RATVAN czyli szczurek na pierwszy rzut oka |
Autor |
Wiadomość |
Rudiger
trochę już popisał
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Wrz 2023 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: z warsztatu
|
Wysłany: 2023-09-22, 11:05
|
|
|
Daj mu trochę Ovatrolu na listwy boczne plastikowe i od razu będzie lepiej wyglądał
U mnie tak wyglądały plastiki przed i po
duca005.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1 raz(y) 594,75 KB |
duca15.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1 raz(y) 366,38 KB |
|
|
|
|
|
decumanus
weteran
Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Kwi 2017 Piwa: 43/23 Skąd: Bielsko Biała :D
|
Wysłany: 2023-09-22, 20:23
|
|
|
Najlepiej dziala palnik do cupcake'ów... Tylko na lakier trzeba uważać
Ps.
Żona kąśliwie zauważyła, że zapewne chodzilo mi o Crème brûlée 🤣
A chodzi o poręczny palnik propanowy, gas torch jak mowia... można tez używać opalarki elektrycznej, ale to idzie raz ze wolniej, dwa ze jakby bardziej powierzchowniowo i efekt po roku troszke jakby słabnie... ale moze moj zderzak byl juz bardzo zmeczony 😉
R |
_________________ tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0
opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
|
|
|
|
|
|
Wojadżer
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: iveco daily 35s17 max (plan na 4 osoby)
Nazwa załogi: kwartet
Dołączył: 18 Wrz 2017 Piwa: 5/4 Skąd: Warszawa Wilanów
|
Wysłany: 2023-09-27, 10:12
|
|
|
Pierwszy wyjazd zaliczony - krótko i testowo. To co dotąd zrobiłem w większości zadziałało jak należy. Siedzenia wygodne i wchodzenie przednimi drzwiami daje radę. Panel PV na dachu się trzyma i pięknie ładuje, koło zapasowe na drzwiach (po zastosowaniu dużo większej płyty podkładowej sklejki po wewn stronie drzwi) też ani drgnie, instalacja wodna nie przecieka, łóżko bardzo wygodne (tu szczególnie mogę polecić wykonawcę materacy).
Z mankamentów: mam zwarcie na przewodzie dedykowanym pompie wody (podałem prąd innym i pompa działa) oraz mam zwarcie w toalecie thetford c262 - nie wiem jeszcze gdzie ale możliwości nie ma dużo, właściwie to płytka sterująca tylko...
I jeszcze - iveco w podróży prowadzi się bardzo dobrze, jest szybkie choć niestety głośne. Słychać silnik i most trochę wyje - w efekcie rozmawiać można ale radio to zbędny gadżet. Wprawdzie jeszcze nie położyłem 10mm korka na podłodze, który izolacją akustyczną też będzie. Most mogę zrobić, może jeszcze uda mi się przykleić trochę armaflexu na grodzi (ale tylko tyle co bez demontażu deski). Na dziś trojaczki którymi miałem okazję jeździć były jednak cichsze.
Bonus. Wjazd na leśny, piaszczysty dukt w poszukiwaniu grzybów przyniósł nieoczekiwane objawienie - iveco ma elektroniczną blokadę mostu, wow!
Na marginesie o samym zlocie campermajstrów - liczyłem na zdecydowanie większy udział samodziałów, wszakże nazwa zobowiązuje, tymczasem zbudowanych własnoręcznie kamperów było bardzo niewiele, wyobrażałem też sobie, że to wokół nich, ich techniki i rozwiązań będzie się kręciło wydarzenie - tymczasem niekoniecznie.
|
|
|
|
|
Wojadżer
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: iveco daily 35s17 max (plan na 4 osoby)
Nazwa załogi: kwartet
Dołączył: 18 Wrz 2017 Piwa: 5/4 Skąd: Warszawa Wilanów
|
Wysłany: 2023-11-01, 13:44
|
|
|
CHINBASTO założone, podłączone i odpalone. Piec siedzi pod łóżkiem, pobór powietrza z wnętrza bagażnika, z pieca ciepłe powietrze leci prosto do wymiennika bojlera Trumy TT2, potem jest trójnik z przepustnicą sterowaną cięgnem i pokrętłem - mogę skierować powietrze pod samochód, kiedy nie chcę ogrzewać wnętrza a chcę mieć ciepłą wodę lub do wnętrza - tu są dwa wyloty: w łazience i w przejściu między sypialnią a strefą dzienną. Przypominam, że to nie jest kamper zimowy.
Kotłownia i hydrofornia:
dystrybucja ciepłego powietrza (w szafce też rozdzielacze wody):
Wydech z oryginalnym tłumikiem za tylnym kołem, pobór powietrza do spalania za żebrem koła gdzie nie będzie mu lecieć spód kół (będą jeszcze dodatkowo chlapacze), przewód paliwowy wymieniony od razu na tekalan (chiński oryginał do śmieci), pompka mniej więcej w połowie drogi do zbiornika. W razie potrzeby wygłuszenia będę pompkę obudowywał ale na razie zobaczymy. Wejście do zbiornika paliwa pojazdu od góry (trzeba było go opuszczać), wiercone delikatnie bo zbiornik z tworzywa. Samo podpięcie paliwa i pierwsze uruchomienie pieca wykonał mi AM WARSZTAT z Konstancina, który ogólnie ogarnia kampery mechanicznie i instalacyjnie. Przy okazji polecam.
Pod piecem chinbasto odprowadzenie spalin, zaciąg powietrza do spalania:
Pompka paliwa w drodze do zbiornika:
Piec po odpaleniu oczywiście niemiłosiernie dymił a z wnętrza dobywały się nieprzyjemne zapachy ale po parunastu minutach byo juz lepiej a po 2-3 godzinach juz zupełnie dobrze.
Sterownik pieca trafił mi się na szczęście mało kiczowaty, taki jakby prostszy. Wybrałem sterowanie Hz aby chodził z minimalną mocą. Jako minimalną wydajność ustawiłem na razie częstotliwość pompki na 1,5Hz. Sterowanie temperaturą, pozornie bardziej logiczne, skutkować ma innym zachowaniem pieca - dążąc do osiągnięcia zadanej temperatury pracuje z pełną mocą, potem z minimalną i znów cykl się powtarza. A na pełnej mocy jest głośny.
Sterownik pieca chinbasto:
Zasilanie 12V pieca poprowadzone mam przez wyłącznik obwodu, na prototypie umieściłem go wraz z innymi przełącznikami na panelu kontrolnym ale jednak finalnie go schowam aby ktoś z rozpędu nie wyłączył mu zasilania podczas pracy. Front będzie oczywiście zrobiony z czegoś innego, zapewne z czarnej pleksy z grawerem opisów wyłączników i kontrolek.
Panel sterowania wszechświatem w wersji prototypowej od frontu i od tyłu:
Zatem mam już prąd, wodę i ciepło |
|
|
|
|
Rudiger
trochę już popisał
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Wrz 2023 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: z warsztatu
|
Wysłany: 2023-11-01, 22:39
|
|
|
Mam 2 uwagi
1. Czy ta rura wyjściowa z webasto wytrzyma temperaturę ponad 100stC? Bo taka jest temp powietrza na wylocie z webasto. Jeśli tak to może zawiń ten odcinek rury bandażem do wydechów aby ci nie grzało nadmiernie tej przestrzeni w której jest ta cała zabudowa. Bo latem to tam się zrobi piekarnik jak będziesz grzał wodę
2. Zwróć uwagę czy przy bezwietrznej pogodzie (jakiś mglisty i bezwietrzny wieczór nad jeziorem) ciepłe spaliny nie będą się gromadzić pod podłogą samochodu - może coś przeniknąć do wnętrza, jakiś smrodek. Może warto skierować rurę wydechową poza próg, poza obrys samochodu? |
|
|
|
|
Wojadżer
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: iveco daily 35s17 max (plan na 4 osoby)
Nazwa załogi: kwartet
Dołączył: 18 Wrz 2017 Piwa: 5/4 Skąd: Warszawa Wilanów
|
Wysłany: 2023-11-02, 07:53
|
|
|
Obie uwagi mam pod obserwacją. W razie czego zaizoluję ten kawałek do termy. Wydech jest na samej krawędzi - w razie czego dołożę 5cm lekkiego kolanka aby go wyraźnie przekroczyć. Dzięki. |
|
|
|
|
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 117/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2023-11-02, 21:28
|
|
|
Dobrze było by założyć kawałek rurki na wylot tłumika i wyprowadzić całość poza obrys samochodu.
Spaliny są ciepłe i przy bezwietrznej pogodzie będą lecieć w górę pod podłogę auta a ta z reguły nie jest idealnie szczelna. Część może dostawać się do kabiny. |
|
|
|
|
Rudiger
trochę już popisał
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Wrz 2023 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: z warsztatu
|
Wysłany: 2023-11-02, 22:31
|
|
|
A, jeszcze mi się przypomniało - zwróć uwagę czy ten "filtr" powietrza do spalania jest na pewno filtrem. U mnie wyglądał podobnie i to był jedynie tłumik szmerów ssania, żaden filtr.
Na bazie częściowo rozebranego tego tłumika szmerów i gąbki z linku poniżej zrobiłem dość sensowny zestaw. Przed montażem gąbkę nasączyłem olejem.
https://allegro.pl/oferta/aquael-wklad-gabkowy-fan-3plus-2szt-14617577845 |
|
|
|
|
BikerB
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: L4H2 2015
Dołączył: 02 Lip 2021 Piwa: 6/1 Skąd: UK
|
Wysłany: 2023-11-02, 23:16
|
|
|
generalnie to ja sie nie znam...
1.ta pompka do ogrzewania to nie za plasko jest tam chyba powinno byc miedzy 15 a 35 stopni
2.cieple powietrze to 100 stopni nie ma , (chociaz nie wiem co tam chinczyki wymyslily poza uproszczeniem konstrukcji) , airtronic nawet przy krotkiej rurze +/- 20 cm kratki nie rozpuszcza, a gazowa truma combi to potrafila (moze plastyk jakis gorszy czy czy jak)
3.airtroniki eberspachter nie maja zadnych filtrow powietrza do spalania , tylko niby kratka |
|
|
|
|
Wojadżer
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: iveco daily 35s17 max (plan na 4 osoby)
Nazwa załogi: kwartet
Dołączył: 18 Wrz 2017 Piwa: 5/4 Skąd: Warszawa Wilanów
|
Wysłany: 2023-11-03, 10:07
|
|
|
Wedle instrukcji chińczyka pozycja pompki to 0-30, choć widoczne w necie instrukcje niemieckiego webasto istotnie mówią o zalecanej pozycji 15-30. Jak by nie było 15 spełni obie wytyczne. Przekręcę.
Czuję presję więc na pewno dodam te 5 cm rurki wydechu. Ma ktoś na zbyciu?
Filtr powietrza to oczywiście tylko siateczka, wiem.
Dziękuję za uwagi. |
|
|
|
|
Skwarek
weteran
Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Mar 2011 Piwa: 243/90 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2023-11-03, 10:59
|
|
|
Wojadżer napisał/a: |
Filtr powietrza to oczywiście tylko siateczka, wiem.
Dziękuję za uwagi. |
U siebie założyłem filtr stożkowy, licho nie śpi niech no tam wpadnie w czasie pracy jakiś "wiórek" i po turbinie ;(
filtr.jpg Nie pamiętam który rozmiar pasował. |
|
Plik ściągnięto 0 raz(y) 47,49 KB |
|
_________________
|
|
|
|
|
Wojadżer
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: iveco daily 35s17 max (plan na 4 osoby)
Nazwa załogi: kwartet
Dołączył: 18 Wrz 2017 Piwa: 5/4 Skąd: Warszawa Wilanów
|
Wysłany: 2024-04-21, 14:00
|
|
|
Melduję powrót do prac - czas kończyć tę zabawę i w tym roku skorzystać już z wozu konkretnie. Pozdrawiam budowniczych! |
|
|
|
|
Rudiger
trochę już popisał
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Wrz 2023 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: z warsztatu
|
Wysłany: 2024-04-21, 19:18
|
|
|
I to właściwe podejście.
My też atakujemy Ducato rzeźbiąc 3-cie miejsce do spania. I wreszcie korzystać z busa.
Plan jest by jechać na majówkę - tylko patrząc w prognozy pogody to chyba trzeba jechać aż do Włoch aby d... nie zmrozić.... |
|
|
|
|
|