Zastosowanie LiFePO4 w zabudowie. |
Autor |
Wiadomość |
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 117/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2021-03-11, 09:15
|
|
|
MaxL napisał/a: | Wpływ LiFEPO4 na alternator:
TLDR;
- Zmiana akumulatora na LiFEPO4 ma wpływ na alternator nie tylko na kable zasilające
- Przy wysokich obrotach nie ma dużego wpływu na altka bo się chłodzi wiekszym przepływem powietrza
- Przy niskich obrotach (jak chcemy sobie podładować na postoju - MASAKRA
- Jak sie kupi / zmieni na odpowiedni alternator (bardziej regulator) to cool |
Ładnie pokazane dla elektrycznych lajkoników. Można zmienić alternator za 1500 albo zastosować odpowiednio dobrany przewód za 50pln i uzyskać ten sam efekt. Tylko jaka prowizja jest na alternatorze a jaka na przewodzie za 50pln ?? To już każdy musi sobie odpowiedzieć co sprzedawca wciśnie. |
|
|
|
|
MaxL
zaawansowany
Twój sprzęt: Rapido 983F
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Gru 2020 Piwa: 9/59 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 2021-03-11, 10:45
|
|
|
reaven22 napisał/a: | MaxL napisał/a: | Wpływ LiFEPO4 na alternator:
TLDR;
- Zmiana akumulatora na LiFEPO4 ma wpływ na alternator nie tylko na kable zasilające
- Przy wysokich obrotach nie ma dużego wpływu na altka bo się chłodzi wiekszym przepływem powietrza
- Przy niskich obrotach (jak chcemy sobie podładować na postoju - MASAKRA
- Jak sie kupi / zmieni na odpowiedni alternator (bardziej regulator) to cool |
Ładnie pokazane dla elektrycznych lajkoników. Można zmienić alternator za 1500 albo zastosować odpowiednio dobrany przewód za 50pln i uzyskać ten sam efekt. Tylko jaka prowizja jest na alternatorze a jaka na przewodzie za 50pln ?? To już każdy musi sobie odpowiedzieć co sprzedawca wciśnie. |
Dokładnie tak! Jedyne co jest lepsze w zmianie / modyfikacji alternatora to brak strat energii - zdziwiło mnie info z filmu, że alternator i tak ma tylko 50% sprawności. no i jakiś kłopot z dodatkowym przewodem jest bo nie da się go ciasno zwinąć i gdzieś upchnąć bo też może skończyć jak nierozwinięty do końca przedłużacz... |
|
|
|
|
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 117/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2021-03-11, 11:03
|
|
|
MaxL napisał/a: | Dokładnie tak! Jedyne co jest lepsze w zmianie / modyfikacji alternatora to brak strat energii - zdziwiło mnie info z filmu, |
Przy 100A ładowania LFP na przewodzie musi wytracić się ok 100W, to jest jakieś 8% strat. W kontekście całości można te straty pominąć. |
|
|
|
|
Darek Szczecin
Kombatant
Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Wrz 2014 Piwa: 113/163 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2021-03-11, 11:22
|
|
|
reaven22 napisał/a: | MaxL napisał/a: | Dokładnie tak! Jedyne co jest lepsze w zmianie / modyfikacji alternatora to brak strat energii - zdziwiło mnie info z filmu, |
Przy 100A ładowania LFP na przewodzie musi wytracić się ok 100W, to jest jakieś 8% strat. W kontekście całości można te straty pominąć. |
co by się te 100W nie marnowało to zbiornik szarej można owinąć tą linką
pomysł głupi, ale jest |
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
DK-Tadeusz
doświadczony pisarz On the road again
Twój sprzęt: Hi-Ace 94 + Dethleffs
Nazwa załogi: On the road again..
Dołączył: 17 Gru 2017 Piwa: 9/16 Skąd: Dania
|
Wysłany: 2021-03-11, 11:48
|
|
|
Jest jeszcze opcja przeróbki generatora. Tu wybebeszyłem go i cala elektronikę mam na zewnątrz. Generator teraz to cewki oraz szczotki. Prąd do wzbudzenia zmniejszyłem przez dodanie halogenów w obwodzie wzbudzenia. Normalnie leci 4A a teraz ca. 2A. I mogę se regulować dokładnie prąd ładowania. Ale komu się chce w to bawić?
DSCN0401.JPG
|
|
Plik ściągnięto 6 raz(y) 486,36 KB |
|
_________________ On The Road Again |
Ostatnio zmieniony przez DK-Tadeusz 2021-03-11, 16:01, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
MaxL
zaawansowany
Twój sprzęt: Rapido 983F
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Gru 2020 Piwa: 9/59 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 2021-03-11, 13:32
|
|
|
A co to za radiatory masz?
Musi by prostszy sposób z wymianą regulatora - w zasadzie kompensacja temperatury załatwi cały ten problem bo w stanie naładowanym nic złego się nie dzieje. jedynie trzeba pamiętać ze BMS litowego akumulatora moge go rozewrzeć i jak nie mamy innego akumulatora bądź odbiornika na pokładzie to będzie zonk |
|
|
|
|
DK-Tadeusz
doświadczony pisarz On the road again
Twój sprzęt: Hi-Ace 94 + Dethleffs
Nazwa załogi: On the road again..
Dołączył: 17 Gru 2017 Piwa: 9/16 Skąd: Dania
|
Wysłany: 2021-03-11, 14:27
|
|
|
Radiator górny to diody prostownika 3 fazy x 150A.
Ten dolny to oryginalny regulator, normalnie siedzi w generatorze.
Zamontowałem tak aby był opływ powietrza.
Na tym zdjęciu jest bocznik 2 x 50A, miernik oraz 2 halogeny. W czasie jazdy cirka 30Amperow . Halogeny tylko się świecą na wolnych obrotach.
DSCN0484.JPG
|
|
Plik ściągnięto 6 raz(y) 520,04 KB |
|
_________________ On The Road Again |
|
|
|
|
robba
weteran
Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Paź 2015 Piwa: 91/174 Skąd: Nicelea
|
Wysłany: 2021-03-11, 14:45
|
|
|
MaxL napisał/a: | .......
- Przy wysokich obrotach nie ma dużego wpływu na altka bo się chłodzi wiekszym przepływem powietrza
- Przy niskich obrotach (jak chcemy sobie podładować na postoju - MASAKRA
- Jak sie kupi / zmieni na odpowiedni alternator (bardziej regulator) to cool |
żeby nie było tak różowo to zmiana na odpowiedni regulator zmieni nie tylko to że nie zjarasz altka.... ale zmieni też to że spadnie Tobie drastycznie prąd doładowania na niskich obrotach, więc nie doładujesz sensownie na pyrkającym silniku...
Fakt że odpowiedni alternator rozwiązałby problem.
Nie jestem pewny jakie auta, ale chyba mercedesy stosowały chłodzone płynem,
może jeszcze stosują....
Ale jak nie chcemy wymieniać Altka, ani też tracić mocy na postoju to może warto pomyśleć nad jakąś dodatkową dmuchawą, która nam alternator schłodzi
na tyle skutecznie jak takiego pracującego na dużych obrotach?
(choć to nie do końca możliwe: na niższych obrotach uzwojenie wzbudzenia
czyli wirnik też ma duży prąd, który spada przy wyższych obrotach - ale z kolei
na tyle niski że nie powinno się sfajczyć) |
_________________ .
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość*** |
|
|
|
|
|
DK-Tadeusz
doświadczony pisarz On the road again
Twój sprzęt: Hi-Ace 94 + Dethleffs
Nazwa załogi: On the road again..
Dołączył: 17 Gru 2017 Piwa: 9/16 Skąd: Dania
|
Wysłany: 2021-03-11, 15:08
|
|
|
Do chłodzenia kupiłem turbine bldc która nie tylko dmucha / ciągnie powietrze ale chce latać, bo do tego jest zrobiona. To naprawdę coś potrafi. Ba 10-20 takich to i auto popcha.
ALE, jeszcze nie implementowałem.
DSCN0485.JPG
|
|
Plik ściągnięto 3 raz(y) 474,24 KB |
DSCN0486.JPG
|
|
Plik ściągnięto 4 raz(y) 514,44 KB |
|
_________________ On The Road Again |
|
|
|
|
Artur.Dell
zaawansowany
Twój sprzęt: Fiat Ducato Autostar
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017 Piwa: 22/8 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2021-03-11, 15:33
|
|
|
A w tej zielonej puszce to masz paliwo lotnicze? |
_________________ Artur |
|
|
|
|
MaxL
zaawansowany
Twój sprzęt: Rapido 983F
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Gru 2020 Piwa: 9/59 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 2021-03-11, 15:38
|
|
|
robba napisał/a: | MaxL napisał/a: | .......
- Przy wysokich obrotach nie ma dużego wpływu na altka bo się chłodzi wiekszym przepływem powietrza
- Przy niskich obrotach (jak chcemy sobie podładować na postoju - MASAKRA
- Jak sie kupi / zmieni na odpowiedni alternator (bardziej regulator) to cool |
żeby nie było tak różowo to zmiana na odpowiedni regulator zmieni nie tylko to że nie zjarasz altka.... ale zmieni też to że spadnie Tobie drastycznie prąd doładowania na niskich obrotach, więc nie doładujesz sensownie na pyrkającym silniku...
Fakt że odpowiedni alternator rozwiązałby problem.
Nie jestem pewny jakie auta, ale chyba mercedesy stosowały chłodzone płynem,
może jeszcze stosują....
Ale jak nie chcemy wymieniać Altka, ani też tracić mocy na postoju to może warto pomyśleć nad jakąś dodatkową dmuchawą, która nam alternator schłodzi
na tyle skutecznie jak takiego pracującego na dużych obrotach?
(choć to nie do końca możliwe: na niższych obrotach uzwojenie wzbudzenia
czyli wirnik też ma duży prąd, który spada przy wyższych obrotach - ale z kolei
na tyle niski że nie powinno się sfajczyć) |
Tak - są sensowne alternatory z merca i porsche - całe w płaszczu wodnym ale to znowu rzeźba bo trzeba się wpiąć w linie wodną ...
Najbardziej sensowny będzie jednak ten regulator z ograniczeniem prądu w funkcji temperatury i to praktycznie załatwi nam wszystkie problemy z alternatorem i za dużym prądem ładowania akumulatora w początkowej fazie...
Tak BTW to w przypadku kampera światła DLR to praktycznie obowiązkowy gadżet bo odpada ok 12A na oświetlenie i pozycyjne... |
|
|
|
|
DK-Tadeusz
doświadczony pisarz On the road again
Twój sprzęt: Hi-Ace 94 + Dethleffs
Nazwa załogi: On the road again..
Dołączył: 17 Gru 2017 Piwa: 9/16 Skąd: Dania
|
Wysłany: 2021-03-11, 15:38
|
|
|
Artur.Dell napisał/a: | A w tej zielonej puszce to masz paliwo lotnicze? |
A nie Panie... To jest gaśnica która po silnym podgrzaniu eksploduje i pożar gasi.. |
_________________ On The Road Again |
|
|
|
|
MisioKRAK
weteran
Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Cze 2013 Piwa: 25/15 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2021-03-11, 17:44
|
|
|
MaxL napisał/a: |
Tak - są sensowne alternatory z merca i porsche - całe w płaszczu wodnym ale to znowu rzeźba bo trzeba się wpiąć w linie wodną ... |
Z tego co wiem to nawet Ducato miało alternator 180A z chłodzeniem wodnym...
Ale jednak nie szedł bym w tą stronę... |
_________________ Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek . oraz Herman
|
|
|
|
|
robba
weteran
Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Paź 2015 Piwa: 91/174 Skąd: Nicelea
|
Wysłany: 2021-03-11, 19:34
|
|
|
DK-Tadeusz napisał/a: | Artur.Dell napisał/a: | A w tej zielonej puszce to masz paliwo lotnicze? |
A nie Panie... To jest gaśnica która po silnym podgrzaniu eksploduje i pożar gasi.. |
. ^^^^
chyba pragnienie! |
_________________ .
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość*** |
|
|
|
|
|
DK-Tadeusz
doświadczony pisarz On the road again
Twój sprzęt: Hi-Ace 94 + Dethleffs
Nazwa załogi: On the road again..
Dołączył: 17 Gru 2017 Piwa: 9/16 Skąd: Dania
|
Wysłany: 2021-03-11, 20:12
|
|
|
Cytat: |
chyba pragnienie! |
E tam Panie. Na pragnienie to ja kartonami znoszę piwo. Bo w ogródku jest drewno do pocięcia. To jest ten mój kontakt z natura, bo jeździć nie wolno. Corone drzewa obrobiłem. Ale obojętne ile "pragnienia" i piwa to drewno leży i leży. Na zdjęciu jest Carlsberg.
Zimno, to wole LeFePo4 + LiPo ladowarke robic.
DSCN0468.JPG
|
|
Plik ściągnięto 4 raz(y) 486,86 KB |
|
_________________ On The Road Again |
|
|
|
|
|