Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Awaryjne tankowanie butli z gazem 11kg (10kg)
Autor Wiadomość
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 241/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2015-12-11, 17:23   Awaryjne tankowanie butli z gazem 11kg (10kg)

Nadal mamy jeszcze włoską butlę z gazem, ale powoli się kończy. Dziś zważyłem cholerę i wychodzi, że szacunkowo skończy się równo w święta. :haha:
Jak znam życie i złośliwość butli gazowych, to tak będzie.

Włoska instalacja jest niekompatybilna z brytyjską, to wiedziałem i żadne odkrycie, a nam jak zwykle przedłuża się pobyt w kolejnym kraju.

Tankować butli też nie wolno (teoretycznie), więc chcę zrobić patent jaki miał jeden poznany makaron. W zderzaku zamontowany zawór do tankowania LPG, a w środku kampera, przed zajechaniem na stacje przykręcał węża do butli, którego drugi koniec szedł do tego zewnętrznego zaworu. Logicznym jest, że tankuje pustą butlę i logicznym jest, że dla tzw ś.spokoju mniej niż te 80%.
Ja bym po prostu zatankował ok. 10l gazu co wystarcza nam na ok. 2 mies. gotowania.



Co potrzebuję?
Zawór? Jaki? Węża jakiego? No i skąd wziąć króciec z chyba 1/2 cala gwintem w drugą stronę?

Zaznaczam, że będę tylko chciał zatankować pustą butlę w ok 50% jej pojemności, żeby nie ryzykować.


Proszę o nie wypowiadanie się osób, które mają tylko napisać "to ryzykowne", bo zawsze jest ryzyko we wszystkim, a temat jest o tym jak, a nie czy.
_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Ryszard.S 
zaawansowany


Twój sprzęt: Citroen Hymer
Dołączył: 11 Lut 2008
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-11, 18:01   

Może to coś pomoże , albo naprowadzi ?

http://allegro.pl/redukcj...5046855335.html
lub
http://allegro.pl/adapter...5153255697.html
lub
http://allegro.pl/euroset...5759416491.html
_________________
Bez przyjaciół życie byłoby smutne.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 241/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2015-12-11, 19:07   

Przeglądałem te reduktory i z tego co widzę, to nakręca się go na butlę (np. 2-gi link) i po prostu podpina do butli węża. Problem w tym, co powiedzą na stacji jak będę chciał tak zatankować. W IT jest to absolutnie nielegalne i niewykonalne. Na żadnej stacji nie zatankują tak butli. Czy w UK? Muszę zapytać na stacji zanim kupię.

Bardziej jednak chodziło mi o skopiowanie jednego cwanego makarona i jego instalacji do tankowania. Na zderzaku miał zwykły zawór jaki mają osobówki z lpg, w środku elastyczny wąż z króćcem do przykręcenia na butlę.
Przed tankowaniem odkręcał reduktor, przykręcał tego swojego węża i tankował do pustej butli ok 18 litrów LPG.
Przeglądam właśnie za takimi końcówkami.

Czyli powiedzmy, że takie coś, jak to, ale podzielone na 2 części z wężem pośrodku:

_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2015-12-11, 19:22   

Nie wiem czy elastyczny, to dobry pomysł...

Ja bym dał miedziaka :haha:
Kup zawór do tankowania. Do tego jeszcze ileś tam potrzebnego przewodu miedzianego z końcówkami(baryłka+ nakrętka). Wszystkie potrzebne połączenia, dotoczy Ci każdy tokarz. Chyba angole mają tokarzy?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mirekl61 
stary wyga


Twój sprzęt: Pilote
Nazwa załogi: 3M
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Gru 2014
Piwa: 54/38
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2015-12-11, 19:34   

Zawór
http://allegro.pl/163-tom...5840856371.html
Daj miedziany, jak pęknie to konkretnie i będzie słychać.
_________________
https://www.youtube.com/c...xihGpxH8adyX-RQ
https://www.facebook.com/...100009089293943
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 241/606
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2015-12-11, 19:35   

Gewehr napisał/a:
Nie wiem czy elastyczny, to dobry pomysł...

Elastycznymi już teraz wykonują profesjonalny montaż instalacji LPG w autach.
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2015-12-11, 19:51   

SlawekEwa napisał/a:
Gewehr napisał/a:
Nie wiem czy elastyczny, to dobry pomysł...

Elastycznymi już teraz wykonują profesjonalny montaż instalacji LPG w autach.


Ale chyba pomiędzy butlą a zaworem, nadal idzie miedziak i jest on trochę grubszy niż pozostały w instalacji :roll: Dawno się nie zagłębiałem w ten temat.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 241/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2015-12-11, 20:00   

No właśnie, taki w zderzak, a bardziej gdzieś pod auto:



Dalej przewód, miedź lub elastyczny i na drugim końcu co? Jakiś króciec 1/2 cala z lewym gwintem?
Chyba każdy rozumie, że ta instalacja będzie służyła tylko przez kilka minut do podtankowania butli do ok 50-60% i przez resztę czasu będzie sobie po prostu nieużywana. Możliwe, że na jednorazowe użycie.

Alternatywnie rozpatrywałem wymianę na tutejszą 6-7kg, butla ok 14 £ kaucji + 21£ gaz + tutejszy reduktor ok. 8£, no ale musiałbym wywalić włoską w krzaki i co ja zrobię z tą angolską, gdy w styczniu lub lutym wyjedziemy stąd prawdopodobnie do Hiszpanii.

Czyli taki zestaw awaryjny, to wg mnie dobra sprawa. :)

Czyli takie coś:
http://allegro.pl/zawor-t...5769406600.html
miedziana rurka, albo elastyczna i króciec, albo kawałek z reduktora. :-/

$_57.JPG
Plik ściągnięto 11354 raz(y) 47 KB

5719073518.jpg
Plik ściągnięto 89 raz(y) 56,26 KB

_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 241/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2015-12-11, 20:03   

I zakładam, że głupie pytanie, ale przynajmniej się wyjaśni na 100%:

Przez reduktor od strony jego wyjścia raczej nie powinno się do butli wpompowywać gazu? :-P
_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
izola 
Kombatant


Twój sprzęt: MB Marco Polo
Nazwa załogi: Izolownia
Pomogła: 11 razy
Dołączyła: 20 Sty 2015
Piwa: 232/165
Skąd: Westfalia
Wysłany: 2015-12-11, 20:07   

jak byłam latem w PL to facet na stacji benzynowej mi bez problemu zatankował butlę turystyczną. Do małej 2,6 kg nabił mi 3,33 l.
Patrzyłam mu ciekawie na paluchy co i jak to robi do napełniania używał coś tak wyglądającego . Jaki wymiar potrzebujesz zależy od posiadanej Butli.

http://www.ebay.de/itm/LP...r-/321389702028

Przykręcił to do butli i do swojego lejka ;) i się działo ;)
będąc w PL kupiłam sobie za grosze potrzebne złącza , kawałek węża i nast. razem sama przeleję z butli do butli .
Jakie rozmiary śrubunków potrzebujesz zależy od twojej butli
_________________
http://vanactiv.blogspot.de/
https://www.facebook.com/...100019297335640
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Ryszard.S 
zaawansowany


Twój sprzęt: Citroen Hymer
Dołączył: 11 Lut 2008
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-11, 20:19   

To cytat z Karavaningu :
Napisano 19 maj 2008 - 23:53
Choć nie powinno się tego robić :) to ja to robie tak:

-Bierzemy obie butle na dwór na otwarty teren (pod żadnym pozorem nie robić tego w pomieszczeniu zamkniętym)
-Potrzebny jest przewód gumowy ciśnieniowy z zarobionymi końcówkami, klucz do śrób chyba 10mm , jakiś taboret albo skrzynka żeby duża 11 kg butla była wyżej od turystycznej.
-Obie butle łączymy wężem.
-Dużą butle z której brany jest gaz stawiamy do góry nogami na taborecie tak aby była wyżej od turystucznej
-Odkręcamy zawory w butlach.
-Na małej butli odkęcamy lekko kluczykiem śrubę która jest tuż przy zaworze butli.
-Słyszymy że zaczyna syczeć i śmierdzi gazem to uchodzi gaz które jest wypychany przez płyny gaz
-Czekamy aż pojawi się zamiast bezbarwnego gazu biały i czuć bardzo że to gaz. Oznacza to że poziom gazu płynnego osiągnoł odpowiedni poziom.
-Kluczykiem dokręcamy śrubkę
-Następne zamykamy zawory w butlach
- Odkręcamy gumowy wąż
- Mamy napełnioną butle.
Dodatkowo ja sobie waże butle przred napełnieniem i po napełnieniu i mam pewność ile wlałem do niej gazu
PAMIĘTAJ NIE UŻYWAMY
:) :) :) :)
:) :] :] :) :hmm:
bo to grozi
:niewiem: :swieca: :swieca:
To cytat !
_________________
Bez przyjaciół życie byłoby smutne.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2015-12-11, 20:31   

Przez reduktor zapomnij. Będzie odbijało pistolet i tyle. Złączki dorób u tokarza, tak jak pisałem wcześniej. Niekiedy pokazują się takie na All, ale to bardzo rzadko. Wszystkie połączenia muszą być skręcane, nie na cybanty! Cała instalacja będzie na wysokim ciśnieniu i nie ma z tym żartów.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 241/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2015-12-11, 20:32   

Wszystko pięknie, ale weszliście w temat jak napełnić małą butlę np. 2kg z dużej 11kg.
Wlepiam filmik, do powyższego cytatu, jest tylko...

...jedno ale...

... ja mam butlę te 11kg, ale prawie pustą, a zatankować chcę na stacji BP, Shell, Noname albo jakiejkolwiek, gdzie tankują samochody. Czyli filmik dla mnie nieprzydatny, ale chciałbym wiedzieć gdzie kupić takie króćce na węża, bo to ten drugi koniec, którego potrzebuję. Pierwszy już wiem gdzie kupić (fotki powyżej).

Filmik z przetankowywania do małej:




A ja potrzebuję kupić o to:

króciec.jpg
Plik ściągnięto 85 raz(y) 85,71 KB

_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 330/226
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-12-11, 20:36   

Obecnie w Polsce czy Hiszpanii( wg Dakoty) sami tankujemy gaz do auta i nikt nam nie zagląda jak to robimy. Nakręcamy końcówkę na butlę i tankujemy.Ze oficjalnie tak nie można , ale władza ludu jest ponad prawem. :diabelski_usmiech
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 241/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2015-12-11, 20:37   

Gewehr napisał/a:
Przez reduktor zapomnij. Będzie odbijało pistolet i tyle. Złączki dorób u tokarza, tak jak pisałem wcześniej. Niekiedy pokazują się takie na All, ale to bardzo rzadko. Wszystkie połączenia muszą być skręcane, nie na cybanty! Cała instalacja będzie na wysokim ciśnieniu i nie ma z tym żartów.


Reduktora drugiego do zniszczenia też nie mam. :(
Tutejsze są z innym gwintem, więc totalnie nieprzydatne. Mógłbym też zastosować przewód miedziany i zrobić opcję na te zaciskane beczułki, albo nawet polutować, bo mam sprzęt do lutowania hydrauliki. Leży sobie gdzieś w bagażniku wszystko. Nie wiem czy lutowane czy skręcane lepsze, no i co kupić.
Zawór w zderzak już powiedzmy na liście zakupów.
_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***