Chciałbym wszystkim z góry podziękować za tematy tu na forum i skarbnicę wiedzy w tej branży. Bez tego przypuszczam było by wielu osobom ciężko cokolwiek poczynić włącznie ze mną. Zatem do rzeczy!
Tematy na forum przeglądałem już kilka miesięcy wstecz przygotowując się do własnego kamperka. Wiele informacji już zdążyłem zapomnieć ale liczę na was i pomoc przy ewentualnych trudnościach.
Auto: Peugeot Boxer 2010 rok L4H2 sprowadzony z Belgii
Silnik: 3.0 (wersja 145 koni) z filtrem FAP ?!? Myśleliśmy, że to błąd w druku jak sugerował handlarz, ale to jednak taka wersja. Ktoś się z tą jednostką spotkał?
Przebieg: 497 tys km. Niby sporo, ale widać, że auto robiło dużo km na autostradach i było dbane o niego.
Zabudowa dedykowana dla 2 osób.
Plany instalacyjne: Łóżko w poprzek, pod nim garaż z miejscem na rowery. Prysznic zaraz za fotelem kierowcy. Lodówka podblatowa 230V z przetwornicą włączaną na rządanie jak to szanowny użytkownik Świstak pięknie opisał Zbiornik wody czystej Fiamma 70l w garażu + zbiornik wody szarej 40l po podłogą i zbiornik wody ciepłej przygotowywanej nie bieżąco pod prysznic 20l. Butla gazowa z kuchenką z 2 palnikami. Fotel pasażera zmieniony na obrotowy. Ścianka grodziowa usunięta.
Okna dachowe: Fiamma 28 z wentylatorem, Fiamma 28 bez wentylatora (prysznic) + Fiamma turbovent nad sypialnią. Tylne szyby standardowe do auta gdyż chcemy być jak najbardziej incognito
Mamy nadzieję, że informacje zawarte w tym wątku przyczynią się komuś w jego zabudowie.
Pozdrawiamy
1. Jak ładować alternatorem akumulator LiFePo4? Akumulator 12V z wbudowanym BMS 120Ah i dedykowana ładowarka 230V 20A. Wiem, że jest taki produkt jak Cyrix Li-Ct, ale na schemacie widzę, że łączy się on z BMS'em Victrona którego ja nie mam.
Czy dedykowana przetwornica zasilająca ładowarkę LiFePo4 dzialającą z alternatorem na przekaźniku będzie dobrym rozwiązaniem? Ktoś podzieli się rozwiązaniami u siebie z tymi aku?
2. Czy są jakieś przeciwskazania do wycięcia profili/belek pionowych (pierwsze profile od tyłu) z lewej i prawej strony? Wszystko celem zwiększenia gabarytów na łepek przy łóżku poprzecznym. W Busach na tym aucie widać szybę, a pierwsza belka jest zaraz nad osią koła.
3. Gniazdo CEE z klapką do podłączenia pod słupek od spodu. Jakieś przeciwskazania? Planowany jest wyłącznik przed obwodem. Także w czasie jazdy i dzikich postojów gniazdo nie będzie pod napięciem.
Informacje dodatkowe co do zabudowy:
2 panele fotowoltaiczne poli po 275W (39V i 9A) spięte w szereg,
Kontroler ładowania MPPT chinol 40A (oj Vat i cło zabolało ),
Suche webasto pod fotelem pasażera,
Izolacja termiczna: podłoga 20mm styrodur + wielowarstowa folia izolacyjna + 6mm sklejka wodoodporna, ściany i sufit prawie całe w pianie PUR.
Twój sprzęt: Samojebka ducato by KASZUB
Nazwa załogi: My Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Sie 2014 Piwa: 60/63 Skąd: Celbowo koło Pucka
Wysłany: 2019-10-01, 18:22
Hej.
Z góry powodzenia życzę.
Zbiorniki na wodę bym dał większe. Wpakuj ile dasz radę. Tym bardziej jak na dziko będziesz chciał stawać. Nie musisz ich napełnić ale będą. Szara to nie problem.
Pomysł z maceratorem do kibelka też jest świetny. Polecam.
Belki pionowe możesz przenieść. Wcześniej wstaw wzmocnienia i 2ywal to czego nie potrzebujesz. Przyklej najlepiej.
Yyyyyyy nigdzie nie pisałem, że będzie macerator do kibelka... Toaleta będzie przenośna i docelowo znajdowała się na brodziku
Co do wody to w planach mamy baniak 30l extra z którego byśmy przelewali wodę jak braknie. Niepokoi mnie tylko świeżość takiej wody po czasie, chociaż z drugiej strony wodę do picia planujemy kupować 5l na miejscu, zatem czy ma to jakieś znaczenie?
Więcej pytań do was pomocne ludziska:
Fotel pasażera - Czytałem tu na forum, że pasują od Sharana (mam z obrotnicą) i taki też kupiłem, ale ława/podstawa siedziska w aucie jest 2 osobowa i nie widzę opcji aby była demontowalna w połowie Mam nadzieję, że nie będę musiał spawać ramy pod tą obrotnicę...
Rurki na wodę - instalacje planowałem poprowadzić PEXem skręcanym, ale bez dodatkowych złączek nie uda mi się poprowadzić wyjścia pod prysznic. Jakie rozwiązanie jest stosowane zazwyczaj? Po prostu szlauf + cybant? Instalację wodną planuję ciśnieniową z wyłącznikiem zewnętrznym.
Nazwa załogi: wlodo Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Sie 2014 Piwa: 67/68 Skąd: Witaszyce
Wysłany: 2019-10-01, 23:13
Witam, z przyjemnością popatrze na nową budowe i na to co wymyslicie
Co do waszych pytan:
- wzmocnienia na bokach usuwaj, wklek tylko cieńsze listewki, usztywnią blachę i sklejka ma się o co oprzec
-gniazdo moze być pod spodem, ale będzie wciąż brudne
-na podłogę 6 trochę delikatna, chyba, że gęsto podpórki, daj 9
-podstawę dla pasażera kupisz gotową, orginalną pojedyńczą
-zbiornik na czysta od 100 L w górę, policz ile zużyjesz dziennie, tankujesz, lejesz sreberko i nic się nie psuje.
-zabudowa z filmu...niepraktyczna. Łózko wystarczy 120-140 cm, dalej łazienka (w tym aucie nawet z osobnym prysznicem),i kanapka II rzedu ze stolikiem-to daje łącznie z obrotowymi fotelami przednimi duży "salon"
-lodówka na część kuchenna (jak dasz nad nią szafę, to robi się klaustrofobicznie w sypialni i całość przestrzeni się zmniejsza. Jak bez niej, widać przestrzeń i "jest czym oddychać", ciuchy zmieścisz w szafkach.
-rurki...ostatni tręd z forum 6 i 8 powietrzne na szybkozłączki
Powodzenia na zachętę
1. Zbiorniki 70 i 40 litrów to trochę mało.
O ile 70 może wystarczyć na 3-4 dni przy szybkich prysznicach, to 40 już może wymagać częstszego opróżniania.
2. Dobrze żeby pod prysznicem zostało, przy wstawionym kibelku, tyle miejsca żeby stanąć i się jakoś obrócić. Bo wyciąganie każdorazowo żeby się umyć to porażka. Swoją droga może być spokojnie w rogu a nie na środku.
3. Ładowanie lifepo. Ilu użytkowników tutaj tyle opinii i rozwiązań.
Ja mam podłączony aku pod regulator mppt z dodatkowym wejściem z alternatora, wiec jest dwa w jednym. Śmiga od półtora roku bezproblemowo.
Witam, z przyjemnością popatrze na nową budowe i na to co wymyslicie
Co do waszych pytan:
- wzmocnienia na bokach usuwaj, wklek tylko cieńsze listewki, usztywnią blachę i sklejka ma się o co oprzec
-gniazdo moze być pod spodem, ale będzie wciąż brudne
-na podłogę 6 trochę delikatna, chyba, że gęsto podpórki, daj 9
-podstawę dla pasażera kupisz gotową, orginalną pojedyńczą
-zbiornik na czysta od 100 L w górę, policz ile zużyjesz dziennie, tankujesz, lejesz sreberko i nic się nie psuje.
-zabudowa z filmu...niepraktyczna. Łózko wystarczy 120-140 cm, dalej łazienka (w tym aucie nawet z osobnym prysznicem),i kanapka II rzedu ze stolikiem-to daje łącznie z obrotowymi fotelami przednimi duży "salon"
-lodówka na część kuchenna (jak dasz nad nią szafę, to robi się klaustrofobicznie w sypialni i całość przestrzeni się zmniejsza. Jak bez niej, widać przestrzeń i "jest czym oddychać", ciuchy zmieścisz w szafkach.
-rurki...ostatni tręd z forum 6 i 8 powietrzne na szybkozłączki
Powodzenia na zachętę
Dzięki wlodo za pifffko Będzie okazja to się wypije w przyszłym sezonie!
Dzięki za rady.
Sklejka 6,5mm już zakupiona i raczej nie będzie możliwości zwrotu zatem dam gęściej kantówki na podłogę, chociaż przy styrodurze nie sądzę żeby to tak mocno pracowało. Styropian byłby słaby ale styrodur powinien być ok
Przy ciśnieniowym układzie wody obawiam się tych szybkozłączek i mam większe zaufanie do pexa. Kilka osób tu na forum pisało, że miało przecieki... Do prysznica poprowadzę powietrzna rurkę
Zabudowa na jakiej się wzorujemy tutaj: Jako, że będzie to nasze pierwsze doświadczenie z camperem to ciężko wyczuć co było by najlepsze. Za rok remont ze zmianą aranżacji.
Docelowo RydVan potrzebny nam do spędzenia zimy na południu Europy i zwiedzić wszystkie te miejsca które zawsze planowaliśmy. Etaty porzucone, a teraz czas na przebudowę i relaks z drinkami przy plaży
Norbertp83 zaawansowany TAK - Towarzystwo Anonimowych Kamperoholików
Twój sprzęt: Citroen Jumper L4H3 3.0HDI
Nazwa załogi: Family Team Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Gru 2018 Piwa: 12/6 Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2019-10-02, 22:08
Marcin Pan Van napisał/a:
Sklejka 6,5mm już zakupiona i raczej nie będzie możliwości zwrotu zatem dam gęściej kantówki na podłogę, chociaż przy styrodurze nie sądzę żeby to tak mocno pracowało. Styropian byłby słaby ale styrodur powinien być ok
Przy ciśnieniowym układzie wody obawiam się tych szybkozłączek i mam większe zaufanie do pexa. Kilka osób tu na forum pisało, że miało przecieki... Do prysznica poprowadzę powietrzna rurkę
Witaj Marcinie.
Mam XPS 6cm na podłodze i sklejkę 6mm. Jest sztywno i nic nie pracuje.
Rurki może i ciekły, ale nie na systemie pod sprężone powietrze, o którym prawił Wlodo.
Powodzenia i wytrwałości życzę.
Wczoraj zakupiona rurka 10/8 dedykowana pod prysznic wraz z dwoma końcówkami 1/2 gwint wewnętrzny (cena za szt 13 zł). Wziąłem pod uwagę zmianę systemu całkowicie pod ten standard i zostaję przy pexie i elastycznych wężach, aby całość między elementami mogła pracować ruchami niezależnie od siebie. Zwyciężyły koszty na korzyść PEXA - ok 100 zł za system wobec 300 zł rurkami powietrznymi.
Gotowi na ciąg dalszy pytań?
Czy jest jakiś powód dla którego każdy odbiornik jest na osobnym bezpieczniku? Aktualnie mam 4 obwody pod osobnymi bezpiecznikami z czego jeden przykładowy to oświetlenie łóżko (2x5W), wentylator turbo (36W), wentylator kuchnia (25W), oświetlenie prysznic (ok 10W). Wszystko idzie jednym kablem który rozdzielam lutując nowy obwód do odbiornika docelowego. Przy wszystkich odbiornikach włączonych daje to 71W (ok 6A). Prowadzę ten obwód przewodem 2x1mm2. W przyszłości byćmoże dojdzie drugi Went 25W, ale w dalszym ciągu mieszczę się poniżej 10A na 1mm2.
W ten sam sposób mam sparowane:
- oświetlenie główne + kuchenne [2x1mm2] - bezpiecznik 10A
- webasto (osobny włącznik) + pompa wody (osobny włącznik) [2x1mm2] - bezpiecznik 10A
- 12V gniazda + 5V gniazda [2x6mm2] - bezpiecznik 30A
Kierowałem się dużo przy instalacji schematem z wątku kolegi turikke przerobionego przez xbartman. Na dniach wrzucę schemat blokowy mojej instalacji.
A swoją drogą czy ktoś zna rozwiązanie montażu belek aluminiowych do grzybków dachowych w trojaczkach? Wiem, że VanTech robi genialny wynalazek w tej dziedzinie i ciekaw jestem czy jest coś na tutejszym rynku. Vantech roof adapter
chłopak pokazuje jak to u siebie rozwiązał.
Też u siebie chciałem takie grzybki wykorzystać bez wiercenia i będę robił dokładnie jak na tym filmiku, może Tobie to podejdzie, kosztowo na pewno opłacalnie i w mojej ocenie wygląda ok.
Twój sprzęt: Citroen Jumper L3H2 3.0 HDI Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Cze 2019 Piwa: 4/5 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2019-10-03, 15:40
Zawsze twierdzę że zabudowa to osobiste preferencje. Też jestem na etapie budowania i doświadczenia brak więc rad nie udzielam . Widzę żę podobnie jak ja tylko dla dwóch osób i brak ławki dla pasażera, i mi się to podoba , a co kampera buduje się dla siebie a nie zabiera miejsce dla "gości". W domu też nie mam pokoju i łazienki dla gości , a co mi tam, hotel jest niedaleko .
Podoba mi się styl na jakim bazujecie z tego filmiku, u siebie planuję coś podobnego.
Tak więc rad nie udzielam, ale zadam pytanie , a co gdyby tak zamienić miejscami blok prysznica i lodówki z tą ławką ? Wyobraźcie sobie teraz, że podjeżdżacie na dziką plażę, odsuwacie drzwi i siadacie na tej ławce (albo leżycie bo kto zabroni zrobić wysuwany podnóżek z teł ławki) i oglądacie widoki .
Ja mam krótszą bazę L3, i łazienkę robię większą , ale cały czas myślę choćby o mikro ławeczce którą mógłbym do tego celu tam wstawić.
chłopak pokazuje jak to u siebie rozwiązał.
Też u siebie chciałem takie grzybki wykorzystać bez wiercenia i będę robił dokładnie jak na tym filmiku, może Tobie to podejdzie, kosztowo na pewno opłacalnie i w mojej ocenie wygląda ok.
Jest watek o tym na forum. Nie rob dokladnie jak on. Przeczytaj moje ppsty w watku. Poza tym dziala bezproblemo. Nie gwizdze. Przejechalismy juz z 10kkm z panelem tak zamocowanym.
R
Wczoraj zakupiona rurka 10/8 dedykowana pod prysznic wraz z dwoma końcówkami 1/2 gwint wewnętrzny (cena za szt 13 zł). Wziąłem pod uwagę zmianę systemu całkowicie pod ten standard i zostaję przy pexie i elastycznych wężach, aby całość między elementami mogła pracować ruchami niezależnie od siebie. Zwyciężyły koszty na korzyść PEXA - ok 100 zł za system wobec 300 zł rurkami powietrznymi.
Gotowi na ciąg dalszy pytań?
Czy jest jakiś powód dla którego każdy odbiornik jest na osobnym bezpieczniku? Aktualnie mam 4 obwody pod osobnymi bezpiecznikami z czego jeden przykładowy to oświetlenie łóżko (2x5W), wentylator turbo (36W), wentylator kuchnia (25W), oświetlenie prysznic (ok 10W). Wszystko idzie jednym kablem który rozdzielam lutując nowy obwód do odbiornika docelowego. Przy wszystkich odbiornikach włączonych daje to 71W (ok 6A). Prowadzę ten obwód przewodem 2x1mm2. W przyszłości byćmoże dojdzie drugi Went 25W, ale w dalszym ciągu mieszczę się poniżej 10A na 1mm2.
W ten sam sposób mam sparowane:
- oświetlenie główne + kuchenne [2x1mm2] - bezpiecznik 10A
- webasto (osobny włącznik) + pompa wody (osobny włącznik) [2x1mm2] - bezpiecznik 10A
- 12V gniazda + 5V gniazda [2x6mm2] - bezpiecznik 30A
Kierowałem się dużo przy instalacji schematem z wątku kolegi turikke przerobionego przez xbartman. Na dniach wrzucę schemat blokowy mojej instalacji.
A swoją drogą czy ktoś zna rozwiązanie montażu belek aluminiowych do grzybków dachowych w trojaczkach? Wiem, że VanTech robi genialny wynalazek w tej dziedzinie i ciekaw jestem czy jest coś na tutejszym rynku. Vantech roof adapter
Jak kupowalem tracera 40A (z solarem) gosc powiedzil zeby duzych rzeczy po niego nie podlaczac, tylko bezposrednio pod aku. Laptop sporo bierze, a wymieniasz na kolejne 70 wat..
R.
Hej decumanus. Czytałem Twój wątek z zabudowy już jakiś czas wstecz. Zaiponowały mi stylistycznie wykończenia zabudowy. Szacun! Podejrzewam, że masz gdzieś pod ręką fajne narzędzia/zabawki do tego wszystkiego, bo na ręczną robotę to mi nie wygląda.
A co do regulatora to przetwornica będzie "napędzać" laptopy, a sama będzie podpięta bezpośrednio pod akumulator, tak jak w schemacie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum