toscaner Kombatant vanlife na pełny etat www.toscaner.com
Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Lis 2013 Piwa: 241/267 Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2015-12-11, 17:23 Awaryjne tankowanie butli z gazem 11kg (10kg)
Nadal mamy jeszcze włoską butlę z gazem, ale powoli się kończy. Dziś zważyłem cholerę i wychodzi, że szacunkowo skończy się równo w święta.
Jak znam życie i złośliwość butli gazowych, to tak będzie.
Włoska instalacja jest niekompatybilna z brytyjską, to wiedziałem i żadne odkrycie, a nam jak zwykle przedłuża się pobyt w kolejnym kraju.
Tankować butli też nie wolno (teoretycznie), więc chcę zrobić patent jaki miał jeden poznany makaron. W zderzaku zamontowany zawór do tankowania LPG, a w środku kampera, przed zajechaniem na stacje przykręcał węża do butli, którego drugi koniec szedł do tego zewnętrznego zaworu. Logicznym jest, że tankuje pustą butlę i logicznym jest, że dla tzw ś.spokoju mniej niż te 80%.
Ja bym po prostu zatankował ok. 10l gazu co wystarcza nam na ok. 2 mies. gotowania.
Co potrzebuję?
Zawór? Jaki? Węża jakiego? No i skąd wziąć króciec z chyba 1/2 cala gwintem w drugą stronę?
Zaznaczam, że będę tylko chciał zatankować pustą butlę w ok 50% jej pojemności, żeby nie ryzykować.
Proszę o nie wypowiadanie się osób, które mają tylko napisać "to ryzykowne", bo zawsze jest ryzyko we wszystkim, a temat jest o tym jak, a nie czy.
_________________ Bez przyjaciół życie byłoby smutne.
toscaner Kombatant vanlife na pełny etat www.toscaner.com
Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Lis 2013 Piwa: 241/267 Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2015-12-11, 19:07
Przeglądałem te reduktory i z tego co widzę, to nakręca się go na butlę (np. 2-gi link) i po prostu podpina do butli węża. Problem w tym, co powiedzą na stacji jak będę chciał tak zatankować. W IT jest to absolutnie nielegalne i niewykonalne. Na żadnej stacji nie zatankują tak butli. Czy w UK? Muszę zapytać na stacji zanim kupię.
Bardziej jednak chodziło mi o skopiowanie jednego cwanego makarona i jego instalacji do tankowania. Na zderzaku miał zwykły zawór jaki mają osobówki z lpg, w środku elastyczny wąż z króćcem do przykręcenia na butlę.
Przed tankowaniem odkręcał reduktor, przykręcał tego swojego węża i tankował do pustej butli ok 18 litrów LPG.
Przeglądam właśnie za takimi końcówkami.
Czyli powiedzmy, że takie coś, jak to, ale podzielone na 2 części z wężem pośrodku:
Ja bym dał miedziaka
Kup zawór do tankowania. Do tego jeszcze ileś tam potrzebnego przewodu miedzianego z końcówkami(baryłka+ nakrętka). Wszystkie potrzebne połączenia, dotoczy Ci każdy tokarz. Chyba angole mają tokarzy?
Elastycznymi już teraz wykonują profesjonalny montaż instalacji LPG w autach.
Ale chyba pomiędzy butlą a zaworem, nadal idzie miedziak i jest on trochę grubszy niż pozostały w instalacji Dawno się nie zagłębiałem w ten temat.
toscaner Kombatant vanlife na pełny etat www.toscaner.com
Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Lis 2013 Piwa: 241/267 Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2015-12-11, 20:00
No właśnie, taki w zderzak, a bardziej gdzieś pod auto:
Dalej przewód, miedź lub elastyczny i na drugim końcu co? Jakiś króciec 1/2 cala z lewym gwintem?
Chyba każdy rozumie, że ta instalacja będzie służyła tylko przez kilka minut do podtankowania butli do ok 50-60% i przez resztę czasu będzie sobie po prostu nieużywana. Możliwe, że na jednorazowe użycie.
Alternatywnie rozpatrywałem wymianę na tutejszą 6-7kg, butla ok 14 £ kaucji + 21£ gaz + tutejszy reduktor ok. 8£, no ale musiałbym wywalić włoską w krzaki i co ja zrobię z tą angolską, gdy w styczniu lub lutym wyjedziemy stąd prawdopodobnie do Hiszpanii.
Czyli taki zestaw awaryjny, to wg mnie dobra sprawa.
Twój sprzęt: MB Marco Polo
Nazwa załogi: Izolownia Pomogła: 11 razy Dołączyła: 20 Sty 2015 Piwa: 232/165 Skąd: Westfalia
Wysłany: 2015-12-11, 20:07
jak byłam latem w PL to facet na stacji benzynowej mi bez problemu zatankował butlę turystyczną. Do małej 2,6 kg nabił mi 3,33 l.
Patrzyłam mu ciekawie na paluchy co i jak to robi do napełniania używał coś tak wyglądającego . Jaki wymiar potrzebujesz zależy od posiadanej Butli.
Przykręcił to do butli i do swojego lejka i się działo
będąc w PL kupiłam sobie za grosze potrzebne złącza , kawałek węża i nast. razem sama przeleję z butli do butli .
Jakie rozmiary śrubunków potrzebujesz zależy od twojej butli
Twój sprzęt: Citroen Hymer
Dołączył: 11 Lut 2008 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-11, 20:19
To cytat z Karavaningu :
Napisano 19 maj 2008 - 23:53
Choć nie powinno się tego robić to ja to robie tak:
-Bierzemy obie butle na dwór na otwarty teren (pod żadnym pozorem nie robić tego w pomieszczeniu zamkniętym)
-Potrzebny jest przewód gumowy ciśnieniowy z zarobionymi końcówkami, klucz do śrób chyba 10mm , jakiś taboret albo skrzynka żeby duża 11 kg butla była wyżej od turystycznej.
-Obie butle łączymy wężem.
-Dużą butle z której brany jest gaz stawiamy do góry nogami na taborecie tak aby była wyżej od turystucznej
-Odkręcamy zawory w butlach.
-Na małej butli odkęcamy lekko kluczykiem śrubę która jest tuż przy zaworze butli.
-Słyszymy że zaczyna syczeć i śmierdzi gazem to uchodzi gaz które jest wypychany przez płyny gaz
-Czekamy aż pojawi się zamiast bezbarwnego gazu biały i czuć bardzo że to gaz. Oznacza to że poziom gazu płynnego osiągnoł odpowiedni poziom.
-Kluczykiem dokręcamy śrubkę
-Następne zamykamy zawory w butlach
- Odkręcamy gumowy wąż
- Mamy napełnioną butle.
Dodatkowo ja sobie waże butle przred napełnieniem i po napełnieniu i mam pewność ile wlałem do niej gazu
PAMIĘTAJ NIE UŻYWAMY
:] :] :hmm:
bo to grozi
:swieca: :swieca:
To cytat !
_________________ Bez przyjaciół życie byłoby smutne.
Przez reduktor zapomnij. Będzie odbijało pistolet i tyle. Złączki dorób u tokarza, tak jak pisałem wcześniej. Niekiedy pokazują się takie na All, ale to bardzo rzadko. Wszystkie połączenia muszą być skręcane, nie na cybanty! Cała instalacja będzie na wysokim ciśnieniu i nie ma z tym żartów.
toscaner Kombatant vanlife na pełny etat www.toscaner.com
Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Lis 2013 Piwa: 241/267 Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2015-12-11, 20:32
Wszystko pięknie, ale weszliście w temat jak napełnić małą butlę np. 2kg z dużej 11kg.
Wlepiam filmik, do powyższego cytatu, jest tylko...
...jedno ale...
... ja mam butlę te 11kg, ale prawie pustą, a zatankować chcę na stacji BP, Shell, Noname albo jakiejkolwiek, gdzie tankują samochody. Czyli filmik dla mnie nieprzydatny, ale chciałbym wiedzieć gdzie kupić takie króćce na węża, bo to ten drugi koniec, którego potrzebuję. Pierwszy już wiem gdzie kupić (fotki powyżej).
Obecnie w Polsce czy Hiszpanii( wg Dakoty) sami tankujemy gaz do auta i nikt nam nie zagląda jak to robimy. Nakręcamy końcówkę na butlę i tankujemy.Ze oficjalnie tak nie można , ale władza ludu jest ponad prawem.
toscaner Kombatant vanlife na pełny etat www.toscaner.com
Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Lis 2013 Piwa: 241/267 Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2015-12-11, 20:37
Gewehr napisał/a:
Przez reduktor zapomnij. Będzie odbijało pistolet i tyle. Złączki dorób u tokarza, tak jak pisałem wcześniej. Niekiedy pokazują się takie na All, ale to bardzo rzadko. Wszystkie połączenia muszą być skręcane, nie na cybanty! Cała instalacja będzie na wysokim ciśnieniu i nie ma z tym żartów.
Reduktora drugiego do zniszczenia też nie mam.
Tutejsze są z innym gwintem, więc totalnie nieprzydatne. Mógłbym też zastosować przewód miedziany i zrobić opcję na te zaciskane beczułki, albo nawet polutować, bo mam sprzęt do lutowania hydrauliki. Leży sobie gdzieś w bagażniku wszystko. Nie wiem czy lutowane czy skręcane lepsze, no i co kupić.
Zawór w zderzak już powiedzmy na liście zakupów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum