|
|
Zbiornik LPG wstawiłem se. Ver3 |
Autor |
Wiadomość |
adaml61
weteran
Twój sprzęt: Peugot boxer blaszak
Nazwa załogi: Adam i Stasia
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Sty 2017 Piwa: 142/106 Skąd: LUBUSKIE- FSD
|
Wysłany: 2022-03-29, 09:39 Re: Zbiornik LPG wstawiłem se. Ver3
|
|
|
Ku przestrodze jak by ktoś zaiżał do tego posta gdzie Wojtek uciął fajkę i próbował się wzorować W żadnym wypadku nie wolno ucinać tej fajki , ta fajka musi być skierowana do góry , zapewnia prawidłowe działanie zaworów bezpieczeństwa , zawory działają na fazie lotnej !!! , przy wzroście ciśnienia zostanie bezpiecznie upuszczone , bez fai faza ciekła zamrozi zawory !!! i bum . |
|
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2022-03-29, 21:44 Re: Zbiornik LPG wstawiłem se. Ver3
|
|
|
adaml61 napisał/a: | Ku przestrodze jak by ktoś zaiżał do tego posta gdzie Wojtek uciął fajkę i próbował się wzorować W żadnym wypadku nie wolno ucinać tej fajki , ta fajka musi być skierowana do góry , zapewnia prawidłowe działanie zaworów bezpieczeństwa , zawory działają na fazie lotnej !!! , przy wzroście ciśnienia zostanie bezpiecznie upuszczone , bez fai faza ciekła zamrozi zawory !!! i bum . |
Adam, ta fajka to jest wlew ciekłego gazu do zbiornika
Nie wprowadzaj w błąd czytelników |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
adaml61
weteran
Twój sprzęt: Peugot boxer blaszak
Nazwa załogi: Adam i Stasia
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Sty 2017 Piwa: 142/106 Skąd: LUBUSKIE- FSD
|
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2022-03-30, 09:21
|
|
|
Nie zadawaj mi "zadań domowych", może spróbuj sam coś na ten temat napisać, tak swoimi słowami z uzasadnieniem i zależnościami jak się ma skrócowa rurka wlewowa do działania wielozaworu.
Odsyłanie do artykułów które znam na pamięć niczego nie dowodzi.
Ja je rozumiem logicznie i fizycznie, kto nie rozumie, ten będzie miał wątpliwości. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
|
adaml61
weteran
Twój sprzęt: Peugot boxer blaszak
Nazwa załogi: Adam i Stasia
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Sty 2017 Piwa: 142/106 Skąd: LUBUSKIE- FSD
|
Wysłany: 2022-03-30, 09:56
|
|
|
Przeczytaj lekturę , tu jest opisane dość dokładnie , w tej rurce znajduje się zawór bezpieczeństwa , w tym zgrubieniu . I nie przekazuj ludziom takich instrukcji , to jest gaz , nie chciałbym stać obok kogoś kto zmontuje gaz według twojej instrukcji . Do 2002 roku zbiorniki były inaczej konstruowane i tych rurek nie było . Teraz są . Napisałem bo ja akurat posiadam uprawnienia do instalowania LPG i sam nikomu takiego zbiornika nie założę , sam mam . Jak by nie trzeba było ingerować w zawór zrobiłbym to . Obrócenie smoka niby nic nie znaczy ale w razie W. znajdzie jakiś bardzo mądry i walka będzie długa i kosztowna .W twoim przypadku gdy zbiornik będzie pełen ,a wtedy są największe przyrosty ciśnienia , zawór nie zadziała prawidłowo i może być bum . Ale Ty nie chcesz przyjąć tego do wiadomości że popełniłeś błąd .Po zatem wlot gazu znajduje się pod sprężyną pływaka , pływak zwiększa jej napięcie i w ten sposób odcina wlot gazu . Ale żeby to wiedzieć trzeba poczytać takie lektury jak zapodałem . Sam czytam cały czas bo co chwilę jest coś nowego . A jak mi nie wierzysz , wielozawór do ręki ,kompresor , dmuchnij w króciec zasilający i zobaczysz gdzie pójdzie ciśnienie , na pewno nie przez tą fajkę kturą odciołeś . |
|
|
|
|
RadekNet
weteran
Twój sprzęt: Opel Vivaro
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Sty 2009 Piwa: 25/72 Skąd: Sligo IE
|
Wysłany: 2022-03-30, 12:10
|
|
|
adaml61 napisał/a: | Przeczytaj lekturę , tu jest opisane dość dokładnie , w tej rurce znajduje się zawór bezpieczeństwa , w tym zgrubieniu . I nie przekazuj ludziom takich instrukcji , to jest gaz , nie chciałbym stać obok kogoś kto zmontuje gaz według twojej instrukcji . Do 2002 roku zbiorniki były inaczej konstruowane i tych rurek nie było . Teraz są . Napisałem bo ja akurat posiadam uprawnienia do instalowania LPG i sam nikomu takiego zbiornika nie założę , sam mam . Jak by nie trzeba było ingerować w zawór zrobiłbym to . Obrócenie smoka niby nic nie znaczy ale w razie W. znajdzie jakiś bardzo mądry i walka będzie długa i kosztowna .W twoim przypadku gdy zbiornik będzie pełen ,a wtedy są największe przyrosty ciśnienia , zawór nie zadziała prawidłowo i może być bum . Ale Ty nie chcesz przyjąć tego do wiadomości że popełniłeś błąd .Po zatem wlot gazu znajduje się pod sprężyną pływaka , pływak zwiększa jej napięcie i w ten sposób odcina wlot gazu . Ale żeby to wiedzieć trzeba poczytać takie lektury jak zapodałem . Sam czytam cały czas bo co chwilę jest coś nowego . A jak mi nie wierzysz , wielozawór do ręki ,kompresor , dmuchnij w króciec zasilający i zobaczysz gdzie pójdzie ciśnienie , na pewno nie przez tą fajkę kturą odciołeś . |
Czy w takim razie, zakładając eksploatację tylko w temperaturach dodatnich, poprawna, bezpieczna i DZIAŁAJĄCA będzie instalacja z typowym samochodowym zbiornikiem, nieprzerabianym wielozaworem i standardowym reduktorem (bez podgrzewania)? |
|
|
|
|
adaml61
weteran
Twój sprzęt: Peugot boxer blaszak
Nazwa załogi: Adam i Stasia
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Sty 2017 Piwa: 142/106 Skąd: LUBUSKIE- FSD
|
Wysłany: 2022-03-30, 12:50
|
|
|
Na pytanie Ci nie odpowiem , nie mam takiej wiedzy . A przy poborze fazy lotnej , wielozawór nie jest przerobiony , ma obrócony tylko smok i działa tak samo jak butla podłączona do tych mono czy duo kontroli , wszystkie funkcje spełnia wielozawór , przy nagłym wypływie odcina wypływ , przy wzroście ciśnienia upuszcza nadmiar i ma zawór ogniowy którego nasze butle nie mają , niemieckie tak .Zasada nie grzebiemy przy zaworach , obracamy tylko smok . Oryginalna butla do poboru fazy lotnej , taka czerwona , ma wszystkie zawory osobno tak jak w Holenderskich instalacjach samochodowych , a smok jest wykonany jako spirala skierowana do góry , jedyna różnica od samochodowej to ten smok i cena . Gdzieś kiedyś pokazywałem przekrój takiej butli , ale teraz nie chce mi się szukać . |
|
|
|
|
adaml61
weteran
Twój sprzęt: Peugot boxer blaszak
Nazwa załogi: Adam i Stasia
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Sty 2017 Piwa: 142/106 Skąd: LUBUSKIE- FSD
|
Wysłany: 2022-03-30, 19:48
|
|
|
Wielozawór na pierwszej fotce zawór bezpieczeństwa ukryty pod rurką obciętą przez Wojtka , w tym zaworze jest ona aluminiowa bo to jeszcze robiona bez księgowego . na drugiej ,miejsce wlotu gazu do zbiornika podczas tankowanie , widoczna cieka sprężyna jest napinana przez pływak i powoduje odcięcie tankowania .
DSC_2952.JPG
|
|
Plik ściągnięto 1 raz(y) 445,25 KB |
DSC_2954.JPG
|
|
Plik ściągnięto 1 raz(y) 432,15 KB |
DSC_2953.JPG Zawór bezpieczeństwa tak zwany ogniowy , otwiera się przy 120 |
|
Plik ściągnięto 1 raz(y) 426,67 KB |
DSC_2954.JPG tu widać sprężynę odcięcia tankowania |
|
Plik ściągnięto 1 raz(y) 426,22 KB |
|
|
|
|
|
adaml61
weteran
Twój sprzęt: Peugot boxer blaszak
Nazwa załogi: Adam i Stasia
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Sty 2017 Piwa: 142/106 Skąd: LUBUSKIE- FSD
|
Wysłany: 2022-03-30, 20:42
|
|
|
Socale napisał/a: |
Adam, ta fajka to jest wlew ciekłego gazu do zbiornika | Ta faja to nie jest wlew gazu !!! |
|
|
|
|
adaml61
weteran
Twój sprzęt: Peugot boxer blaszak
Nazwa załogi: Adam i Stasia
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Sty 2017 Piwa: 142/106 Skąd: LUBUSKIE- FSD
|
Wysłany: 2022-03-30, 21:11
|
|
|
marcinPK napisał/a: | Wybacz Socale... oby nikt nie kopiował tych pomysłów... bo ja potem poprawiam tylko takie samoróbki... | I za to stwierdzenie , w tym przypadku należy się , w tym wykonaniu to bomba , jednak do Wojtka nie dociera że popełnił bardzo poważny błąd . Najgorsze jest to że przez to może być poszkodowany ktoś inny , przecież Wojtek nie staje na odludziu . Proszę was nie kopiujcie tego , butla LPG jest bezpieczna ale nie w tym wykonaniu .Nie macie dostatecznej wiedzy nie grzebcie przy gazie ,tu wszystko musi być na 100% . |
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2022-03-30, 21:13
|
|
|
adaml61 napisał/a: | ...
zawór bezpieczeństwa ukryty pod rurką obciętą przez Wojtka
... |
Istotnie dyskusja zdrowa dla potomnych, nie zagłębiających się w wiedzę bądź podejmujących nie przemyślane rozwiązania oby zadziałała ku przestrodze.
Fakt, jest tam zawór nadciśnieniowy ale Adam, rurka którą obciąłem prawie przy samym wielozaworze, to jej koniec nawet po zatankowaniu do odbicia, nadal wisi w strefie lotnej, nie ma opcji zatankowania tak, by jej koniec był zanurzony, widzicie w obciętej rurce problem bez opisu co w tym jest nieprawidłowo.
Zbiornik ma 55L, wchodzi max 41L to aktualny rekord.
Zerknij na szkic.
Czerwone to punkt i kąt odcięcia, do porównania z real foto na pierwszej stronie.
szkic.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1 raz(y) 51,54 KB |
|
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
Ostatnio zmieniony przez Socale 2022-03-30, 21:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
smok_wawelski
weteran
Pomógł: 5 razy Dołączył: 25 Kwi 2019 Piwa: 122/77 Skąd: Kraków-przedmieścia
|
Wysłany: 2022-03-30, 21:23
|
|
|
Jesli przyjąć że niebieska kreska to poziom płynnego gazu to uważam że marcinPK i Adam mają racje, znaczne obniżenie poziomu obciętego króćca zwiększa możliwość zassania fazy płynnej bowiem jest dużo niżej niż pokazujesz to Wojtku jako pierwotnie. Wg mnie ma to spore znaczenie - faza płynna nie jest nieruchoma wiec jej poziom też nie jest stały a zapas bezpiecznej odległości zmniejszył się znacząco. I tak jak Koledzy piszą zawór bezpieczeństwa przeznaczony dla gazu nie będzie działa prawidłowo dla płynu
Abstrahując już nawet od tych naszych forumowych rozważań - przepisy UDT zabraniają takich przeróbek w zbiornikach ciśnieniowych i ich instalacjach zabezpieczających |
_________________ O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci.
Prawdę swą należy mówić głośno, nie schlebiając ani rzeczom, ani wypadkom, ani stosunkom, ani ideom. |
|
|
|
|
|
adaml61
weteran
Twój sprzęt: Peugot boxer blaszak
Nazwa załogi: Adam i Stasia
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Sty 2017 Piwa: 142/106 Skąd: LUBUSKIE- FSD
|
Wysłany: 2022-03-30, 21:33
|
|
|
Przepraszam zrobiłeś prześwietlenie , rurka ma być chyba że to jest zbiornik wyprodukowany przed 2002 , to nie musiała by być . Ale to jest nie możliwe bo taki zbiornik niema już legalizacji . Przy gazie niema chyba jest dobrze , przy gazie wszystko musi być na 100% . Wojtek nie stoisz na pustyni odgrodzony taśmą z napisem niebezpieczna strefa , WYMIEŃ TO I NIE NARAŻAJ INNYCH , stać Cię na to i potrafisz , popełniłeś błąd , popraw i nie brnij dalej . |
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2022-03-30, 21:37
|
|
|
smok_wawelski napisał/a: | ...
obniżenie poziomu obciętego króćca zwiększa możliwość zassania fazy płynnej
... |
Nie Krzyśku, pobór jest niebieskim wężykiem, dorysowałem go wyżej.
Rurka o której mowa to nie rurka poborowa.
Musiałbym bardzo duży mieć pobór (np. silnik V8) i to w czasie jazdy żeby cokolwiek stanowiło nieprawidłowe działanie czegokolwiek, tymczasem na postoju porównawczo znikomy pobór wobec V8...
.
adaml61 napisał/a: | ...
rurka ma być chyba że to jest zbiornik wyprodukowany przed 2002 , to nie musiała by być
... |
To gadamy o zbiorniku czy o rurce w wielozaworze bo już się gubię.
Tak czy siak wszystko było fabrycznie nowe w 2019r, nadal jednak nie rozumiem na czym w sensie lotnym lecz nie poborowym polega mój destrukcyjny i niebezpieczny błąd? |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
|
adaml61
weteran
Twój sprzęt: Peugot boxer blaszak
Nazwa załogi: Adam i Stasia
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Sty 2017 Piwa: 142/106 Skąd: LUBUSKIE- FSD
|
Wysłany: 2022-03-30, 22:00
|
|
|
Socale napisał/a: | Tak czy siak wszystko było fabrycznie nowe w 2019r, nadal jednak nie rozumiem na czym w sensie lotnym lecz nie poborowym polega mój destrukcyjny i niebezpieczny błąd? | Na tym że ciecz może zamrozić zawór bezpieczeństwa i zamiast upuścić nadmiar ciśnienia rozerwie zbiornik . Przeczytaj to co zapodałem w opracowaniu gazeo , oni wszystko tam wyjaśnili ,nawet jak masz wstręt do lektur ta się przyda . A ta twoja niebieska rórka poboru to mnie g...o obchodzi , jak dostanie cieczy najwyżej uszkodzi ci urządzenia , Ta obcięta przez ciebie jak dostanie cieczy w momencie krytycznym może zmieść nie tylko twojego kampera ale wszystko w promieniu iluś metrów . Powiedziałem co miałem do powiedzenia podparłem to literaturą i nie będę kopał się z koniem . Dobranoc . |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|