Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zastosowanie LiFePO4 w zabudowie.
Autor Wiadomość
orkaaa 
weteran


Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Otrzymał 47 piw(a)
Skąd: kielce
Wysłany: 2024-04-08, 16:41   

Super że znalazłeś rozwiązanie bo nigdy nie wiadomo kiedy się przyda ta wiedza.

Koniecznie jakiś bocznik Tk 15 albo Juntek 350 lub 400 A. Nawet w ostatni weekend sprawdzałem ładowanie głównie z solara / bo nowy i jeszcze nie ma roku/ więc testuje wydajność przy różnym oświetleniu o różnych porach roku. I gdzie patrzę / mam victrona w aplikacji / ale jak chce ocenić stan akumulatora to TK 15 . Chociaż mogłbym w aplikacji bsm.
Gdybyś jeszcze nie kupił to do Tk 15 są też długie przewody wyświetlacza i wówczas montujesz gdzie chcesz. U mnie za siedzeniem czyli obok lifepo4 ale przy długim przewodzie to praktycznie można wszędzie.
Juntek instalacja na tych samych zasadach ale ma chyba fajniejszy wyświetlacz nie wiem jak programowanie. Przy TK 15 trochę idzie to topornie ale potem wyświetla dane ok.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
reaven22 
weteran

Pomógł: 25 razy
Dołączył: 19 Mar 2018
Piwa: 117/14
Skąd: WGM
Wysłany: 2024-04-08, 22:35   

Do JK BMS można dokupić ekran LCD który pokazuje aktualny stan naładowania,
Są 2 albo 3 wersje, od prostej pokazującej podstawowe parametry po wyświetlacz graficzny który pokazuje chyba wszystkie parametry..
Nie wiem co na ile to dokładne ale może wystarczające ?


Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
przemo.d 
zaawansowany

Twój sprzęt: FORD 2.0 CI
Nazwa załogi: Przemo.D
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Gru 2011
Piwa: 15/60
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2024-04-08, 23:55   

Ja zainstalowałem Victrona SmartShut 500 i ten wyświetlacz BMV700.
Działa bardzo dobrze i ten wyświetlacz ma mega długi kabel z 10 m chyba więc można wysilić sie i zamontować w dogodnym miejscu. W sumie polecam, apka także bardzo fajna i ten wyświetlacz ma dodatkowy bajer : takie wyjście przekaźnikowe sterowane bluetooth / można zmieniać stan przekaźnika apką pewnie póki jest prąd w baterii / : mam na to kilka pomysłów :lol:
Spożywa ten miernik wyświetlaczem 3Ah msc. i z minusów-> dopatrzyłem się niestety po montażu, że mam jakiś pobór prądu około 2-3 A gdy wszystko niby wyłączone.
Truma / zegarek / czuwanie elektrobloku, ten miernik itd. to wszystko kradnie prąd :chytry zamontuje dlatego taki chebel rozłączający całkowicie baterie - polecam .

baterie.jpg
Plik ściągnięto 11 raz(y) 1,04 MB

wyswietlacz.jpg
Plik ściągnięto 8 raz(y) 191,73 KB

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 215/481
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2024-04-09, 09:11   

przemo.d napisał/a:
zamontuje dlatego taki chebel rozłączający całkowicie baterie - polecam .

a nie będzie tak, że po rozłączeniu hebla zresetują się wszystkie ustawienia odbiorników ?
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
orkaaa 
weteran


Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Otrzymał 47 piw(a)
Skąd: kielce
Wysłany: 2024-04-09, 10:16   

Tylko hebel. Tak zrobiłem 3 lata temu. Po pierwsze odcinamy prąd gdy chcemy coś naprawiać w instalacji. Po drugie odcięcie prądu minimalizuje zużycie przez różne urządzenia pokładowe zasilacze; ładowarki , wyświetlacze itd. Wbrew pozorom tego jest trochę w rozbudowanej instalacji. Przy dłuższym nieużywaniu kampera potrafią rozładować akumulator.
U mnie jedynie co wymaga nowych ustawień to panel Trumy czyli …..zegar, bo temp i tak ustawiam przy każdym wyjeździe.
Hebel to także zabezpieczenie zimą przed przypadkowym ładowaniem lifepo4 na mrozie. Pilnują tego czujniki bms ale to kolejne zabezpieczenie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 446/328
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2024-04-09, 13:54   

orkaaa napisał/a:
Tylko hebel. Tak zrobiłem 3 lata temu. Po pierwsze odcinamy prąd gdy chcemy coś naprawiać w instalacji. Po drugie odcięcie prądu minimalizuje zużycie przez różne urządzenia pokładowe zasilacze; ładowarki , wyświetlacze itd. Wbrew pozorom tego jest trochę w rozbudowanej instalacji. Przy dłuższym nieużywaniu kampera potrafią rozładować akumulator.
U mnie jedynie co wymaga nowych ustawień to panel Trumy czyli …..zegar, bo temp i tak ustawiam przy każdym wyjeździe.
Hebel to także zabezpieczenie zimą przed przypadkowym ładowaniem lifepo4 na mrozie. Pilnują tego czujniki bms ale to kolejne zabezpieczenie.


Też mam zamontowany hebel.
Ale: Regulator z solara podaje prąd bezpośrednio do Lifepo4 i nie jest odłączany heblem. Efekt jest taki, że kiedy kamper stoi pod wiatą to solar nic nie może naładować a regulator napięcia stale ciągnie do swojego zasilania trochę prądu z aku.
Pytanie: jeśli przerobię instalację tak by regulator napięcia był również odłączany heblem to co będzie jeśli kamper będzie stał na słońcu a regulator będzie wyłączony?
Nic? Tak jest OK? Tak macie zrobione?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzlac 
Kombatant


Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Paź 2011
Piwa: 100/5
Skąd: Gowarzewo k/Poznania
Wysłany: 2024-04-09, 13:56   

Najlepiej zrobić drugi "hebelek" pomiędzy solarem a regulatorem. Wtedy możesz działać zgodnie z zasadą: najpierw odłączamy solar od regulatora, potem regulator od akumulatora. Ja tak mam.
_________________
WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skwarek 
weteran


Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Mar 2011
Piwa: 243/90
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2024-04-10, 17:25   

Postanowiłem przetestować mój zbudowany akumulatorek wraz z osprzętem. Wyjechałem wczoraj rano i teraz wróciłem. Zakotwiczyłem w Konotopie przy szlaku „kolej na rower” i przejechałem ponad 50 km rowerem elektrycznym, na więcej nie pozwolił mój obolały tyłek. Przenocowałem i rano zrobiłem jakieś podsumowanie zużycia prądu.

W ciągu doby na ładowanie roweru do pełna po 50km jazdy i zwykłe moje życie w kamperze (światło, pompa wody, ogrzewanie, laptop itp.) zużyłem 10% pojemności akumulatora. Przy takim układzie jestem niezależny od prądu prawie tydzień – ale kto tyle wytrzyma w jednym miejscu ;)

Co do przetwornicy DC-DC Victrona  . Nie potwierdziło się, że 30 Amperowe mają jakieś ograniczenie do 15A. Owszem zaraz po uruchomieniu silnika, przez kilkanaście minut dostarczają prądu w granicach 15A ale po naładowaniu akumulatora rozruchowego do pełna, ładują ten od zabudowy prawie pełnym prądem (29,5A) a pod koniec ładowania, przy 100% spada do 2-4A.

Nic z osprzętu elektrycznego się nie grzało, ładowarka ciepława (ale wiatraczek się pomału kręcił) a przewody bez zauważalnego wzrostu temperatury.
Napisy dalej są do góry nogami. :haha:

Kolej na rower.jpg
Plik ściągnięto 0 raz(y) 122,47 KB

_________________

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
orkaaa 
weteran


Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Otrzymał 47 piw(a)
Skąd: kielce
Wysłany: 2024-04-10, 19:40   

Brawo. Ja dochodziłem do tego etapu 3 lata popełniając kilka błędów i naprawiając błędy producentów i instalatorów dilera. Jak wszystko działa to super teraz tylko używać i zapomnieć że brakuje prądu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***