Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zbiornik LPG wstawiłem se. Ver3
Autor Wiadomość
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 123/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-09-26, 15:17   

krimar napisał/a:
montażem i przeróbką niezgodnymi z homologacją?
Jaką homologacją :?: :wyszczerzony:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krimar
Kombatant


Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Piwa: 56/6
Wysłany: 2019-09-26, 15:57   

świadectwem TDT

nr homologacji możesz odczytać ze zdjęcia zbiornika: E20 67R-010490 - EXT 08 łatwo znaleźć w sieci https://www.google.com/ur...0YKd4DRz777BeWR
_________________
Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a:

Jest tak jak mówi krimar.

Brat napisał/a:
(...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... ;)
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 123/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-09-26, 18:01   

krimar napisał/a:
świadectwem TDT
A co ma atest butli wspólnego z wielozaworem :?: :wyszczerzony:
A homologacja całej instalacji jest w autach z alternatywnym paliwem (lpg) dla silnika , nie gar-kuchni
Polskie prawo nie przewiduje takowej dla spec. kempingowych
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 261/166
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-09-26, 18:13   

Ja nie zamontuję bo nie mam potrzeby, ale ktos trudzi się żeby pokazać to trzeba docenić a nie krytykować ,bo zniechęcacie ludzi do dzielenia się swoimi pomysłami. Z tak zamontowanymi butlami jeździ dziesiątki kamperów , a we Włoszech tysiące. :ok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krimar
Kombatant


Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Piwa: 56/6
Wysłany: 2019-09-26, 19:12   

amples napisał/a:
A co ma atest butli wspólnego z wielozaworem

w homologacji butli wymienione są zawory dla niej dozwolone - łącznie z nr homologacji dla dozwolonego zaworu (klikniesz w link homologacji butli w moim poprzednim poście to zobaczysz)

amples napisał/a:
Polskie prawo nie przewiduje takowej dla spec. kempingowych
jeśli butla nie jest w nich zamontowana, po zamontowaniu na stałe obowiązuje
PoRD Art 81.1 pkt 12
Badanie techniczne pojazdu z zamontowanym urządzeniem technicznym podlegającym dozorowi technicznemu może być przeprowadzone po przedstawieniu dokumentu wydanego przez właściwy organ dozoru technicznego, stwierdzającego sprawność urządzenia technicznego.

Masz butlę jak w domu - nie potrzebujesz homologacji na butlę bo ją sprawdzają (teoretycznie) przy każdym napełnieniu.
Butla zamontowana na stałe - wymagana jest homologacja na nią.
_________________
Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a:

Jest tak jak mówi krimar.

Brat napisał/a:
(...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... ;)
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krimar
Kombatant


Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Piwa: 56/6
Wysłany: 2019-09-26, 19:29   

zbyszekwoj napisał/a:
trzeba docenić a nie krytykować

Doceniam, a przedstawienie sytuacji prawnej takiej instalacji nie ma nic wspólnego z krytyką.
_________________
Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a:

Jest tak jak mówi krimar.

Brat napisał/a:
(...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 123/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-09-26, 19:46   

krimar napisał/a:
po zamontowaniu na stałe obowiązuje

Jeżeli obowiązuje to i coroczne badania ,
A na badaniach technicznych ci sprawdzają :?:
Nie
dlaczego :?:
bo nie ma takiego obowiązku (przepisy nic nie mówią) .
krimar napisał/a:
wymagana jest homologacja na nią.
Kupujesz butle z papierkiem i ja masz a reszta instalacji nie podlega dozorowi ,
A punkt 12 w przypadku kempingowych to martwy przepis ,
Nikt nie ma prawnego obowiązku w kempingowych tego sprawdzać i ewentualnie wyciągać konsekwencje .
krimar napisał/a:
przedstawienie sytuacji prawnej takiej instalacji

Sytuacja prawna jest taka ze jej nie ma .
nawet jeżeli jakiś przepis coś mówi to nie ma jak go wyegzekwować .

(Podobnie z obowiązkiem 30 dni na przerejestrowanie ,
jeżdżą po kilka lat , auto ma miedzy czasie kilku właścicieli a w dowodzie ten pierwszy
podobno od stycznia maja być jakieś kary .)

co nie jest nakazane-zakazane , jest dozwolone .
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 300/434
Skąd: Gubin
Wysłany: 2019-09-26, 22:19   

Zawsze w dyskusjach są jakieś wątpliwości, nie przeraża mnie to, wręcz doszukuję się uchybień.
W wielozaworze jest zabezpieczenie przed niekontrolowanym wypływem, to mnie jakoś uspokaja, butle tego nie mają.
Mało tego, dziś opracowałem sobie sposób załączania i odłączania cewki w/zaworu na czas jazdy. Wdrożę, bo mam sklerozę i zapominam, a tak, po odpaleniu silnika gaz zostanie zamknięty.
Przyznacie że zdarza się Wam jechać z odkręconą butlą, bo mi tak :mrgreen:
Kilka zaległych informacji.
W tej materii mimo dostępności wszelakich złączek, typów, rozwiązań nadal istniał problem połączenia sprzecznych elementów. To wynika z przeznaczenia. W moim przypadku to zasilanie reduktora, czyli wyjście z wielozaworu przez FARO (typy w instalacjach LPG) i wejście do reduktora (typy kamperowe, domowe, lewogwintne ect.)
Średnica króćca wejściowego do reduktora to 7,0mm.
Faro na końcu przewodu ma króciec 6mm. Dałoby się na opaski ale przy ciśnieniu kilku Bar nie spałbym spokojnie. Zatem, óyebałem chudszy króciec, rozkalibrowałem w głąb dziurkę do 7.0mm na głębokość 9mm. Óyebałem też zbędną nakrętkę w reduktorze żeby nie przeszkadzała.
Na sucho elementy mające się trwale połączyć pasują już idealnie. Doszczelnieniem jest lutowanie. Urodziłem się z lutownicą to wiem jak to pogryźć. Najpierw "pobieliłem" cyną dziurkę oraz rurkę. Puściłem gorące powietrze i operując dwiema lutownicami w rękach oraz cyną i bursztynem w zębach, zatopiłem rurkę w dziurkę. Lut doskonały, cyna ma połysk= nie przegrzana, ale...
Trzeba sprawdzić drożność po zlutowaniu, mi cyna zalała drożność. Wiertło 3mm wiercące na wolnych obrotach i pionowo w górę załatwiło sprawę. Opiłki wylatały w dół.
W dalszej części tematu zapodam jak rozwiązałem LPG AUX OUT - ta sprawa nie jest ukończona i trochę to potrwa.
Tymczasem fotki do tekstu wyżej:

c3.jpeg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 104,61 KB

b2.jpeg
Plik ściągnięto 3 raz(y) 128,57 KB

5d.jpeg
Plik ściągnięto 0 raz(y) 200,61 KB

4d.jpeg
Plik ściągnięto 0 raz(y) 89,61 KB

_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Ostatnio zmieniony przez Socale 2019-09-26, 22:26, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krimar
Kombatant


Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Piwa: 56/6
Wysłany: 2019-09-26, 22:20   

amples napisał/a:
Nikt nie ma prawnego obowiązku w kempingowych tego sprawdzać i ewentualnie wyciągać konsekwencje .

i tu się mylisz, diagnosta na przeglądzie ma nie tylko prawo, ale i obowiązek sprawdzania dokumentacji urządzenia podlegającemu dozorowi jeśli takie jest zamontowane w pojeździe. Co więcej, zgodnie z treścią § 6 ust. 7 rozporządzenia z dnia 26 czerwca 2012 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach: "W przypadku badania technicznego pojazdu z zamontowanym urządzeniem technicznym, o którym mowa w art. 81 ust. 12 ustawy, uprawniony diagnosta w rejestrze zamieszcza informacje o dopuszczeniu urządzenia technicznego do eksploatacji, podając numer i datę wystawienia protokołu oraz decyzji dopuszczającej urządzenie do eksploatacji wydanej przez właściwy organ dozoru technicznego. Dla zbiorników gazu LPG, dla których nie określono numeru protokołu lub numeru decyzji wydanej przez właściwy organ dozoru technicznego, zamieszcza się numer zbiornika oraz datę ważności decyzji wydanej przez ten organ."

tak przynajmniej postanawia Wyrok WSA w Krakowie z dnia 26 lipca 2018 r., sygn. akt: III SA/Kr 261/18
_________________
Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a:

Jest tak jak mówi krimar.

Brat napisał/a:
(...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... ;)
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 300/434
Skąd: Gubin
Wysłany: 2019-09-26, 22:38   

Chłopaki, w czym problem?
Zbiornik legalny, homo na 10 lat. Diagnosta sprawdzi dane, porówna ze świadectwem i na tym koniec jego roli. O jakość instalacji musi zadbać instalator.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krimar
Kombatant


Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Piwa: 56/6
Wysłany: 2019-09-26, 23:34   

Socale napisał/a:
Chłopaki, w czym problem?

dla Ciebie w niczym (przynajmniej póki ktoś się nie dopatrzy przeróbki wielozaworu niezgodnej z jego homologacją) a dla właścicieli kamperków z butlą, którym się skończyła legalizacja to może być problem, z którego nie zdają sobie nawet sprawy.
Czy na przeglądach poprzednich kamperów z butlą na stałe diagnosta wymagał od Ciebie homologacji butli?
_________________
Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a:

Jest tak jak mówi krimar.

Brat napisał/a:
(...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 123/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-09-27, 01:41   

krimar napisał/a:
dla właścicieli kamperków z butlą, którym się skończyła legalizacja to może być problem, z którego nie zdają sobie nawet sprawy.

Wyolbrzymiasz problem ,
Poczytaj co piszą na OSD i NORCOM , (oni trochę lepiej wiedzą od ciebie :diabelski_usmiech )
prawie każdy ma inne zdanie ,
ale chyba większość "nie widzi zbiornika" podczas BT. :wyszczerzony:
Przepisy nie są precyzyjne i nie wiadomo jak je stosować
a w przypadku kamperów , można je nazwać martwe . :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Comsio 
Kombatant
weteran cepek

Twój sprzęt: Ducato II 2,5 tdi 670 Eura Mobil
Nazwa załogi: COMSIOWIE
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lut 2013
Piwa: 56/229
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-09-27, 09:37   

:kawka: po waszej dyskusji ,można się spodziewać zmian w procedurach.

Montowalem wszystko nowe, nie widzę zagrożenia, bezpieczeństwo kamperowe to poctawa, :ok :spoko
_________________
Całe życie mówię , że do flaszki trza dwojga.
Asia i Wiesław pozdrawiają.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krimar
Kombatant


Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Piwa: 56/6
Wysłany: 2019-09-27, 09:48   

amples napisał/a:
Przepisy nie są precyzyjne i nie wiadomo jak je stosować

przepisy są jednoznaczne - nic co wymaga dozoru nie przejdzie bez dozoru - a że są łamane to już inna sprawa
amples napisał/a:
ale chyba większość "nie widzi zbiornika" podczas BT.

do czasu, póki coś się nie wydarzy pojazdowi z "przeoczonym" przez diagnostę zbiornikiem
_________________
Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a:

Jest tak jak mówi krimar.

Brat napisał/a:
(...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 123/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-09-27, 09:56   

krimar napisał/a:
przepisy są jednoznaczne
Polskie przepisy , chyba żartujesz , :wyszczerzony:
Każdy interpretuje je jak mu wygodnie (wliczając w to urzędy )
W większości nie ma jednoznacznych wykładni .
"każdy h..j na swój strój" .

krimar napisał/a:
Cytat:
Tadeusz napisał/a:

Jest tak jak mówi krimar.

Brat napisał/a:
(...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ...

Twoje słowa nie są wyrocznią jak byś chciał by tak uważano , cytując to w podpisie :diabelski_usmiech
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***