Twój sprzęt: Fiat ducato 87r, 2.5TD
Nazwa załogi: Camper Australia Trip
Dołączył: 08 Sty 2020 Piwa: 3/3 Skąd: Grecja - Kreta
Wysłany: 2020-08-17, 18:55 Fiat Ducato I problem zawieszenie oraz układ kierowniczy
Przyszła pora na wymianę kilku elementów w zawieszeniu oraz układnie kierowniczym. Od dłuższego czasu w naszym kamperze nie jest miło w trakcie pokonywania dziur(stuka puka). Postanowiłem że czas sprawdzić co i jak. Byłem u mechanika i sprawdzili luzy. Wyszło że prawy amor do wymiany oraz drążki kierownicze ( końcówki nie bo sam wymieniałem obie) oraz przekładnia kierownicza. Z tyłu mam do wymiany amory, ale również widzę że resory są prawie płaskie. I teraz pytanie i prośba o poradę do was:
Przód:
-Jakiej firmy amory, do tego modelu naprawdę już niema dużego wyboru, ja wybrałem amory Optimal A-3093H, czy to będzie ok? I czy potrzebujesz jeszcze coś do tego jakieś gumy? Czy warto też odrazu wymienić sprężyny? (nie są pęknięte ani uszkodzone)
- druga sprawa ta przekładnia kierownicza. Czy ktoś wie gdzie to można kupić do tego modelu? Czy zostaje regeneracja tylko i czy się opłaca rto obić ? Jeśli tak to ktoś może wie u kogo i za ile? Proszę o namiary.
Tył:
- amory kupiłem KYB
- resory nowe są mega drogie czy tu też warto regenerować i jak tak to u kogo i za ile ? Ktoś robił?
Do tego wszystkiego jeszcze od wczoraj auto zaczęło strasznie wyć podczas puszczenia gazu na biegu. Bardzo głośno z okolicy silnika. A i podczas przyspieszania również dźwięk jest wyraźnie inny. Czy to może być wina tej rozpadającej się przekładni? Czy może raczej sprzęgło i łożysko oporowe? Może potem dodam film jak to wyje...
Twój sprzęt: Ducato II '96 Hymer Swing C544 alkowa Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Paź 2020 Piwa: 31/26 Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-11-20, 18:30
Hej, camper_australia_trip, oglądałem Wasze filmy z podróży i przykro widzieć, że autko się sypie...
Wycie z załączonych filmików mi osobiście przypomina bardzo wycie mostu napędowego w autach z napędem na tył (mechanizm różnicowy). W autach z napędem na przód ten mechanizm jest zintegrowany ze skrzynią biegów (to to miejsce skąd wychodzą półosie).
1). sprawdź czy w skrzyni masz w ogóle olej
2). jak było grzebane przy trybie 5 biegu trzeba sprawdzić czy przez klapkę pod jaką ów tryb się znajduje nie dostała się do skrzyni woda (może być wymieszana z olejem)
3). trzecia możliwość to padnięcie jakiegoś łożyska, czyli niestety demontaż i rozbiórka skrzyni.
Co do resorów, Madzia Boho w swoim Talento oddawała resory do regeneracji, warsztat dołożył po jednym piórze i dał dłuższe cybanty. Jest o tym filmik na ich kanale.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum