Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
olej skrzynia biegów
Autor Wiadomość
daro35 
weteran

Twój sprzęt: Przyczepa Hobby de lux 560
Nazwa załogi: Deszczyki
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lis 2017
Piwa: 76/249
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 2019-11-15, 21:19   olej skrzynia biegów

Witam,wiem że było,ale nie dało mi to 100% odpowiedzi,co nalać do skrzyni biegów do mojego dziadka Citroenka C25,wiem że olej ale jaki? :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skorpion 
Kombatant
Normalny inaczej wariatek stary wyga


Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 228/1174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-11-15, 22:38   


Który C25???


C25 autobus (280_,290_) rok 1987,07 - 1994,02,1.8 E, kod silnika, benzyna

C25 autobus (280_,290_) rok 1981,09 - 1994,02, 2.0 E, kod silnika, benzyna

C25 autobus (280_,290_) rok 1991,02 - 1994,02 2,0 , kod silnika, benzyna

C25 autobus (280_,290_) rok 1987.07 - 1994,02, 1,9 D, kod silnika, olej napędowy

C25 autobus (280_,290_) rok 1992,04 - 1994,02, 1,9 TD, kod silnika, olej napędowy

C25 autobus (280_,290_) rok 1985,10 - 1994,02, 2,5 D, kod silnika, olej napędowy

C25 autobus (280_,290_) rok 1987,01 - 1994,04 2,5 D, 4x4 kod silnika, olej napędowy

C25 autobus (280_,290_) rok 1987,08 - 1994,02,2,5 D Turbo, kod silnika, olej napędowy

C25 autobus (280_,290_) rok 1987,08 - 1994,04, 2,5 D Turbo 4x4, kod silnika, olej napędowy

C25 furgon (280_,290_) rok 1981.08 - 1994.03, 2.0 E, kod silnika, benzyna

C25 furgon (280_,290_) rok 1991.02 - 1994.03, 2.0, kod silnika, benzyna

C25 furgon (280_,290_) rok 1985.02 - 1994.04, 2.5 D, kod silnik, olej napędowy

C25 skrzynia (280_,290_) rok 1987.01 - 1994.03, 2.0, kod silnika, benzyna
_________________


Tadeusz
Byle do przodu
Ostatnio zmieniony przez Skorpion 2019-11-15, 23:06, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
daro35 
weteran

Twój sprzęt: Przyczepa Hobby de lux 560
Nazwa załogi: Deszczyki
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lis 2017
Piwa: 76/249
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 2019-11-15, 22:47   

poz.8
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skorpion 
Kombatant
Normalny inaczej wariatek stary wyga


Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 228/1174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-11-15, 23:32   



Osobowe / CITROEN / C25 Autobus (280_, 290_) / 2.5 D - 73 KM

Olej silnikowy CASTROL EDGE TD 505.01 4L
Olej silnikowy Edge Titanium FST (4L)
SAE 5W40 API CF;
SN; ACEA C3;
FIAT 9.55535-S2;
FORD WSS-M2C917-A;
MB 226.5; MB 229.31;
MB 229.51; OPEL/GM DEXOS2;
RENAULT RN 0700;
RENAULT RN 0710;
VW 502.00;
VW
Cena:154.19 PLN

Płyn do chłodnic (typu G12+) 4MAX PŁYNY/CHEMIA XXL
1601-01-0003E
Cena: 123.92 PLN

Olej przekładniowy SHELL
SPIRAX S4 G 75W80 1L
Olej przekładniowy Spirax (1L) SAE 75W80 API GL-4; CITROEN B71 2315; PEUGEOT B71 2315
Cena: 34.14 PLN

Olej do układu wspomagania COMMA
PSF POWER STEERING 1L
Olej ATF PSF (1L)
Cena: 35.68 PLN

Filtr oleju FILTRON
OP 620
Filtr oleju CITROEN C25, CX I, CX II, JUMPER, XANTIA, XM; PEUGEOT 406, 505, 605, BOXER, J5; TALBOT TAGORA 2.3D-3.0 02.78-05.04
Cena: 33.14 PLN

Filtr paliwa FLEETGUARD
FF167
Filtr paliwa CASE IH 1000, 200, 500, 600, 700, 800, 900, CS, CX, PJ / PJN / PJV; CASE-STEYR 2000, M 900; DEUTZ FAHR AGROCOMPACT; FENDT 100; FIATAGRI 100, 1000, 200, 300, 400, 50, 500, 60, 600
Cena: 14.96 PLN

Filtr powietrza FILTRON
AK 280
Filtr powietrza CITROEN C25; PEUGEOT J5 2.5D 09.81-07.94
Cena: 121.41 PLN

Ma swój numer w IC 3798 Tadeusz Ryba

_________________


Tadeusz
Byle do przodu
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
daro35 
weteran

Twój sprzęt: Przyczepa Hobby de lux 560
Nazwa załogi: Deszczyki
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lis 2017
Piwa: 76/249
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 2019-11-15, 23:44   

Dzięki Scorpionku,zasłużony :pifko leci :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Skorpion 
Kombatant
Normalny inaczej wariatek stary wyga


Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 228/1174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-11-16, 00:04   

:pifko :pifko :pifko :spoko :spoko
_________________


Tadeusz
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Andrzej R. 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Ducato 2,3 jtd Dethleffs A5421
Nazwa załogi: Wanda i Andrzej
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Wrz 2015
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Pisz
Wysłany: 2019-11-16, 15:50   

Już gdzieś było ja wlałem Mobil ale jaki mogę podać w poniedzialek, zostało odrobinę w butelce. Tam chyba ma być 80w90 i nie może być żaden 75w lub 85w bo są synchronizatory które nie tolerują takiego oleju. W czasach produkcji naszym "dziadkow" nie było do skrzyń oleju semi ani syntetykow. Do silnika ja nie stosuje 5w40 jak podał Skorpion.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Andrzej R. 2019-11-17, 07:45, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-11-16, 16:08   

Andrzej R. napisał/a:
Do silnika te nie stosuje 5w40 jak podał Skorpion

Może podasz powody dlaczego nie :wyszczerzony:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Andrzej R. 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Ducato 2,3 jtd Dethleffs A5421
Nazwa załogi: Wanda i Andrzej
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Wrz 2015
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Pisz
Wysłany: 2019-11-17, 07:29   

Oleje syntetyczne posiadaja właściwości które powodują czyszczenie silnika z nagarów powstałych w dotychczasowej eksploatacji. Jezeli czytam w instrukcji C25 ze powino lac się olej klasy SAE 30 to jest to olej mineralny jednosezonowy /kiedyś i dzisiaj też są produkowane takie oleje to np. olej superol CC sae 30/na którym ten 27 letni "dziadek" jezdził, stosujac synt. po przejechaniu ok. 10 tys. kilometrów może zginać ciśnienie sprężania, znam to z doświadczenia stosujac taki olej do Forda kilka lat temu, silnik był do wymiany. Trzeba pamiętać ze nie producent oleju określa w jakich silnikach go stosować, a producent silnika to robi podając jakie parametry powinien mieć olej. Od 5 lat a tyle mam C25 stosuję olej 15w40 klasy CI, przejechałem ponad 100 tys.km. i jestem zadowolony, ciśnienie w normie zużycie ok. 1 litra na 10 tys. , cena też przyzwoita coś ok. 60 pln za 4 litrowe opakowanie.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Andrzej R. 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Ducato 2,3 jtd Dethleffs A5421
Nazwa załogi: Wanda i Andrzej
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Wrz 2015
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Pisz
Wysłany: 2019-11-17, 07:37   

Skorpion napisał/a:


Osobowe / CITROEN / C25 Autobus (280_, 290_) / 2.5 D - 73 KM

Olej silnikowy CASTROL EDGE TD 505.01 4L
Olej silnikowy Edge Titanium FST (4L)
SAE 5W40 API CF;
SN; ACEA C3;
FIAT 9.55535-S2;
FORD WSS-M2C917-A;
MB 226.5; MB 229.31;
MB 229.51; OPEL/GM DEXOS2;
RENAULT RN 0700;
RENAULT RN 0710;
VW 502.00;
VW
Cena:154.19 PLN



Nigdy nie pytać sprzedawcy co stosowac on poprostu nie ma pojęcia, spójrz w instrukcję producenta silników tam zaleca producent olej klasy SAE 30
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2019-11-17, 10:07   Re: olej skrzynia biegów

Koledzy, mowa jest o oleju do SKRZYNI BIEGÓW.
Skrzynia biegów to takie konstruowisko, co ma taką wajchę z numerami 1-2, 3-4, 5 i R a nawet 6.
Służy do przenoszenia napędu z silnika na koła z różnymi prędkościami. Pod jej deklem nie pracują tłoki ani nie odbywa się żaden proces spalania, nie występuje ruch posuwisto zwrotny. 99,9% to ruch obrotowy podzespołów.
Uff... :mrgreen:
To tak na humorek.

daro35 napisał/a:
Witam,wiem że było,
...
olej ale jaki? :spoko

No było: https://www.camperteam.pl...pic.php?t=19034
A wlewałem nasz popularny Hipol bodaj 80/90
Skrzynie w wozidłach z tamtego okresu to proste konstrukcje, nie wymagają specjalnych właściwości a Hipol zawsze dominował w sprzęcie wojskowym w przeróżnych przekładniach, jak są zużycia to i najlepszy olej nie pomoże.
Śpij spokojnie.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-11-17, 11:20   

Andrzej R. napisał/a:
Oleje syntetyczne posiadaja właściwości które powodują czyszczenie silnika z nagarów powstałych w dotychczasowej eksploatacji.
Od kiedy 5w40 jest olejem syntetycznym i skąd nagary w silniku (czy nie z gównianego oleju)
Dzisiejsze oleje nawet 15W40 maja w sobie środki płuczące :diabelski_usmiech
Jeżeli silnik jest dziurawy jak sito , to nie uszczelnia się go "kitem" (doktorami , nagarem z przepalonego oleju) tylko remontuje .
Silnik w środku ma być czysty , wtedy nie groźne mu 5w40 , a na mrozie nie masz masła tylko płynny .
a gdy ktoś dopuszcza do takiego stanu jak na foto poniżej
to nie dziwne ze wcześniej czy później siak go trafi :diabelski_usmiech

sil.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 154,88 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 442/327
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2019-11-17, 21:08   

Andrzej R. napisał/a:
może zginać ciśnienie sprężania



Bardzo mi się podoba to określenie.... :haha:


Zginąć :mikolaj
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Andrzej R. 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Ducato 2,3 jtd Dethleffs A5421
Nazwa załogi: Wanda i Andrzej
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Wrz 2015
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Pisz
Wysłany: 2019-11-18, 09:44   

LukF napisał/a:
Andrzej R. napisał/a:
może zginać ciśnienie sprężania



Bardzo mi się podoba to określenie.... :haha:


Zginąć :mikolaj

Bardzo się cieszę ze Cię rozbawiłem, w dzisiejszych czasach to nie jest wcale takie proste. Z pozdrowieniami :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Andrzej R. 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Ducato 2,3 jtd Dethleffs A5421
Nazwa załogi: Wanda i Andrzej
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Wrz 2015
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Pisz
Wysłany: 2019-11-18, 09:53   

Wracając do tematu tego wątku, to ja jeżdzę na Mobilube GX-A 80W.
Pozdrawiam również osoby wątpiące w doświadczenia innych, ja z doświadczeniami nie dyskutuję to nie jest teoria z nią można polemizować. Ponadto chciałem pozdrowić kolegę który wątpił w to że oleje 5w40 to syntetyki, otóz tak to są oleje syntetyczne, są równiez na rynku produkty które mają oznaczenie 5w40 i są głebiej rafinowanymi olejami mineralnymi.
Pozdrawiam :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***