Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Świstak
2020-06-17, 06:25
Ducato do 2006 - tempomat za 50 zł
Autor Wiadomość
Robold 
zaawansowany


Twój sprzęt: Samodzielnie zbudowany Jumper
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Piwa: 18/17
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2019-12-06, 17:47   Ducato do 2006 - tempomat za 50 zł

Może ktoś sobie zechce usprawnić kamperka i zamontować tempomat.

Ponieważ znalazłem na niemieckim forum opis uruchomienia tempomatu w Ducato, Boxer, Jumper w modelu 244 t.j. przed 2006 r.
Postanowiłem sprawdzić jak to działa.

Mój przyjaciel ma Boxera z 2004 r. i na tym aucie zrobiliśmy próbę, zostało wszystko podłączone i sprawdzone.
Tempomat działa ale nie wszystkie funkcje z manetki Mercedesa są dostępne.
Najważniejsze funkcje, które działają:
- aktywacja / dezaktywacja tempomatu
- zwiększanie / zmniejszanie żądanej prędkości
- wyłączenie tempomatu po naciśnięciu pedału hamulca
- powrót do poprzednio ustawionej prędkości

Co należy zrobić aby zainstalować tempomat:
Należy zakupić i wymienić włącznik światła stop - musi mieć 4 piny
nr. FIAT 46840510 ( lub podobny ) - koszt około 35 zł.
Należy zakupić manetkę tempomatu Mercedes nr. 208 545 0. ..
( sprawdziliśmy działa na nr. 208 545 03 29 i 208 545 01 24 ) - koszt około 20 zł.

Zdjąć osłonę kierownicy, znaleźć gniazdo 6 pin
Podłączyć zgodnie ze schematem
Zamocować manetkę ( to chyba najbardziej pracochłonny etap pracy )
Cieszyć się z jazdy :o)

Wtyczka.JPG
Plik ściągnięto 13083 raz(y) 123,45 KB

Tempomat.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 739 raz(y) 14,58 KB

_________________
Na wschód i nie tylko... :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Horte 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ford Nobel Art
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lip 2017
Piwa: 14/9
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2019-12-07, 06:23   

Pomysł fajny tym bardziej, że działa.
Jedyny problem, to zamocowanie manetki. Z chęcią zobaczył bym jak wygląda mocowanie pod osłoną kolumny kierowniczej.
Piwko leci.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Horte 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ford Nobel Art
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lip 2017
Piwa: 14/9
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2019-12-07, 07:27   

Pytania dotyczące przełącznika hamulca.
1. Ten dodatkowy PLUS ma być rozłączany przez ten przełącznik?
2. Jakie funkcje nie działają?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2019-12-07, 09:52   

A starsze Ducato II tj. 95r bo bym sobie tez zamontował. Mozna by więcej fotek i link z tej niemieckiej strony :spoko
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Roberto 
weteran


Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Piwa: 68/30
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2019-12-07, 10:24   

Robold napisał/a:
Ponieważ znalazłem na niemieckim forum opis uruchomienia tempomatu w Ducato, Boxer, Jumper w modelu 244 t.j. przed 2006 r.
Postanowiłem sprawdzić jak to działa.

Super, jest tylko jedno małe ALE...
Większość aut z tego modelu nie ma tej wtyczki i trzeba ciągnąć instalację do sterownika silnika.
Mały błąd i zonk - po sterowniku :(
Poza tym trochę inaczej wygląda instalacja w modelu 2,3 a inaczej 2,8.

Horte napisał/a:
Jedyny problem, to zamocowanie manetki. Z chęcią zobaczył bym jak wygląda mocowanie pod osłoną kolumny kierowniczej.

Ja stosuję manetki od Alfy Romeo. :chytry
W zależności od modelu mogą wymagać małej modyfikacji, ale nieźle pasują przy montażu.
Niestety w tych modelach jest stosunkowo mało miejsca między kolanami a kierownicą i w przypadku osób wysokich trzeba "na ciepło" podgiąć manetkę w kierunku kierownicy :ok

manetki.jpg
Plik ściągnięto 12963 raz(y) 33,68 KB

_________________
pozdrawiam
Robert

PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Roberto 
weteran


Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Piwa: 68/30
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2019-12-07, 10:38   

dziwaczek napisał/a:
A starsze Ducato II tj. 95r bo bym sobie tez zamontował. Mozna by więcej fotek i link z tej niemieckiej strony :spoko

Niestety w modelu 230 nic nie zrobisz.
Z tego co mi wiadomo dopiero modele po lifcie - 244 (roczniki 02-06), miały w sterowniku zaimplementowaną obsługę oryginalnego tempomatu. :bajer
_________________
pozdrawiam
Robert

PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Robold 
zaawansowany


Twój sprzęt: Samodzielnie zbudowany Jumper
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Piwa: 18/17
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2019-12-07, 14:16   

Roberto napisał/a:
Super, jest tylko jedno małe ALE...
Większość aut z tego modelu nie ma tej wtyczki i trzeba ciągnąć instalację do sterownika silnika.
Mały błąd i zonk - po sterowniku
Poza tym trochę inaczej wygląda instalacja w modelu 2,3 a inaczej 2,8.


Oczywiście zawsze można znaleźć jakie ale...
W razie braku tej wtyczki ( powinno być nie wtyczki a gniazda D018 ), na niemieckim forum, jest też schemat jak podłączyć pod gniazdo D004, które jest pod maską silnika.
Podałem tylko jeden wariant podłączenia, ponieważ sam go sprawdziłem i mogę go polecić.
Co do silnika 2,3 nie wypowiem się, ja sprawdziłem przy silniku 2,8 i działa.

Roberto napisał/a:
ja stosuję manetki od Alfy Romeo.
W zależności od modelu mogą wymagać małej modyfikacji, ale nieźle pasują przy montażu.


Szkoda, że nie znalazłem wcześniej Twojego posta opisującego jak podłączyć i zamocować tą manetkę. Może podaj link, to ułatwi sprawę naszym kolegom.
_________________
Na wschód i nie tylko... :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Robold 
zaawansowany


Twój sprzęt: Samodzielnie zbudowany Jumper
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Piwa: 18/17
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2019-12-07, 14:30   

Horte napisał/a:
Pomysł fajny tym bardziej, że działa.
Jedyny problem, to zamocowanie manetki. Z chęcią zobaczył bym jak wygląda mocowanie pod osłoną kolumny kierowniczej.
Piwko leci.


Na razie do testów jest takie mocowanie, później będzie zmieniony aluminiowy kątownik na grubszy.
Kątownik przykręcony jest do stacyjki jednak najpierw należy odkręcić oryginalną śrubę i nie jest to łatwe, gdyż ta śruba ma okrągły łepek.

IMG_1290.JPG
Plik ściągnięto 12918 raz(y) 98,08 KB

_________________
Na wschód i nie tylko... :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Robold 
zaawansowany


Twój sprzęt: Samodzielnie zbudowany Jumper
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Piwa: 18/17
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2019-12-07, 14:49   

Horte napisał/a:
Pytania dotyczące przełącznika hamulca.
1. Ten dodatkowy PLUS ma być rozłączany przez ten przełącznik?
2. Jakie funkcje nie działają?


1. na niebieski kabelek ( pin nr. 3 ) należy podać +12V po bezpieczniku i "stacyjce "
2. nie działa opcja ogranicznika prędkości ( np. ustawiasz 50 km/h i więcej nie pojedziesz )

Wlacznik stop.JPG
Plik ściągnięto 12911 raz(y) 64,26 KB

_________________
Na wschód i nie tylko... :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Robold 
zaawansowany


Twój sprzęt: Samodzielnie zbudowany Jumper
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Piwa: 18/17
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2019-12-07, 14:55   

Mocowanie manetki

Mocowanie manetki.JPG
Plik ściągnięto 12906 raz(y) 85,74 KB

_________________
Na wschód i nie tylko... :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dominik 
stary wyga


Twój sprzęt: FIAT DUCATO 2,3 Burstner Nexxo T740
Nazwa załogi: dominiki
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2008
Piwa: 12/18
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2019-12-07, 16:34   

dziwaczek napisał/a:
A starsze Ducato II tj. 95r bo bym sobie tez zamontował. Mozna by więcej fotek i link z tej niemieckiej strony :spoko

Ja robiłem w DUCATO I 1990 rok i w DUCATO II 2000 rok w/g link w starym działał, a w obecnym również :wyszczerzony:
_________________
Ewa i Piotrek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Roberto 
weteran


Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Piwa: 68/30
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2019-12-07, 16:46   

Robold napisał/a:
Szkoda, że nie znalazłem wcześniej Twojego posta opisującego jak podłączyć i zamocować tą manetkę. Może podaj link, to ułatwi sprawę naszym kolegom.

Twój sarkazm jest nie na miejscu :bajer

Sorry, ale pokaż mi na naszym forum osoby, które robią coś usługowo, a przy okazji publikują efekty swoich prac wraz z instrukcją jak to zrobić :chytry

Zrobiłeś coś sam. SUPER. Gratulacje :ok

Robold napisał/a:
W razie braku tej wtyczki ( powinno być nie wtyczki a gniazda D018 )

W pierwszym poście nie wspomniałeś nic o silniku, a w tych modelach były silniki 2.0 , 2.3 oraz 2.8. W dwulitrowych jeszcze nie montowałem, ale 2.3 i 2.8 trochę już zrobiłem i moje drobne uwagi miały służyć pomocą, ale jeśli zamierzasz robić mi wykład z nazewnictwa gniazdek to OK. Ja odpadam :spoko
_________________
pozdrawiam
Robert

PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE... ;)
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2019-12-07, 17:02   

Roberto napisał/a:


Sorry, ale pokaż mi na naszym forum osoby, które robią coś usługowo, a przy okazji publikują efekty swoich prac wraz z instrukcją jak to zrobić :chytry


Ja zarabiam na naprawie samochodów i nigdy nie mam problemu z wytłumaczeniem komuś, jak ma zrobić to sam. Jakoś nigdy mi z tego powodu nie ubyło :chytry Trochę więcej luzu :bigok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Roberto 
weteran


Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Piwa: 68/30
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2019-12-07, 17:09   

Gewehr napisał/a:
Roberto napisał/a:


Sorry, ale pokaż mi na naszym forum osoby, które robią coś usługowo, a przy okazji publikują efekty swoich prac wraz z instrukcją jak to zrobić :chytry


Ja zarabiam na naprawie samochodów i nigdy nie mam problemu z wytłumaczeniem komuś, jak ma zrobić to sam. Jakoś nigdy mi z tego powodu nie ubyło :chytry Trochę więcej luzu :bigok


Spoko. Wiem. Sam do Ciebie dzwoniłem :ok
Dziś już dwa telefony dostałem w sprawie montażu tego tempomatu i też kolegom wyjaśniałem co i jak...
Ale sam przyznaj - tutoriala ze swoich napraw nigdy nie robiłeś :chytry - ja też nie...
_________________
pozdrawiam
Robert

PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE... ;)
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2019-12-07, 17:13   

Ja cały czas coś robię, tak więc nie da rady robić ze wszystkiego poradników :mrgreen:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***