Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zbiornik LPG wstawiłem se. Ver3
Autor Wiadomość
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 126/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-10-31, 08:23   

Socale napisał/a:
lecz on po prostu nie będzie działał, bo nie będzie musiał działać.
Jeżeli jest to podciśnieniowy (do I i II generacji) to nie będzie działać .

Ale stosując ciśnieniowy ,jak najbardziej zadziała ,
w lato będzie hulać nawet na każdym innym samochodowym ,
jest tylko ale co jesienią - zimą :
musi być w cieple a jednocześnie w miejscu wentylowanym na zewnątrz .
czy pobór ogrzewania , kuchenki i lodówki jednocześnie nie okaże się za duży aby nie przymarzał .
ale to okaże się w praniu :spoko
Ostatnio zmieniony przez amples 2019-10-31, 08:24, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 261/167
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-10-31, 08:23   

JanKowal napisał/a:
trochę przepłacone (100%),


Co najwyżej 20%. Oferta uzbrojonej butli u Ptaka było ponad 200Euro plus dodatki.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 126/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-10-31, 09:20   

Joasia I Wielka ;) napisał/a:
reduktor/parownik, ale do motocykli (jest taki Tomasetti) i nie trzeba do niego dopływu płynu grzewczego tylko ogrzewa się powietrzem,
No i teraz się zacznie :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech

Sprawdziłem to jest podciśnieniowy ,
Nie będzie działać :!:
zresztą jak wspomniał Socale .

Nic się nie zacznie . :diabelski_usmiech

edyta:
chociaż nie wiem jak w tym przypadku ale kiedyś (dawno temu) bawiąc się regulacją podcisnieniowca ,
doszedłem do takiego punktu ze mimo braku podciśnienia (silnik zgaszony) swoje dawał .
Ostatnio zmieniony przez amples 2019-10-31, 10:59, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
JanKowal 
doświadczony pisarz


Dołączył: 02 Cze 2019
Piwa: 14/10
Skąd: Centrum Europy
Wysłany: 2019-10-31, 10:24   

zbyszekwoj napisał/a:
JanKowal napisał/a:
trochę przepłacone (100%),


Co najwyżej 20%. Oferta uzbrojonej butli u Ptaka było ponad 200Euro plus dodatki.


W ofercie "GasBank" 155€ ja kupiłem za 1350zł

155x4,3=666,5x2=1333zł

ponad 100%

Generalnie cena bardzo niska, w porównaniu z metalowymi w tej samej cenie (ok1400zł), kompozytowa ma wielką przewagę wagową, a nowa cena bardzo niska...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 75/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2019-10-31, 13:16   

JanKowal napisał/a:
W ofercie "GasBank" 155€ ja kupiłem za 1350zł

hola,hola
jeśli coś porównujesz to
porównuj takie same przedmioty,
https://www.carbonzorro.c...e-included.html
lub raczej (bo takie u nas sprzedajemy
https://www.ebay.de/itm/K...KZcTVFc4QTY-MHA

racz również zauważyć że ceny na stronie do której się odwołujesz to ceny bez podatku 23%
pozostają jeszcze koszty dostawy

o montażu nie wspominam
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
GasBank 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Bedford Rascal Bambi
Dołączył: 24 Paź 2019
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-10-31, 13:29   

krimar napisał/a:
GasBank napisał/a:
Polskie zbiorniki fazy lotnej GZWM zdaje się w Polsce nie są dostępne a to z uwagi na brak certyfikatu Urzędu Dozoru Technicznego

dziwne, bo na stronie producenta są skany polskich dokumentów homologacyjnych https://gzwm.com.pl/113/39/zbiorniki-cylindryczne-z-plyta-zc-pfg-faza-gazowa.html


Homologacja oczywiście jest ale brak odbioru przez Urząd Dozoru Technicznego uniemożliwia szprzedaćż w PL, ewentualnie nikt nie wie pod jakie to przepisy podciągnąć, bo zbiornik LPG zamontowany na stałe ale nie jako paliwo do auta.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Joasia I Wielka ;) 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato
Nazwa załogi: Joasia & Spółka
Dołączyła: 26 Paź 2016
Piwa: 9/8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-10-31, 13:50   

Bronek napisał/a:
Dziwna kobieta co ma jaja :roza: Ewolucja? Czy to tylko wirtialne?
:mrgreen:


Jaja to jednak wirtualne, ale ja realna jestem :mrgreen: :mrgreen: Ostatnio z moim kumplem o tym rozmawialiśmy, bo nasz jeden wspólny znajomy (nota bene też tu zagląda) w końcu miał okazję mnie zobaczyć na żywo i chyba mu obraz nie pasował do wyobrażenia :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech Więc zastanawialiśmy się (z kumplem :szeroki_usmiech ) jak tu udowodnić, ze ja nie jakaś przeróbka tylko autentyk :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech no i wyszło, że jakąś sesję zdjęciową powinnam zrobić, najlepiej nude :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech
_________________
Joasia

Nie ważne ile masz w życiu szczęścia, ważne ile z niego wykorzystasz :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Joasia I Wielka ;) 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato
Nazwa załogi: Joasia & Spółka
Dołączyła: 26 Paź 2016
Piwa: 9/8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-10-31, 14:01   

Pogadałam z gazownikiem. Ja nie przerabiam wielozaworu, więc wszystko zadziała jak w motorze. Parownik jest w środku w przewiewnym, ale jednak ciepłym miejscu. To urządzenia ma przewidziane 4 kg/h, Truma potrzebuje reduktora 1,5 kg/h więc nie jest jakoś za dużo. Zdecydowałam się na to rozwiązanie tylko dlatego, że jeśli będę gdzieś (zwłaszcza góry) gdzie w nocy spada poniżej 0 to nie będę miała (tak myślę) problemów z butanem a pewnie nie zawsze jest dostęp do samego propanu, zresztą wiecie.

Więc dlaczego miałoby nie zadziałać??!! jeśli w motorze ciągnie gaz z butli bez problemów!! przecież nie ma dodatkowego urządzenia ciągnącego... gaz :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech
_________________
Joasia

Nie ważne ile masz w życiu szczęścia, ważne ile z niego wykorzystasz :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krimar
Kombatant


Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Piwa: 56/6
Wysłany: 2019-10-31, 14:39   

GasBank napisał/a:
Homologacja oczywiście jest ale brak odbioru przez Urząd Dozoru Technicznego uniemożliwia szprzedaćż w PL

a ściągnęłaś i przeczytałeś homologację ze strony producenta (i kto ją wydał)?
dla wyjaśnienia zbiorniki montowane w samochodach nie leżą w gestii UDT, lecz TDT
_________________
Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a:

Jest tak jak mówi krimar.

Brat napisał/a:
(...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 126/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-10-31, 15:01   

Joasia I Wielka ;) napisał/a:
przecież nie ma dodatkowego urządzenia ciągnącego... gaz
Jest podciśnienie w kolektorze ssącym (silniki wolnossące) :wyszczerzony:
im wyższe obroty tym większe podciśnienie a tym samym więcej zaciąga gazu poprzez mikser połączony z wyjściem reduktora (dotyczy I i II generacji)
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
adaml61 
zaawansowany


Twój sprzęt: Peugot boxer blaszak
Nazwa załogi: Adam i Stasia
Dołączył: 06 Sty 2017
Piwa: 41/31
Skąd: LUBUSKIE
Wysłany: 2019-10-31, 18:01   

amples napisał/a:
Joasia I Wielka ;) napisał/a:
przecież nie ma dodatkowego urządzenia ciągnącego... gaz
Jest podciśnienie w kolektorze ssącym (silniki wolnossące) :wyszczerzony:
im wyższe obroty tym większe podciśnienie a tym samym więcej zaciąga gazu poprzez mikser połączony z wyjściem reduktora (dotyczy I i II generacji)
Nie do końca tak jest w 3genie też ,z tym że podciśnienie poprzez mapsensor steruje czasem wtrysk , w 1i2 genie napięciem chwilowym membrany i wzrostem ciśnienia na wyjścui z parownika ,resztę załatwia silnik krokowy .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
007 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato custom-made
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2018
Piwa: 5/1
Skąd: BIA
Wysłany: 2019-10-31, 18:29   

amples napisał/a:
Joasia I Wielka ;) napisał/a:
przecież nie ma dodatkowego urządzenia ciągnącego... gaz
Jest podciśnienie w kolektorze ssącym (silniki wolnossące) :wyszczerzony:
im wyższe obroty tym większe podciśnienie a tym samym więcej zaciąga gazu poprzez mikser połączony z wyjściem reduktora (dotyczy I i II generacji)


ampels ma rację ten motocyklowy nie zadziała.
Zadzialalby gdyby na krućcu fazy lotnej parowania motocyklowego pojawiło się podciśnienie.
Między reduktorem kampera a parownikiem, podciśnienia nie będzie więc membrana nie otworzy zaworka gazowego w parowniku.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
007 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato custom-made
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2018
Piwa: 5/1
Skąd: BIA
Wysłany: 2019-10-31, 18:36   

Zadziała za to parownik samochodowy stosowany do wtrysku gazu.
On na krućcu fazy lotnej wykazuje spore ciśnienie gazu w okolicach o ile dobrze pamiętam 1,5 bara, z możliwością regulacji tegoż ciśnienia. Tylko czy bez ogrzania go nie zamarznie tego nie wiem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 126/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-10-31, 19:00   

adaml61 napisał/a:
Nie do końca tak jest .......w 1i2 genie napięciem chwilowym membrany i wzrostem ciśnienia na wyjścui z parownika ,resztę załatwia silnik krokowy .
Nie do końca tak jest :szeroki_usmiech
w I gen. miałeś śrubę ustawioną na stałe , w II gen. tą śrubę zastąpił silnik krokowy który starał się korygować skład .
a w III nie stosowało się reduktorów podciśnieniowych :diabelski_usmiech :spoko
007 napisał/a:
fazy lotnej wykazuje spore ciśnienie gazu w okolicach o ile dobrze pamiętam 1,5 bara,
W zależności od typu-modelu od 0.8 do 1.5
Co do podciśnieniowego idzie go zmodyfikować ,
ale lepiej nie pisać bo ktoś nie obeznany w temacie może sobie kuku zrobić ,
a i zaraz by się tu pojawił "taki jeden strażnik homologacji" :diabelski_usmiech
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Joasia I Wielka ;) 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato
Nazwa załogi: Joasia & Spółka
Dołączyła: 26 Paź 2016
Piwa: 9/8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-10-31, 21:49   

z tego co piszecie to problem w tym, że zaworek się nie otworzy i nie puści gazu?! Douczyłam się trochę :mrgreen: i jeszcze gupsza jestem :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech

1. z uwagi na konstrukcję:
- membranowe (stosowane we wszystkich generacjach gazowych układów zasilania),
a) jednostopniowe (stosowane w systemach IV generacji),
b) dwustopniowe (stosowane we wszystkich generacjach systemów, przede wszystkim w I i II generacji),
- tłokowe, z reguły budowane jako jednostopniowe (stosowane w systemach IV generacji),

2. z uwagi na sposób zabezpieczenia części niskociśnieniowej reduktora przed wypływem gazu przy niepracującym silniku:
- pneumatyczne (stosowane w systemach I generacji),
- elektroniczne (stosowane we wszystkich generacjach systemów),

no i co tu kurna wybrać??!!
_________________
Joasia

Nie ważne ile masz w życiu szczęścia, ważne ile z niego wykorzystasz :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***