Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Transit 2.5 D - brak ładowania.
Autor Wiadomość
yahoda 
weteran


Twój sprzęt: HYMERMOBIL 522 FORD
Nazwa załogi: brave sir Robin
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Paź 2015
Piwa: 71/62
Skąd: Starogard Gd.
Wysłany: 2020-08-04, 15:54   Transit 2.5 D - brak ładowania.

Cześć.
Mam problem z ładowaniem akumulatora z alternatora. Na odpalonym silniku brak ładowania.
Akumulator ma teraz 11.89 V, kiedy odpalę silnik dalej tyle samo. Pomiar na alternatorze 10.46 V. Kiedy odpiąłem przewody od alternatora to miałem na alternatorze (silnik odpalony) 0.16 V.

Dodam, że akumulatory mają 4 miesiące (mam dwa rozruchowe spięte razem - tak już było, nie zmieniałem tego), a alternator jest świeżo po regeneracji. Oddałem do zregenerowania, bo myślałem, że niesprawny. Przed regeneracją pomiary były niemal identyczne.

Zastanawiam się, czy może coś pominąłem w tych moich laickich dochodzeniach do sedna sprawy.

Proszę doradźcie.

3.jpg
pomiar alternatora ze zdjętymi kablami
Plik ściągnięto 6 raz(y) 352,02 KB

_________________
kamperki z lego: http://www.camperteam.pl/...hlight=lego+kam
nasze autko: http://www.camperteam.pl/...ight=hymermobil
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
yahoda 
weteran


Twój sprzęt: HYMERMOBIL 522 FORD
Nazwa załogi: brave sir Robin
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Paź 2015
Piwa: 71/62
Skąd: Starogard Gd.
Wysłany: 2020-08-04, 16:07   

Jakie napięcie powinno być na wyjściu alternatora przy odpiętych od niego przewodach? U mnie jest 0.16V.
_________________
kamperki z lego: http://www.camperteam.pl/...hlight=lego+kam
nasze autko: http://www.camperteam.pl/...ight=hymermobil
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Banan 
Administrator
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE


Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 09 Lis 2010
Piwa: 328/457
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2020-08-04, 16:40   

yahoda napisał/a:
Jakie napięcie powinno być na wyjściu alternatora przy odpiętych od niego przewodach?

14,4V max
Uwalony altek, zrób reklamację po regeneraji.
Z tego co wiem, bez obciążenia nie uruchamia się alternatora, spalisz diody.
yahoda napisał/a:
mam dwa rozruchowe spięte razem - tak już było, nie zmieniałem tego

O jakiej pojemności? Może alternator jest za słaby na takie obciążenie?

:spoko
_________________
Pozdrawiam - Darek
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
yahoda 
weteran


Twój sprzęt: HYMERMOBIL 522 FORD
Nazwa załogi: brave sir Robin
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Paź 2015
Piwa: 71/62
Skąd: Starogard Gd.
Wysłany: 2020-08-04, 16:47   

Dwa po 55 Ah
_________________
kamperki z lego: http://www.camperteam.pl/...hlight=lego+kam
nasze autko: http://www.camperteam.pl/...ight=hymermobil
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
yahoda 
weteran


Twój sprzęt: HYMERMOBIL 522 FORD
Nazwa załogi: brave sir Robin
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Paź 2015
Piwa: 71/62
Skąd: Starogard Gd.
Wysłany: 2020-08-04, 16:55   

Kurcze, a tyle się namordowałem, żeby to włożyć spowrotem. I znowu będę wyciągał.
Czy oni nie sprawdzają tych alternatorów po regeneracji?

Banan napisał/a:
Z tego co wiem, bez obciążenia nie uruchamia się alternatora, spalisz diody.

Czyli mogłem uszkodzić zregenerowany alternator? Ale i tak nie działał, bo 10,46 V na podpiętych przewodach dawał.
_________________
kamperki z lego: http://www.camperteam.pl/...hlight=lego+kam
nasze autko: http://www.camperteam.pl/...ight=hymermobil
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mmbu 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Transit Riviera120 '93
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lip 2014
Piwa: 2/4
Skąd: Warszawa/Radzymin
Wysłany: 2020-08-04, 17:06   

Alternator w transicie nie ładuje po uruchomieniu silnika. Musisz go wzbudzić podnosząc obroty do okolo 1000rpm. Wtedy kontrolka na desce gaśnie i pojawia się ładowanie. Strasznie małe te akumulatory masz. Połączona są na rozruszniku lub na tyle silnika nad skrzynią. Jak przekręcisz "zaplon" pojawia się kontrolka aku i oleju?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
yahoda 
weteran


Twój sprzęt: HYMERMOBIL 522 FORD
Nazwa załogi: brave sir Robin
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Paź 2015
Piwa: 71/62
Skąd: Starogard Gd.
Wysłany: 2020-08-04, 17:08   

Kontrolka oleju się nie pojawia, ale aku tak. Faktycznie, gaśnie dopiero, jak na obroty wejdzie. Lecę sprawdzić.
_________________
kamperki z lego: http://www.camperteam.pl/...hlight=lego+kam
nasze autko: http://www.camperteam.pl/...ight=hymermobil
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mmbu 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Transit Riviera120 '93
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lip 2014
Piwa: 2/4
Skąd: Warszawa/Radzymin
Wysłany: 2020-08-04, 17:12   

ktory rok transita? Nie miałeś przypadkiem przekładki z 2,3d?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
yahoda 
weteran


Twój sprzęt: HYMERMOBIL 522 FORD
Nazwa załogi: brave sir Robin
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Paź 2015
Piwa: 71/62
Skąd: Starogard Gd.
Wysłany: 2020-08-04, 17:27   

mmbu - stawiam browarka. Jest ładowanie na akumulatorach 13,8 V

Ale na altku mam trzy przewody. Łącząc 1 i 2 (czerwony i czarny przewód) mam 0,16 V, a wcześniej było 10,46 (ale na obrotach niższych niż 1000). Łącząc 1 i 3 mam 7,06 V, a 2 z 3 mam 6,96 V. Tak powinno być?

Kontrolka oleju gaśnie razem z kontrolką świec, a kontrolka aku po osiągnięciu 1000 obrotów.
_________________
kamperki z lego: http://www.camperteam.pl/...hlight=lego+kam
nasze autko: http://www.camperteam.pl/...ight=hymermobil
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
yahoda 
weteran


Twój sprzęt: HYMERMOBIL 522 FORD
Nazwa załogi: brave sir Robin
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Paź 2015
Piwa: 71/62
Skąd: Starogard Gd.
Wysłany: 2020-08-04, 17:37   

Tak, była przekładka z 2,3 na 2,5. Wcześniej był ze skrzynią 4-biegową. Teraz jest 5. Rok 82.
_________________
kamperki z lego: http://www.camperteam.pl/...hlight=lego+kam
nasze autko: http://www.camperteam.pl/...ight=hymermobil
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mmbu 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Transit Riviera120 '93
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lip 2014
Piwa: 2/4
Skąd: Warszawa/Radzymin
Wysłany: 2020-08-04, 17:44   

I jak z ladowaniem? Sprawdź jeszcze, bo po "zapłonie" powinieneś mieć kontrolke oleju i w Twoim przypadku ssania/lub grzania świecy. Obecnie masz plomieniowa, czy grzalke filtra paliwa, czy nic? Generalnie, ja pod maską mam zapasowy alternator. Już raz w trasie się przydał.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mmbu 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Transit Riviera120 '93
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lip 2014
Piwa: 2/4
Skąd: Warszawa/Radzymin
Wysłany: 2020-08-04, 17:51   

Zawieszenie zostawiłeś ze swojego z przekładnią, czy wymieniłeś na maglownice?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
yahoda 
weteran


Twój sprzęt: HYMERMOBIL 522 FORD
Nazwa załogi: brave sir Robin
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Paź 2015
Piwa: 71/62
Skąd: Starogard Gd.
Wysłany: 2020-08-04, 17:51   

No jest ładowanie. Po zapłonie mam kontrolkę grzania świecy, oleju i aku. Świeca i olej gasną razem po chwili, a aku po odpaleniu i osiągnięciu 1000 obrotów.
_________________
kamperki z lego: http://www.camperteam.pl/...hlight=lego+kam
nasze autko: http://www.camperteam.pl/...ight=hymermobil
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
yahoda 
weteran


Twój sprzęt: HYMERMOBIL 522 FORD
Nazwa załogi: brave sir Robin
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Paź 2015
Piwa: 71/62
Skąd: Starogard Gd.
Wysłany: 2020-08-04, 17:54   

Ja już go tak kupiłem z przełożonym silnikiem i nie wiem czy z przekładnią czy maglownica. Ale mam wspomaganie ukł. kierowniczego, może to info coś pomoże.
_________________
kamperki z lego: http://www.camperteam.pl/...hlight=lego+kam
nasze autko: http://www.camperteam.pl/...ight=hymermobil
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mmbu 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Transit Riviera120 '93
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lip 2014
Piwa: 2/4
Skąd: Warszawa/Radzymin
Wysłany: 2020-08-04, 17:59   

Jutro sprawdzę, ale olej gasnie po uruchomieniu.
Czerwony B i do masy bedziesz miał to samo co na aku, Czarny D i do masy może być okolo 12,7 lub tyle co na aku. D+ i do masy to sygnał obrotów-impulsy. Tam Ci będzie skakać okolo 6V, nie zmerzysz tego zwykłym miernikiem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***