Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Fiat Ducato 2,5 tdi 116 KM brak maksymalnej mocy&#129300
Autor Wiadomość
nikita55 
stary wyga

Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Sty 2015
Piwa: 28/12
Skąd: Nieokreślone
Wysłany: 2019-12-29, 11:34   Fiat Ducato 2,5 tdi 116 KM brak maksymalnej mocy&#129300

Witam,
Jesteśmy z żoną na urlopie trasa około 4000 km ma być. Zrobione około 2300 km. Problem polega na tym że silnik nie chce się wkręcić na wysokie obroty ( tylko tak jakby na 2/3?). Objawy są takie że wydaje się że wszystko jest ok,nie dymi,nie kopci,pracuje równo pali na zimnym i ciepłym. Jak jadę autostradą np. to na piątym biegu mogę max rozwinąć na płaskim 90-100 km/ h bo jak chcę szybciej to silnik jak by nie dostawał paliwa i nie chce dalej ciągnąć. Jak troszkę odpuszczę gaz to idzie dalej te 90-100.Nie mam obrotomierza więc nie wiem jakie obroty są. Wcześniej jechał 120 km/h bez problemu. Co to może być???
_________________
nikita55
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Comsio 
Kombatant
weteran cepek

Twój sprzęt: Ducato II 2,5 tdi 670 Eura Mobil
Nazwa załogi: COMSIOWIE
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lut 2013
Piwa: 85/405
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-12-29, 11:51   

Jak piszesz ,wyglonda na brak paliwa.
Sprawdź pod filtrem masz odpowietrznik.
Na rękę lub klucz 10-otkę
Poluzuj zejdzie troszkę wody i syfu.

Może tez być zalepiony smog w zbiorniku paliwa.
Tak że możesz to sam naprawić.
Pod nogami kierowcy jest dekielek, odkręcić go.
Pojawi ci się następny z rurkami.
Odkręcić kluczyk 8
Rozpinasz przewody wyjmujesz smog rozpinasz przedmuchujesz.

:kawka: Pierwsze sprawdz filtr.
_________________
Całe życie mówię , że do flaszki trza dwojga.
Asia i Wiesław pozdrawiają.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Horte 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ford Nobel Art
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lip 2017
Piwa: 13/8
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2019-12-29, 13:14   

Również sugeruję w pierwszej kolejności skierować swój wzrok na filtr paliwa. Ten element jest dość często pomijany przy okresowym serwisie a jak przyjdą niższe temperatury, to zaczyna się problem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
nikita55 
stary wyga

Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Sty 2015
Piwa: 28/12
Skąd: Nieokreślone
Wysłany: 2019-12-29, 13:33   

Będę oglądał,dam znać czy coś się polepszyło.
_________________
nikita55
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Horte 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ford Nobel Art
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lip 2017
Piwa: 13/8
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2019-12-29, 14:28   

Wymień filtr paliwa. Dużo $ nie stracisz.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
nikita55 
stary wyga

Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Sty 2015
Piwa: 28/12
Skąd: Nieokreślone
Wysłany: 2019-12-29, 19:06   

Jeden krótki wężyk przy pompie trochę był mokry od diesla bo obejma nie trzymała. Wymieniłem obejmę,ale dalej to samo. Filtr powietrza wymieniony. Filtr paliwa zamówiony. Zastanawiam się czy jak filtr paliwa jest stary to mogą być aż takie objawy?
Ja bym bardziej stawiał na turbo albo pompę wtryskową diesla.
_________________
nikita55
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2019-12-29, 19:43   

Wygląda na zbyt mała dawkę paliwa. Czyli tak jak pisali filtr, lub zapchany smok. W jakich teraz temperaturach jest auto? Może zrobiła się delikatna kasza w zbiorniku i przytyka smok? Do smoka masz dostęp od góry. Jest klapka prawie pod prawą nogą kierowcy. W okolicy prawego przodu podstawy fotela. Jak by było turbo, to by dymił na czarno. Masz tam EGR? Jeśli tak, też może być lekko uchylony. Sprawdź czy nie są gdzieś dziurawe przewody od chłodnicy powietrza. Może jest gdzieś delikatna nieszczelność i brakuje powietrza z turbo, ale na tyle mało, że nie dymi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Horte 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ford Nobel Art
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lip 2017
Piwa: 13/8
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2019-12-29, 19:49   

Czekajmy na wymianę filtra paliwa. Gdyby był wymieniany w ostatnich czasach, to pewnie byśmy się od właściciela dowiedzieli.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2019-12-29, 21:06   

nikita55 napisał/a:
...
jak filtr paliwa jest stary to mogą być aż takie objawy?
.
Ja bym bardziej stawiał na turbo
...

1. Tak, dokładnie takie objawy. Z autopsji w osobówce, moc spadała bo paliwa nie dostarczano tyle ile trzeba. Filtr paliwa był zawalony mazią.
2. Podobny objaw miałem gdy urwał mi się wąż i turbo dmuchało w eter.
Nic innego nie obstawiam.
Nikita, moje podobne objawy ale poczytaj do końca, jest tam rozwiązanie problemu w pierwszym kamperze:
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=21662
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koko 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Sty 2007
Piwa: 70/31
Skąd: Radom
Wysłany: 2019-12-30, 10:48   

Jeżeli auto ma interkuler może być nieszczelny układ może wąż spadł lub jest dziurawy
_________________
KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
nikita55 
stary wyga

Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Sty 2015
Piwa: 28/12
Skąd: Nieokreślone
Wysłany: 2019-12-30, 13:49   

Interkuler jest i węże wyglądają ok. Auto niedawno kupione więc nie wiem ile czasu temu był wymieniany filtr paliwa
_________________
nikita55
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2019-12-30, 15:19   

A on kiedyś jeździł szybciej niż 100km/h w porywach do 110? Bo jak nie to może on tak ma - mój tak ma :wyszczerzony: ten sam silnik 95 rocznik
Jak kamper duży i ciężki (alkowa 3.5t może i więcej) to poprostu go nie rozpędzisz. U mnie sprawdziłem praktycznie wszystko, filtr paliwa nowy, turbo oki itp itd.
100-110max z górki 120 i tle z tego. Jeżdzę ok 90/100km/h i tak sprawuje się najlepiej :spoko
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Horte 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ford Nobel Art
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lip 2017
Piwa: 13/8
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2019-12-30, 15:49   

W pieszym poście pisał, że 120km/h śmigał.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2019-12-30, 16:02   

Horte napisał/a:
W pieszym poście pisał, że 120km/h śmigał.


no ja kiedyś też ale było z górki i "niepolskie paliwo" i było płasko :wyszczerzony:

filtr paliwa to podstawa
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
nikita55 
stary wyga

Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Sty 2015
Piwa: 28/12
Skąd: Nieokreślone
Wysłany: 2019-12-30, 17:01   

Samochód niski bez alkowy i tylko do 3,200 kg i 120 spokojnie wyciągał a teraz przy 90-100 w pewnym momencie jak by odcinał takie lekkie szarpnięcie jest...
_________________
nikita55
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***