Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
zawór Duo Control
Autor Wiadomość
nikita55 
stary wyga

Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Sty 2015
Piwa: 26/6
Skąd: Nieokreślone
Wysłany: 2019-11-21, 15:06   

Już piszę...
Masz normalny szlauch , masz wypadek szlauch się przecina i bum...
Masz szlauch z zabezpieczeniem i ta sama sytuacja i gaz odcina pomiędzy butlą a reglerem.
To są żadkie przypadku ale są. Cały obwód gazu jest chroniony tylko przez Duocontrol CS ..
Węże chronią DODATKOWO strefę butla reduktor.
_________________
nikita55
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
nikita55 
stary wyga

Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Sty 2015
Piwa: 26/6
Skąd: Nieokreślone
Wysłany: 2019-11-21, 15:08   

Dlatego w przepisach G607 gazowych w europie jest napisane jasno tylko Duocontrol CS ( lub inne o takim samym działaniu) sa dopuszczone do użytku podczas jazdy.
_________________
nikita55
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rav 
weteran

Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Maj 2014
Piwa: 56/11
Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2019-11-21, 18:13   

nikita55 napisał/a:
Butla musi być zakręcona nawet wtedy gdy węże są z zabezpieczeniem a Duocontrol jest bez CS. Ponieważ przy odkręconej butli gaz jest w wężu i w instalacji i podczas zderzenia nic go nie odcina ( wąż może być caly a instalacja trochę przeciekac i wąż nie rozłączy). Byłem na szkoleniu Truma z gazu i oglądałem te wszystkie aspekty. Dlatego podczas kolizji Duocontrol CS on tylko odcina gaz. Węże są tylko dodatkiem.


Napisałeś dokładnie to samo co ja post wcześniej.

Jak masz CS + wężyki z zabezpieczeniem to jeździsz bez zakręcania butli. To czy jest DuoControl czy go nie ma jest bez znaczenia, bo on tylko przepina między butlami.
_________________
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
nikita55 
stary wyga

Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Sty 2015
Piwa: 26/6
Skąd: Nieokreślone
Wysłany: 2019-11-21, 23:57   

Kolego RAV napisałeś o Duocontrol CS plus węże ale kolega który zadał pytanie ma zwykły Duocontrol bez CS i on nie może używać gazu podczas jazdy a także niezależnie od tego jakie ma węże gaz musi na butli być zakręcony ( według przepisu). Oczywiście każdy na swoją odpowiedzialność może zrobić jak zechce...
_________________
nikita55
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rav 
weteran

Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Maj 2014
Piwa: 56/11
Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2019-11-22, 01:08   

Kolego nikita przeczytaj prosze jeszcze dokładnie post, który napisałem.
Przecież wyraźnie wskazałem, że CS jest konieczny. Ba, napisałem i podlinkowałem czego brakuje. A Ty dalej o samych wężach.

Jedyne czego mogło zabraknąć to przecinka przed "CS", ale do licha ....
_________________
Byle do przodu
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
nikita55 
stary wyga

Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Sty 2015
Piwa: 26/6
Skąd: Nieokreślone
Wysłany: 2019-11-23, 17:47   

Sorki nie doczytałem dokładnie. Wszystko ok.
_________________
nikita55
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 83/73
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-09-09, 12:26   

Chciałbym założyć urządzenie CS by bez stresu jeździć z odkręconą butlą ,jednocześnie zlikwidować połączenie elastyczne,to znaczy wężyk do reduktora.Czy jest coś takiego by było można to przykręcić bezpośrednio do butli ,a wężyk po stronie niskiego ciśnienia?
_________________
czytam wyborczą oglądam TVN,www.pch24 i inne, przeglądam jeszcze Frondę,tego już nie da się czytać .
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: Dziwni
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 50/17
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2020-09-09, 16:45   

darek 61 napisał/a:
Chciałbym założyć urządzenie CS by bez stresu jeździć z odkręconą butlą ,jednocześnie zlikwidować połączenie elastyczne,to znaczy wężyk do reduktora.Czy jest coś takiego by było można to przykręcić bezpośrednio do butli ,a wężyk po stronie niskiego ciśnienia?


Od butli daje się specjalny wąż wysokociśnieniowy (tu masz na fotkach) https://forum.karawaning.pl/topic/26209-truma-monocontrol-jak-to-zamontowa%C4%87/
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 83/73
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-09-09, 16:59   

dziwaczek napisał/a:

Od butli daje się specjalny wąż wysokociśnieniowy (tu masz na fotkach) https://forum.karawaning.pl/topic/26209-truma-monocontrol-jak-to-zamontowa%C4%87/

Ja wiem ,ale spokojniejszy bym był gdybym miał taki wysokociśnieniowy wąż po stronie niskiego ciśnienia.Czy urządzenie CS może pracować po stronie niskiego ciśnienia?Wtedy reduktor do butli i wężyk do tego CS.To by mi pasowało.
_________________
czytam wyborczą oglądam TVN,www.pch24 i inne, przeglądam jeszcze Frondę,tego już nie da się czytać .
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 83/73
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-09-09, 20:26   

Czy ktoś to stosuje
https://www.kena.pl/im/995499311.jpg?ver=33278
Wąż gazowy wysokociśnieniowy z zabezpieczeniem 75cm.

Wąż gazowy wysokociśnieniowy z zabezpieczeniem do G 12, stosowania do butli polskich i niemieckich, austriackich. Długość 750mm. Prosimy pamiętać, że do ogrzewania pojazdu podczas jazdy należy stosować wyłącznie bezpieczne przewody wysokociśnieniowe z zabezpieczeniem węża w przypadku uszkodzenia węża.



Dla maksymalnego bezpieczeństwa w ruchu i podczas stania: spełniają wszystkie wymogi prawne dotyczące obsługi instalacji gazowej podczas jazdy, ale nadają się również do pracy stacjonarnej. Jeśli wąż jest uszkodzony, bezpiecznik zwalnia i zatrzymuje przepływ gazu.

Producent Truma.
_________________
czytam wyborczą oglądam TVN,www.pch24 i inne, przeglądam jeszcze Frondę,tego już nie da się czytać .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
salut 
weteran


Twój sprzęt: Weinsberg Cara Loft 700 MEH
Nazwa załogi: SALUCIKI
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2010
Piwa: 104/3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-10, 13:02   

Jak wozisz dwie butle to zamontuj Duocontrol CS z takimi przewodami. Czujnik zderzeniowy bedziesz miał w CS a przewody zabezpieczone zaworem zaraz za butlą.
Miałem tak w poprzednim, i teraz też. Rozwiązanie bezpieczne i wygodne. Nie musisz wstawać w nocy zeby przełączyć butle.
_________________
I don't need Google, my wife knows everything !!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dulare 
weteran


Twój sprzęt: LMC Liberty A 723G
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Piwa: 80/72
Skąd: Zielonki k. Krakowa
Wysłany: 2020-09-10, 16:59   

darek 61, byłoby super gdyby CS mogło pracować po stronie niskiego ciśnienia, ale to się nie uda. Przełączanie butli jest realizowane w oparciu o spadek ciśnienia w jednej i pchanie zaworu ciśnieniem z drugiej butli. Do tego potrzeba ciśnienia które jest przed reduktorem.

Za reduktorem masz 30, czasem 50 mbar (zależy od reduktora) a takie ciśnienie już nie poruszy zaworem przełączającym.
_________________
"Nie należy wierzyć wszystkiemu co się przeczyta w internecie" - Maria Skłodowska-Curie
Konwerter współrzędnych geograficznych i GPS
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 83/73
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-09-10, 19:49   

dulare napisał/a:
Przełączanie butli jest realizowane w oparciu o spadek ciśnienia w jednej i pchanie zaworu ciśnieniem z drugiej butli.

Nie zależy mi na przełączaniu tylko na odcięciu gazu w razie wypadku, dlatego ja mogę mieć mono control byle było urządzenie CS.
_________________
czytam wyborczą oglądam TVN,www.pch24 i inne, przeglądam jeszcze Frondę,tego już nie da się czytać .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dulare 
weteran


Twój sprzęt: LMC Liberty A 723G
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Piwa: 80/72
Skąd: Zielonki k. Krakowa
Wysłany: 2020-09-10, 20:03   

darek 61 napisał/a:
dulare napisał/a:
Przełączanie butli jest realizowane w oparciu o spadek ciśnienia w jednej i pchanie zaworu ciśnieniem z drugiej butli.

Nie zależy mi na przełączaniu tylko na odcięciu gazu w razie wypadku, dlatego ja mogę mieć mono control byle było urządzenie CS.


No dobra, teraz rozumiem. CS jest sterowany elektronicznie, w momencie wykrycia uderzenia odcina elektrozawór. Teoretycznie możnaby użyć elektrozaworu zamontowanego na niskim ciśnieniu zmiast na wysokim. Będzie działać tak samo. Czyli - mamy butlę, na niej od razu reduktor na sztywno i za reduktorem elektrozawór. Niestety nie widziałem takich rozwiązań, trzeba by próbować samemu coś skonstruować. Sądzę jednak że nie bez powodu jest to przez producenta rozwiązane tak jak jest - po prostu nie potrafię znaleźć tego powodu :)
_________________
"Nie należy wierzyć wszystkiemu co się przeczyta w internecie" - Maria Skłodowska-Curie
Konwerter współrzędnych geograficznych i GPS
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Johny_Walker 
Kombatant


Twój sprzęt: Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Wrz 2012
Piwa: 45/20
Skąd: Bieszczady
Wysłany: 2020-09-11, 11:44   

CS jest sterowany mechanicznie. Tam nie ma elektroniki. W skrócie jest tak że CS to zapewne kulka która przy udarze się przemieszcza i wciśnięcie guzika ją naprowadza na miejsce. Kiedy nie jest na miejscu to gaz nie leci.
Węże mają zaworki wykrywające za duży przepływ lub za duży spadek ciśnienia i jak taki wystąpi to blokują przepływ.
Tak mi się wydaje, a czy tak jest to nie wiem.
Używam CS z dedykowanymi wężami już >6 lat i sobie chwalę.
Przy odkręceniu/wymianie butli trzeba pamiętać o wciśnięciu zaworka na wężu żeby go odblokować.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***