|
|
Hydrauliczne podpory... |
Autor |
Wiadomość |
joko
Kombatant
Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 451/24 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2023-01-17, 08:48
|
|
|
Socale napisał/a: | Nie próbowałem z hydrauliką, ale walczyłem z pneumatyką - był tu nawet szeroki o tym temat.
Zależało mi by kamper na postoju się przyglebił, szczególnie tył.
Przegrałem.
Nadal najeżdżam przednimi kołami na drewniane klocki 6cm by kamper stał w poziomie. |
U mnie ostatecznie skończyło się na wymianie piór tylnych resorów na inne , słabsze i inaczej wyprofilowane. Część funkcji resorowania przejęły właśnie tylne poduchy. Rozwiązało to problem za wysoko stojącego tyłu, a zakres regulacji na poduszkach był na tyle duży, aby w razie potrzeby ten tył podnieść do pierwotnego poziomu (np. w stromych podjazdach czy choćby wjeżdżaniu na prom , aby nie zawadzić tyłem o podłoże). |
|
|
|
|
joko
Kombatant
Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 451/24 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2023-01-17, 08:55
|
|
|
Cyryl napisał/a: |
w swoim mam tył na poduszkach i zastanawia mnie tak mały zakres.
|
Zakres jest mały bo te poduszki nie są przeznaczone do regulacji wysokości zawieszenia , tylko do jego "utwardzania" w przypadku większego obciążenia.
Efekt podnoszenia jest tylko skutkiem ubocznym a nie celem czy funkcją tych poduszek. |
|
|
|
|
krzlac
Kombatant
Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Paź 2011 Piwa: 100/5 Skąd: Gowarzewo k/Poznania
|
Wysłany: 2023-01-17, 09:51
|
|
|
orkaaa napisał/a: | ...a nam potrzeba kilkadziesiąt. |
Zaawansowany? |
_________________ WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
|
|
|
|
|
Cyryl
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 301/14 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2023-01-17, 10:05
|
|
|
BikerB napisał/a: | ...pomijajac inne istotne rzeczy, widziales wielkosc (i wysokosc i srednice) tej poduszki np. w 18 tonowym Actrosie ? |
oczywiście, ale widziałem też wielkość i średnicę poduszki z A6, W164, W166 czy innych osobówek, które mają znacznie większy zakres podnoszenia nadwozia.
zgodzę się z Joko, że moje poduszki mają służyć tylko stabilizacji nadwozia, ale co szkodziłoby gdyby służyły również do podnoszenia i były takiej budowy jak wspomniane wcześniej?
nie zmieniłoby to zasadniczo kosztów, taki element zawieszenia kosztuje od 219 zł zamiennik https://allegro.pl/oferta/mercedes-ml-gl-w164-poduszka-tyl-miech-airmatic-11390312700?reco_id=950a9852-9646-11ed-b37a-c26604a49dd5&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951 , a większość zawieszeń pneumatycznych w pojazdach dostawczych to zamienniki, bo nie są robione przed producentów tych samochodów. |
_________________
|
|
|
|
|
|
koko
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Sty 2007 Piwa: 70/31 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2023-01-17, 17:36
|
|
|
U mnie Żona orzekła że najlepszą inwestycją były podpory hydrauliczne (miechy z tyłu też mam firmy ALKO) |
_________________ KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po |
|
|
|
|
joko
Kombatant
Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 451/24 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2023-01-17, 19:57
|
|
|
Cyryl napisał/a: |
zgodzę się z Joko, że moje poduszki mają służyć tylko stabilizacji nadwozia, ale co szkodziłoby gdyby służyły również do podnoszenia i były takiej budowy jak wspomniane wcześniej?
|
Same miechy faktycznie ciekawe i o na pewno większym skoku jak te , które miałem, natomiast dwie rzeczy mnie tu zastanawiają.
Po pierwsze jaki w kamperze jest ten realny skok zawieszenia (w kierunku podnoszenia) i czy nie jest on dużo mniejszy od zakresu tych poduszek.
Po drugie jaka jest ich charakterystyka, ponieważ obawiam się że o ile poziomowanie na nich było by całkiem konkretne, to z utwardzeniem już nie tak fajnie. Obawiam się , że przy ciśnieniu przy którym zawieszenie było by wystarczająco utwardzone, poduszki były by maksymalnie rozszerzone. W sytuacji kiedy przykładowo dla wypoziomowania nadwozia dwa koła musiały by być podniesione wysoko, a dwa wcale (przy dużym nachyleniu terenu) , to tylko te napompowane były by wystarczająco twarde i cały kamper i tak by się bujał.
Przy krótkich miechach ten efekt też występuje , jednak jest mniej zauważalny.
Generalnie poduszki sprawdzają się bardziej do usztywniania niż poziomowania nadwozia. |
|
|
|
|
koko
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Sty 2007 Piwa: 70/31 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2023-01-18, 13:25
|
|
|
Najważniejsze jest eliminacja bujania na drugim miejscu poziomowanie najlepiej automatyczne na pilocie jest opcja utwardzenia bez poziomowania jest tak ,że koła są w powietrzu przy nierównym terenie .Bywało że poduszka -miech wystrzeliło gdy kierowca chciał wysoko podnieść campera
Moim zdaniem układ jest drogi poprzez dwustopniowe siłowniki |
_________________ KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|