 |
|
|
Fiat Ducato 2 sprawdzenie luzu łożysk kół.... |
| Autor |
Wiadomość |
nikita55
stary wyga
Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy Dołączył: 09 Sty 2015 Piwa: 28/12 Skąd: Nieokreślone
|
Wysłany: 2020-01-06, 11:58 Fiat Ducato 2 sprawdzenie luzu łożysk kół....
|
|
|
Witam,wszystkich.
Mam Fiata Ducato 2 z ośką tylną ALKO.
Chciałbym sprawdzić łożyska kół czy nie mają luzu i czy są ok ewentualnie dodać smaru. Jeśli jakieś łożysko ..huczy..to czy łatwo to zdiagnozować?
Kiedyś w starym aucie pamiętam ustawiało się luz nakrętką a tu jest może podobnie.
Chciałbym sam to wszystko przejżeć ewentualnie wymienić. Prasa do wyciskania łożysk ewentualnie jest dostępna.
Dotyczy łożysk kół przód i tył ośki ALKO. |
_________________ nikita55 |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 39 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 226/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2020-01-06, 12:18
|
|
|
| Łożyska w Al-Ko masz takie same jak w standardzie. Napisz dokładnie rocznik, to wieczorem napiszę jak naprawić i jak zdiagnozować usterki. |
|
|
|
 |
nikita55
stary wyga
Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy Dołączył: 09 Sty 2015 Piwa: 28/12 Skąd: Nieokreślone
|
Wysłany: 2020-01-06, 19:52
|
|
|
| Fiat Ducato 2 2,5 tdi rok 1995 półintegra... |
_________________ nikita55 |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 39 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 226/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2020-01-06, 20:34
|
|
|
Czyli masz zwykłe, dwu bieżniowe- stożkowe łożyska. Podnosisz auto. Tylko uważaj przy tym. Pod żadnym pozorem nie możesz podnieść za oś Al-Ko. Podstawiasz lewarek pod specjalne miejsce i dopiero unosisz. Przy podnoszeniu auto musi mieć odpuszczony hamulec ręczny, a jedynie podstawiasz blokady pod koła z drugiej strony. Jak już uniesiesz, to łapiesz za koło. Jedna ręka na dole, a druga na górze. Teraz już tylko ciąhniesz na przemian do siebie. Jeśli nie czujesz żadnego luzu, lub luz jest bardzo delikatny, to jest ok. Jeśli czujesz spory luz, to będzie trzeba go skorygować. W kolejnym kroku, zakręcasz energicznie kołem w kierunku normalnego toczenia i nasłuchujesz. Jeśli jest cicho, to można przejść do kasowania luzu. Jeśli słychać szum, jedziesz do warsztatu na wymianę(mechanik też musi za coś zyć😉). Kasowanie robimy w następujący sposób. Zdejmujemy dekielek z piasty i wycieramy nakrętkę. Po wytarciu, delikatnie wyjmujemy zawleczkę i odkładamy ją tak, aby nie zginęła. Teraz patrzymy, czy nakrętka w miejscu przykładania klucza ma małe nacięcia. Jesli ma, to obracamy ją w lewo o jakieś 20 stopni i sprawdzamy czy jest luz. Jeśli jest, to znów o tyle samo obracamy. Powtarzamy to do skutku. Jeśli już nie czujemy luzu, to sprawdzamy czy nie dokręcone jest zbyt mocno. W tym celu, bierzemy większy wkrętak i sprawdzamy czy z oporem możemy przesunąć nim podkładkę pod nakrętką. Jeśli nie, musimy trochę nakrętkę odpuścić, czyli cofnąć. Jeśli się przesuwa, to zakręcamy kołem. Jak mamy ciszę, to jest ok. Teraz tylko włożyć trzeba zawleczkę tak jak była na początku. Następnie bierzemy dekielek i go dokładnie czyścimy ze starego smaru. Później robimy z niego bardzo delikatne jajko. Nakładamy jego 3/4 pojemności smaru i nabijamy w piastę. Jajko robimy po to, aby siedział pewnie i nie wypuszczał smaru. Jesli nakrętka nie ma nacięcia, dokręcamy w prawo. Temat gotowy. Jak chcesz tylko przesmarować, to jedynie robisz operacje z dekielkiem. Zamiast zawleczki, występują również nakrętki do zaklepania. Miłej pracy |
| Ostatnio zmieniony przez Gewehr 2020-01-06, 20:54, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
marcin traker
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Ducato Hymer 91/Hobby460 /Peugeot Concorde
Dołączył: 14 Sty 2012 Piwa: 3/1 Skąd: Piekary Śl
|
Wysłany: 2020-01-06, 20:40
|
|
|
Zrzucić bęben aby szczęki nam nie obcierały i nie szumiały(prawidłowo ustawiony ręczny powinien lekko ocierać)
Kręcimy pastą jeśli szumi huczy łożyska do wymiany odkręcamy śrubę rozbieramy wybijamy...łożyska do tych osi są nie drogie
Jeśli jeszcze nic nie szumi dokręcamy ewent luz do oporu i popuszczamy o 90' powinno być ok
Zakładamy bęben regulujemy ręczny a zarazem luz szczek ,który przekłada się na wysokość pedalu hamulca
Się nałożyliśmy |
| |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 39 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 226/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2020-01-06, 21:02
|
|
|
| Tam masz samoregulator. Jak ma próg na bębnie, to zapomnij że sam go zdejmie. W tych belkach, występuje owalizajcja czopa. Nie da się określić ile trzeba odpuścić nakrętkę. Trzeba skręcać i sprawdzać. To są bardzo delikatne łożyska i trzeba się przyłożyć do roboty, aby służyły długo i bez awarii. Tak samo lepiej jak jest delikatny luz, niż zbytnio skręcone. Szczęki również mają nie obcierać, nawet delikatnie. |
|
|
|
 |
nikita55
stary wyga
Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy Dołączył: 09 Sty 2015 Piwa: 28/12 Skąd: Nieokreślone
|
Wysłany: 2020-01-06, 23:15
|
|
|
Dziękuję wam za rzetelne informacje.
W weekend będę pewnie z tym walczyć.
Jeszcze jedno pytanie. Czy nadal można jeździć kamperem z tą ustrką piątego biegu ( oczywiście nie używając go wogóle)?
Ktoś pisał że jeździ ale wolę dopytać. Bo jak się okaże poważniejsza robota z tą skrzynią to bym trochę odczekał z naprawą. |
_________________ nikita55 |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 39 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 226/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2020-01-06, 23:33
|
|
|
| Z V biegiem są dwie opcje. Pierwsza, to że odkręcił się wałek. Z tym nie można jeździć, bo uszkodzą się łożyska. Druga opcja, wycięta przesuwka. Z tym można, ale nie należy używać V. |
|
|
|
 |
nikita55
stary wyga
Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy Dołączył: 09 Sty 2015 Piwa: 28/12 Skąd: Nieokreślone
|
Wysłany: 2020-01-07, 01:11
|
|
|
| Ok to ważne. Na razie do czasu sprawdzenia nie jeżdżę. |
_________________ nikita55 |
|
|
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|