Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Dynamiczne sprawdzanie i ustawienie początku wtrysku.
Autor Wiadomość
Hehu 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Vw Lt 35 2.5tdi 109 koni L2H2.
Nazwa załogi: Henry
Dołączył: 06 Gru 2014
Piwa: 2/13
Skąd: Brzeg
  Wysłany: 2020-02-02, 13:20   Dynamiczne sprawdzanie i ustawienie początku wtrysku.

Witam wszystkich posiadaczy Vw zwłaszcza Lt 2.5 tdi od tygodnie jestem posiadaczem Vw Lt 35 2.5 tdi 109 koni silnik AVR którego oczywiście będę przerabiał na kamperka,jeśli chodzi o zabudowę to nie mam doświadczenia w tej dziedzinie ale z mechaniką samochodową mam już do czynienia od ponad 24 lat i chciałbym się podzielić dosyć ważną i często pomijaną czynnością zwłaszcza po wymianie rozrządu zwłaszcza po wymianie paska pompy wtryskowej jaką jest dynamiczne sprawdzanie i ustawienie początku wtrysk,który jest odpowiedzialny między innymi za rozruch silnika,zużycie paliwa,kulturę pracy silnika i co najważniejsze za trwałość całego układu korbowo-tłokowego.W moim przypadku po zakupie auta był problem z rozruchem zimnego silnika po odpaleniu silnik pracował nie równo i pojawiało się dość mocne dymienie teraz po regulacji silnik na zimnym zapala na "dotyk" praca silnika jest równa i zniknęło dymienie.Wrzucam fotki z przebiegu regulacji komputerowej VCDS w razie pytań służę pomocą.

83143558_190576948984265_7391262661964464128_n.png
Plik ściągnięto 15676 raz(y) 17,49 KB

83977498_520881665198238_7205743984860200960_n.jpg
Plik ściągnięto 131 raz(y) 148,61 KB

84383789_1113709642305755_3637475448717312000_n.jpg
Plik ściągnięto 202 raz(y) 137,42 KB

Ostatnio zmieniony przez Hehu 2020-02-02, 18:48, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2020-02-02, 16:57   

Przy każdej wymianie pasków rozrządu musi być zrobiona regulacja. Osobiście wolę robić to w T4, niż w LTonie :mrgreen: Luzowałeś koło, czy rolkami? Ja zawsze wole kołem. Czasem regulacja dłużej trwa, niż wymiana paska pompy :haha:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Hehu 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Vw Lt 35 2.5tdi 109 koni L2H2.
Nazwa załogi: Henry
Dołączył: 06 Gru 2014
Piwa: 2/13
Skąd: Brzeg
Wysłany: 2020-02-02, 18:33   

Dolną rolką.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2020-02-02, 18:46   

Hehu...czynność ważna i dla znających temat oczywista ale jeśli napisałeś to dla amatorów to oni z tego nic nie zatrybią bo tak właściwie nic łopatologicznie nie wyjaśniłeś tylko dałeś fotki . Może rozwiń myśli i będzie bardziej przyswajalne , akurat jak amator przy tym pasku coś sp.... to nic nie zepsuje więc może się z tym bawić tygodniami jak ma ochotę :haha:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2020-02-02, 18:49   

Hehu napisał/a:
Dolną rolką.


Jedną to można sobie pasek naciągnąć :mrgreen: Albo koło, albo obiema rolkami ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Hehu 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Vw Lt 35 2.5tdi 109 koni L2H2.
Nazwa załogi: Henry
Dołączył: 06 Gru 2014
Piwa: 2/13
Skąd: Brzeg
Wysłany: 2020-02-02, 18:59   

Chodziło mi o to aby każdy z właścicieli aut z tymi silnikami przynajmniej sprawdził sobie parametry kąta wtrysku ponieważ w większości przypadków kierowcy są nieświadomi że jeżdżą na opóźnionym lub przyśpieszonym kącie wtrysku co w znaczącym stopniu przyśpiesza zużycie jednostki napędowej jak i również nie optymalne osiągi silnika i zużycie paliwa.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2020-02-02, 19:00   

Hehu napisał/a:
Chodziło mi o to aby każdy z właścicieli aut z tymi silnikami przynajmniej sprawdził sobie parametry kąta wtrysku ponieważ w większości przypadków kierowcy są nieświadomi że jeżdżą na opóźnionym lub przyśpieszonym kącie wtrysku co w znaczącym stopniu przyśpiesza zużycie jednostki napędowej jak i również nie optymalne osiągi silnika i zużycie paliwa.


noooo i jak ma to sobie sprawdzić ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Hehu 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Vw Lt 35 2.5tdi 109 koni L2H2.
Nazwa załogi: Henry
Dołączył: 06 Gru 2014
Piwa: 2/13
Skąd: Brzeg
Wysłany: 2020-02-02, 19:02   

Gewehr napisał/a:
Hehu napisał/a:
Dolną rolką.


Jedną to można sobie pasek naciągnąć :mrgreen: Albo koło, albo obiema rolkami ;)


Górna rolka jest do napinania paska a dolna rolka do regulacji kąta wtrysku...podstawy nie znasz???
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Hehu 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Vw Lt 35 2.5tdi 109 koni L2H2.
Nazwa załogi: Henry
Dołączył: 06 Gru 2014
Piwa: 2/13
Skąd: Brzeg
Wysłany: 2020-02-02, 19:05   

Nie trudno się domyślić że podjeżdżając do warsztatu samochodowego....:)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2020-02-02, 19:06   

Marcin ...Ty podstaw nie znasz chłopie ???? :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha:

Hehu a w którą stronę kręci się ten silnik ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2020-02-02, 19:07   

Hehu napisał/a:
Nie trudno się domyślić że podjeżdżając do warsztatu samochodowego....:)


czyli tak , zmieniasz sobie pasek sam a reszta mechanik by było taniej ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2020-02-02, 19:09   

Hehu napisał/a:
Gewehr napisał/a:
Hehu napisał/a:
Dolną rolką.


Jedną to można sobie pasek naciągnąć :mrgreen: Albo koło, albo obiema rolkami ;)


Górna rolka jest do napinania paska a dolna rolka do regulacji kąta wtrysku...podstawy nie znasz???


Znam jak najbardziej, dlatego napisałem to i powtórzę.
Jak ruszysz dolną rolkę, to i musisz górną aby skorygować napięcie paska. Inaczej się nie robi. Ruszysz samą dolną, to albo za mocno napniesz, albo za lekko. Dlatego ja zawsze luzuję koło wałka rozrządui przestawiam, aby nie bawić się rolkami :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Hehu 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Vw Lt 35 2.5tdi 109 koni L2H2.
Nazwa załogi: Henry
Dołączył: 06 Gru 2014
Piwa: 2/13
Skąd: Brzeg
Wysłany: 2020-02-02, 20:11   

W którym miejscu napisałem że pasek wymieniać samemu Mecenas?? Widzę że masz jakiś problem z moim postem...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Hehu 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Vw Lt 35 2.5tdi 109 koni L2H2.
Nazwa załogi: Henry
Dołączył: 06 Gru 2014
Piwa: 2/13
Skąd: Brzeg
Wysłany: 2020-02-02, 20:16   

Zgadza się że po ustawieniu kąta czasami trzeba skorygować napięcia paska pompy wtryskowej.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2020-02-02, 20:21   

Hehu napisał/a:
W którym miejscu napisałem że pasek wymieniać samemu Mecenas?? Widzę że masz jakiś problem z moim postem...


nie odpowiedziałes mi na moje pytanie wczesniejsze ... stoisz przed LT , w która strone kręci sie silnik ? zgodnie czy w przeciwna zegara ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***