Przesunięty przez: Świstak 2020-06-17, 06:25 |
Ducato do 2006 - tempomat za 50 zł |
Autor |
Wiadomość |
Robold
zaawansowany
Twój sprzęt: Samodzielnie zbudowany Jumper
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Piwa: 18/17 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 2019-12-06, 17:47 Ducato do 2006 - tempomat za 50 zł
|
|
|
Może ktoś sobie zechce usprawnić kamperka i zamontować tempomat.
Ponieważ znalazłem na niemieckim forum opis uruchomienia tempomatu w Ducato, Boxer, Jumper w modelu 244 t.j. przed 2006 r.
Postanowiłem sprawdzić jak to działa.
Mój przyjaciel ma Boxera z 2004 r. i na tym aucie zrobiliśmy próbę, zostało wszystko podłączone i sprawdzone.
Tempomat działa ale nie wszystkie funkcje z manetki Mercedesa są dostępne.
Najważniejsze funkcje, które działają:
- aktywacja / dezaktywacja tempomatu
- zwiększanie / zmniejszanie żądanej prędkości
- wyłączenie tempomatu po naciśnięciu pedału hamulca
- powrót do poprzednio ustawionej prędkości
Co należy zrobić aby zainstalować tempomat:
Należy zakupić i wymienić włącznik światła stop - musi mieć 4 piny
nr. FIAT 46840510 ( lub podobny ) - koszt około 35 zł.
Należy zakupić manetkę tempomatu Mercedes nr. 208 545 0. ..
( sprawdziliśmy działa na nr. 208 545 03 29 i 208 545 01 24 ) - koszt około 20 zł.
Zdjąć osłonę kierownicy, znaleźć gniazdo 6 pin
Podłączyć zgodnie ze schematem
Zamocować manetkę ( to chyba najbardziej pracochłonny etap pracy )
Cieszyć się z jazdy :o)
Wtyczka.JPG
|
|
Plik ściągnięto 13083 raz(y) 123,45 KB |
Tempomat.pdf
|
Pobierz Plik ściągnięto 739 raz(y) 14,58 KB |
|
_________________ Na wschód i nie tylko...
|
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
Horte
zaawansowany
Twój sprzęt: Ford Nobel Art
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Lip 2017 Piwa: 14/9 Skąd: okolice Poznania
|
Wysłany: 2019-12-07, 06:23
|
|
|
Pomysł fajny tym bardziej, że działa.
Jedyny problem, to zamocowanie manetki. Z chęcią zobaczył bym jak wygląda mocowanie pod osłoną kolumny kierowniczej.
Piwko leci. |
|
|
|
|
|
Horte
zaawansowany
Twój sprzęt: Ford Nobel Art
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Lip 2017 Piwa: 14/9 Skąd: okolice Poznania
|
Wysłany: 2019-12-07, 07:27
|
|
|
Pytania dotyczące przełącznika hamulca.
1. Ten dodatkowy PLUS ma być rozłączany przez ten przełącznik?
2. Jakie funkcje nie działają? |
|
|
|
|
dziwaczek
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2019-12-07, 09:52
|
|
|
A starsze Ducato II tj. 95r bo bym sobie tez zamontował. Mozna by więcej fotek i link z tej niemieckiej strony |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
|
|
|
|
|
Roberto
weteran
Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy Dołączył: 25 Lip 2013 Piwa: 68/30 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2019-12-07, 10:24
|
|
|
Robold napisał/a: | Ponieważ znalazłem na niemieckim forum opis uruchomienia tempomatu w Ducato, Boxer, Jumper w modelu 244 t.j. przed 2006 r.
Postanowiłem sprawdzić jak to działa. |
Super, jest tylko jedno małe ALE...
Większość aut z tego modelu nie ma tej wtyczki i trzeba ciągnąć instalację do sterownika silnika.
Mały błąd i zonk - po sterowniku
Poza tym trochę inaczej wygląda instalacja w modelu 2,3 a inaczej 2,8.
Horte napisał/a: | Jedyny problem, to zamocowanie manetki. Z chęcią zobaczył bym jak wygląda mocowanie pod osłoną kolumny kierowniczej. |
Ja stosuję manetki od Alfy Romeo.
W zależności od modelu mogą wymagać małej modyfikacji, ale nieźle pasują przy montażu.
Niestety w tych modelach jest stosunkowo mało miejsca między kolanami a kierownicą i w przypadku osób wysokich trzeba "na ciepło" podgiąć manetkę w kierunku kierownicy
manetki.jpg
|
|
Plik ściągnięto 12963 raz(y) 33,68 KB |
|
_________________ pozdrawiam
Robert
PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE...
|
|
|
|
|
Roberto
weteran
Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy Dołączył: 25 Lip 2013 Piwa: 68/30 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2019-12-07, 10:38
|
|
|
dziwaczek napisał/a: | A starsze Ducato II tj. 95r bo bym sobie tez zamontował. Mozna by więcej fotek i link z tej niemieckiej strony |
Niestety w modelu 230 nic nie zrobisz.
Z tego co mi wiadomo dopiero modele po lifcie - 244 (roczniki 02-06), miały w sterowniku zaimplementowaną obsługę oryginalnego tempomatu. |
_________________ pozdrawiam
Robert
PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE...
|
|
|
|
|
Robold
zaawansowany
Twój sprzęt: Samodzielnie zbudowany Jumper
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Piwa: 18/17 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 2019-12-07, 14:16
|
|
|
Roberto napisał/a: | Super, jest tylko jedno małe ALE...
Większość aut z tego modelu nie ma tej wtyczki i trzeba ciągnąć instalację do sterownika silnika.
Mały błąd i zonk - po sterowniku
Poza tym trochę inaczej wygląda instalacja w modelu 2,3 a inaczej 2,8. |
Oczywiście zawsze można znaleźć jakie ale...
W razie braku tej wtyczki ( powinno być nie wtyczki a gniazda D018 ), na niemieckim forum, jest też schemat jak podłączyć pod gniazdo D004, które jest pod maską silnika.
Podałem tylko jeden wariant podłączenia, ponieważ sam go sprawdziłem i mogę go polecić.
Co do silnika 2,3 nie wypowiem się, ja sprawdziłem przy silniku 2,8 i działa.
Roberto napisał/a: | ja stosuję manetki od Alfy Romeo.
W zależności od modelu mogą wymagać małej modyfikacji, ale nieźle pasują przy montażu. |
Szkoda, że nie znalazłem wcześniej Twojego posta opisującego jak podłączyć i zamocować tą manetkę. Może podaj link, to ułatwi sprawę naszym kolegom. |
_________________ Na wschód i nie tylko...
|
|
|
|
|
Robold
zaawansowany
Twój sprzęt: Samodzielnie zbudowany Jumper
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Piwa: 18/17 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 2019-12-07, 14:30
|
|
|
Horte napisał/a: | Pomysł fajny tym bardziej, że działa.
Jedyny problem, to zamocowanie manetki. Z chęcią zobaczył bym jak wygląda mocowanie pod osłoną kolumny kierowniczej.
Piwko leci. |
Na razie do testów jest takie mocowanie, później będzie zmieniony aluminiowy kątownik na grubszy.
Kątownik przykręcony jest do stacyjki jednak najpierw należy odkręcić oryginalną śrubę i nie jest to łatwe, gdyż ta śruba ma okrągły łepek.
IMG_1290.JPG
|
|
Plik ściągnięto 12918 raz(y) 98,08 KB |
|
_________________ Na wschód i nie tylko...
|
|
|
|
|
Robold
zaawansowany
Twój sprzęt: Samodzielnie zbudowany Jumper
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Piwa: 18/17 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 2019-12-07, 14:49
|
|
|
Horte napisał/a: | Pytania dotyczące przełącznika hamulca.
1. Ten dodatkowy PLUS ma być rozłączany przez ten przełącznik?
2. Jakie funkcje nie działają? |
1. na niebieski kabelek ( pin nr. 3 ) należy podać +12V po bezpieczniku i "stacyjce "
2. nie działa opcja ogranicznika prędkości ( np. ustawiasz 50 km/h i więcej nie pojedziesz )
Wlacznik stop.JPG
|
|
Plik ściągnięto 12911 raz(y) 64,26 KB |
|
_________________ Na wschód i nie tylko...
|
|
|
|
|
Robold
zaawansowany
Twój sprzęt: Samodzielnie zbudowany Jumper
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Piwa: 18/17 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 2019-12-07, 14:55
|
|
|
Mocowanie manetki
Mocowanie manetki.JPG
|
|
Plik ściągnięto 12906 raz(y) 85,74 KB |
|
_________________ Na wschód i nie tylko...
|
|
|
|
|
dominik
stary wyga
Twój sprzęt: FIAT DUCATO 2,3 Burstner Nexxo T740
Nazwa załogi: dominiki
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Cze 2008 Piwa: 12/18 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2019-12-07, 16:34
|
|
|
dziwaczek napisał/a: | A starsze Ducato II tj. 95r bo bym sobie tez zamontował. Mozna by więcej fotek i link z tej niemieckiej strony |
Ja robiłem w DUCATO I 1990 rok i w DUCATO II 2000 rok w/g link w starym działał, a w obecnym również |
_________________ Ewa i Piotrek
|
|
|
|
|
Roberto
weteran
Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy Dołączył: 25 Lip 2013 Piwa: 68/30 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2019-12-07, 16:46
|
|
|
Robold napisał/a: | Szkoda, że nie znalazłem wcześniej Twojego posta opisującego jak podłączyć i zamocować tą manetkę. Może podaj link, to ułatwi sprawę naszym kolegom. |
Twój sarkazm jest nie na miejscu
Sorry, ale pokaż mi na naszym forum osoby, które robią coś usługowo, a przy okazji publikują efekty swoich prac wraz z instrukcją jak to zrobić
Zrobiłeś coś sam. SUPER. Gratulacje
Robold napisał/a: | W razie braku tej wtyczki ( powinno być nie wtyczki a gniazda D018 ) |
W pierwszym poście nie wspomniałeś nic o silniku, a w tych modelach były silniki 2.0 , 2.3 oraz 2.8. W dwulitrowych jeszcze nie montowałem, ale 2.3 i 2.8 trochę już zrobiłem i moje drobne uwagi miały służyć pomocą, ale jeśli zamierzasz robić mi wykład z nazewnictwa gniazdek to OK. Ja odpadam |
_________________ pozdrawiam
Robert
PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE...
|
|
|
|
|
|
Gewehr
weteran
Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2019-12-07, 17:02
|
|
|
Roberto napisał/a: |
Sorry, ale pokaż mi na naszym forum osoby, które robią coś usługowo, a przy okazji publikują efekty swoich prac wraz z instrukcją jak to zrobić |
Ja zarabiam na naprawie samochodów i nigdy nie mam problemu z wytłumaczeniem komuś, jak ma zrobić to sam. Jakoś nigdy mi z tego powodu nie ubyło Trochę więcej luzu |
|
|
|
|
Roberto
weteran
Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy Dołączył: 25 Lip 2013 Piwa: 68/30 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2019-12-07, 17:09
|
|
|
Gewehr napisał/a: | Roberto napisał/a: |
Sorry, ale pokaż mi na naszym forum osoby, które robią coś usługowo, a przy okazji publikują efekty swoich prac wraz z instrukcją jak to zrobić |
Ja zarabiam na naprawie samochodów i nigdy nie mam problemu z wytłumaczeniem komuś, jak ma zrobić to sam. Jakoś nigdy mi z tego powodu nie ubyło Trochę więcej luzu |
Spoko. Wiem. Sam do Ciebie dzwoniłem
Dziś już dwa telefony dostałem w sprawie montażu tego tempomatu i też kolegom wyjaśniałem co i jak...
Ale sam przyznaj - tutoriala ze swoich napraw nigdy nie robiłeś - ja też nie... |
_________________ pozdrawiam
Robert
PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE...
|
|
|
|
|
|
Gewehr
weteran
Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2019-12-07, 17:13
|
|
|
Ja cały czas coś robię, tak więc nie da rady robić ze wszystkiego poradników |
|
|
|
|
|