Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Półintegra Benimar/CI/Weinsberg a może inny ?
Autor Wiadomość
suzu4x4 
stary wyga


Twój sprzęt: Kamper
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Wrz 2019
Piwa: 15/1
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-09-21, 16:31   Półintegra Benimar/CI/Weinsberg a może inny ?

Cześć , powoli rozglądamy się za kamperem póki co mamy przyczepę więc nie ma pośpiechu .

Generalnie rozważamy zakup nowego ale jakby trafiła się opcja zakupu jakiejś demówki czy z wyprzedaży rocznika lub cesja leasingu to też biorę pod uwagę.

Co do układu to będę szukał półintegry z opuszczanym przednim łóżkiem ale jest kilka warunków :

- długość 6,5-7,5m
- silnik raczej 2,0 (w przypadku nowego -akcyza)
- cztery miejsca do jazdy w kierunku "do przodu"
- łóżko przednie nie kolidujące z drzwiami po opuszczeniu
- osobny prysznic (może być w łazience ale bez żadnych cerat itd)
- tylne łóżko najchętniej w poprzek lub wzdłużny "francuz"
- garaż lub duży schowek z tyłu
- duża lodówka

Generalnie jak się weźmie powyższe wymagania pod uwagę to wbrew pozorom nie ma zbyt dużego wyboru, większość układów odpada ze względu na to że przednie łóżko koliduje z drzwiami po opuszczeniu.

Znalazłem poniżej pasujące układy:

- BENIMAR MILEO242/TRESORO442
- CI HORON/MAGIS 95XT
- WEINSBERG CARA SUITE 650MF
- ILUSION XMK 680 H

Jest jeszcze SULIGHT T67 /CARADO T448 ale one mają dziwnie rozwiązany prysznic z przesuwaną ścianką w łazience nie wiem czy się to sprawdzi w praktyce ?

Ktoś ma jakieś doświadczenia z powyższymi modelami ?
A może jest jeszcze coś innego godnego uwagi ?

Celuje raczej w budżetowe marki , z kamperem nie będę wiązał się na całe życie, 4/5 lat max.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Roberto 
weteran


Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Piwa: 69/30
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2019-09-21, 17:46   

suzu4x4 napisał/a:
- łóżko przednie nie kolidujące z drzwiami po opuszczeniu
- osobny prysznic (może być w łazience ale bez żadnych cerat itd)
- tylne łóżko najchętniej w poprzek lub wzdłużny "francuz"
- garaż lub duży schowek z tyłu

Wydaje mi się (choć mogę się mylić), że ciężko Ci będzie to wszystko pogodzić :bajer

Np.: aby łóżko opuszczane nie kolidowało z drzwiami, muszą one być bliżej środka zabudowy. To z kolei uniemożliwia montaż w tym miejscu lodówki lub umieszczenia łazienki z prysznicem w połączeniu z łóżkami wzdłużnymi. Na długości nawet 7,5 metra tego nie zmieścisz.
Pozostaje wtedy tylko wersja w poprzek. Nawet wspomniany przez Ciebie Magis 95 XT ma częściowo przesłonięte drzwi.
Z kolei przy łóżku "francuskim" nie będzie garażu, a i schowek może nie być zbyt wielki :-P

Szukając obecnego kamperka też miałem podobne dylematy. Postanowiłem zrezygnować z "bezkolizyjnych" drzwi i powiem Ci, że wcale tego nie żałuję.
Przez ten rok tylko raz miałem sytuację, że wracając późno z imprezki musieliśmy z żonką się schylić, ponieważ córka z wnuczką spały na opuszczonym łóżku :chytry
Celowo zaznaczyłem "schylić" bo przecież to opuszczone łóżko nie zagradza całkiem wejścia - przynajmniej w moim kamperze... :ok

Poniżej fotka z rozkładem w moim Elnagh Baron 73g.
Dodam, że z tyłu mam ogromny garaż dostępny z obu stron :wyszczerzony:
Autko jest zarejestrowane na 5 osób i tyle ma miejsc z pasami.
Z tyłu ma łączone łóżka i wtedy masz naprawdę ogromną sypialnię :diabelski_usmiech

baron73g_rzut.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 87,12 KB

_________________
pozdrawiam
Robert

PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE... ;)
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Andrzej 73 
Kombatant
lawendowy


Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Piwa: 332/84
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2019-09-21, 18:17   

Ale opuszczane łóżko ma tylko 125 cm. :-/
W naszej Laice opuszczane łóżko mamy 140 cm.
Wszystko zależy czy będzie ono używane często czy sporadycznie oraz czy będą na nim spać dzieci czy dorośli.
:spoko
_________________
Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
suzu4x4 
stary wyga


Twój sprzęt: Kamper
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Wrz 2019
Piwa: 15/1
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-09-21, 18:21   

Roberto napisał/a:
(...)
Wydaje mi się (choć mogę się mylić), że ciężko Ci będzie to wszystko pogodzić :bajer

(...)


Wymienione prze zemnie powyżej spełniają kryteria, bardziej chodziło mi o to czy może są jeszcze inne marki w podobnych układach oraz o opinie użytkowników bo żadnego z powyższych nie widziałem na żywo w interesujących mnie układach a wizualizacje to nie wszystko, fajnie jest wejść i zobaczyć na żywo konkretny układ czy jest tam przestrzennie , klaustofobicznie itd.

No i jeszcze jakość zabudowy. Nowego Weinsberga oglądałem u kolegi ale w innym układzie i w zasadzie jeśli chodzi o jakość komponentów i zastosowane rozwiązania to są one identyczne jak w mojej obecnej przyczepie (Knaus SPORT) więc wiem że czuł bym się jak u siebie , Benimara też widziałem na żywo w innym układzie i zrobił na mnie bardzo dobre wrażenie , pozostałe znam tylko z za monitora.

Roberto napisał/a:

Przez ten rok tylko raz miałem sytuację, że wracając późno z imprezki musieliśmy z żonką się schylić, ponieważ córka z wnuczką spały na opuszczonym łóżku :chytry
Celowo zaznaczyłem "schylić" bo przecież to opuszczone łóżko nie zagradza całkiem wejścia - przynajmniej w moim kamperze... :ok

(...)


U nas taka sytuacja miała by miejsce codziennie ponieważ mamy dwójkę dzieci które chodzą wcześniej spać niż my więc wiem że normalne wchodzenie i wychodzenie to dla nas priorytet 8-)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Arnold1 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.3
Dołączył: 14 Sty 2018
Piwa: 18/26
Skąd: Polska/Europa
Wysłany: 2019-09-21, 18:28   

Tak na szybko - wszystkie twoje warunki spełnia ten:
https://www.autostar.fr/en/motorhomes/p693-lc-lift

Sam prawie rok szukałem, powodzenia :spoko
_________________
Pozdrowienia
Arnold
-------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Roberto 
weteran


Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Piwa: 69/30
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2019-09-21, 18:44   

Arnold1 napisał/a:
Tak na szybko - wszystkie twoje warunki spełnia ten:
https://www.autostar.fr/en/motorhomes/p693-lc-lift

Sam prawie rok szukałem, powodzenia :spoko

Chyba nie. Skoro bezkolizyjne wejście to obligo, to ten odpada.

Z resztą kolega raczej chyba szuka użytkowników podanych aut :ok


suzu4x4 napisał/a:
U nas taka sytuacja miała by miejsce codziennie ponieważ mamy dwójkę dzieci które chodzą wcześniej spać niż my więc wiem że normalne wchodzenie i wychodzenie to dla nas priorytet

Swoją drogą to kiepska sytuacja kiedy dzieciaki pójdą spać, bo przy opuszczonym łóżku to raczej salonik nie do wykorzystania.
Zostaje impreza poza kamperem :haha:
_________________
pozdrawiam
Robert

PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
arti33 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Elnagh T-Loft 450 3.0L 180KM Automat
Nazwa załogi: Artuś
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Kwi 2017
Piwa: 1/1
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2019-09-21, 18:45   

Jeśli chodzi o zabudowę to :

Elnagh T-loft 450 , łóżko opuszczane nie wchodzi w drzwi wejściowe po opuszczeniu, bardzo duży luk, osobny prysznic, lodówka 143L

Silniki tylko 2,3 Fiat

Dla mnie duży plus to 6,99 m
Jak coś to mogę pokazać na żywo.
_________________
Caravanig to wolność.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ZEUS 
Kombatant


Twój sprzęt: Roller Team Zefiro 285 TL, 121 kW 2025 r.
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Paź 2014
Piwa: 65/69
Skąd: Olimp ?
Wysłany: 2019-09-21, 18:59   

Roberto napisał/a:
Swoją drogą to kiepska sytuacja kiedy dzieciaki pójdą spać, bo przy opuszczonym łóżku to raczej salonik nie do wykorzystania.
Zostaje impreza poza kamperem

albo inna opcja: dzieciaki śpią na tylnych łóżkach co po zamknięciu drzwi od sypialni (tak mam w CI Elliot 84XT) umożliwia korzystanie z saloniku do woli :szeroki_usmiech ... fakt, że w dwie osoby dorosłe na łóżku opuszczanym (128 cm szerokości) będzie trochę ciaśniej, chociaż w moim Elliocie jest jeszcze pojedyncze łóżko pod łóżkiem opuszczanym co daje dodatkowe możliwości... :-P
_________________
Uśmiech to magia-powstaje z niczego a cuda zdziała
--
moje kampery:
- campervan Peugeot Boxer - 2011 r.
- Chausson Flash 02 - 2011 r.
- CI Elliot 84 XT - 2017 r.
- Weinsberg 600MG - 2019 r.
- Roller Team Zefiro 285 TL - 2025 r.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
suzu4x4 
stary wyga


Twój sprzęt: Kamper
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Wrz 2019
Piwa: 15/1
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-09-21, 19:15   

Arnold1 napisał/a:
Tak na szybko - wszystkie twoje warunki spełnia ten:
https://www.autostar.fr/en/motorhomes/p693-lc-lift

Sam prawie rok szukałem, powodzenia


na wizualkach wygląda że tylne siedzenia do jazdy są w poprzek więc odpada ;)

Roberto napisał/a:
Swoją drogą to kiepska sytuacja kiedy dzieciaki pójdą spać, bo przy opuszczonym łóżku to raczej salonik nie do wykorzystania.
Zostaje impreza poza kamperem


do tej pory raczej nie imprezowaliśmy w przyczepie lecz na zewnątrz ,myślałem o tym i gdyby sytuacja się zmieniła to możemy położyć dzieciaki z tyłu , zamknąć im drzwiczki czy zasłonę i korzystać z saloniku a po skończonej "imprzezie" opuścić łóżko i pójść spać na opuszczanym.
zamienienie pościeli nie jest dla nas problemem, w tych modelach co patrzyłem opuszczane łóżka mają ponad 200 kg nośności więc mamy spory zapas :mrgreen:

arti33 napisał/a:
Jeśli chodzi o zabudowę to :

Elnagh T-loft 450 , łóżko opuszczane nie wchodzi w drzwi wejściowe po opuszczeniu, bardzo duży luk, osobny prysznic, lodówka 143L

Silniki tylko 2,3 Fiat

Dla mnie duży plus to 6,99 m
Jak coś to mogę pokazać na żywo.


o i to jest taki układ jakiego szukam, dopisuje do listy , możesz coś więcej powiedzieć ?
Elnagh to włoska zabudowa ? jak z jakością wykonania ? jest w Polsce jakiś oficjalny przedstawiciel , bo google za dużo nie mówi :roll:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Roberto 
weteran


Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Piwa: 69/30
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2019-09-21, 19:57   

suzu4x4 napisał/a:
Elnagh to włoska zabudowa ? jak z jakością wykonania ? jest w Polsce jakiś oficjalny przedstawiciel , bo google za dużo nie mówi

Elnagh to faktycznie firma włoska. Z tradycjami :ok
Wykonanie całkiem przyzwoite. W konstrukcji zabudowy nie ma drewna.
Jest tylko jeden problem.
Mój był kupiony w S-Camp-ie w Rzeszowie i faktycznie ma silnik 2.0.
Jednakże z tego co się niedawno dowiedziałem firma Elnagh uciekła z Polski.
Podobno zaprzestali używania silników 2.0 a przy wyższych pojemnościach cena auta w Polsce, ze względu na akcyzę, przestała być konkurencyjna :(
_________________
pozdrawiam
Robert

PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
arti33 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Elnagh T-Loft 450 3.0L 180KM Automat
Nazwa załogi: Artuś
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Kwi 2017
Piwa: 1/1
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2019-09-21, 19:59   

Elnaght to SEA, a SEA to grupa Trigano.

Dilerem w PL jest S-Camp Bieruń, na tą chwile nie zamawiają aut na salon , bo producent produkuje tylko na podwoziu Fiata, Fiat ma tylko silniki 2,3 więc duża akcyza.

Auto jest z 2014roku, ma dziś 86000km z czego osobiście zrobiłem 26000km w 3 lata i nic , tylko przeglądy (olej,filtry).

Jeżdzimy cały rok, auto specjalnie zostało zamówione z pakierem ZIMOWYM (Truma Combi 6, gruba zasłona oddzielająca kabinę od części mieszkalnej itp.)
Garaż jest bardzo duży, łazienka i prysznic też pokażnych rozmiarów.

Trochę się też obawiałem włoskiej zabudowy, ale układ był ważniejszy niż logo producenta.
Uważam ,że to mocna konstrukcja, rozmawiałem z użytkownikami egzemplarzy z lat 90 i młodszych to też nie mieli zastrzeżeń.
Dziś też bym go kupił jeszcze raz.
Mój ma jeszcze silnik 3,0 180KM, skrzynia automat, fajnie się po górach jeżdzi.
Weż pod uwagę ,iż kamper to zawsze obciążony samochód. Pusty waży prawie 3 tony. Zastanów się czy silnik 2,0 to nie trochę za mało.
_________________
Caravanig to wolność.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
arti33 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Elnagh T-Loft 450 3.0L 180KM Automat
Nazwa załogi: Artuś
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Kwi 2017
Piwa: 1/1
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2019-09-21, 20:03   

Zawsze można poprosić S-Camp by zrobił wycenę.
_________________
Caravanig to wolność.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Arnold1 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.3
Dołączył: 14 Sty 2018
Piwa: 18/26
Skąd: Polska/Europa
Wysłany: 2019-09-21, 21:09   

[quote="suzu4x4"]
Arnold1 napisał/a:

na wizualkach wygląda że tylne siedzenia do jazdy są w poprzek więc odpada ;)


Są różne konfiguracje siedzeń, ja mam do jazdy na wprost.
Ale rzeczywiście, z dziećmi - to musielibyscie im oddać sypialnię. :szeroki_usmiech
My używamy kampera tylko dla 2 osób, sporadycznie I tylko awaryjnie korzystamy z łóżka spuszczanego z góry. Przejście pod łóżkiem jest - trzeba się tylko schylić. Przy stole pod łóżkiem też da się urzędowac.
_________________
Pozdrowienia
Arnold
-------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marcincin 
zaawansowany


Twój sprzęt: Benimar Tessoro 442 NK - 2019
Nazwa załogi: MIK
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Sty 2013
Piwa: 50/36
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-09-22, 00:11   Re: Półintegra Benimar/CI/Weinsberg a może inny ?

suzu4x4 napisał/a:
Znalazłem poniżej pasujące układy:

- BENIMAR MILEO242/TRESORO442
- CI HORON/MAGIS 95XT
- WEINSBERG CARA SUITE 650MF
- ILUSION XMK 680 H

Ktoś ma jakieś doświadczenia z powyższymi modelami ?



Jeśli chodzi o zabudowę to mam Benimara Tessoro 442 - co mi się w nim podoba to:
- ładowność - wg papierów masa własna to 2821kg przy 3500 kg DMC - wagami na trasie się nie przejmuję - ważono mnie w pełnym uzbrojeniu na trasie
- bardzo duży garaż o zmiennej wysokości, z dużymi drzwiami z dwóch stron (wysokość tylnego łóżka można regulować - ja zdemontowałem płytę maskującą i przy podniesionym łóżku mam dostęp do garażu od wewnątrz)
- wybrałem układ z łóżkiem poprzecznym ze względu na wielkość garażu i umiejscowienie prysznica w przestrzeni łazienki. Układy z całkowicie osobnym prysznicem nam się nie podobają i przeważnie generują większą długość pojazdu
- składany na pół stół w salonie - złożony nie przeszkadza w komunikacji kabina reszta pojazdu (ma to znaczenie przy czterech osobach na pokładzie)
- dodatkowa szuflada w lodówce na zimne napoje - w te wakacje doceniliśmy możliwość chłodzenia większej ilości płynów - wcześniej uważałem, że nie jest mi potrzebna duża lodówka ,ta szuflada jest rewelacyjna - generalnie lodówka bardzo dobrze chłodzi - w temp powyżej 30 poziom chłodzenia był ustawiony na 2 z 5.
- duży salon - siedzenie dla piątej osoby można przedłużyć i robi się z tego szeroka ławka (u nas ławka jest na stałe rozłożona) - wygodnie mieścimy się w czwórkę przy stole.
- w łazience wydzielona osobna kabina prysznicowa o całkiem niezłych rozmiarach (tzn dla nas jest wystarczająca - osoby o ponadnormatywnych gabarytach mogą mieć inne zdanie)
- głęboka i wysoka półka nad głową kierowcy i pasażera - trzymamy tam sporo podręcznych rzeczy
- łóżko opuszczane nie kolidujące z drzwiami - jak jeździmy w czwórkę to córki śpią na tyle, my na opuszczanym. Łóżko z przodu jest szerokie - 140 cm szerokości w "głowie", nieznacznie węższe w "nogach". Nośność łóżka to 230 kg.
- długość 6.94 (o ile dobrze pamiętam) - na promach w Skandynawii ma to znaczenie,
- nie ma bardzo dużego zwisu i jest wysoko zawieszony (dla niektórych wysokość zawieszenia może być wadą - dla mnie jest zaletą)
- mała akcyza
- mocny silnik (170 KM) - naprawdę daje radę - bez tuningowania
- skrzynia automatyczna - działa tak jak powinna, przestałem stresować się ruszaniem pod górę

To czego nie mam teraz, a miałem w poprzednim kamperze
- blat roboczy w kuchni (tutaj poszliśmy na kompromis przy wyborze układu zabudowy)
_________________
Marcincin
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
aktimel1 
trochę już popisał

Dołączył: 14 Mar 2018
Piwa: 1/1
Skąd: kraków
Wysłany: 2019-09-22, 23:02   

napewno zabudowa orange camp ma dokładnie taki uklad jaki potrzebujesz, rozmawiałem z jednym niemcem w tym roku na zatonie bardzo sobie chwalił, jego auto było 2015 rocznik na fiacie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***