Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ducato I 2.0 benzyna.......impresje
Autor Wiadomość
Michal 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Pickup4x4+Terrano+?????
Nazwa załogi: Michal Alicja AnnaMaria JanGustaw
Dołączył: 22 Paź 2009
Piwa: 1/2
Skąd: Girona-Hiszpania
Wysłany: 2009-11-04, 16:11   Ducato I 2.0 benzyna.......impresje

Witam,
niedawno zakupilem tego Hymerka z 1987 roku z przebiegiem 108.tkm i musze podzielic sie moimi spostrzezeniami. Bylem od poczatku mocno sceptyczny bo to "benzynka" itp itd, czy to da rade i jak ciagnie.... Wczesniej mialem 2.5D ducato I z 93 roku oraz LT 2.5TD 95km . Musze powiedziec ze jestem Totalnie milo zaskoczony. Po pierwsze predkosc na autostradzie do 100 km/h na luziku , cichutko, sprawne przyspieszanie nawet na 5 tce. Bylem zaskoczony tym ze w podjazdach pod gore nie musialem zrzucac czesto na 4 i 3 bieg (jak w moim diselku ) a oba maja po 75km. Skrzynia jest super zestopniowana. na 4 biegu od 50-70 a na 5tym idzie od 65km w gore. Zrobilem juz 3000km przez 2 tygodnie.
Pewnie to ze to integral daje tak duza roznice. Spalanie 11-12 na 100 . Oby dalej tak to chodzilo to bedzie pieknie. O gazie boje sie myslec gdyz wszystko co dobre moze sie nagle skonczyc . Stary silnik moze nie przezyc transfuzji.Co myslicie? Czy ktos tez ma taki silnik u siebie? Dajcie znac! Pozdrawiam Michal
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
andreas p 
Kombatant


Twój sprzęt: Bürstner Nexxo t690G
Nazwa załogi: ARKA:
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Sie 2008
Piwa: 15/43
Skąd: Bad Driburg
Wysłany: 2009-11-05, 21:10   

Witaj Michal ciesze sie ze kupiles Hymerka rosniemy w sile. Pozdrawiam :brawo
_________________
Nadszedl czas .
zabawy i wypoczynku

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pilocik 
zaawansowany


Twój sprzęt: peugeot J5 PILOTE R640 1988 2,0
Nazwa załogi: Ala i Maciej
Dołączył: 12 Lip 2008
Piwa: 3/8
Skąd: Swarzędz-Gortatowo
Wysłany: 2009-11-05, 22:12   

Mam podobny silnik ale peugeota 2,0 76 KM założyłem gaz, ale o dziwo chodzi nawet lepiej na gazie ,a na benzynie chodził b. dobrze.Spalanie wzrosło o ok. 3l na 100.Pozdrawiam :spoko
_________________
Maciej z załogi pilocik pozdrawia
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Michal 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Pickup4x4+Terrano+?????
Nazwa załogi: Michal Alicja AnnaMaria JanGustaw
Dołączył: 22 Paź 2009
Piwa: 1/2
Skąd: Girona-Hiszpania
Wysłany: 2009-11-06, 18:15   

Pewnie z tymi wszystkimi motorami, dieselami i benzynkami, wychodza cechy indywidualne z uplywem lat. Jakosc serwisu,paliwa itp itd. Mój Bodzio ma 22 lata i w PL od 4 lat ale na swoje 110 tkm tam zrobił 90 a reszte w kraju nad Wisłą. Ja tez byłem sceptyczny ale po paru kilometrach zdziwienie zmienilo sie w pozytywa. (moze dlatego ze moj poprzedni 2.5D mial cos nie tak?) Byl mulasty, zbieral sie kiepsko, a na sam widok pogórka zwalniał :wyszczerzony: a ta benzynka cicha, szybka jak na dziadka, i oszczedna. Ciekaw jestem czy inni co mają te silniki coś dodadzą? Moze Bodek ma inną opinię, Pozdro :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
niuniogomes 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Iveco daily 2004
Nazwa załogi: nuniogomes
Dołączył: 14 Gru 2007
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2009-11-29, 22:51   

Witam Ja jezdze na gazie od 5 lat w kamperku a od 15 lat mam gaz we wszystkich moich samochodach jestem b zadowolony butla 140l wiec duzy zasieg a cisza i brak wibracji jak w dieslach z tamtych lat nieporownywalna moj jest 1989 r to citroen c25 2l ma 210 tys i jezdzi piknie pozdrawiam
(najbardziej mnie martwi ze kupienie benzyniaka z lat 2000 to szukanie igly w stoku siana
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Michal 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Pickup4x4+Terrano+?????
Nazwa załogi: Michal Alicja AnnaMaria JanGustaw
Dołączył: 22 Paź 2009
Piwa: 1/2
Skąd: Girona-Hiszpania
Wysłany: 2009-11-29, 23:04   

Hej fajnie że jest nas paru, a jak ze spalaniem na trasie? I pytanie tradycyjne , ile kosztuje i jakiej firmy masz instalację , Z góry dzięki za info. :spoko P.S czy Twój silnik ma pasek czy łańcuch rozrządu, mój ma oznaczenie B170 i 75koni?.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
niuniogomes 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Iveco daily 2004
Nazwa załogi: nuniogomes
Dołączył: 14 Gru 2007
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2009-11-29, 23:20   

Wiesz nie wiem jakie mam oznaczenie silnika ale napewno mam pasek jest to silnik citroena
Instalacja najprostsza gaznikowa w poprzednim kamperku L-300 mialem 2 butle razem 150l ale strasznie mnie denerwowalo tankowanie bo zrobili mi na jednej koncowce i nigdy nie wiadomo bylo czy obie butle sa pelne teraz mam butle 140 l pod samochodem za tylna osoa i to jest ok. Jesli chodzi o spalanie to pytasz chyba nie tej osoby ja zawsze cisne na masza do tego mam 2 dzieci wiec jak sie kiedys wazylem mielismy 4200kg w sumie wiec przy takim ekwipunku pali 20 l al jazda na max silnika jezdzimy zawsze z przyjaciolmi on maja dukacika 1,9 td i ich przy takiej jezdzie za nami pali 13l wiec na gazie jest dalej duzo taniej. Ale co najwazniejsze cisza Zastanawiam sie nad przekladka silnika z nowszego ducato bo znalazlem 100km za 1000zł z malym przebiegiem no i mysle ze te 25 koni daloby duzo ale nie wiem czy technicznie sie to da zrobic. Powiem tak nasze l300 nigdy nie zszedlem ponizej 16 a nowy wlasciciel nie przekracza 11 wiec mysle ze spalanie przy normalnej jezdzie oscylowaloby w granicach 15 mojemu tacie ponoc spalil 12 ale w to nie wierze musial sie pomylic w obliczeniach ale kto wie oni jezdza tylko w 2 no i prawie nic nie zabieraja ze soba hehe a skad jests pozdrawaimy
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
niuniogomes 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Iveco daily 2004
Nazwa załogi: nuniogomes
Dołączył: 14 Gru 2007
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2009-11-29, 23:23   

Acha a instalacja z taka duza butla to 1400 zł wiec mnie sie splacila w pierwszym sezonie bo zrobile 30 tys km my jezdzimy na okrąglo caly rok juz nie moge doczekac sie wybadu swiąteczno noworocznego hehe a wy jezdzicie po sezonie
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Michal 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Pickup4x4+Terrano+?????
Nazwa załogi: Michal Alicja AnnaMaria JanGustaw
Dołączył: 22 Paź 2009
Piwa: 1/2
Skąd: Girona-Hiszpania
Wysłany: 2009-11-30, 09:40   

Witaj niuniogomes, jestesmy obecnie i od kilku lat Hiszpania - Girona. Człowiek od którego kupiliśmy Hymerka mówił ( a chyba się znał bo był moto maniakiem) że u nas jest łańcuch... rozrządu. W przyszłosci tez chyba założe LPG . Pozdrawiam Michał :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
BODEK 
zaawansowany


Twój sprzęt: PEUGEOT TALBOT
Nazwa załogi: MIRAGE
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Piwa: 23/3
Skąd: Wesoła
Wysłany: 2009-11-30, 21:27   

Witajcie
W kamperku mam silnik 1,9 benzyna. Spala na przelotach średnio ok. 14/100km. Silnik ma przebiegu ok 55tys km.Chodzi cichutko, ale jest słaby, widzi wszystkie górki lepiej jak ja. Muszę nad nim trochę popracowć, aby wyrwać więcej mocy.
_________________
BODEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
majsterus 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ahorn 610, T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008
Otrzymał 6 piw(a)
Skąd: wielkopolskie
Wysłany: 2009-11-30, 21:36   

hej Michał a może Ci pali benzynę i gaz razem ???
taki wynik jest niemozliwy dla auta 2,5t
mój MB 2.3 pali 2,5-13 gazu, przy spokojnej jeździe a to jest osobówka...1300kg

camper 2,5D pali 10l/100km przy spokojnej jeździe.
i tego nigdy benzyna nie przeskoczy.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Michal 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Pickup4x4+Terrano+?????
Nazwa załogi: Michal Alicja AnnaMaria JanGustaw
Dołączył: 22 Paź 2009
Piwa: 1/2
Skąd: Girona-Hiszpania
Wysłany: 2009-12-01, 10:16   

Nie zrozumiałem poprzedniego posta. Mój Hymerek z pełnym ładunkiem czyli 2+2+pies i klamoty pali do 12 L benzyny hiszpańskiej przy prędkości do 90km/h. Poprzednik miał wynik 10-11 ale jeździł bez dzieci. Poza tym ja lubie szybciej . Kurde dzis 3C z rana. Pozdro :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
DarekK 
zaawansowany


Twój sprzęt: IVECO SAFARIWAYS Amerigo Wespucci
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Cze 2008
Piwa: 4/9
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2009-12-01, 10:33   

Michal napisał/a:
pali do 12 L benzyny hiszpańskiej przy prędkości do 90km/h.
polskiej pewnie paliłby trochę więcej (przynajmniej w dieslu to zaobserwowałem). Poza tym gdyby jeździł w zimniejszym klimacie i na krótszych odcinkach w ruchu miejskim - wynik pewnie też niemało by podskoczył
_________________
Powyższa wypowiedź to moja opinia w dniu dzisiejszym. Nie może ona służyć przeciwko mnie ani dziś ani w dniach następnych. Zastrzegam sobie prawo do zmiany poglądów bez ostrzeżenia i podawania przyczyn.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Duszka 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Ducato Fendt
Dołączył: 10 Sty 2010
Otrzymał 5 piw(a)
Skąd: Łęczna
Wysłany: 2010-02-07, 16:32   

Temat może jeż mało aktualny,ale postanowiłem podzilić się z wami moimi spostrzeżeniami.Od roku jestem właścicielem Fiata Dukato z zabudową Fendt z 1984 r.Mam tam silnik 2 litrowy benzynowy.Bardzo sceptycznie podchodziłem do jego zakupu ze względu na silnik. Przerażała mnie jazda na benzynce ze wzgęldu na koszty.Człowek od którego nabyłem te auto przyprowadził je z Niemiec.Twierdził że autko na trasie spalało mu ok 10 litrów paliwa.Nie dałem temu wiary.Ale po pierwszych wypadach podobnie jak Michal przeżyłem szok.Strach przed benzynką przerodził się w radość.Po paru pomiarach /gdż nie dawałem wiary/okazało się że autko z pełnym wyposażeniem carawaningowym +3 rowery +4 osoby spala mi między 11 a 11,5 litra na 100 km./Przy czym muszę zaznaczyć iż auto ma alkowę co w przypadku spalania jest dość istotne. Silnik jest cichy co w znacznie wpływa na komfort podróży.Jeżeli chodzi o osiągi prędkości to nie ma tu niestey rewelacji.Prędkość podróżna 90 km na godzinę to max.Nigdy nie udało mi się przekroczyć setki.Ale mam czasami wrażenie że to przez alkowę która stawia w czasie jazdy niezwykle duży opór.Przy wyprzedzaniu też trzeba zorganizować sobie trochę więcej miejsca.Na początku myślałem że będę zmuszony do zainstalowania w camperku gazu ale po pierwszym sezonie odstąpiłem od tego.Krótko mówiąc nie jest to wyścigówka ale rekompensuje mi te niedogodności przy dystrybutorze kiedy płacę za paliwko i w komforcie podróży.
_________________
szwagry z załogami z lubelskiej grupy, pozdrawiają wszystkich pozytywnie zakręconych miłośników caravaningu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
andreas p 
Kombatant


Twój sprzęt: Bürstner Nexxo t690G
Nazwa załogi: ARKA:
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Sie 2008
Piwa: 15/43
Skąd: Bad Driburg
Wysłany: 2010-02-07, 17:39   

Duszka i tak ma byc kamper nie jest do wyscigow tylko do wypoczynku i zwiedzania wiec 90 jest wsam raz Pozdrawiam :spoko
_________________
Nadszedl czas .
zabawy i wypoczynku

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***