Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Pompa wtryskowa Boxer 2.5 td '95
Autor Wiadomość
marcin traker 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Ducato Hymer 91/Hobby460 /Peugeot Concorde
Dołączył: 14 Sty 2012
Piwa: 3/1
Skąd: Piekary Śl
  Wysłany: 2020-02-24, 21:25   Pompa wtryskowa Boxer 2.5 td '95

Mam zagwozdkę z pompą wtryskową w mym boxerku
Pompa ma przyspieszacz zwany niewłaściwie ssaniem,sterowany jakimś 'termo' czujnikiem połączonym linką do układu chłodzenia
Nie znam zasady działania tego rozwiązania jeszcze go nie widziałem w żadnym ukł wtryskowym z tych lat.
Nie wiem jaki jest zakres ruchu cięgna przyspieszacza i która pozycja jest on ,która off ?
U mnie prawie się nie rusza, linka nie jest jakoś naciągnięta ,jakby był na śrubach zderzających podciągnięty
Niema luzu na zderzakach śrubowych
A czemu mnie to zaintresowało?
Bo chyba za dużo pali ..
Ducato I z alkową Hymera też turbo pali mi przy atostradzie i prędkości ok 100 max 10l
Boxer jako bus czyli o wiele bardziej opływowy ,pali ok 12l przy podobnej prędk
Zastanawia mnie ten przyspieszacz i czy dawka nie jest za duża ,bo trochu daje w rurę na czarno nie jakoś krytycznie, ale wg mnie trochę za dużo, ma dynamikę i dobrze się odpycha
Jeszcze wtryski muszę sprawdzić
Ile wam palą takie silniki?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Roberto 
weteran


Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Piwa: 68/30
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2020-02-24, 21:55   

Mój pierwszy kamperek był na takim silniku.
Oryginalna zabudowa na blaszaku Peugeota.
Miałem podobnie.
Zarówno mój mechanik, jak i gość który regenerował mi wtryski i pompę określał to "ustrojstwo" ssaniem :bajer
Czyli jak silnik był zimny to linka była napięta, jak gorący luźna.
Ja miałem pombę Bosch`a i problem z nią był taki, że można ją było regulować tylko na stole probierczym. Dawkę paliwa w pompie Lucas`a można regulować również kiedy jest zamontowana w aucie.
Autko paliło 10-12l /100km, miało kopa i na ostrym gazie lekko dymiło z rury :-P
Gość od regeneracji stwierdził, że może mi zmniejszyć dawkę, ale wtedy może się okazać, że autko "osłabnie" :roll:
_________________
pozdrawiam
Robert

PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2020-02-24, 23:29   

Ta dźwignia zmienia jedynie kąt wtrysku, a nie dawkę. Jak jest zimne auto, to linka ma być naciągnięta. Jak się rozgrzewa, to się luzuje. Sama dźwignia ma minimalny skok. Blaszanka na autostradzie przy 100km/h nie powinna przekroczyć 10l/100km. Zanim ruszysz wtryski, sprawdź ciśnienie turbo. Jeśli masz silnik z EGR, może delikatnie przepuszczać i jest zbyt małe ciśnienie, ale na tyle duże, że jeszcze nie dymi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marcin traker 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Ducato Hymer 91/Hobby460 /Peugeot Concorde
Dołączył: 14 Sty 2012
Piwa: 3/1
Skąd: Piekary Śl
Wysłany: 2020-02-25, 07:46   

Minimalny ruch to ile 2mm czy 5mm? bo u mnie prawie bez ruchu
Mam wyraźny tzw strzał z turbo więc raczej egr nie popuszcza
Rano pali z półobrotu bez kulawienia
Tylko to spalanie🤔
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marcin traker 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Ducato Hymer 91/Hobby460 /Peugeot Concorde
Dołączył: 14 Sty 2012
Piwa: 3/1
Skąd: Piekary Śl
Wysłany: 2020-03-05, 14:16   

Zrobiłem dziś próbę przelewową
Nooo i mam zagwozdkę bo nie wiem jak zinterpretować wynik
Po 10min pracy na podwyższonych obrotach w menzurkach nie pojawiło się paliwo w ogóle nawet w wężykach go nie było nawet paru kropel
Nigdzie nie ma opisu takiej sytuacji
...i teraz nie wiem, czy wtryski tak leją ,że nic nie wraca, czy jak?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2020-03-05, 14:31   

marcin traker napisał/a:
Zrobiłem dziś próbę przelewową
Nooo i mam zagwozdkę bo nie wiem jak zinterpretować wynik
Po 10min pracy na podwyższonych obrotach w menzurkach nie pojawiło się paliwo w ogóle nawet w wężykach go nie było nawet paru kropel
Nigdzie nie ma opisu takiej sytuacji
...i teraz nie wiem, czy wtryski tak leją ,że nic nie wraca, czy jak?


Taka próba ma sens tylko w układzie paliwowym CR.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marcin traker 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Ducato Hymer 91/Hobby460 /Peugeot Concorde
Dołączył: 14 Sty 2012
Piwa: 3/1
Skąd: Piekary Śl
Wysłany: 2020-03-05, 15:31   

Właśnie ..też teraz się dowiedziałem
Pompa Lucas więc regulacja dawki na stole :(
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2020-03-05, 16:17   

Cały czas idziesz pod górkę. Napiszę ponownie. Zrób pomiar doładowania, a nie sprawdzasz wtryski. W tym aucie zaczyna się od tego, a nie od paliwa.

Napisałeś "Mam wyraźny tzw strzał z turbo więc raczej egr nie popuszcza". Zajedista diagnoza :haha: Zegar, zegar i jeszcze raz zegar z próbą drogową w pełnym zakresie obrotów.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marcin traker 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Ducato Hymer 91/Hobby460 /Peugeot Concorde
Dołączył: 14 Sty 2012
Piwa: 3/1
Skąd: Piekary Śl
Wysłany: 2020-03-05, 19:22   

No może racja..
Ale trochę milionów już nawinąłem Dieslami
I niesprawny ukł doładowania potrafię rozpoznać ..tak myślę..
Trzeba by mano wpiąć do kolektora i obejżeć do ile ciśnie turbo i z jakim ciś doładowania🤔
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2020-03-05, 19:38   

marcin traker napisał/a:
No może racja..
Ale trochę milionów już nawinąłem Dieslami
I niesprawny ukł doładowania potrafię rozpoznać ..tak myślę..
Trzeba by mano wpiąć do kolektora i obejżeć do ile ciśnie turbo i z jakim ciś doładowania🤔


Piszesz jak taksówkarze , miliony kilometrów to i się znają jak mało kto .... a tak naprawdę gównoooo wiedzą o mechanice .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2020-03-05, 20:01   

To że w życiu użyłem 10 kilometrów papieru toaletowego, nie oznacza że potrafię go uprać :mrgreen:
W mechanice nie naprawia się na wydaje mi się. To zbyt drogo wychodzi. Ciekawe co byś zrobił, jak byś oddał ten samochód do mechanika, a on przy odbiorze: za sprawdzenie pompy i wtryskiwaczy 1000 i za wymianę zardzewiałej gruszki turbo 100 złotych. Mogliśmy zacząć od gruszki, ale nam się wydawało że ma kopa. Nie był byś skory do płacenia :szeroki_usmiech
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marcin traker 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Ducato Hymer 91/Hobby460 /Peugeot Concorde
Dołączył: 14 Sty 2012
Piwa: 3/1
Skąd: Piekary Śl
Wysłany: 2020-03-05, 21:47   

Zgoda...
Niestety wiele mechaników tak właśnie działa... wymienia po kolei a rachunek rośnie...
Ja nie złotówa ;)
Zaczynałem w czasach gruźlików i ich remontu co zima
Kamazów Liazów i całej demoludowej 'niezawodnej' techniki jako kierowca mechanik...ale całe życie człowiek się uczy :gwm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***