe po opuszczeniu, bardzo duży luk, osobny prysznic, lodówka 143L
Silniki tylko 2,3 Fiat
Dla mnie duży plus to 6,99 m
Jak coś to mogę pokazać na żywo. |
_________________ Caravanig to wolność. |
|
|
|
 |
ZEUS
Kombatant

Twój sprzęt: Roller Team Zefiro 285 TL, 121 kW 2025 r.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Paź 2014 Piwa: 65/69 Skąd: Olimp ?
|
Wysłany: 2019-09-21, 18:59
|
|
|
Roberto napisał/a: | Swoją drogą to kiepska sytuacja kiedy dzieciaki pójdą spać, bo przy opuszczonym łóżku to raczej salonik nie do wykorzystania.
Zostaje impreza poza kamperem |
albo inna opcja: dzieciaki śpią na tylnych łóżkach co po zamknięciu drzwi od sypialni (tak mam w CI Elliot 84XT) umożliwia korzystanie z saloniku do woli ... fakt, że w dwie osoby dorosłe na łóżku opuszczanym (128 cm szerokości) będzie trochę ciaśniej, chociaż w moim Elliocie jest jeszcze pojedyncze łóżko pod łóżkiem opuszczanym co daje dodatkowe możliwości... |
_________________ Uśmiech to magia-powstaje z niczego a cuda zdziała
--
moje kampery:
- campervan Peugeot Boxer - 2011 r.
- Chausson Flash 02 - 2011 r.
- CI Elliot 84 XT - 2017 r.
- Weinsberg 600MG - 2019 r.
- Roller Team Zefiro 285 TL - 2025 r.
 |
|
|
|
 |
suzu4x4
stary wyga

Twój sprzęt: Kamper
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Wrz 2019 Piwa: 15/1 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2019-09-21, 19:15
|
|
|
na wizualkach wygląda że tylne siedzenia do jazdy są w poprzek więc odpada
Roberto napisał/a: | Swoją drogą to kiepska sytuacja kiedy dzieciaki pójdą spać, bo przy opuszczonym łóżku to raczej salonik nie do wykorzystania.
Zostaje impreza poza kamperem |
do tej pory raczej nie imprezowaliśmy w przyczepie lecz na zewnątrz ,myślałem o tym i gdyby sytuacja się zmieniła to możemy położyć dzieciaki z tyłu , zamknąć im drzwiczki czy zasłonę i korzystać z saloniku a po skończonej "imprzezie" opuścić łóżko i pójść spać na opuszczanym.
zamienienie pościeli nie jest dla nas problemem, w tych modelach co patrzyłem opuszczane łóżka mają ponad 200 kg nośności więc mamy spory zapas
arti33 napisał/a: | Jeśli chodzi o zabudowę to :
Elnagh T-loft 450 , łóżko opuszczane nie wchodzi w drzwi wejściowe po opuszczeniu, bardzo duży luk, osobny prysznic, lodówka 143L
Silniki tylko 2,3 Fiat
Dla mnie duży plus to 6,99 m
Jak coś to mogę pokazać na żywo. |
o i to jest taki układ jakiego szukam, dopisuje do listy , możesz coś więcej powiedzieć ?
Elnagh to włoska zabudowa ? jak z jakością wykonania ? jest w Polsce jakiś oficjalny przedstawiciel , bo google za dużo nie mówi |
|
|
|
 |
Roberto
weteran

Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy Dołączył: 25 Lip 2013 Piwa: 69/30 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2019-09-21, 19:57
|
|
|
suzu4x4 napisał/a: | Elnagh to włoska zabudowa ? jak z jakością wykonania ? jest w Polsce jakiś oficjalny przedstawiciel , bo google za dużo nie mówi |
Elnagh to faktycznie firma włoska. Z tradycjami
Wykonanie całkiem przyzwoite. W konstrukcji zabudowy nie ma drewna.
Jest tylko jeden problem.
Mój był kupiony w S-Camp-ie w Rzeszowie i faktycznie ma silnik 2.0.
Jednakże z tego co się niedawno dowiedziałem firma Elnagh uciekła z Polski.
Podobno zaprzestali używania silników 2.0 a przy wyższych pojemnościach cena auta w Polsce, ze względu na akcyzę, przestała być konkurencyjna |
_________________ pozdrawiam
Robert
PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE...
 |
|
|
|
 |
arti33
trochę już popisał
Twój sprzęt: Elnagh T-Loft 450 3.0L 180KM Automat
Nazwa załogi: Artuś
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Kwi 2017 Piwa: 1/1 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2019-09-21, 19:59
|
|
|
Elnaght to SEA, a SEA to grupa Trigano.
Dilerem w PL jest S-Camp Bieruń, na tą chwile nie zamawiają aut na salon , bo producent produkuje tylko na podwoziu Fiata, Fiat ma tylko silniki 2,3 więc duża akcyza.
Auto jest z 2014roku, ma dziś 86000km z czego osobiście zrobiłem 26000km w 3 lata i nic , tylko przeglądy (olej,filtry).
Jeżdzimy cały rok, auto specjalnie zostało zamówione z pakierem ZIMOWYM (Truma Combi 6, gruba zasłona oddzielająca kabinę od części mieszkalnej itp.)
Garaż jest bardzo duży, łazienka i prysznic też pokażnych rozmiarów.
Trochę się też obawiałem włoskiej zabudowy, ale układ był ważniejszy niż logo producenta.
Uważam ,że to mocna konstrukcja, rozmawiałem z użytkownikami egzemplarzy z lat 90 i młodszych to też nie mieli zastrzeżeń.
Dziś też bym go kupił jeszcze raz.
Mój ma jeszcze silnik 3,0 180KM, skrzynia automat, fajnie się po górach jeżdzi.
Weż pod uwagę ,iż kamper to zawsze obciążony samochód. Pusty waży prawie 3 tony. Zastanów się czy silnik 2,0 to nie trochę za mało. |
_________________ Caravanig to wolność. |
|
|
|
 |
arti33
trochę już popisał
Twój sprzęt: Elnagh T-Loft 450 3.0L 180KM Automat
Nazwa załogi: Artuś
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Kwi 2017 Piwa: 1/1 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2019-09-21, 20:03
|
|
|
Zawsze można poprosić S-Camp by zrobił wycenę. |
_________________ Caravanig to wolność. |
|
|
|
 |
Arnold1
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.3
Dołączył: 14 Sty 2018 Piwa: 18/26 Skąd: Polska/Europa
|
Wysłany: 2019-09-21, 21:09
|
|
|
[quote="suzu4x4"] Arnold1 napisał/a: |
na wizualkach wygląda że tylne siedzenia do jazdy są w poprzek więc odpada |
Są różne konfiguracje siedzeń, ja mam do jazdy na wprost.
Ale rzeczywiście, z dziećmi - to musielibyscie im oddać sypialnię.
My używamy kampera tylko dla 2 osób, sporadycznie I tylko awaryjnie korzystamy z łóżka spuszczanego z góry. Przejście pod łóżkiem jest - trzeba się tylko schylić. Przy stole pod łóżkiem też da się urzędowac. |
_________________ Pozdrowienia
Arnold
-------
 |
|
|
|
 |
marcincin
zaawansowany

Twój sprzęt: Benimar Tessoro 442 NK - 2019
Nazwa załogi: MIK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Sty 2013 Piwa: 50/36 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2019-09-22, 00:11 Re: Półintegra Benimar/CI/Weinsberg a może inny ?
|
|
|
suzu4x4 napisał/a: | Znalazłem poniżej pasujące układy:
- BENIMAR MILEO242/TRESORO442
- CI HORON/MAGIS 95XT
- WEINSBERG CARA SUITE 650MF
- ILUSION XMK 680 H
Ktoś ma jakieś doświadczenia z powyższymi modelami ?
|
Jeśli chodzi o zabudowę to mam Benimara Tessoro 442 - co mi się w nim podoba to:
- ładowność - wg papierów masa własna to 2821kg przy 3500 kg DMC - wagami na trasie się nie przejmuję - ważono mnie w pełnym uzbrojeniu na trasie
- bardzo duży garaż o zmiennej wysokości, z dużymi drzwiami z dwóch stron (wysokość tylnego łóżka można regulować - ja zdemontowałem płytę maskującą i przy podniesionym łóżku mam dostęp do garażu od wewnątrz)
- wybrałem układ z łóżkiem poprzecznym ze względu na wielkość garażu i umiejscowienie prysznica w przestrzeni łazienki. Układy z całkowicie osobnym prysznicem nam się nie podobają i przeważnie generują większą długość pojazdu
- składany na pół stół w salonie - złożony nie przeszkadza w komunikacji kabina reszta pojazdu (ma to znaczenie przy czterech osobach na pokładzie)
- dodatkowa szuflada w lodówce na zimne napoje - w te wakacje doceniliśmy możliwość chłodzenia większej ilości płynów - wcześniej uważałem, że nie jest mi potrzebna duża lodówka ,ta szuflada jest rewelacyjna - generalnie lodówka bardzo dobrze chłodzi - w temp powyżej 30 poziom chłodzenia był ustawiony na 2 z 5.
- duży salon - siedzenie dla piątej osoby można przedłużyć i robi się z tego szeroka ławka (u nas ławka jest na stałe rozłożona) - wygodnie mieścimy się w czwórkę przy stole.
- w łazience wydzielona osobna kabina prysznicowa o całkiem niezłych rozmiarach (tzn dla nas jest wystarczająca - osoby o ponadnormatywnych gabarytach mogą mieć inne zdanie)
- głęboka i wysoka półka nad głową kierowcy i pasażera - trzymamy tam sporo podręcznych rzeczy
- łóżko opuszczane nie kolidujące z drzwiami - jak jeździmy w czwórkę to córki śpią na tyle, my na opuszczanym. Łóżko z przodu jest szerokie - 140 cm szerokości w "głowie", nieznacznie węższe w "nogach". Nośność łóżka to 230 kg.
- długość 6.94 (o ile dobrze pamiętam) - na promach w Skandynawii ma to znaczenie,
- nie ma bardzo dużego zwisu i jest wysoko zawieszony (dla niektórych wysokość zawieszenia może być wadą - dla mnie jest zaletą)
- mała akcyza
- mocny silnik (170 KM) - naprawdę daje radę - bez tuningowania
- skrzynia automatyczna - działa tak jak powinna, przestałem stresować się ruszaniem pod górę
To czego nie mam teraz, a miałem w poprzednim kamperze
- blat roboczy w kuchni (tutaj poszliśmy na kompromis przy wyborze układu zabudowy) |
_________________ Marcincin
 |
|
|
|
 |
aktimel1
trochę już popisał
Dołączył: 14 Mar 2018 Piwa: 1/1 Skąd: kraków
|
Wysłany: 2019-09-22, 23:02
|
|
|
napewno zabudowa orange camp ma dokładnie taki uklad jaki potrzebujesz, rozmawiałem z jednym niemcem w tym roku na zatonie bardzo sobie chwalił, jego auto było 2015 rocznik na fiacie |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|