Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zbiornik LPG wstawiłem se. Ver3
Autor Wiadomość
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2020-03-28, 22:52   

LukF napisał/a:
...
Ty to wymyśliłeś... Pozdrawiam :kwiatki:

Oj chyba nie ja. Uczciwie zeznaję :mrgreen:
Lizałem temat zbiornika dosyć długo, były Kolegów pomysły, koncepcje ale ciągle nic, żadnych szczegółów i deklaracji.
Gdy odważyłem się po raz pierwszy, zrobiłem temat ze zdjęciami (ver 1) bo dało się. Potem to już ewolucja i ulepszenia. :bigok
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
ZbigStan 
Kombatant


Twój sprzęt: Frankia I 65 SD
Nazwa załogi: Taborygenii, fani Frani.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Gru 2013
Piwa: 794/248
Skąd: Opole
Wysłany: 2020-04-03, 16:27   

A gdyby tak przeprowadzić unifikacje, takie same podłączenia w całej EU. W okresie przejściowym adaptery i po problemie. Może to jest przyszłość. Pozdrawiam
_________________
Grecja 2019
Normandia 2019
Czechy 2019
Narty, Włochy 2020
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ZEUS 
Kombatant


Twój sprzęt: Weinsberg CC600 MG 120 kW 2019
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Paź 2014
Piwa: 62/63
Skąd: Olimp ?
Wysłany: 2020-04-03, 17:50   

ZbigStan napisał/a:
A gdyby tak przeprowadzić unifikacje

byłoby super... ale, które systemy miałyby się do wybranego dostosować? (kolizja interesów :-P )
_________________
--------------------------------------------------
Uśmiech to magia-powstaje z niczego a cuda zdziała
---
moje kampery:
- campervan Peugeot Boxer - 2011 r.
- Chausson Flash 02 - 2011 r.
- CI Elliot 84 XT - 2017 r.
- Weinsberg 600MG - 2019 r.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
snoozer 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Adria Matrix 670SP
Dołączył: 04 Maj 2013
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-04-24, 15:53   

A na ile Waszym zdaniem jest bezpieczne używanie takiej butli cylindrycznej pod autem w trakcie jazdy?
Mam taką sama Adrię jak Socale i bardzo podoba mi się pomysł z butlą LPG pod autem bo cholernie przydałby mi się ten schowek na dwie butle pod inne graty.

Socale pisze, że używa gazu tylko na postoju to pociągnięcie fazy ciekłej jest praktycznie niemożliwe. Ja mam sytuacje taką, że jeżdżę z lodówką chodzącą na gazie i tak sie zastanawiam czy ryzyko zaciągnięcia płynnego gazu jak chlupnie w butli nie jest za wysokie...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
sławek w. 
stary wyga


Twój sprzęt: Fiat Ducato III
Nazwa załogi: Sławek W
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Piwa: 10/1
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-04-24, 22:24   

snoozer napisał/a:
ryzyko zaciągnięcia płynnego gazu jak chlupnie w butli nie jest za wysokie


Jest. Przerabiałem to osobiście, skończyło się uszkodzeniem reduktora, który wymieniłem podczas zlotu w Nadarzynie w 2018. :(
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
andi at 
Kombatant

Twój sprzęt: szukam H1L2
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Piwa: 80/38
Skąd: wieden
Wysłany: 2020-04-25, 19:37   

A jak założysz większy filtr to już ci nie zaciągnie ? .Jeżeli już to tylko do filtra
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rav 
weteran

Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Maj 2014
Piwa: 145/22
Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2020-04-26, 11:21   

Już kiedyś pisałem, że gadałem z zakładem, który instaluje LPG do auta, ale też zrobił sporo kamperów i przyczep (rozważałem instalację). Chłop już w pierwszej rozmowie zastrzegł, że gwarantuje poprawne działanie tylko w sytuacji, gdy nie używam w trakcie jazdy, a na postoju tylko gdy auto stoi wypoziomowane. W innych wypadkach może zassać fazę płynną, a wtedy można się liczyć nawet z pożarem. Zakłada tylko "świadomym" użytkownikom.
_________________
Byle do przodu
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 120/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2020-04-26, 13:20   

Rav napisał/a:
Zakłada tylko "świadomym" użytkownikom.

wystarczy że auto się sprzeda przez komis i świadomość sie ulotni :chytry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
robba 
weteran


Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Paź 2015
Piwa: 91/174
Skąd: Nicelea
Wysłany: 2020-04-26, 20:51   

Rav napisał/a:
Już kiedyś pisałem, że gadałem z zakładem, który instaluje LPG do auta, ale też zrobił sporo kamperów i przyczep (rozważałem instalację). Chłop już w pierwszej rozmowie zastrzegł, że gwarantuje poprawne działanie tylko w sytuacji, gdy nie używam w trakcie jazdy, a na postoju tylko gdy auto stoi wypoziomowane. W innych wypadkach może zassać fazę płynną, a wtedy można się liczyć nawet z pożarem. Zakłada tylko "świadomym" użytkownikom.

papamila napisał/a:
Rav napisał/a:
Zakłada tylko "świadomym" użytkownikom.

wystarczy że auto się sprzeda przez komis i świadomość sie ulotni :chytry

miałoby to sens, gdyby sterował elektrozaworem:
1. po pierwsze tak żeby nie pobierał dużo prądu a włączałoby się go np przyciskiem z przekażnikiem czasowym przy kuchence lub włączanie trumy też by uruchamiało zawór
2. po włączeniu zapłonu np. włączałaby się blokada elektrozaworu

jeszcze chodzi mi po głowie inne rozwiązanie, korzystne też ze względu na używanie gazu zimą. Pobieranie fazy ciekłej bez przeróbek zbiornika a gaz w fazie ciekłej trafiałby do parownika. Ponieważ tego gazu nie pobieramy w ilościach jak do silnika, więc nie musiałby być to reduktor z ogrzewaniem... znajdowałby się w miejscu gdzie jest ciepło.
Musiałby to być pionowy cylinder, z pływakiem , który odcina dopływ ciekłego gazu jak się uzbiera jego pewien poziom. Takie zabezpieczenie też mogłoby być dla poboru stanu gazowego i zabezpieczałoby przed ewentualnym dostaniem się gazu ciekłego do reduktora. oczywiście zabezpieczenie/parownik musi być przed reduktorem w obu przypadkach.
A może ktoś się spotkał z takim rozwiązaniem/urządzeniem?
w najprostzsej wersji myślałem wykorzystać coś takiego:
https://jacus.pl/elektrozawor-gazowy-valtek-type-03-6-p-266.html
a w środku zamiast filtru zamontować pływak bez naruszania konstrukcji - wszystko w środku - żeby mieć urządzenie bezpieczne jak oryginał.
A może dałoby się zastosować jakiś parownik/reduktor oryginalny
z instalacji samochodowej, również ze zmodyfikowanym środkiem aby nie naruszyć konstrukcji...
Any ideas?
_________________
.
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość***
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2020-04-28, 22:25   

robba napisał/a:

w środku zamiast filtru zamontować pływak bez naruszania konstrukcji - wszystko w środku - żeby mieć urządzenie bezpieczne jak oryginał.
A może dałoby się zastosować jakiś parownik/reduktor oryginalny
z instalacji samochodowej, również ze zmodyfikowanym środkiem aby nie naruszyć konstrukcji...
Any ideas?

Przekombinowane. Po co wyważać otwarte drzwi?
Jesteś w stanie kuchenką/ogrzewaniem zużyć 10l gazu w ciągu 1h? Do takich zapotrzebowani konieczny i uzasadniony jest pobór ciekłej i parownik. W kamperze jest to tylko komplikowanie rzeczy prostych.
Nawet jak będziesz pobierał fazę ciekłą, to ze względu na znikomy porównawczo pobór, w takiej postaci nawet nie dotrze do parownika jeśli będzie choćby tylko metr dalej - będzie odparowywać dużo przed nim.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
robba 
weteran


Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Paź 2015
Piwa: 91/174
Skąd: Nicelea
Wysłany: 2020-04-28, 23:18   

Socale napisał/a:
Przekombinowane. Po co wyważać otwarte drzwi?....

Może fakt, choć ma dwie nieistotne dla wielu zalety nad poborem gazowej fazy:
1. nie będzie niebezpieczeństwa nagłego poboru fazy ciekłej bo cały czas pobiera, więc eliminuje ten problem.
2. Będzie działać zimą bez zmiany z propanu-butanu na propan.

Socale napisał/a:
...
Jesteś w stanie kuchenką/ogrzewaniem zużyć 10l gazu w ciągu 1h? Do takich zapotrzebowani konieczny i uzasadniony jest pobór ciekłej i parownik. W kamperze jest to tylko komplikowanie rzeczy prostych.
Nawet jak będziesz pobierał fazę ciekłą, to ze względu na znikomy porównawczo pobór, w takiej postaci nawet nie dotrze do parownika jeśli będzie choćby tylko metr dalej - będzie odparowywać dużo przed nim.

no właśnie, parownika nie trzeba! a jak nie dotrze to tym bardziej nie wpadnie do reduktora faza ciekła... :ok
_________________
.
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość***
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
snoozer 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Adria Matrix 670SP
Dołączył: 04 Maj 2013
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-04-29, 00:34   

Ja w takim razie przechodzę w lodówce na 12v podczas jazdy. Tym bardziej że mam automat który jej pracą steruje i sam przełącza źródło zasilania na 12V po uruchomieniu silnika.

Znacie jakiś zakład , który na podkarpaciu albo w niedalekiej okolicy wykonałby mi taką instalację?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2020-04-29, 09:06   

robba napisał/a:

no właśnie, parownika nie trzeba! a jak nie dotrze to tym bardziej nie wpadnie do reduktora faza ciekła... :ok

O! I co raz bliżej dochodzimy do sedna :idea
Skoro ciekła nawet nie dojdzie , to żeby na pewno nie doszła to pobiera się lotną + ew. chlupnięcie które i tak nie dotrze do reduktora. :bigok
.
.
.
snoozer napisał/a:
...
Znacie jakiś zakład , który na podkarpaciu albo w niedalekiej okolicy wykonałby mi taką instalację?

Poszukaj i popytaj w zakładach montujących instalacje LPG, na pewno znajdziesz.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
andi at 
Kombatant

Twój sprzęt: szukam H1L2
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Piwa: 80/38
Skąd: wieden
Wysłany: 2020-04-30, 10:12   

Ale wymyślają :haha: To do czego to chcecie montować do silnika płynna czy na zabudowę lotna .Sami już się pogubili i bzdury wymyślają
Zapomnieliście o kompresorze :haha:

Butla -Filtr gdyby zaciągało płyn to tylko dojdzie do filtra i dalej lotna :spoko
Zamiast filtra to wystarczy jakiś pojemnik
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
robba 
weteran


Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Paź 2015
Piwa: 91/174
Skąd: Nicelea
Wysłany: 2020-04-30, 10:55   

[quote="Socale"]
robba napisał/a:

....
Skoro ciekła nawet nie dojdzie , to żeby na pewno nie doszła to pobiera się lotną + ew. chlupnięcie które i tak nie dotrze do reduktora. :bigok
.....

szczególnie zimą... :) :diabelski_usmiech
_________________
.
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość***
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***