Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Które marki i modele są zimowe?
Autor Wiadomość
AgaBartek
początkujący forumowicz

Dołączył: 13 Lip 2007
Wysłany: 2016-08-27, 02:51   Które marki i modele są zimowe?

Cześć, po latach żeglowania wracamy do koncepcji kupna kampera. Interesuje nas użytkowanie całoroczne i w związku z tym mamy pytanie jak odróżnić wersję zimową od zwykłej bez oglądania na żywo. Przemaglowaliśmy całe forum i wiemy jakie cechy powinien posiadać zimowy kamper. Ale nie wiemy czy marki takie jak Burstner, Dethlefs czy TEC posiadają podwójne podłogi. Doczytaliśmy się, że Eura Mobil jest przygotowana na zimę. Ale alkowa z rocznika 2008 kosztuje tyle samo co Hymer zintegrowany z rocznika 2003, który z tego co wiemy nie ma podwójnej podłogi, ale świetnie się sprawdza w zimie, co można przeczytać w opisach wypraw czy wideo blogach. Co byście preferowali? Nie wiemy jak ocenić co jest dobre a co nadaje się tylko na wczasy latem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 330/221
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-08-27, 08:08   

W kazdym można przeżyć w zimie kilka dni w naszym klimacie, ale lepiej jak jest trochę do zimy przystosowany. Jedne mają tylko podgrzewane zbiorniki szarówki które są na zewnątrz inne tak jak np Eura mobil podwójne podłogi między którymi są zbiorniki wody i hula ogrzewanie.Niektóre podobno mają grubszą izolację ścian.

No i w tych zimowych są solidniejsze i mniejsze okna,boczne i dachowe.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
AgaBartek
początkujący forumowicz

Dołączył: 13 Lip 2007
Wysłany: 2016-08-27, 14:01   

Rozumiem, że Eura Mobil standardowo stosuje podwójną podłogę. Czy u innych producentów są to jakieś wybrane modele? Czy są jakoś specjalnie oznaczane?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
NINED 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Knaus SKY TI 650 MF Silver Selection, Ducato
Nazwa załogi: NINED
Dołączył: 27 Sie 2016
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2016-08-27, 14:47   

AgaBartek napisał/a:
Rozumiem, że Eura Mobil standardowo stosuje podwójną podłogę. Czy u innych producentów są to jakieś wybrane modele? Czy są jakoś specjalnie oznaczane?

Wszystkie kampery Knausa przystosowane to temperatury -15.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
AgaBartek
początkujący forumowicz

Dołączył: 13 Lip 2007
Wysłany: 2016-08-27, 19:15   

Chciałbym uściślić, że pisząc o użytkowaniu zimowym mam na myśli tygodniowy wypad a alpy i bytowanie pod wyciągiem. Czy zintegrowane (a konkretnie Hymery z rocznika 1998-2002 i 2003-2005) są lepiej czy gorzej przystosowane od typów alkowa? Czy ogrzewanie alkowy mocno pomaga?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
baba
początkujący forumowicz

Dołączył: 30 Wrz 2014
Wysłany: 2016-08-27, 21:30   

Eura Mobil
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
EwaMarek 
Kombatant
Marek


Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Piwa: 25/13
Skąd: Czołowo / Koło
Wysłany: 2016-08-27, 22:16   

Wtrąca jak zawsze na forum w takim temacie. Nie ma kamperów zimowych a te co ludzie używają zimą nadają się w krótkim czasie do remontu. Juz był wiele razy temat poruszany na forum - poszukaj.
_________________
Pozdrawiam
Marek

Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
andi at 
Kombatant

Twój sprzęt: szukam H1L2
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Piwa: 80/38
Skąd: wieden
Wysłany: 2016-08-31, 16:05   

Kamperek ma być wygodny i funkcjonalny w środku ,a na ten wyjazd tygodniowy to 1 butla gazu więcej to pryszcz :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Czarna i Krzysiek 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2,5 D 87` Zabudowa Dethleffs
Nazwa załogi: Żółwiki :-)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2015
Piwa: 29/24
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2016-09-01, 23:04   

EwaMarek napisał/a:
a te co ludzie używają zimą nadają się w krótkim czasie do remontu.

A niby to dlaczego, bo nie bardzo rozumiem ?
_________________
Czarna i Krzysiek
z dzieciakami :)
Fiat Ducato 2,5 D Pełnoletni ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2016-09-01, 23:53   

Zimowy musi mieć tak zaprojektowane ogrzewanie, by wilgoć w zakamarkach nie mogła się gromadzić. Do tego najlepiej nadaje się centralne ogrzewanie wodne a właściwie płynochłodnicze.
Grzejniki są w dolnej części dookoła zabudowy, cyrkulacja płynu jest wymuszona pompką a piec np Alde.
Ściany i sufit a nawet ścianki meblowe tapicerowane i to dosyć grubą włochatą tkaniną/wykładziną, nie o izolację termiczną chodzi, lecz o uniemożliwienie skraplania się pary na ścianach i suficie.
Meble na wszystkich możliwych powierzchniach mają laminat a nie okleinę pcv/papierową. Papierową, to nie pomyłka.
Wymiennik ciepła układ CO/układ silnik.
Grube szczelne i termiczne drzwi.
To tyle co pamiętam z kampera który "był" mój. Jedyny w Polsce Autostar 491, prawdziwy zimowy.
.
O innych "zimowych" są bajki typu "prawie".
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
andi at 
Kombatant

Twój sprzęt: szukam H1L2
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Piwa: 80/38
Skąd: wieden
Wysłany: 2016-09-02, 08:17   

Zimą wyjazd na narty kamperem jest upierdliwy .Najlepszy okres to maj i na lodowiec .W Kaprun możesz jeździć cały rok ,ale latem to tak do 12 godz .Po tej godz.śnieg nie tego :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
barwol 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: HYMER Exsis-i 644
Dołączył: 29 Maj 2013
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-09-02, 09:06   

Ja od 3 lat wykorzystuję ten model: Hymer i-exis 644 z ogrzewaniem Webasto. Jest to w 100% samochód nadający się na długie wypady zimowe i złe warunki drogowe w ich trakcie. Aktualnie nie zauważyłem NIC co wymagałoby remontu ze względu na korzystanie z niego w zimie. Na pokładzie jest 5 osób w tym 3 dzieci - nikt nie "marudzi" na warunki. Na moje ostatnie pytanie czy w tym roku śpimy w kamperze czy też wynajmujemy apartament odp. była jedna i wyraźna - tylko KAMPER.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
EwaMarek 
Kombatant
Marek


Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Piwa: 25/13
Skąd: Czołowo / Koło
Wysłany: 2016-09-02, 20:45   

Poczytaj na forum - wiele jest tematów o ZIMOWYM KAMPERZE.

Jest to technicznie niemożliwe żeby w ściance kilku centymetrów, okienkach niby termicznych i masie punktów montażowcy urządzeń i ścian NIE BYŁUO PUNKTÓW SKRAPLANIA SIĘ PARY WODNEJ.

Miałem kilka kamperów i wiem co pisze (nie mądruje się tylko opisuje swoje doświadczenie)
Zobacz jak zimą skrapla się woda na oknach kabiny kierowcy - co nagle wyparuje bo masz osuszacz??? Webasto nie osusza!!! Gdzieś to ścieka i rdzewieje blacha kabiny której nie widzisz czy wpija się w ściany lub drewnianą konstrukcję.

Może od razu tego nie widać ale jakim cudem miałem w kamperze z 206r pordzewiałe wkręty mocujące ściany czy elementy zabudowy???

Można tak pisać bez końca. Cały czas masz różnice temperatury szczególnie zimą. Nawet nie musisz ogrzewania włączać wystarczy ,że przy -15st C świeci słońce i w kamperze masz 15stC ale na plusie.

Napisze tak producenci zawsze sprzedają marzenia. Chcesz kampera zimowego to masz :wyszczerzony: 5-10 lat wytrzyma a potem masz sprzedać na wschód i kupić nowego :haha:

Czasami używam kampera w temperaturach do 0st C ale po powrocie auto stoi w murowanym garażu z pootwieranymi oknami i się wietrzy.

Jeszcze sobie przypomniałem - na forum karawaningowym widziałem kiedyś fotki jak chłopaki stali na jeziorze przy dużym mrozie - łowienie rybek w przeręblu a potem cos na rozgrzewkę w kempingu. Tylko że tam szron wchodził na uszczelki drzwi i okien itd.

Izolowany zbiornik z ogrzewaniem i kilka bajerów to nie jest zaraz kamper zimowy...
_________________
Pozdrawiam
Marek

Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Marek 
stary wyga


Dołączył: 24 Sty 2007
Piwa: 1/1
Skąd: Kamieniec Wrocławski
Wysłany: 2016-09-03, 09:32   

Trochę mnie Wasza dyskusja rozczula . Wszak tu nie chodzi o zimowanie w wielotygodniowe w Arktyce , ale korzystanie sporadyczne zimą w warunkach do wytrzymania. Mój camper według producenta to wersja zimowa , ale okazało się , że tydzień na nartach przy wyciągu można było postać ,ale o komforcie pobytu to zapomnij , z biegiem lat służył jako komfortowy pojazd transportowy do pensjonatu w Alpach. Jak ktoś chce kampera zimowego to aktualnie mo,j kolega sprzedaje ; Poczytajcie sobie na blogu.

http://kamper-meine-freih...0&max-results=3
Marek :spoko
_________________
"Róbmy swoje"
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
antal 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Hymer B 514sl
Nazwa załogi: Ania i Jacek
Dołączył: 07 Gru 2013
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-09-03, 09:32   

My od wielu lat jeździmy regularnie na narty kamperem.Początkowo starym Hymerem rocznik '90 a ostatnio trochę nowszym rocznik 2008.Przed kupnem aktualnego kampera długo zastanawialiśmy się jaki model wybrać, aby był jak najlepiej przystosowany do użytkowania w zimie.
Każda licząca się marka ma takie w swojej ofercie (Pilote, Hymer, Carthago, LMC, TEC, Euramobil i inne). W naszej opinii kamper powinien mieć :
1.podwójną podłogę-zbiorniki i instalacja wodna są umieszczone w przestrzeni między podłogami i ogrzewane ciepłym powietrzem z ogrzewania postojowego,również przy podwójnej podłodze w samochodzie w czasie dużych mrozów nie marzną stopy (nie ciągnie po nogach)
2.zawór spustowy wody brudnej umieszczony we wnętrzu pojazdu- w starym kamperze mimo podgrzewania zbiornika matą grzewczą wody nie dało się wypuszczać ponieważ zawór umieszczony na zewnątrz zamarzał.
Trzeba się jednak liczyć z tym,że samochody te maja większą wagę na co należy zwrócić uwagę przy kupnie (DMC 3500kg).
Z naszych doświadczeń wynika,że stanie pod wyciągiem przez jeden tydzień bez możliwości podłączenia do prądu jest mało realne, ponieważ po 2-3 dniach brakuje prądu. Rozwiązaniem jest agregat prądotwórczy, ale nie wszędzie można go używać.
Zimą na dłuższy pobyt należy szukać ośrodków narciarskich, w których są stellplatze dla kamperów z podłączeniem do prądu oraz w miarę łatwy dojazd.
Pozdrawiam
Jacek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***