Transit 2.5 D - brak ładowania. |
Autor |
Wiadomość |
yahoda
weteran
Twój sprzęt: HYMERMOBIL 522 FORD
Nazwa załogi: brave sir Robin
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Paź 2015 Piwa: 71/62 Skąd: Starogard Gd.
|
Wysłany: 2020-08-04, 15:54 Transit 2.5 D - brak ładowania.
|
|
|
Cześć.
Mam problem z ładowaniem akumulatora z alternatora. Na odpalonym silniku brak ładowania.
Akumulator ma teraz 11.89 V, kiedy odpalę silnik dalej tyle samo. Pomiar na alternatorze 10.46 V. Kiedy odpiąłem przewody od alternatora to miałem na alternatorze (silnik odpalony) 0.16 V.
Dodam, że akumulatory mają 4 miesiące (mam dwa rozruchowe spięte razem - tak już było, nie zmieniałem tego), a alternator jest świeżo po regeneracji. Oddałem do zregenerowania, bo myślałem, że niesprawny. Przed regeneracją pomiary były niemal identyczne.
Zastanawiam się, czy może coś pominąłem w tych moich laickich dochodzeniach do sedna sprawy.
Proszę doradźcie.
3.jpg pomiar alternatora ze zdjętymi kablami |
|
Plik ściągnięto 6 raz(y) 352,02 KB |
|
_________________ kamperki z lego: http://www.camperteam.pl/...hlight=lego+kam
nasze autko: http://www.camperteam.pl/...ight=hymermobil
|
|
|
|
|
yahoda
weteran
Twój sprzęt: HYMERMOBIL 522 FORD
Nazwa załogi: brave sir Robin
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Paź 2015 Piwa: 71/62 Skąd: Starogard Gd.
|
|
|
|
|
Banan
Administrator LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE
Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy Dołączył: 09 Lis 2010 Piwa: 328/457 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2020-08-04, 16:40
|
|
|
yahoda napisał/a: | Jakie napięcie powinno być na wyjściu alternatora przy odpiętych od niego przewodach? |
14,4V max
Uwalony altek, zrób reklamację po regeneraji.
Z tego co wiem, bez obciążenia nie uruchamia się alternatora, spalisz diody.
yahoda napisał/a: | mam dwa rozruchowe spięte razem - tak już było, nie zmieniałem tego |
O jakiej pojemności? Może alternator jest za słaby na takie obciążenie?
|
_________________ Pozdrawiam - Darek
|
|
|
|
|
|
yahoda
weteran
Twój sprzęt: HYMERMOBIL 522 FORD
Nazwa załogi: brave sir Robin
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Paź 2015 Piwa: 71/62 Skąd: Starogard Gd.
|
|
|
|
|
yahoda
weteran
Twój sprzęt: HYMERMOBIL 522 FORD
Nazwa załogi: brave sir Robin
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Paź 2015 Piwa: 71/62 Skąd: Starogard Gd.
|
Wysłany: 2020-08-04, 16:55
|
|
|
Kurcze, a tyle się namordowałem, żeby to włożyć spowrotem. I znowu będę wyciągał.
Czy oni nie sprawdzają tych alternatorów po regeneracji?
Banan napisał/a: | Z tego co wiem, bez obciążenia nie uruchamia się alternatora, spalisz diody.
|
Czyli mogłem uszkodzić zregenerowany alternator? Ale i tak nie działał, bo 10,46 V na podpiętych przewodach dawał. |
_________________ kamperki z lego: http://www.camperteam.pl/...hlight=lego+kam
nasze autko: http://www.camperteam.pl/...ight=hymermobil
|
|
|
|
|
mmbu
trochę już popisał
Twój sprzęt: Transit Riviera120 '93
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lip 2014 Piwa: 2/4 Skąd: Warszawa/Radzymin
|
Wysłany: 2020-08-04, 17:06
|
|
|
Alternator w transicie nie ładuje po uruchomieniu silnika. Musisz go wzbudzić podnosząc obroty do okolo 1000rpm. Wtedy kontrolka na desce gaśnie i pojawia się ładowanie. Strasznie małe te akumulatory masz. Połączona są na rozruszniku lub na tyle silnika nad skrzynią. Jak przekręcisz "zaplon" pojawia się kontrolka aku i oleju? |
|
|
|
|
yahoda
weteran
Twój sprzęt: HYMERMOBIL 522 FORD
Nazwa załogi: brave sir Robin
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Paź 2015 Piwa: 71/62 Skąd: Starogard Gd.
|
|
|
|
|
mmbu
trochę już popisał
Twój sprzęt: Transit Riviera120 '93
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lip 2014 Piwa: 2/4 Skąd: Warszawa/Radzymin
|
Wysłany: 2020-08-04, 17:12
|
|
|
ktory rok transita? Nie miałeś przypadkiem przekładki z 2,3d? |
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
yahoda
weteran
Twój sprzęt: HYMERMOBIL 522 FORD
Nazwa załogi: brave sir Robin
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Paź 2015 Piwa: 71/62 Skąd: Starogard Gd.
|
Wysłany: 2020-08-04, 17:27
|
|
|
mmbu - stawiam browarka. Jest ładowanie na akumulatorach 13,8 V
Ale na altku mam trzy przewody. Łącząc 1 i 2 (czerwony i czarny przewód) mam 0,16 V, a wcześniej było 10,46 (ale na obrotach niższych niż 1000). Łącząc 1 i 3 mam 7,06 V, a 2 z 3 mam 6,96 V. Tak powinno być?
Kontrolka oleju gaśnie razem z kontrolką świec, a kontrolka aku po osiągnięciu 1000 obrotów. |
_________________ kamperki z lego: http://www.camperteam.pl/...hlight=lego+kam
nasze autko: http://www.camperteam.pl/...ight=hymermobil
|
|
|
|
|
|
yahoda
weteran
Twój sprzęt: HYMERMOBIL 522 FORD
Nazwa załogi: brave sir Robin
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Paź 2015 Piwa: 71/62 Skąd: Starogard Gd.
|
|
|
|
|
mmbu
trochę już popisał
Twój sprzęt: Transit Riviera120 '93
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lip 2014 Piwa: 2/4 Skąd: Warszawa/Radzymin
|
Wysłany: 2020-08-04, 17:44
|
|
|
I jak z ladowaniem? Sprawdź jeszcze, bo po "zapłonie" powinieneś mieć kontrolke oleju i w Twoim przypadku ssania/lub grzania świecy. Obecnie masz plomieniowa, czy grzalke filtra paliwa, czy nic? Generalnie, ja pod maską mam zapasowy alternator. Już raz w trasie się przydał. |
|
|
|
|
mmbu
trochę już popisał
Twój sprzęt: Transit Riviera120 '93
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lip 2014 Piwa: 2/4 Skąd: Warszawa/Radzymin
|
Wysłany: 2020-08-04, 17:51
|
|
|
Zawieszenie zostawiłeś ze swojego z przekładnią, czy wymieniłeś na maglownice? |
|
|
|
|
yahoda
weteran
Twój sprzęt: HYMERMOBIL 522 FORD
Nazwa załogi: brave sir Robin
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Paź 2015 Piwa: 71/62 Skąd: Starogard Gd.
|
|
|
|
|
yahoda
weteran
Twój sprzęt: HYMERMOBIL 522 FORD
Nazwa załogi: brave sir Robin
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Paź 2015 Piwa: 71/62 Skąd: Starogard Gd.
|
|
|
|
|
mmbu
trochę już popisał
Twój sprzęt: Transit Riviera120 '93
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lip 2014 Piwa: 2/4 Skąd: Warszawa/Radzymin
|
Wysłany: 2020-08-04, 17:59
|
|
|
Jutro sprawdzę, ale olej gasnie po uruchomieniu.
Czerwony B i do masy bedziesz miał to samo co na aku, Czarny D i do masy może być okolo 12,7 lub tyle co na aku. D+ i do masy to sygnał obrotów-impulsy. Tam Ci będzie skakać okolo 6V, nie zmerzysz tego zwykłym miernikiem. |
|
|
|
|
|