Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Transit 2.5 D - brak ładowania.
Autor Wiadomość
yahoda 
weteran


Twój sprzęt: HYMERMOBIL 522 FORD
Nazwa załogi: brave sir Robin
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Paź 2015
Piwa: 71/62
Skąd: Starogard Gd.
Wysłany: 2020-08-04, 17:15   

Sprawdzę jutro na spokojnie - dziś już nie zdążę.
Jeszcze raz dzięki za zainteresowanie i pomoc.
_________________
kamperki z lego: http://www.camperteam.pl/...hlight=lego+kam
nasze autko: http://www.camperteam.pl/...ight=hymermobil
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mmbu 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Transit Riviera120 '93
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lip 2014
Piwa: 2/4
Skąd: Warszawa/Radzymin
Wysłany: 2020-08-05, 16:03   

Kontrolka oleju gaśnie dopiero po uruchomieniu. Sprawdź, bo możliwe, że nie zauważysz braku ciśnienia oleju.
Jak masz wspomaganie, to albo masz rodzynka z przekładnią ze wspomaganiem, albo poprosilbym o zdjęcia Twojego przedniego zawieszenia.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
yahoda 
weteran


Twój sprzęt: HYMERMOBIL 522 FORD
Nazwa załogi: brave sir Robin
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Paź 2015
Piwa: 71/62
Skąd: Starogard Gd.
Wysłany: 2020-08-05, 18:53   

Zgadza się. Po zapłonie świecą się kotrolka świec, oleju i aku. Pierwsze gasną świece, a zaraz po odpaleniu silnika olej. Po wejściu na obroty 1000 gaśnie aku. Wcześniej wprowadziłem w błąd - przepraszam.
A teraz pomiary:
Aku na wyłączonym silniku 12.38 V
Reszta na odpalonym:
Aku 13.81 V
Altek na plusie (B) i aku na minusie 13.95 V
Altek na plusie (B) i aku na plusie 0.12 V (rozumiem że takie straty mam na głównym kablu)
Obudowa altka i altek plus 13.95 V
Obudowa altka i aku minus 0.06 V (takie straty są na masie)
Teraz z obciążeniem (włączone światła drogowe, mijania, przeciwmgłowe, nawiew i radio):
Aku 13.12 V
Aku minus i altek plus 13.25 V
Altek plus i aku plus 0.13 V (spadek napięcia na głównym kablu)
Aku minus i obudowa altka 0.06 V

B i masa 13.92 V
D i masa 14.04 V
D+ i masa ok. 6 V

... po pięciu minutach
B i masa bez zmian 13.92 V
D i masa 14.10 V
D+ i masa 6.98 (i raczej trzyma ten pomiar, sporadycznie wahania)

B i masa chyba powinno być w okolicach 14,4 V, nie?
_________________
kamperki z lego: http://www.camperteam.pl/...hlight=lego+kam
nasze autko: http://www.camperteam.pl/...ight=hymermobil
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
yahoda 
weteran


Twój sprzęt: HYMERMOBIL 522 FORD
Nazwa załogi: brave sir Robin
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Paź 2015
Piwa: 71/62
Skąd: Starogard Gd.
Wysłany: 2020-08-05, 19:04   

Fotki podrzuciłem Ci na priv, ale nie mam ich w wysłanych. Doszły?
_________________
kamperki z lego: http://www.camperteam.pl/...hlight=lego+kam
nasze autko: http://www.camperteam.pl/...ight=hymermobil
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
yahoda 
weteran


Twój sprzęt: HYMERMOBIL 522 FORD
Nazwa załogi: brave sir Robin
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Paź 2015
Piwa: 71/62
Skąd: Starogard Gd.
Wysłany: 2020-08-05, 19:09   

Jakby co, to tu więcej o moim autku:
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=24423
_________________
kamperki z lego: http://www.camperteam.pl/...hlight=lego+kam
nasze autko: http://www.camperteam.pl/...ight=hymermobil
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wojtekjanus 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Transit 2,0 tdci
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Cze 2014
Piwa: 12/1
Wysłany: 2020-08-05, 22:26   

Nie dokopałem się do informacji jaki masz alternator. Bo autko ma swoje lata, a w dodatku zmieniany był silnik ma 2,5D.
Bo były trzy różne alternatory, najstarszy stosowany w modelach Mk3 (1986-1991) nr 5026727 (864FX-10K359-FE) miał tylko 55A maksymalny prąd ładowania, w dodatku zachowywał się prawie jak prądnica, na wolnych obrotach przy obciążeniu już choćby światłami w zasadzie nie ładował akumulatora. Przy dużym obciążeniu (światła, wentylator na full, ogrzewanie szyby, wycieraczki itd) bateria siadała, zwłaszcza zimą. W moim Mk3 nawet bez obciążenia nigdy nie przekraczał 14V napięcia.
Dlatego później Ford wprowadził mocniejszy alternator 70A, nr 7302659 (954F-10K359-AB), ten i łatwiej sie wzbudzał po odpaleniu silnika i już nieźle ładował na wolnych obrotach. Fizycznie jest identyczny jak ten starszy 55A, zakłada się go w stare mocowania bez problemu. Pompa vacu jest identyczna dla obu wersji.

W 1997 roku wprowadzono bardzo dobry alternator 90A, ale jego zamontowanie wymaga wielu zmian w mocowaniu, w przewodach vacu i olejowych, inna jest także pompa vacu - ja takiego nigdy nie dotykałem, więc szczegółów montażu nie znam.

Generalniy wniosek: opłaca się zainwestować w używkę alternatora 70A jeśli ma się ten słabszy 55A. A szczególnie w kamperze, który ma sporo dodatkowych odbiorników i istotne jest, jak alternator ładuje baterie podczas jazdy.
_________________
Zgredzik
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
yahoda 
weteran


Twój sprzęt: HYMERMOBIL 522 FORD
Nazwa załogi: brave sir Robin
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Paź 2015
Piwa: 71/62
Skąd: Starogard Gd.
Wysłany: 2020-08-06, 14:21   

No to pewnie mam altka 55A. Póki co jest ok. Aku zabudowy mam tylko 60 i styka. Było 120Ah, ale przerobiłem na dwa 60 i ostatecznie został jeden. Ale co my tam używamy: hydrofor i światło, elektryka bojlera i tyle. Do tego mam wspomaganie z solara.
Pięknie dziękuję za informacje.
_________________
kamperki z lego: http://www.camperteam.pl/...hlight=lego+kam
nasze autko: http://www.camperteam.pl/...ight=hymermobil
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***