Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Swap silnika w Ducato I
Autor Wiadomość
Rumburak 
zaawansowany

Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,5D
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Gru 2017
Piwa: 32/13
Skąd: Krajna
Wysłany: 2019-10-10, 21:28   Swap silnika w Ducato I

Naszły mnie takie jesienne rozważania...
Mam alkowę na ducato I 2.5D 75km. Remontowałem mojego kampera dwa lata temu z dobrym skutkiem. Myślę, że przedłużyłem mu życie przynajmniej o następne 10lat. Sporo, jak na takiego dziadka, zainwestowałem: instalację solarną, chłodnicę, lampy i wiele innych drobnych rzeczy...
Zastanawiam się teraz nad zmianą silnika z Ducato II. Szczerze mówiąc to nie mam w tym względzie wiedzy i doświadczenia. Cel: po pierwsze chce mieć ciszej w kabinie. Reszta czyli sprawniejsze wjeżdżanie pod górki czy większe Vmax nie jest dla mnie priorytetem.
Ponieważ chce zostawić oryginalną skrzynię i koła 14"więc w grę wchodzą silniki wolnossące 2.5D i 2.8D z Ducato II (2 i 3 pozycja w tabelce, pozycja 1 to mój silnik) Doprowadzenia silnika z turbiną do stanu używalności to większe koszty i chyba zmiana skrzyni i kół z Ducato I 2.5TD.
Interesuje mnie, czy przeciętny mechanik sobie z tym poradzi i czy rzeczywiście silnik 2.5D z Ducato II będzie milszy dla uszu? Czy dać sobie spokój?

ducato.jpg
Plik ściągnięto 17 raz(y) 50,35 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Qba 
początkujący forumowicz

Dołączył: 12 Maj 2019
Skąd: Otwock
Wysłany: 2019-10-11, 15:38   

Ja obecnie jestem w trakcie remontu 2,5TD z Ducato I. Rzeczywiście koszt jest znaczny ale walory dźwiękowe oraz przyjemność z jazdy w górach ogromna.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lepciak 
weteran

Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Piwa: 61/39
Skąd: Gdańsk-Oliwa
Wysłany: 2019-10-11, 18:47   

Qba napisał/a:
Ja obecnie jestem w trakcie remontu 2,5TD z Ducato I. Rzeczywiście koszt jest znaczny ale walory dźwiękowe oraz przyjemność z jazdy w górach ogromna.
Koszt nie jest wcale znaczny. Robiłem to znaczy kumpel od silników z Rumi - nie kogut - kapitalny remont silnika Ducato 2,5 TD w 2010 roku. Miał robić trzy tygodnie a zrobił w 3 dni. Wszystkie elementy zamienne zapewnił EmKa z Kalisza zgodnie z zamówieniem mechanika. Silnik zapala na dotyk, nie gubi oleju i zgadzam się z opinią Qby, że jazda nim w górach to sama radość. I wyprzedzanie też.
_________________
lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Rumburak 
zaawansowany

Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,5D
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Gru 2017
Piwa: 32/13
Skąd: Krajna
Wysłany: 2019-10-11, 21:39   

Tylko, że u mnie jest 2.5D 75km z kołami 14"... Interesuje mnie przekładka 2.5D lub 2.8D z Ducato II bez zmiany mojej skrzyni, kół, hamulców itd.
Czy ktoś może ma porównanie z jazdy (głównie chodzi o hałas) DucatoI i DucatoII z silnikami wolnossącymi? Czy warto robić taki swap?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-10-12, 02:37   

Rumburak napisał/a:
bez zmiany mojej skrzyni, kół,
Poprawę głośności uzyskasz przy ruszaniu-rozpędzaniu a w trasie dalej będzie wył na wysokich obrotach
Chcąc podmienić silnik na mocniejszy i by diesel pracował znacznie ciszej potrzeba mu zmniejszyć obroty ,
to można osiągnąć zmianą skrzyni albo kół na większe inaczej efekt będzie nie znaczny acz odczuwalny przez lepsze przyspieszenie .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rumburak 
zaawansowany

Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,5D
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Gru 2017
Piwa: 32/13
Skąd: Krajna
Wysłany: 2019-10-12, 08:58   

I o taką opinię mi chodziło. Przy silniku 2.8D mógłbym ewentualnie zmienić koła z 14" na 15", pewnie ze szkodą dla skrzyni biegów... Ale to chyba nie obniży znacząco obrotów. Trzeba pamiętać też o mniejszej skuteczności hamulców.
Z tego co wyczytałem silniki w DucatoII mają większą kulturę pracy i co za tym idzie są bardziej ciche, lecz nigdy nie miałem okazji tego sprawdzić.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Banan 
Administrator
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE


Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 09 Lis 2010
Piwa: 328/457
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2019-10-13, 12:25   

amples napisał/a:
Poprawę głośności uzyskasz przy ruszaniu-rozpędzaniu a w trasie dalej będzie wył na wysokich obrotach

Nie prawda - wystarczy wymienić tryb 5 biegu na "długą piątkę"
Przy prędkości 110 km/h teraz normalnie rozmawiamy bez przekrzykiwania się :bigok
Kabina jeszcze nie wyciszona
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
roldis 
trochę już popisał

Twój sprzęt: F.Ducato 2,5 td 90
Dołączył: 07 Sie 2016
Otrzymał 2 piw(a)
Wysłany: 2019-12-09, 13:02   

silnik 2,8 - szkoda roboty , kombinuj tylko z silnikami doładowanym , ja mam koła 16" , przy ruszaniu prawie nie ma róznicy , a róznica nie tylko w jezdzie na 5 biegu ale tez wieksza wytrzymałość zwłąszcza na obciążenia . Mususz brac pod uwagę ,że nowsze skrzynie mają krótszy wałek sprzegłowy .......
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rumburak 
zaawansowany

Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,5D
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Gru 2017
Piwa: 32/13
Skąd: Krajna
Wysłany: 2019-12-09, 20:47   

Niedaleko mojego domu pokazało się ogłoszenie: silnik 2.8D 87ps, około 10 lat w Anglii, w Polsce przekładka kierownicy... ostatni rok nie jeżdżony. Przebieg 500..600 tys to było by optymistycznie. Paliwo dostał z kanistra, nowy akumulator, trzy razy przekręcił, choć z problemami (rozrusznik do regeneracji) i zaskoczył. Poleciał dym z okolic pasków - alternator stanął na łożyskach (do regeneracji)... po pięciu minutach pasek strzelił. Sasiad 55 letni mechanik stwierdził, że silnik pracuje dobrze. Ponowne uruchomienie bez zbędnej zwłoki. Najgorsze, że układ wydechowy był nieszczelny i nie mogłem porównać hałasu silnika z moim 2.5D z jedynki (Podjechaliśmy na miejsce kamperem)...
No i wnioski: sąsiad podsumował: silnik 1500zł, rozrusznik, alternator, sprzegło, rozrząd to następne 1500, robocizna minimum 1000zł + niespodziewane wydatki 1000zł. RAZEM 5000zł. No i trochę ostudził moje zamiary z podmianą silnika...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Horte 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ford Nobel Art
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lip 2017
Piwa: 13/8
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2019-12-09, 21:01   

Suma kosztów już dała odpowiedź.
Lepiej poszukać czegoś z turbiną i na chodzie. Wcale nie będzie drożej.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
roldis 
trochę już popisał

Twój sprzęt: F.Ducato 2,5 td 90
Dołączył: 07 Sie 2016
Otrzymał 2 piw(a)
Wysłany: 2019-12-09, 21:18   

jak koniecznie chcesz silnik 2,8 to mam taki w dostawczym blaszaku z 2000roku , silnik w stanie wzorowym , suchy , pali od kopa ,nie ma przedmuchów , nie bierze oleju , rozrząd zrobiony na wiosnę , wtryski sprawdzane , wymienione sprzęgło . Auto w ciągłej gotowości , mozna srawdzić , przejechac sie itp - mogę sprzedać
Ostatnio zmieniony przez roldis 2019-12-09, 21:22, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rumburak 
zaawansowany

Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,5D
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Gru 2017
Piwa: 32/13
Skąd: Krajna
Wysłany: 2019-12-09, 21:20   

roldis napisał/a:
silnik 2,8 - szkoda roboty , kombinuj tylko z silnikami doładowanymi .......

Swapy można podzielić na dwa rodzaje:
1. Zostawiamy skrzynię z DucatoI, zamieniamy tylko silnik.
2. Wstawiamy cały nowy zestaw skrzynia+silnik z DucatoII
Trzeba wziąć pod uwagę, że swap najchętniej by przeprowadzili posiadacze 2.5D ze starej jedynki najczęściej o DMC 3100kg.

Swap typ 2. to ekstremum techniczne (spawanie zawieszenia silnika, drążek zmiany biegów, rzeźbienie półosi...) i wysokie koszty - bliżej 10tys. zł.

Swap typ 1. Posiadacze skrzyni z 2.5TD ze starej jedynki mogą wstawić silniki doładowane... tylko po co skoro ich stare silniki dają radę. Dołożenie doładowanego silnika 2.5td lub 2.8td do starej skrzyni z 2.5D to szybkie problemy ze skrzynią (o wiele większy moment obrotowy)
Silnik 2.8D jak dla mnie byłby optymalny - trochę większy moment obrotowy i moc przy niższych obrotach, co przy DMC 3100 byłoby odczuwalne. Brak turbiny obniży koszy wskrzeszenia... Niestety i w tym przypadku koszty są dla mnie za wysokie...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
roldis 
trochę już popisał

Twój sprzęt: F.Ducato 2,5 td 90
Dołączył: 07 Sie 2016
Otrzymał 2 piw(a)
Wysłany: 2019-12-09, 21:25   

dlatego nie namawiam ale w sprawie szczegółow jakby co dzwon 602-30-83-53
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rumburak 
zaawansowany

Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,5D
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Gru 2017
Piwa: 32/13
Skąd: Krajna
Wysłany: 2019-12-09, 21:33   

roldis Jak byś opisał hałas z blaszaka 2.8D? Masz porównanie ze starym 2.5D z jedynki?
Już się pogodziłem, że zostaję z moim osiołkiem, a Ty kusisz... :?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
roldis 
trochę już popisał

Twój sprzęt: F.Ducato 2,5 td 90
Dołączył: 07 Sie 2016
Otrzymał 2 piw(a)
Wysłany: 2019-12-09, 22:03   

kusze ale dlaczego - mam kampera z 1990 - ponad 10 lat temu przyjechałem nim z Niemiec , niestety miał silnik 1,9 . Okazało sie ze buda ciekła , rozebrałem zabudowe w drobny mak, z racji ze był krótki przedłuzyłem o 80 cm ( w srodku teraz mam jak na jachcie - wszystko w mahoniu ) , w miedzy czasie wydłużyłem ramę zeby auto lepiej sie prowadziło i nie było tak czułe na uderzenia wiatru z boku , okazalo sie ze za mało kucy ,włożyłem 2,5 niby TD ale to lipa , Mysle o 2,8 jtd wraz ze skrzynią oczywiscie, Do tych zabaw pod tytułem kamper kupiłem już dwa ducato co jezdziły na pomocy drogowej i jednego rozbitka , mam gratów w bród . Ja juz nie licze kasy ile ten kamper mnie wyniósł ale na pewno nikt mi za niego nie da w polowie ile ja wsadzilem - robocizny nie licze oczywiscie - (stolarza od zabudowy mialem po znjomości) wiec inwestycja w taki silnik 2,8 to luzik - a bedziesz wiedzial co kupujesz bo mogę ci dac nawet pisemną gwarancję
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***