Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
VW California - sprawdzony dealer?
Autor Wiadomość
makaronek 
doświadczony pisarz

Dołączył: 10 Lip 2020
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2020-10-07, 18:58   

no dobra, chwilę mnie nie było ;) ) zdecydowałem się na Wavecampera na T.6.1, 199KM 4Motion DSG.
Jestem w trakcie załatwiania formalności.

Zadecydowały głównie względy "praktyczne" oraz jakość Wave-a - wysokość poniżej 200cm, niezłe auto na co-dzień (szoferka, systemy, prędkość przelotowa), dwa wygodne łóżka, możliwość dowolnej modyfikacji (włącznie z wyjęciem) foteli i łóżka i zrobienia z tego vana, wystarczające właściwości terenowe (turystka szutrowo-plażowa). To wszystko opakowane w zgrabny sposób z dobrymi materiałami i dobrze zaizolowane na zimę. Większość wypraw będzie i tak 3-4 dniowa, więc jakoś obejdę się bez łazienki. Na dłuższe mam już plan - konstruuję ze znajomym łazienkę na hak.

Gdyby coś nie poszło z leasingiem, opcja awaryjna to nowy Hilux 2.8D i przyczepka caretta offroad (lub inna teardrop)

Kapsułę odrzuciłem ze względu na cenę i chybotliwość oraz niskie (z kapsułą) właściwości offroad.
Mastera na oberaignerze z zabudową Ebac odrzuciłem (z ciężkim sercem) ponieważ nie stać mnie obecnie na auto, które służy jedynie do wypoczynku, wjazd gdziekolwiek do miasta i parkowanie to jest męka, a jego świetny napęd 4x4 jest tłamszony przez gabaryty. To jest świetna opcja na auto za kilka lat.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
andrzej627 
Kombatant


Twój sprzęt: VW T6 204KM DSG7 4MOTION Stylevan Equinox II
Nazwa załogi: Stylevanek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2015
Piwa: 337/144
Skąd: Francja
Wysłany: 2020-10-08, 00:27   

makaronek napisał/a:
199KM 4Motion DSG

Też tak mam i jestem bardzo zadowolony. :spoko
_________________
Andrzej
Filmy z moich podróży
Mój profil na Facebooku
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
makaronek 
doświadczony pisarz

Dołączył: 10 Lip 2020
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2020-10-08, 15:49   

andrzej627 napisał/a:
makaronek napisał/a:
199KM 4Motion DSG

Też tak mam i jestem bardzo zadowolony. :spoko


no cóż, to nie pozostaje mi nic innego jak zasubskrybować i pooglądać materiały :)
Nie przeszkadza niski prześwit? robiłeś coś poza asfalt - jakiś lift, opony AT, osłony?
Jak T6 po tych kilku latach zachowuje się technicznie? rdzewieje, coś się popsuło?

Daj znać jakbyś chciał się czymś, podzielić, a ja idę oglądać :)

fajne patenty z toaletą i łazienką - to jest coś, czego na pewno będzie mi brakować w takim małym, jak to piszą koledzy z innych działów, "wyrobie kamperopodobnym".
Nieźle ma to też rozwiązana Westfalia w Keplerach i Club Jokerze - niestety cena zabija (i brak polskiej dystrybucji - Elcamp niestety ma tak wysrane na ludzi przy tym popycie na Globe-a, że nawet nie ma co z nimi zaczynać dialogu)

Ciekawym i atrakcyjnym cenowo rozwiązaniem tego typu są vany Randger r535 na Fiacie oraz Dreamer Cap Land na Fordzie - oba z podobnym do Twojego miejscem na prysznic (ale nieco łatwiej "uzyskiwalnym" i też kasetową toaletą. Natomiast dla mnie dyskwalifikował je brak 4motion
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
andrzej627 
Kombatant


Twój sprzęt: VW T6 204KM DSG7 4MOTION Stylevan Equinox II
Nazwa załogi: Stylevanek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2015
Piwa: 337/144
Skąd: Francja
Wysłany: 2020-10-08, 18:00   

Mam go dopiero rok. Zrobiłem nim 30000 km (m. in na Sycylii i w Maroku). W czasie ostatniej podróży po Francji zapaliły się dwa razy różne kontrolki, ale krótko potem zgasły. Nie lubię takich sytuacji. Umówiłem się w serwisie, aby sprawdzili, czy wszystko jest w porządku. Z dodatkowego wyposażenia "poza asfalt" mam metalową osłonę pod silnikiem, blokadę dyferencjału (jeszcze nie używałem) i opony M+S. Mam też tempomat adaptacyjny (bardzo fajna rzecz) i asystent zjazdu (przydaje się w górach).
_________________
Andrzej
Filmy z moich podróży
Mój profil na Facebooku
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
makaronek 
doświadczony pisarz

Dołączył: 10 Lip 2020
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2020-10-08, 22:24   

właśnie też wziąłem tempomat adaptacyjny w tym dużym pakiecie, bo od wersji 6.1 już jest elektroniczne sterowanie z siłownikami, więc dodatkowo jeszcze trzyma w pasie ruchu jak Arteon. Nie jest to super potrzebne, ale jest taki startup, co robi doskonały system jazdy autonomicznej bazowany na dodatkowych kamerach, porównywalny z teslą, i on wymaga tej kierownicy - zaraz poszukam. Nie zamierzam oczywiście spać za kierownicą ani pisać długich maili, ale np gdybym kiedyś przysnął za kółkiem, może to uratować kilka żyć.

o coś takiego - comma openpilot.
nie ma co prawda jeszcze do T6.1, ale auto ma wszystko co potrzebne (acc, force steering, line assist, fw colission assist) - polecam się przyjrzeć wszystkim posiadaczom T6.1 albo innych samochodów z ACC Line assist LINK
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
RoWeRs 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: T6 california
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Kwi 2015
Piwa: 12/4
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-10-09, 00:19   

Asystenci to lipa i nie napalaj się bo będziesz rozczarowany.
ACC przeszkadza w jeździe. Może w T8 będzie ok……Moja żona z zamkniętymi oczami wie, że jadę na tempomacie aktywnym. Mimo kilku opcji konfiguracji (jedne tylko na postoju drugie w czasie jazdy) to i tak mnie wk… Inaczej reaguje na Tira inaczej na małe auta, widzi auta zjeżdżające na pasie np. z autostrady i hamuje razem z nimi ;)
Asystent świateł jest gorszy ode mnie, też nie używam. Nie lubię jak ktoś mi świeci po oczach i sam też nie chce oślepiać innych. Czasem działa perfekcyjnie a czasem mi mrugają.
Rozpoznawanie znaków to nie informacja a dezinformacja, wycieraczki automatyczne … włączą się same na sucho kiedy masz rozwalone robale na szybie i zrobi piękne smugi. Bus jest szeroki więc gwarantuję, że asystent pasa długo nie będzie milczał ;)
Przekroczyłem 15 000 km i ogólnie jestem zadowolony. 150km w beach wystarcza, bo 7 biegów robi dobrą robotę, chociaż jest ospała. Kiedy ruszasz to pedał gazu wysyła petycję do kompa ;) DSG współpracujące z autohold (hamulec elektryczny) niwelują tą bolączke ale tego w busie nie ma – pozostaje dłubanie w sofcie.
Wave z meblami będzie cięższy, napęd też więcej waży więc 200 km wydaje się być rozsądnym wyborem.
Zamów wzmocnione hamulce do kół min. 17” robią robote. Opłaca się zamówić drugi akumulator i siedzenia oczywiście z obrotnicami (nie ma wówczas regulacji wysokości). Rozważ ogrzewanie powietrzne z dogrzewaczem + pilot.
Pokusiłbym się o okna takie jak w busie na pierwszej stronie tego tematu. Okno komorowe z moskitierą i roletą zaciemniającą. Firanki z wozu cygańskiego do mnie nie przemawiają ;) Okno to możesz otworzyć nawet w ulewie.
Pozdro
Ps. Na wyprawy 3 dniowe łazienka zbędna :haha: :haha:
_________________
VW T6 CALI | VW CADDY
Wycieczki rowerowe
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
andrzej627 
Kombatant


Twój sprzęt: VW T6 204KM DSG7 4MOTION Stylevan Equinox II
Nazwa załogi: Stylevanek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2015
Piwa: 337/144
Skąd: Francja
Wysłany: 2020-10-09, 10:40   

RoWeRs napisał/a:
Okno to możesz otworzyć nawet w ulewie.

U mnie okno przesuwane jest otwarte na stale i zainstalowałem tam Airvent Ventilation Grille.
_________________
Andrzej
Filmy z moich podróży
Mój profil na Facebooku
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
makaronek 
doświadczony pisarz

Dołączył: 10 Lip 2020
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2020-10-09, 12:37   

RoWeRs napisał/a:
Asystenci to lipa i nie napalaj się bo będziesz rozczarowany.
ACC przeszkadza w jeździe. Może w T8 będzie ok……Moja żona z zamkniętymi oczami wie, że jadę na tempomacie aktywnym. Mimo kilku opcji konfiguracji (jedne tylko na postoju drugie w czasie jazdy) to i tak mnie wk… Inaczej reaguje na Tira inaczej na małe auta, widzi auta zjeżdżające na pasie np. z autostrady i hamuje razem z nimi ;)
Asystent świateł jest gorszy ode mnie, też nie używam. Nie lubię jak ktoś mi świeci po oczach i sam też nie chce oślepiać innych. Czasem działa perfekcyjnie a czasem mi mrugają.
Rozpoznawanie znaków to nie informacja a dezinformacja, wycieraczki automatyczne … włączą się same na sucho kiedy masz rozwalone robale na szybie i zrobi piękne smugi. Bus jest szeroki więc gwarantuję, że asystent pasa długo nie będzie milczał ;)
Przekroczyłem 15 000 km i ogólnie jestem zadowolony. 150km w beach wystarcza, bo 7 biegów robi dobrą robotę, chociaż jest ospała. Kiedy ruszasz to pedał gazu wysyła petycję do kompa ;) DSG współpracujące z autohold (hamulec elektryczny) niwelują tą bolączke ale tego w busie nie ma – pozostaje dłubanie w sofcie.
Wave z meblami będzie cięższy, napęd też więcej waży więc 200 km wydaje się być rozsądnym wyborem.
Zamów wzmocnione hamulce do kół min. 17” robią robote. Opłaca się zamówić drugi akumulator i siedzenia oczywiście z obrotnicami (nie ma wówczas regulacji wysokości). Rozważ ogrzewanie powietrzne z dogrzewaczem + pilot.
Pokusiłbym się o okna takie jak w busie na pierwszej stronie tego tematu. Okno komorowe z moskitierą i roletą zaciemniającą. Firanki z wozu cygańskiego do mnie nie przemawiają ;) Okno to możesz otworzyć nawet w ulewie.
Pozdro
Ps. Na wyprawy 3 dniowe łazienka zbędna :haha: :haha:


dzięki :)
kurcze chyba faktycznie odpuszcze te systemy asystujące w takim razie - bardziej nastawiałem się na adaptacyjny tempomat niż na asystenta świateł czy wycieraczek czy znaków (w BMW działa to świetnie) - ostatnio wracałem ze Śląska A1ką, przez ponad godzinę wlokłem się za tirem na przewężeniu - do tego byłby super ACC. Adaptive ledy w BMW dzialaja mi świetnie, nigdy nikt mi nie mrugnął. Ale miałem np w Mazdzie 6 kiedyś High Beam to była mega porażka. Pytanie czy Ty masz Ledy (wtedy chyba są matrycowe) czy masz Ksenony (wtedy chyba to jest po prostu high beam i tylko wyłącza długie)?

Drugi akumulator zamówię w takim razie (chociaż chyba o niego pytałem i był problem z miejscem, tam już jest kabinowa 95ka, drugiej chyba się nie da włożyć), myślałem też o większych solarach (jest 150W, chciałbym 250W bo zamierzam brać termomixa)

Siedzenia wziąłem obrotowe z lędźwiami i podgrzewaniem

Ogrzewanie Eber D2, ale chyba bez pilota - jest sens dopłacać do uruchamiania zdalnego? Czy pilot i zdalne to coś innego? (w sensie że pilot żeby z łóżka nie wstawać, ale niekoniecznie żeby włączać z komórki)?

O okno też zapytam

O hamulce też (chyba ten Marcin z Citymotors mówił coś że przy 199KM przygotowanie na koła 17 jest w standardzie)

jeszcze raz dzieki
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
andrzej627 
Kombatant


Twój sprzęt: VW T6 204KM DSG7 4MOTION Stylevan Equinox II
Nazwa załogi: Stylevanek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2015
Piwa: 337/144
Skąd: Francja
Wysłany: 2020-10-09, 12:48   

makaronek, kiedy podpisujesz zamówienie? Kiedy dostawa?
_________________
Andrzej
Filmy z moich podróży
Mój profil na Facebooku
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
RoWeRs 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: T6 california
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Kwi 2015
Piwa: 12/4
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-10-09, 19:20   

Andrzej miałem na myśli okno np. dometica a nie kratkę. Ale pod takie okno to bazą musi być blaszak.

makaronek, do takiego przyklejenia się do kolegi na autostradzie to ACC jest ok. Sam zwalnia i przyspiesza. Możesz określić (na postoju) jak ma to robić czy dynamicznie czy eco, drugie ustawienia to zdefiniowanie odległości pomiaru i trzecia opcja - ta ustawiana już w czasie jazdy -odległość od poprzedzającego pojazdu. Jak zbliżasz się powoli do osobówki to pojawi Ci się golf na wyświetlaczu ;) i wiesz, że jak nie podejmiesz reakcji to będzie za chwilę ingerował. Niestety najczęściej z dużymi autami jest tak, że wyświetli Ci golfa ;) i równocześnie ingeruje w układ hamulcowy, mimo że odległość jest bezpieczna. Jest to irytujące bo jak robisz najazd na Tira np. przy 120 to nawet małe przyhamowanie + opóźniona Twoja reakcja = to że masz problem potem wskoczyć na lewy pas w końcu T6 waży 2,5 tony i jakiś tam opór czołowy. Jazda nie jest płynna pasażerowie odczuwają, że coś się dzieje.

Ledy nie muszą być matrycowe ;) Ksenon był w T5, w T6 i T6.1 masz ledy stałe (nie skrętne) bez matrycy (czyli wyłączanie poszczególnych sekcji by nie razić aut poprzedzających i nadjeżdżających). Szkoda, że T6.1 nie ma takich jak V-class ILS ale i tak są bardzo dobre.
Z akumulatorami nie powinno być problemu bo mieszczą się pod siedzeniem. Jedyna zależność to tak jak pisałem wcześniej brak regulacji wysokości. Mi to nie przeszkadza, pozycja jest ok.

Pilota do ogrzewania najczęściej używałem w górach. Odpalałem ogrzewanie będąc jeszcze na nartach ;) fajnie wejść do ciepłego. Szyb w tym aucie też jeszcze nie skrobałem ;) Nie znam EBERa to się nie wypowiem, nie wiem też jakie są możliwości konfiguracji i sterowania. Ciekawi mnie gdzie ma wydmuch ciepłego powietrza i czy można pobrać choć odrobinę z wylotu i wrzucić do góry ;) No właśnie dach zamawiasz otwierany?
_________________
VW T6 CALI | VW CADDY
Wycieczki rowerowe
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
makaronek 
doświadczony pisarz

Dołączył: 10 Lip 2020
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2020-10-10, 00:39   

andrzej627 napisał/a:
makaronek, kiedy podpisujesz zamówienie? Kiedy dostawa?


Komplet (dostawa i zabudowa) pewnie kwiecień 2021
Zamówienie podpiszę jak się uda wszystko uzgodnić (konfigurowanie VW pod Wavecampera to mógłby być kierunek na Politechnice ;) )) i jak dogram leasing (muszę mieć chociaż wstępną decyzję, bo za gotówkę nie kupię a czasy takie sobie u mnie w firmie ;) Pewnie w przyszłym tygodniu - mam nadzieję.

Jako opcję rezerwową (gdyby coś nie wyszło) mam Randgera r560 4x4 - ok 50 tys zł tańszy i nieco więcej możliwości kempingowych (kosztem drogowych, miejskich i garażowych) - ale na razie skupiam się na wave

Co do systemów - ja tego ACC chcę używać w trzech scenariuszach:
- wlokąc się w kolumnie aut i nie mogąc (czy nie chcąc) wyprzedzać
- eko-driving na autostradzie
- opcjonalnie ten system co pokazywałem (jeśli wspierają VW) - on zmienia durne ACC w kompletnie autonomiczną jazdę z trzymaniem i zmianą pasa, całkowitym puszczeniem kierownicy etc.

Póki co zmieniłem dach SCA na oryginalny z Californii (panorama), bo po pierwsze jest tańszy, po drugie można przy nim wziąć kurtyny i boczne poduchy.

Druga duża zmiana to Combi zamiast Furgonu (jakieś bzdury z homologacją, nie obchodzi mnie - niech walczy z tym Wave i CityM ;)

Przy silniku 199KM całość jest od razu sadzana na 17kach, więc raczej hamulce 17 będą. Dodatkowo w kombi można od razu za 650 zł wziąc opony wielosezonowe.

Trzecia kwestia to próbuję coś pomieszać z akumulatorami - fabryczny jest jak w californii 75Ah chyba - chcę drugi 95Ah i podłączyć to tak, że 75ka ładuje się z alternatora, zasila ledy i lodówkę (tylko), a 95ka ładuje się z solarów i gniazdek, zasila grzałkę do prysznica i przetwornicę Dometica, która z kolei podaje na Thermomixa, Suszarkę i klimatyzator FSC003 (jak już będę się topił). Zobaczymy, czy Wavecamper da radę. Ciężko niestety o większy solar oraz o drugi akumulator równolegle z VW.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
makaronek 
doświadczony pisarz

Dołączył: 10 Lip 2020
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2020-10-17, 17:44   

I tak oto moja saga z wyborem kampera zakończyła się.... na Globe Travellerze.
Mając już ostateczną konfigurację na Wavecampera w ręku odebrałem telefon, w którym dowiedziałem się, że otrzymałem kontrakt w Barcelonie i spędzę tam najbliższy rok (od poniedziałku... ;) , a przy tym sam ponoszę koszt mieszkania. Wszystkie zalety Wave-a niestety zniknęły w ciągu sekundy. W Barcelonie nie ma sensu poruszać się autem (nie mówiąc już o parkowaniu), wokół nie ma sensownych kempingów (gdzie bym mógł się kąpać) i małe zasoby wody i prądu w Wave nie pozwalałyby mi myśleć o funkcjonowaniu w aucie, w którym żeby założyć koszulę do pracy muszę otworzyć dach...

A tak to Voyager jest bardziej samowystarczalny, da się wykąpać i nawet zaoszczędzić trochę na kosztach utrzymania (na razie airbnb - jest bardzo tanio przez c19, ale od lutego już będę pomieszkiwał w vanie ;)

Zadatek wpłacony, leasing już praktycznie zorganizowany, auto w produkcji :) także już raczej koniec tej mydlanej opery ze mną w roli Juana Carlosa - zaczyna się inna (hiszpańska) - ale to już opowieści na inny wątek ;) )
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darek Szczecin 
Kombatant

Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Wrz 2014
Piwa: 113/163
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2020-10-18, 10:24   

Historia jak z bajki :spoko
Który model Voyagera wybrałeś?
:spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
makaronek 
doświadczony pisarz

Dołączył: 10 Lip 2020
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2020-10-20, 00:01   

Darek Szczecin napisał/a:
Historia jak z bajki :spoko
Który model Voyagera wybrałeś?
:spoko


wybrał za mnie trochę kalendarz produkcyjny Globa :D
dla chcących wybrzydzać są terminy na kolejną gwiazdkę :)

ale akurat złożyło się fajnie, bo się wstrzeliłem w ostatniego możliwego XSa do produkcji - a na krótkim kompaktowym mi właśnie zależało. Sporo jeszcze mogłem w nim pozmieniać, a podwoziowo mi akurat pasował (Peug 2.2) - choć pewnie gdybym sam konfigurowal, to troche inaczej by to wygladalo (pod kątem pakietów).

Bardzo zależało mi na czasie - wszystkie auta pozamawiane już przez Niemców, a na demówki po targach w niższej cenie też już nie ma co za bardzo liczyć. Najgorsze, że się wstrzeliłem w akcyzę na te nowe podwozia :( Silnik mam większy o pojemność filiżanki cappucino, a koszt pewnie naście tysięcy w górę :/ kochana Unia..
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
andrzej627 
Kombatant


Twój sprzęt: VW T6 204KM DSG7 4MOTION Stylevan Equinox II
Nazwa załogi: Stylevanek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2015
Piwa: 337/144
Skąd: Francja
Wysłany: 2020-10-20, 13:29   

Więcej można poczytać tutaj: Globe‑Traveller Voyager XS.
_________________
Andrzej
Filmy z moich podróży
Mój profil na Facebooku
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***