Schaudt Panel 268 - schemat/instrukcja |
Autor |
Wiadomość |
marek230482
stary wyga
Twój sprzęt: Transit VII Challenger
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Sty 2020 Piwa: 11/1 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 2020-01-29, 09:13 Schaudt Panel 268 - schemat/instrukcja
|
|
|
Witam!
Posiadam tytułowy panel w zabudowie Pilote (Ford Transit 1995 rok). NIestety nie działa nic poza sterowaniem trumą i bezpiecznikami. Żadne diody, wskaźniki - nic. Nie ma reakcji. Na moje zapytanie producent milczy. Ja w zasadzie nawet nie wiem od czego zacząć. Oczywiście panel odkręciłem i niby nic nie jest spalone a kable podłączone. Na pierwszy rzut oka nie znalazłem żadnych defektów.
Czy ma ktoś do tego jakiś schemat czy instrukcję? A może (na co liczę) podłączenie i zasada działania wskaźników jest wszędzie taka sama i mogę się posiłkować innymi instrukcjami/schematami?
Ktoś coś?
IMG_20200126_104356900.jpg
|
|
Plik ściągnięto 20 raz(y) 216,33 KB |
|
_________________ Dethleffs Nomad->Transit IV Pilote -> Transit VII Challenger
|
|
|
|
|
andi at
Kombatant
Twój sprzęt: szukam H1L2
Pomógł: 15 razy Dołączył: 20 Lis 2008 Piwa: 80/38 Skąd: wieden
|
|
|
|
|
Zaradek
stary wyga
Twój sprzęt: Peugeot Boxer PILOTE Pacific 65px
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sie 2008 Piwa: 13/9 Skąd: P-ń
|
Wysłany: 2020-01-29, 18:57
|
|
|
A czy pompa wody dziala ? Czy zapala sie zielona dioda po wlaczeniu glownego zasilania. Czy slychac cykniecie przekaznika ? Czy jest oswietlenie ? |
|
|
|
|
marek230482
stary wyga
Twój sprzęt: Transit VII Challenger
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Sty 2020 Piwa: 11/1 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 2020-01-29, 19:31
|
|
|
Pompa, oświetlenie jak i wszystko na pokładzie działa. Sprawdzałem. Bezpieczniki/włączniki (te kwadratowe przyciski) załączają i rozłączają obwody. Ale na panelu nic się nie dzieje. Nie świeci żadna dioda, nic nie cyka. Nic nie reaguje na żaden przycisk. |
_________________ Dethleffs Nomad->Transit IV Pilote -> Transit VII Challenger
|
|
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2020-01-29, 20:37
|
|
|
Marek, czy w Twoim posiadaniu to działało i się popsuło czy tak już kupiłeś?
Twoja odpowiedź pozwoli wygenerować kolejne pytanie i dojdziemy. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
marek230482
stary wyga
Twój sprzęt: Transit VII Challenger
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Sty 2020 Piwa: 11/1 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 2020-01-29, 21:13
|
|
|
Tak kupiłem. Sprzedający twierdzi że za jego kadencji też tak już było. Było tak od sprowadzenia z francji gdzie auto było okradzione. Ponoć
Przed zakupem testowaliśmy wszystko czy działa - i działa. Ale panel nie żył od początku. Działają włączniki/bezpieczniki (ale diody nad nimi już nie) i sterowanie trumą (dioda w pokrętle działa). Ale wszystko co jest ponad nie daje żadnych oznak życia. |
_________________ Dethleffs Nomad->Transit IV Pilote -> Transit VII Challenger
|
|
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2020-01-29, 21:25
|
|
|
marek230482 napisał/a: | ...
panel nie żył od początku. Działają włączniki
... |
Ok. Na foto zaznaczyłem włącznik zasilania pokładowego, teoretycznie oświetlenie, pompa wody itp powinny działać jak ów jest załączony.
Po wyłączeniu go, zasilania nie powinno być właściwie na nic, z wyjątkiem oświetlenia wejściowego - jeśli ta idea została zastosowana przez projektantów.
Czy tak jest?
.
Truma i jej sterowanie mogło/może być zasilane niezależnie, gdyż wychodząc np zimą na spacer, wyłączasz wszystko a zostawiasz tylko ogrzewanie - zatem działa niezależnie.
panel.jpg
|
|
Plik ściągnięto 5 raz(y) 218,2 KB |
|
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
|
marek230482
stary wyga
Twój sprzęt: Transit VII Challenger
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Sty 2020 Piwa: 11/1 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 2020-01-29, 21:47
|
|
|
Ten przycisk w ogóle u mnie nie jest włącznikiem/wyłącznikiem bo jest niestabilny. Czyli jest on w pozycji środkowej a można go niestabilnie nacisnąć góra lub dół. Oczywiście nie przynosi to żadnych efektów. Urządzenia jak działały tak działają bez tego (oczywiście jak załączę kwadratowe przyciski/bezpieczniki).
Byłem popstrykać sobie i widzę że jak pstrykam przyciskami po prawej stronie (aku rozruchowe i pokładowe) to wskazówka jakby drga. Tylko przy tych przyciskach i są to na prawdę tylko drgnięcia.
Aha, sprawdziłem przed chwilą jeszcze zasilanie 230V. Po podłączeniu zasilania z sieci też nic się nie zmienia. Nic nie zapala.
Coś grzebane musiało być bo pod fotelami jest niefabryczny zasilacz (całkiem duży i nowoczesny), w miarę świeże kable sieci 230V i w ogóle trochę niefabrycznych kabli ale na przykład czujniki na zbiorniku czystej wody są i dochodzą do nich kable
I jeszcze jedno. Truma tak całkiem niezależna nie jest. Trzeba wcisnąć pierwszy przycisk/bezpiecznik z śnieżynkami :D taki jak kiedyś na lodówkach polar były :D |
_________________ Dethleffs Nomad->Transit IV Pilote -> Transit VII Challenger
|
|
|
|
|
|
alpo
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: w poszukiwaniu
Nazwa załogi: alpo
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2013 Otrzymał 3 piw(a) Skąd: Luboń k/Poznania
|
Wysłany: 2020-01-30, 08:34
|
|
|
Witam
Poszukiwania dokumentacji należy zacząć od ustalenia typu elektrobloku i następnie na stronach schaudt są do pobrania dokumentacje a jeśli takowych nie ma trzeba napisać do nich maila i wyślą potrzebną dokumentację
pozdrawiam
Darek Łuczak
tel501758889 |
_________________ alpo |
|
|
|
|
marek230482
stary wyga
Twój sprzęt: Transit VII Challenger
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Sty 2020 Piwa: 11/1 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 2020-01-30, 08:54
|
|
|
Niestety nie odzywają się (a napisałem zaraz po kupnie kampera). Ale już wiem gdzie szukać numeru o którym pisał andi i popołudniu to sprawdzę. Może to ułatwi mi znalezienie dokumentacji. |
_________________ Dethleffs Nomad->Transit IV Pilote -> Transit VII Challenger
|
|
|
|
|
Zaradek
stary wyga
Twój sprzęt: Peugeot Boxer PILOTE Pacific 65px
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sie 2008 Piwa: 13/9 Skąd: P-ń
|
Wysłany: 2020-01-30, 11:05
|
|
|
marek230482 napisał/a: | Ten przycisk w ogóle u mnie nie jest włącznikiem/wyłącznikiem bo jest niestabilny. Czyli jest on w pozycji środkowej a można go niestabilnie nacisnąć góra lub dół. Oczywiście nie przynosi to żadnych efektów. |
On ma byc niestabilny. Do gory zalacza zasilanie (poprzez przekaznik) w dol wylacza zasilanie. Skoro nie "robi" nic tzn. Ze zostal pominiety i gdzies zasilanie spiete jest na krotko. Albo ominieto przekaznik albo przekaznik spiety jest na stale i ominieto tylko wlacznik. Od tego zaczalbym przywracac normalnosc. |
|
|
|
|
marek230482
stary wyga
Twój sprzęt: Transit VII Challenger
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Sty 2020 Piwa: 11/1 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 2020-01-30, 14:07
|
|
|
Dobra. Tak mnie to męczy że zamiast pracować postanowiłem szukać. Zacząłem ściągać wszystko jak leci ze stronki producenta i dopasowywać po obrazkach. Chyba się udało :D to znaczy znalazłem instrukcję pasującą obrazkami do mojego panelu. A wieczorem jak odczytam numer seryjny to może jeszcze więcej dopasuję schematów. Jakieś są. A może to co mam wystarczy. Ale do rzeczy. Przetłumaczyłem sobie instrukcję (z francuskiego o zgrozo - ale koleżanki pomogły) i załączam. Raz że dla potomnych a dwa że mam kilka pytań co do rzekomych sygnałów. Ostatnia strona to podłączenie sygnałów do panelu.
I teraz pytania.
1. Wtyczka z czujnikami wody. Po 5 pinów na zbiornik czysty/brudny. Czy pierwszy pin "baza" to sygnał wysyłany na czujnik a pozostałymi czterema z czujnika ten sygnał wraca? Co na tej "bazie" ma być? Plus czy minus?
2. Złącze 12pin prostokątne. Mam wątpliwości co do kilku sygnałów skąd mam je wziąć. W sensie fizycznie gdzie mają być podłączone w aucie? Nr5 (ładowanie akumulatora rozruchowego), Nr6 (prostownik) - czyli rozumiem, że ładowanie jak podłączę się pod 230V?? Nr7 - skąd brać sygnał +12V z zatrzymania auta? Nr10 (pracy/działania) - rozumiem że chodzi o + po stacyjce? Nr12 - to już w ogóle nie wiem co to za sygnał i skąd go wziąć......
930360_20001201_IT268-2A_BA_PL.pdf
|
Pobierz Plik ściągnięto 73 raz(y) 1,04 MB |
|
_________________ Dethleffs Nomad->Transit IV Pilote -> Transit VII Challenger
|
|
|
|
|
alpo
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: w poszukiwaniu
Nazwa załogi: alpo
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2013 Otrzymał 3 piw(a) Skąd: Luboń k/Poznania
|
Wysłany: 2020-01-30, 14:41
|
|
|
To jest schemat samego panelu wtyczka 12 pinowa łączy panel z elektroblokiem poszukaj elektroblok na nim będzie oznaczenie typu i tam znajdziesz resztę podłączeń oraz blok łądowania akumulatorów.
pozdrawiam
Darek |
_________________ alpo |
|
|
|
|
marek230482
stary wyga
Twój sprzęt: Transit VII Challenger
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Sty 2020 Piwa: 11/1 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 2020-01-30, 15:22
|
|
|
Ok. Jak to będzie wyglądać? Zamknięte w jakimś pudle czy płyta z układami? Duże to będzie? |
_________________ Dethleffs Nomad->Transit IV Pilote -> Transit VII Challenger
|
|
|
|
|
Banan
Administrator LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE
Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy Dołączył: 09 Lis 2010 Piwa: 328/457 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2020-01-30, 15:47
|
|
|
marek230482 napisał/a: | Ok. Jak to będzie wyglądać? |
Podobnie jak to:
elektroblock.jpg
|
|
Plik ściągnięto 6 raz(y) 97,33 KB |
|
|
|
|
|
|