kontrola ciśnienia kół tpms |
Autor |
Wiadomość |
Andrzej_Gdynia
zaawansowany
Twój sprzęt: citroen pilote
Pomógł: 5 razy Dołączył: 14 Cze 2016 Piwa: 15/9 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2020-05-22, 10:16 kontrola ciśnienia kół tpms
|
|
|
Zanabyłem komplet 4 czujników tmps firmy Careud - dokładnie U906 NF.
Coś takiego jak w linku (choć jest tych odmian wiele)
https://www.solve24.pl/tpms-u903nf-p-2285.html
Dla porządku podam że są dwa rodzaje tych zestawów - pomiar bezpośredni - czyli montujemy w kołach czujniki - mamy rzeczywisty pomiar ciśnienia i temperatury kół, oraz pośredni - czyli nakręcamy na wentyl dużą nakrętkę która mierzy obwód koła i na tej podstawie określa ewentualny ubytek powietrza.
Więc - ja zakupiłem zestaw do pomiaru bezpośredniego. MOntaż tych czyjników to żaden kłopot - zainstalowały mi chłopaki z pierwszej wulkanizacji jaką napotkałem. Zgodnie z instrukcją ustawiłem parametry alarmu - górne ciśnienie i dolne, a także pozostałe sprawy - wybór BARy, stopnie C czy F itd. Wszystko się ustawiło i... nie mierzy...
Rzecz w tym że powinno po ustawieniu i załaczeniu zasilania wskazać ciśnienie kół, a u mnie nadal mrugają wszystkie 4 koła i pokazują 0... Co robię żle..?
Czy ktoś z szanownych posiada podobny chiński zestaw i może podzielić się swoją wiedzą na ten temat...? |
_________________ Andrzej_Gdynia
|
|
|
|
|
|
chris_66
weteran
Twój sprzęt: kamper
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Cze 2007 Piwa: 13/35 Skąd: warszawa
|
|
|
|
|
mischka
Kombatant
Twój sprzęt: Dethleffs
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Lut 2016 Piwa: 113/117 Skąd: Bawaria
|
Wysłany: 2020-05-23, 12:59
|
|
|
Andrzej_Gdynia, testowałeś na postoju czy podczas jazdy? |
_________________ W życiu piękne są tylko chwile... |
|
|
|
|
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga
Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 224/1172 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-05-23, 13:01
|
|
|
Ja też to kupiłem kontrola ciśnienia kół tpms. |
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
|
|
|
|
|
Andrzej_Gdynia
zaawansowany
Twój sprzęt: citroen pilote
Pomógł: 5 razy Dołączył: 14 Cze 2016 Piwa: 15/9 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2020-05-23, 14:17
|
|
|
NIe ruszałem z miejsca... |
_________________ Andrzej_Gdynia
|
|
|
|
|
mischka
Kombatant
Twój sprzęt: Dethleffs
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Lut 2016 Piwa: 113/117 Skąd: Bawaria
|
Wysłany: 2020-05-23, 14:39
|
|
|
To przejedź się z 15kilometrów, prawdopodobnie czujniki muszą się obudzić. |
_________________ W życiu piękne są tylko chwile... |
|
|
|
|
Andrzej_Gdynia
zaawansowany
Twój sprzęt: citroen pilote
Pomógł: 5 razy Dołączył: 14 Cze 2016 Piwa: 15/9 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2020-05-23, 14:45
|
|
|
Spróbuję, choć sądze że ma to sens i trzeba to zrobić w przypadku pomiaru pośredniego... ale obyś miał rację.... dam znac... |
_________________ Andrzej_Gdynia
|
|
|
|
|
chris_66
weteran
Twój sprzęt: kamper
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Cze 2007 Piwa: 13/35 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2020-05-23, 17:31
|
|
|
Andrzej_Gdynia napisał/a: | Spróbuję, choć sądze że ma to sens i trzeba to zrobić w przypadku pomiaru pośredniego... ale obyś miał rację.... dam znac... |
Ma to sens 👍
Moje też biorą się do pracy po kawałku drogi. Szczególnie po dłuższym postoju. |
_________________ Yossarian ani razu nie przyszedł pomóc przy budowie, za to później, gdy klub już ukończono, przychodził bardzo często, i Yossariana przepełniało uczucie niekłamanej dumy, ilekroć spojrzał na nią i pomyślał, że nawet nie kiwnął palcem przy jej wznoszeniu. |
|
|
|
|
OMEGA
weteran
Twój sprzęt: LMC -- FORD
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lip 2007 Piwa: 40/52 Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: 2020-05-23, 17:46
|
|
|
Ja mam oryginalne Oplowskie w Insigni i po zmianie całych kół zima/lato muszę przejechać ok 1 km i ruszają czy to w zimowych czy letnich kołach. Ruszaj w drogę i pisz czy ruszyły. |
_________________ Marian
za stary by pracować , za młody by umierać , za to akurat do podróży bliskich i dalekich.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=10387 |
|
|
|
|
mischka
Kombatant
Twój sprzęt: Dethleffs
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Lut 2016 Piwa: 113/117 Skąd: Bawaria
|
Wysłany: 2020-05-30, 12:46
|
|
|
Andrzej_Gdynia, działa? |
_________________ W życiu piękne są tylko chwile... |
|
|
|
|
janusz
Kombatant Szeryf
Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 411/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2020-05-31, 19:13
|
|
|
I sprawdź czy zakres ciśnienia jakie może być w kołach jest odpowiedni. Są zestawy do osobówek i przeznaczone są do niższego ciśnienia niż w kamperze. Pierwszy taki kupiłem i nie chciał współpracować. Obecny mam już trzeci rok i działa OK. Raz zmieniałem bateryjki w czujnikach. Ciśnienie pokazuje cały czas, bez znaczenia czy w czasie jazdy czy na postoju.
Zdjęcia zrobiłem przed chwilą, auto nie jechało od miesiąca.
2020-05-31 19.53.22.jpg
|
|
Plik ściągnięto 7 raz(y) 82,86 KB |
2020-05-31 19.53.58.jpg
|
|
Plik ściągnięto 2 raz(y) 152,03 KB |
2020-05-31 19.52.46.jpg
|
|
Plik ściągnięto 2 raz(y) 232,71 KB |
|
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
OMEGA
weteran
Twój sprzęt: LMC -- FORD
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lip 2007 Piwa: 40/52 Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: 2020-05-31, 21:40
|
|
|
Zgłębiłem temat , może i ja bym zamontował ale widzę że wszystkie na al...... to do 3,5 atmosfery a kamper to pow 4 Atmosfery może ktoś podpowie gdzie szukać ??? |
_________________ Marian
za stary by pracować , za młody by umierać , za to akurat do podróży bliskich i dalekich.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=10387 |
|
|
|
|
Banan
Administrator LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE
Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 09 Lis 2010 Piwa: 328/454 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2020-05-31, 22:01
|
|
|
TU masz do 8 bar |
_________________ Pozdrawiam - Darek
|
|
|
|
|
Andrzej_Gdynia
zaawansowany
Twój sprzęt: citroen pilote
Pomógł: 5 razy Dołączył: 14 Cze 2016 Piwa: 15/9 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2020-06-01, 15:50
|
|
|
Okazało się że koledzy mieli rację. Po zamontowaniu w felgach czujników, wróciłem do domu i podłączyłem urządzenie - niestety wskazywał ciśnienie 0 na wszystkich kołach. W ten weekend wyjechałem z garazu i już właściwie przy wyjeżdzie - po zrobieniu 10 m czujniki cudownie ożyły, choć jeszcze wskazywały ciśnienie niezgodne z tym co miałem nabite. Po przejechaniu 2-3 km wskazania ustabilizowały się. Podjechałem jeszcze na pompkę i nabiłem na tył 4,5 atm. (przód 4,2). No i pięknie - wskazania dokładen co do 0,1... Musze jednak przyznać że zdziwiłem się kiedy podczas jazdy ciśnienie zaczęło wzrastać - i prosze bez wycieczek że nie uważałem na fizyce... Ciśnienie w trakcie jazdy wzrosło do 4,6 na przodzie i 5,1 na tyle - czyli ponad 10%. Oczywiście spowodowane podwyższeniem temperatury kół - z 19 stopni poszło na 38 - a nie była to ani szybka jazda, ani upalny dzień. Przypuszczam że latem będę dziwił się jeszcze bardziej jak ciśnienie potrafi wzrosnąć... Generalnie - nie mam udziału w sprzedaży tch urządzeń, ale uważam że to świetny gadżet, a ja uwielbiam gadżety.... Urządzenie jest na tyle czułe że wskazuje róznicę temperatury w kołach z tyłu - w lewym temepratura jest nieznacznie wyższa bo rura wydechowa daje trochę na to koło... Jeszcze raz - moja wersja to urządzenie do pomiaru bezpośredniego - czyli czujki montowane w felgach. Czytałem gdzieś że te z pomiarem pośrednim (w główkach wentyli) nie jest tak czułe i wskazuje różnice gdzy sięgają 20%... |
_________________ Andrzej_Gdynia
|
|
|
|
|
janusz
Kombatant Szeryf
Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 411/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2020-06-01, 18:09
|
|
|
Andrzej_Gdynia napisał/a: | Jeszcze raz - moja wersja to urządzenie do pomiaru bezpośredniego - czyli czujki montowane w felgach. Czytałem gdzieś że te z pomiarem pośrednim (w główkach wentyli) nie jest tak czułe i wskazuje różnice gdzy sięgają 20%... |
Zdaje mi się, że trochę nie tak. I to które montowane jest w felgach i to nakręcane na wentyle działa na takiej samej zasadzie, obydwa mierzą realne ciśnienie w kołach. Te nakręcane na wentyl powodują naciśnięcie tego czopika w wentylu, otwarcie go i ciśnienie wewnątrz nasadki jest takie jak w oponie.
Pomiar pośredni polega na czym innym, polega na pomiarze ilości obrotów kół. Jeżeli któraś opona ma mniejsze ciśnienie to koło staje się mniejsze i do przejechania konkretnej odległości obróci się więcej razy niż koło bardziej napompowane. W niektórych samochodach, w VW niektórych jest to zaimplementowane fabrycznie i obroty kół pobierane są z czujników ABS. W takim wypadku ciśnienie w kołach jest wyliczane a nie mierzone. Kierowca dostaje informację o spadku ciśnienia w którymś kole a nie o dokładnym ciśnieniu. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
|
|