 |
|
|
Zakup nowego kampera półintegra w cenie 250-270 tyś |
| Autor |
Wiadomość |
diablobal
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: półintegra
Dołączył: 23 Lut 2020 Skąd: Orzesze
|
Wysłany: 2020-02-24, 08:57 Zakup nowego kampera półintegra w cenie 250-270 tyś
|
|
|
Witam jestem wieloletnim użytkownikiem przyczepy i postanowiliśmy przerzucić się na kampera.
Szukamy rozglądamy się ale każdy sprzedawca chwali swoje i narzeka na inne.
Więc moje pytanie ford 2.0 czy citroen 2.0 bo na takiej bazie są pojazdy które oglądamy.
Najbardziej przypad nam do gustu Dethleffs Trend półintegra ale także ciekawy był włoski Giottiline Terry. Oglądaliśmy Roller Team i CI oraz Chausson wszytskie ciekawe i w podobnej cenie od 230 do 270 tys.
Czy jesteście mi w stanie pomóc który lepszy czy solidniejszy, fajnie by było jechać nim też na narty
Dzięki za pomoc i opinie |
|
|
|
 |
LukF
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 550/428 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2020-02-24, 14:59
|
|
|
Tak jak napisałeś: każdy chwali swoje. Więc za chwilę będzie tutaj licytacja. Kup takiego bo ja mam i świetnie się spisuje. A tego na F nie kupuj bo jest do bani.
Zadałeś pytanie trochę bez sensu.
Zapytaj (na innym forum) jaką polecacie osobówkę: forda, citroena, hyundaia, vw a może opla? Przecież to też bez sensu...
Już sporo kłótni jest jak ktoś pyta o KONKRETNY układ wnętrza. A przecież to zawęża możliwość odpowiedzi. A Ty o markę raczej pytasz
Więc jak dołożysz kasy to ja polecam Carthago
Wniosek: ułóż inaczej pytanie. Bardziej konkretnie |
| |
|
|
|
 |
joko
Kombatant

Twój sprzęt: Rapido i96M
Pomógł: 14 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 546/45 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2020-02-24, 15:43
|
|
|
Wszystkie półintegry, bez względu na to na jakim samochodzie są budowane , są od strony zabudowy wykonane bardzo podobnie , tzn. z podobnie dziadowskich materiałów i wyposażane są w sprzęty tych samych producentów, a sam montaż jest podobnie niechlujny.
Wiadomo, że są pojazdy pod tym względem zrobione lepiej i gorzej ale różnica pomiędzy tymi skrajnymi nie jest aż tak duża. Zasada jest taka , że to co wygląda na solidniejsze , będzie jednocześnie cięższe a więc na starcie obarczone sporym minusem.
Jeśli chodzi o wybór zabudowy to tutaj po prostu trzeba się kierować własnymi preferencjami i gustem, a mniej marką.
Jeśli chodzi o sam samochód , bo o tych chyba głównie pytałeś, to tutaj jak słusznie zauważyłeś obowiązuje zasada, że każdy swój ogonek chwali i prawdziwej prawdy nie dowiesz się od nikogo. Po nawet powierzchownej analizie rynku widać , że jeśli chodzi o podwozia to prym wiodą "trojaczki" (Fiat,Citroen,Peugeot), a potem dopiero Ford i jakieś wnioski z tego można wyciągnąć.
Osobiście , gdybym miał wybierać coś dla siebie to kolejność była by taka: Fiat, Citroen, Peugeot,Ford ...... ale to dlatego, że teraz mam na Fiacie , Citroena uważam za lepszą markę jak Peugeot'a , a z Fordem miałem złe doświadczenia i nie chcę wiecej.
Swoją drogą bardzo przyjemne dylematy to są, czy kupić kamperka na tym czy na tamtym podwoziu ....... obyśmy tylko takie w życiu mieli
Co nie kupisz będzie fan ......a po czasie i tak dojdziesz do wniosku, że to "tartak" jest
Ja kupiłem w 2013 i już przynajmniej od 3 lat noszę się z zamiarem wymiany na nowy, ale za każdym razem jak pooglądam sobie na jakichś targach nowości na dany rok, to dochodzę do wniosku, że grają "z tej samej płyty". |
| Ostatnio zmieniony przez joko 2020-02-24, 15:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
HENRYCZEK
weteran
Pomógł: 6 razy Dołączył: 17 Lis 2011 Piwa: 81/131 Skąd: Południe
|
Wysłany: 2020-02-24, 15:45
|
|
|
| Cytat: | | Więc jak dołożysz kasy to ja polecam Carthago |
Ja też, ale i złego słowa na Chausson-a nie powiem.Każdy nowy jest dobry/fajny.
6973C71A-D5E5-488F-940D-612C9FC4AEC5.jpeg
|
 |
| Plik ściągnięto 2946 raz(y) 148 KB |
|
|
|
|
 |
tosiek159
doświadczony pisarz Tosiek 159

Twój sprzęt: Fiat Ducato Frankia 680, Bürstner Ixeo726G
Nazwa załogi: Farmerzy: Halinka i Tosiek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lis 2010 Postawił 7 piw(a) Skąd: woj.Opolskie
|
Wysłany: 2020-02-24, 16:53
|
|
|
| LukF napisał/a: | Tak jak napisałeś: każdy chwali swoje. Więc za chwilę będzie tutaj licytacja. Kup takiego bo ja mam i świetnie się spisuje. A tego na F nie kupuj bo jest do bani.
Zadałeś pytanie trochę bez sensu.
Zapytaj (na innym forum) jaką polecacie osobówkę: forda, citroena, hyundaia, vw a może opla? Przecież to też bez sensu...
Już sporo kłótni jest jak ktoś pyta o KONKRETNY układ wnętrza. A przecież to zawęża możliwość odpowiedzi. A Ty o markę raczej pytasz
Więc jak dołożysz kasy to ja polecam Carthago
Wniosek: ułóż inaczej pytanie. Bardziej konkretnie |
Niestety racja ale przed zakupem, warto porozmawiać, w końcu to spory wydatek. |
_________________ Carpe diem |
|
|
|
 |
Bajaga
Kombatant
Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lut 2012 Piwa: 108/7
|
Wysłany: 2020-02-24, 17:36
|
|
|
| joko napisał/a: | Po nawet powierzchownej analizie rynku widać , że jeśli chodzi o podwozia to prym wiodą "trojaczki" (Fiat,Citroen,Peugeot), a potem dopiero Ford i jakieś wnioski z tego można wyciągnąć.
Osobiście , gdybym miał wybierać coś dla siebie to kolejność była by taka: Fiat, Citroen, Peugeot,Ford ...... ale to dlatego, że teraz mam na Fiacie , Citroena uważam za lepszą markę jak Peugeot'a , a z Fordem miałem złe doświadczenia i nie chcę wiecej |
No warto zaznaczyć, że trojaczki to jeden pies, robione przecież są w tej samej fabryce. Podejrzewam, że ich dominacja na rynku kamperowym wynika z ceny. W przypadku blaszaków to jeszcze stąd, że są najszersze na rynku i ogólnie mają bardziej foremny przedział bagażowy. Ale w przypadku widelca do zabudowy to tylko kasa.
Mam Fiata, miałem Boxera (czyli Fiata ) wypożyczałem Transita na parę dni i siedziałem w nowym Transicie w salonie by zobaczyć co i jak. Transit mi się nie podoba wizualnie ale to sprawa drugorzędna, natomiast uważam, że dla kierowcy jest wygodniejszy i bardziej ergonomiczny. No ja nie wiem dlaczego trojaczki od wielu lat nie mogą wymyślić, że przydałyby się sensowne uchwyty na napoje oraz dwuosiowa regulacja kierownicy z jej sensowniejszym położeniem albo 3 minuty myślenia przed zaprojektowaniem zbiornika na płyn do spryskiwacza. To nie są trudne sprawy.
ps. W przypadku zakupu kampera kierowałbym się Wyłącznie tym czy pasuje zabudowa i wyposażenie. Kamper to nie auto tyrające w DHL, on nie prędko zrobi 100 tys, jeszcze bardziej nieprędko 200 tys a 300 tys km nigdy. A w kurierce czy transporcie 300 tys to prawie nowe auto Znam Ducato lawetę z przebiegiem 750 tys, tyle, że licznik dawno nie działa a jego właściciel sądzi , że ma on przynajmniej milion bo kupił sprowadzany i napewno cofany. I jeździ. |
_________________ Pozdrawiam,
Bajaga&Instruktori |
| |
|
|
|
 |
andi at
Kombatant
Twój sprzęt: szukam H1L2
Pomógł: 15 razy Dołączył: 20 Lis 2008 Piwa: 80/38 Skąd: wieden
|
Wysłany: 2020-02-24, 18:48
|
|
|
W ile osób chcesz jeździć i tylko urlop czy pół roku w roku
Teraz będziesz mieć targi w Poznaniu
Mi się podoba Malibu a mam Chaussona 5,99 m na Fiacie 2,3 l i też jeżdżę w 2 osoby
A może wydać tą kase na 2-3 latka |
| |
|
|
|
 |
LukF
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 550/428 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2020-02-24, 20:33
|
|
|
| andi at napisał/a: | W ile osób chcesz jeździć i tylko urlop czy pół roku w roku
Teraz będziesz mieć targi w Poznaniu
Mi się podoba Malibu a mam Chaussona 5,99 m na Fiacie 2,3 l i też jeżdżę w 2 osoby
A może wydać tą kase na 2-3 latka |
Mi też się podoba Malibu bo mam a to jak Carthago ino młodzieżowe |
|
|
|
 |
suzu4x4
stary wyga

Twój sprzęt: Kamper
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Wrz 2019 Piwa: 15/1 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2020-02-24, 20:50 Re: Zakup nowego kampera półintegra w cenie 250-270 tyś
|
|
|
| diablobal napisał/a: | Witam jestem wieloletnim użytkownikiem przyczepy i postanowiliśmy przerzucić się na kampera.
Szukamy rozglądamy się ale każdy sprzedawca chwali swoje i narzeka na inne.
Więc moje pytanie ford 2.0 czy citroen 2.0 bo na takiej bazie są pojazdy które oglądamy.
Najbardziej przypad nam do gustu Dethleffs Trend półintegra ale także ciekawy był włoski Giottiline Terry. Oglądaliśmy Roller Team i CI oraz Chausson wszytskie ciekawe i w podobnej cenie od 230 do 270 tys.
Czy jesteście mi w stanie pomóc który lepszy czy solidniejszy, fajnie by było jechać nim też na narty
Dzięki za pomoc i opinie |
z tym citroenem 2.0 to ostatnie sztuki, bo obecnie już jest nie dostępny więc jak zależy Ci na małej akcyzie to trzeba brać z tych co są bo jak pod produkcję to tylko 2.2
Citoen 2,0 kulturą pracy nie grzeszy , Ford o wiele lepszy .
Ergonomia i komfort kabiny w Fordzie również bije na głowę Citroena.
Nie ma się co oszukiwać trojaczki FIAT/PEUGEOT/CITROEN to konstrukcja z przed kilkunastu lat i to widać.
i nie zgodzę się że nie ma różnic pomiędzy zabudowami różnych producentów. wg mnie są .
a już na pewno pomiędzy budżetowymi włoskimi czy hiszpańskimi a np niemieckimi. |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/636 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2020-02-24, 20:58
|
|
|
Wy tu gdybacie se...
Komu? |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
orkaaa
weteran

Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 11 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Piwa: 68/2 Skąd: kielce
|
Wysłany: 2020-02-24, 21:23
|
|
|
| 2 lata temu miałem ten sam dylemat. Kupiłem Chausson na Fordzie. Kryteria ekonomiczne czyli maksymalna kasa do wydania dla mnie to było 250 tys. I biorąc pod uwagę zostawał Ford . Nie bez znaczenia była moc 170 KM. Zabudowy to kwestia subiektywnej oceny. Jedni wolą włoskie połyskliwe meble, inni niemieckie mnie francuskie wykończenia kolorystycznie bardzo odpowiadało. Sprzęt zwykle podobny chociaż jak rozmawiałem z osobami które planowały zakup kampera Francuzi w standardzie dają dużo z wyższej półki. Wykończenie jak pisali poprzednicy, po każdym trzeba poprawiać. Nawet samochody po 450 tysięcy z najwyższej póki mają tyle niedoróbek że hm po co przepłacać. Gdyby nie problemy z wtryskiwaczami / na razie spokój/ nic złego na Forda nie mogę powiedzieć. Bardzo wygodny przemyślane rozwiązania a po liftingu mają jeszcze ksenony. Może to trochę mało logiczne ale zakładając że pojazd musi spełniać nasze oczekiwania to musi się jeszcze podobać. W końcu to dom w którym spędza się sporo czasu i dobrze jak po roku nadal się podoba. |
|
|
|
 |
diablobal
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: półintegra
Dołączył: 23 Lut 2020 Skąd: Orzesze
|
Wysłany: 2020-02-25, 08:58
|
|
|
Dziękuje Panowie bardzo, wiem że trudne pytanie każdy chwali co ma, poprostu myślałem że jakość tych wykończeń jest spora np u niemca czy włocha, ale jak piszecie dużej różnicy niema a na carthago sporo brakuje Sam układ zabudowy dobierzemy sami pod Siebie to jest zrozumiałe. Czyli tak naprawde patrzeć co wygodniejsze na oko lepiej wykonane i kupować |
|
|
|
 |
LukF
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 550/428 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2020-02-25, 09:11
|
|
|
Oczywiście.
I dołożyć trochę do Carthago |
|
|
|
 |
Jacek999
zaawansowany

Twój sprzęt: Sam
Dołączył: 21 Paź 2011 Piwa: 25/24 Skąd: Wieś podkrakowska
|
Wysłany: 2020-02-25, 09:47
|
|
|
| diablobal napisał/a: | | Najbardziej przypad nam do gustu Dethleffs Trend półintegra ale także ciekawy był włoski Giottiline Terry. Oglądaliśmy Roller Team i CI oraz Chausson wszytskie ciekawe i w podobnej cenie od 230 do 270 tys. | Podczas targów w Nadarzynie, podobnie jak Ty zwróciłem uwagę na Dethleffsa i Giottiline, może jeszcze Adria tyle że droższa. Myślę, że z tych dwóch to Terry wypada lepiej, zwróć uwagę na elementy zabudowy, np. okna w Terrym są aluminiowe. |
_________________ Jacek |
|
|
|
 |
diablobal
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: półintegra
Dołączył: 23 Lut 2020 Skąd: Orzesze
|
Wysłany: 2020-02-25, 10:14
|
|
|
| LukF napisał/a: | | andi at napisał/a: | W ile osób chcesz jeździć i tylko urlop czy pół roku w roku
Teraz będziesz mieć targi w Poznaniu
Mi się podoba Malibu a mam Chaussona 5,99 m na Fiacie 2,3 l i też jeżdżę w 2 osoby
A może wydać tą kase na 2-3 latka |
Mi też się podoba Malibu bo mam a to jak Carthago ino młodzieżowe |
Będziemy jeździć w 3 osby napewno urlop 3 4 tygodnie i kilka krótkich wyjazdów w ciągu roku
i jak ten chusson sie sprawdza jak zabudowa ??
Targi są ale martwie sie że jak sprzedają się auta te co stoja następne będą już z nową akcyzą |
|
|
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|