Które marki i modele są zimowe? |
Autor |
Wiadomość |
AgaBartek
początkujący forumowicz
Dołączył: 13 Lip 2007
|
Wysłany: 2016-08-27, 02:51 Które marki i modele są zimowe?
|
|
|
Cześć, po latach żeglowania wracamy do koncepcji kupna kampera. Interesuje nas użytkowanie całoroczne i w związku z tym mamy pytanie jak odróżnić wersję zimową od zwykłej bez oglądania na żywo. Przemaglowaliśmy całe forum i wiemy jakie cechy powinien posiadać zimowy kamper. Ale nie wiemy czy marki takie jak Burstner, Dethlefs czy TEC posiadają podwójne podłogi. Doczytaliśmy się, że Eura Mobil jest przygotowana na zimę. Ale alkowa z rocznika 2008 kosztuje tyle samo co Hymer zintegrowany z rocznika 2003, który z tego co wiemy nie ma podwójnej podłogi, ale świetnie się sprawdza w zimie, co można przeczytać w opisach wypraw czy wideo blogach. Co byście preferowali? Nie wiemy jak ocenić co jest dobre a co nadaje się tylko na wczasy latem. |
|
|
|
|
zbyszekwoj
Kombatant
Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Kwi 2013 Piwa: 330/221 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-08-27, 08:08
|
|
|
W kazdym można przeżyć w zimie kilka dni w naszym klimacie, ale lepiej jak jest trochę do zimy przystosowany. Jedne mają tylko podgrzewane zbiorniki szarówki które są na zewnątrz inne tak jak np Eura mobil podwójne podłogi między którymi są zbiorniki wody i hula ogrzewanie.Niektóre podobno mają grubszą izolację ścian.
No i w tych zimowych są solidniejsze i mniejsze okna,boczne i dachowe. |
|
|
|
|
|
AgaBartek
początkujący forumowicz
Dołączył: 13 Lip 2007
|
Wysłany: 2016-08-27, 14:01
|
|
|
Rozumiem, że Eura Mobil standardowo stosuje podwójną podłogę. Czy u innych producentów są to jakieś wybrane modele? Czy są jakoś specjalnie oznaczane? |
|
|
|
|
NINED
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Knaus SKY TI 650 MF Silver Selection, Ducato
Nazwa załogi: NINED
Dołączył: 27 Sie 2016 Skąd: Ciechanów
|
Wysłany: 2016-08-27, 14:47
|
|
|
AgaBartek napisał/a: | Rozumiem, że Eura Mobil standardowo stosuje podwójną podłogę. Czy u innych producentów są to jakieś wybrane modele? Czy są jakoś specjalnie oznaczane? |
Wszystkie kampery Knausa przystosowane to temperatury -15. |
|
|
|
|
AgaBartek
początkujący forumowicz
Dołączył: 13 Lip 2007
|
Wysłany: 2016-08-27, 19:15
|
|
|
Chciałbym uściślić, że pisząc o użytkowaniu zimowym mam na myśli tygodniowy wypad a alpy i bytowanie pod wyciągiem. Czy zintegrowane (a konkretnie Hymery z rocznika 1998-2002 i 2003-2005) są lepiej czy gorzej przystosowane od typów alkowa? Czy ogrzewanie alkowy mocno pomaga? |
|
|
|
|
baba
początkujący forumowicz
Dołączył: 30 Wrz 2014
|
Wysłany: 2016-08-27, 21:30
|
|
|
Eura Mobil |
|
|
|
|
EwaMarek
Kombatant Marek
Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2016-08-27, 22:16
|
|
|
Wtrąca jak zawsze na forum w takim temacie. Nie ma kamperów zimowych a te co ludzie używają zimą nadają się w krótkim czasie do remontu. Juz był wiele razy temat poruszany na forum - poszukaj. |
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
|
andi at
Kombatant
Twój sprzęt: szukam H1L2
Pomógł: 15 razy Dołączył: 20 Lis 2008 Piwa: 80/38 Skąd: wieden
|
Wysłany: 2016-08-31, 16:05
|
|
|
Kamperek ma być wygodny i funkcjonalny w środku ,a na ten wyjazd tygodniowy to 1 butla gazu więcej to pryszcz |
|
|
|
|
Czarna i Krzysiek
weteran
Twój sprzęt: Fiat Ducato 2,5 D 87` Zabudowa Dethleffs
Nazwa załogi: Żółwiki :-)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2015 Piwa: 29/24 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2016-09-01, 23:04
|
|
|
EwaMarek napisał/a: | a te co ludzie używają zimą nadają się w krótkim czasie do remontu. |
A niby to dlaczego, bo nie bardzo rozumiem ? |
_________________ Czarna i Krzysiek
z dzieciakami
Fiat Ducato 2,5 D Pełnoletni |
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2016-09-01, 23:53
|
|
|
Zimowy musi mieć tak zaprojektowane ogrzewanie, by wilgoć w zakamarkach nie mogła się gromadzić. Do tego najlepiej nadaje się centralne ogrzewanie wodne a właściwie płynochłodnicze.
Grzejniki są w dolnej części dookoła zabudowy, cyrkulacja płynu jest wymuszona pompką a piec np Alde.
Ściany i sufit a nawet ścianki meblowe tapicerowane i to dosyć grubą włochatą tkaniną/wykładziną, nie o izolację termiczną chodzi, lecz o uniemożliwienie skraplania się pary na ścianach i suficie.
Meble na wszystkich możliwych powierzchniach mają laminat a nie okleinę pcv/papierową. Papierową, to nie pomyłka.
Wymiennik ciepła układ CO/układ silnik.
Grube szczelne i termiczne drzwi.
To tyle co pamiętam z kampera który "był" mój. Jedyny w Polsce Autostar 491, prawdziwy zimowy.
.
O innych "zimowych" są bajki typu "prawie". |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
|
andi at
Kombatant
Twój sprzęt: szukam H1L2
Pomógł: 15 razy Dołączył: 20 Lis 2008 Piwa: 80/38 Skąd: wieden
|
Wysłany: 2016-09-02, 08:17
|
|
|
Zimą wyjazd na narty kamperem jest upierdliwy .Najlepszy okres to maj i na lodowiec .W Kaprun możesz jeździć cały rok ,ale latem to tak do 12 godz .Po tej godz.śnieg nie tego |
|
|
|
|
barwol
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: HYMER Exsis-i 644
Dołączył: 29 Maj 2013 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-09-02, 09:06
|
|
|
Ja od 3 lat wykorzystuję ten model: Hymer i-exis 644 z ogrzewaniem Webasto. Jest to w 100% samochód nadający się na długie wypady zimowe i złe warunki drogowe w ich trakcie. Aktualnie nie zauważyłem NIC co wymagałoby remontu ze względu na korzystanie z niego w zimie. Na pokładzie jest 5 osób w tym 3 dzieci - nikt nie "marudzi" na warunki. Na moje ostatnie pytanie czy w tym roku śpimy w kamperze czy też wynajmujemy apartament odp. była jedna i wyraźna - tylko KAMPER. |
|
|
|
|
EwaMarek
Kombatant Marek
Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2016-09-02, 20:45
|
|
|
Poczytaj na forum - wiele jest tematów o ZIMOWYM KAMPERZE.
Jest to technicznie niemożliwe żeby w ściance kilku centymetrów, okienkach niby termicznych i masie punktów montażowcy urządzeń i ścian NIE BYŁUO PUNKTÓW SKRAPLANIA SIĘ PARY WODNEJ.
Miałem kilka kamperów i wiem co pisze (nie mądruje się tylko opisuje swoje doświadczenie)
Zobacz jak zimą skrapla się woda na oknach kabiny kierowcy - co nagle wyparuje bo masz osuszacz??? Webasto nie osusza!!! Gdzieś to ścieka i rdzewieje blacha kabiny której nie widzisz czy wpija się w ściany lub drewnianą konstrukcję.
Może od razu tego nie widać ale jakim cudem miałem w kamperze z 206r pordzewiałe wkręty mocujące ściany czy elementy zabudowy???
Można tak pisać bez końca. Cały czas masz różnice temperatury szczególnie zimą. Nawet nie musisz ogrzewania włączać wystarczy ,że przy -15st C świeci słońce i w kamperze masz 15stC ale na plusie.
Napisze tak producenci zawsze sprzedają marzenia. Chcesz kampera zimowego to masz 5-10 lat wytrzyma a potem masz sprzedać na wschód i kupić nowego
Czasami używam kampera w temperaturach do 0st C ale po powrocie auto stoi w murowanym garażu z pootwieranymi oknami i się wietrzy.
Jeszcze sobie przypomniałem - na forum karawaningowym widziałem kiedyś fotki jak chłopaki stali na jeziorze przy dużym mrozie - łowienie rybek w przeręblu a potem cos na rozgrzewkę w kempingu. Tylko że tam szron wchodził na uszczelki drzwi i okien itd.
Izolowany zbiornik z ogrzewaniem i kilka bajerów to nie jest zaraz kamper zimowy... |
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
|
Marek
stary wyga
Dołączył: 24 Sty 2007 Piwa: 1/1 Skąd: Kamieniec Wrocławski
|
Wysłany: 2016-09-03, 09:32
|
|
|
Trochę mnie Wasza dyskusja rozczula . Wszak tu nie chodzi o zimowanie w wielotygodniowe w Arktyce , ale korzystanie sporadyczne zimą w warunkach do wytrzymania. Mój camper według producenta to wersja zimowa , ale okazało się , że tydzień na nartach przy wyciągu można było postać ,ale o komforcie pobytu to zapomnij , z biegiem lat służył jako komfortowy pojazd transportowy do pensjonatu w Alpach. Jak ktoś chce kampera zimowego to aktualnie mo,j kolega sprzedaje ; Poczytajcie sobie na blogu.
http://kamper-meine-freih...0&max-results=3
Marek |
_________________ "Róbmy swoje" |
|
|
|
|
antal
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Hymer B 514sl
Nazwa załogi: Ania i Jacek
Dołączył: 07 Gru 2013 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2016-09-03, 09:32
|
|
|
My od wielu lat jeździmy regularnie na narty kamperem.Początkowo starym Hymerem rocznik '90 a ostatnio trochę nowszym rocznik 2008.Przed kupnem aktualnego kampera długo zastanawialiśmy się jaki model wybrać, aby był jak najlepiej przystosowany do użytkowania w zimie.
Każda licząca się marka ma takie w swojej ofercie (Pilote, Hymer, Carthago, LMC, TEC, Euramobil i inne). W naszej opinii kamper powinien mieć :
1.podwójną podłogę-zbiorniki i instalacja wodna są umieszczone w przestrzeni między podłogami i ogrzewane ciepłym powietrzem z ogrzewania postojowego,również przy podwójnej podłodze w samochodzie w czasie dużych mrozów nie marzną stopy (nie ciągnie po nogach)
2.zawór spustowy wody brudnej umieszczony we wnętrzu pojazdu- w starym kamperze mimo podgrzewania zbiornika matą grzewczą wody nie dało się wypuszczać ponieważ zawór umieszczony na zewnątrz zamarzał.
Trzeba się jednak liczyć z tym,że samochody te maja większą wagę na co należy zwrócić uwagę przy kupnie (DMC 3500kg).
Z naszych doświadczeń wynika,że stanie pod wyciągiem przez jeden tydzień bez możliwości podłączenia do prądu jest mało realne, ponieważ po 2-3 dniach brakuje prądu. Rozwiązaniem jest agregat prądotwórczy, ale nie wszędzie można go używać.
Zimą na dłuższy pobyt należy szukać ośrodków narciarskich, w których są stellplatze dla kamperów z podłączeniem do prądu oraz w miarę łatwy dojazd.
Pozdrawiam
Jacek |
|
|
|
|
|