Zakup kampera dla 4 osobowej rodziny do 250 tys. |
Autor |
Wiadomość |
ZbigStan
Kombatant
Twój sprzęt: Frankia I 65 SD
Nazwa załogi: Taborygenii, fani Frani.
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Gru 2013 Piwa: 794/248 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2020-09-06, 08:04
|
|
|
ania00000, Dołożę jeszcze jeden aspekt. Po nartach, przed snem, spędza się we wnętrzu kampera jeszcze wiele godzin. Z tego powodu ważne jest w miarę przestronne wnętrze. Mniej ważne jest to latem, bo ma się letni salon pod markizą. Klimatyzacja może się przydać jak się jeździ po kampingach latem i po Południowej Europie. W drugim kamperze z niej zrezygnowałem, podnosi koszt zakupu i trochę waży. Pozdrawiam. |
_________________ Grecja 2019
Normandia 2019
Czechy 2019
Narty, Włochy 2020 |
|
|
|
|
vinyleq
początkujący forumowicz
Dołączył: 07 Wrz 2020 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-09-07, 13:06
|
|
|
Cześć,
Mam ten sam dylemat, te same wymagania i podobny budżet. Jeszcze w ubiegłym roku rozwiązaniem mogło być PLA ale jak wyleciały z oferty silniki 2.0 Citroena to cię nowe zrobiły mało atrakcyjne (akcyza).
Ja osobiście celuję w coś typu Horon 71M, z tyłu piętrowe dla dzieci, dla nas alkowa + 2 miejsca awaryjne przy stoliku, ale cenowo nie wygląda to różowo bo z 270k trzeba wydać + klima 8k i pewnie coś się jeszcze znajdzie.
Może być też Giottiline Siena 435, ale znowu nie czuję się komfortowo z tym że samej akcyzy w cenie jest 7k EUR.
Wyposażenie: z tego co mi tłumaczono, klimę dachową zawsze można dołożyć, markizę też, ale np. silnik wolałbym mocniejszy niż 130KM, dopłata przy nowym nie jest duża a jednak nie stresuję się tym że mi pary zabraknie pod górkę. Wersja zimowa wstępnie też jest OK, bo dopłata rzędu 1k EUR a jakby nie patrzeć auto się robi bardziej uniwersalne. Bez klimy i bez zimy to ani komfortowo nie wypocznie się latem ani zimą - takie moje zdanie i za to te 3k EUR mogę dopłacić. Zauważyłem, że dealerzy zamawiają chętnie wersje z automatem, dla mnie zbędne szczególnie że waży z 50kg. Wogóle ładowność to dramat, nowy czy nie - w 3,5t realnie ciężko się zmieścić, a nie kupię z powiększonym DMC bo żona nie chce robić prawka na C, a dodatkowo przejazdy robią się drogie przez viatolle.
Co co używki, to jest jakieś rozwiązanie, ale boję się wtopy na aucie za 200k+, na rynku masa handlarzy, kij wie czy się ktoś nie pozbywa zgniłego jaja. Co z tego że prawie nowy, jak prawie. |
|
|
|
|
|
LukF
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 442/328 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2020-09-07, 21:00
|
|
|
Czyli z czegoś trzeba być zadowolonym: albo nowy za większą kasę albo tańszy od handlarza |
|
|
|
|
aviator
zaawansowany
Twój sprzęt: Pilote Explorateur G743 XLC
Nazwa załogi: Ania i Tomek
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Sie 2017 Piwa: 20/99 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2020-09-07, 21:14
|
|
|
Co Wy macie z tym viatollem, kamper za ćwierć banki a liczycie dodatkowe dziesci PLN za przejazd. Rozumiem opór przez prawkiem kat C co tez da się zrobić ale viaTOLL to groszowe sprawy. |
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) |
|
|
|
|
andi at
Kombatant
Twój sprzęt: szukam H1L2
Pomógł: 15 razy Dołączył: 20 Lis 2008 Piwa: 80/38 Skąd: wieden
|
|
|
|
|
LukF
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 442/328 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2020-09-08, 10:34
|
|
|
aviator napisał/a: | Co Wy macie z tym viatollem, kamper za ćwierć banki a liczycie dodatkowe dziesci PLN za przejazd. Rozumiem opór przez prawkiem kat C co tez da się zrobić ale viaTOLL to groszowe sprawy. |
W pełni się z Tobą zgadzam.
Lecz przejazd przez Austrię z winetką za 9€ a z opłatą jak za ciężarowy zrobi DUŻĄ różnicę. Ale spokój na wadze w Austrii bezcenny???
Kupując nowego w tym roku mogłem wybrać DMC 4200. Jednak opór przed kat. C u mnie był większy
Do teraz biję się z myślami czy dobrze zrobiłem... |
|
|
|
|
|
vinyleq
początkujący forumowicz
Dołączył: 07 Wrz 2020 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-09-08, 14:53
|
|
|
Kupno kampera z DMC > 3.5t to szereg problemów.
1. Żona nie wybaczy mi, że nie może go prowadzić. Ja kat. C mogę zrobić, ale jej już pewnie nie namówię, innych osób które miałyby go prowadzić też nie (nie mówię o wynajmie).
2. Taki pojazd jest raczej niesprzedawalny z powodu powyższego. "Normalne" kampery wymagają tylko B, pomijam masę rzeczywistą po załadowaniu ludźmi i towarem.
Co do kosztów viatoll, sprawdziłem jak to wygląda przy podróży z Warszawy na południe. Dotyczy pojedynczych przejazdów.
1. PL Warszawa - Gorzyczki = 44zł
2. CZ = 360 CZK = 62zł
3. AT = 62 EUR = 270zł
4. SLO = 56 EUR = 240zł
5. HR = do Dubrownika A1 o ile dobrze odczytałem 530 HRK = 307zł
Jak więc widać nie jest to nieistotna kwestia bo kilka wyjazdów do Chorwacji w sezonie i kilka tysi przez samo DMC leci. A kamper pewnie będzie miał ponad to 3,5t tylko ze 100-200kg nadwagi. Zdaję sobie sprawę, że przy 300k+ PLN za maszynę to kropla w morzu ale jednak. |
|
|
|
|
|
Johny_Walker
Kombatant
Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Wrz 2012 Piwa: 45/20 Skąd: zielonogórskie
|
Wysłany: 2020-09-12, 22:27
|
|
|
Zakup kampera powyżej 3,5 tony ma duży sens i sporo zalet, jeśli jest to kamper o masie 7-12 ton. Wtedy wszystkie wady są rekompensowane zaletami.
Kamper z DMC 3850-4200 jest bez sensu. |
|
|
|
|
joko
Kombatant
Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 454/24 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2020-09-13, 09:54
|
|
|
Johny_Walker napisał/a: | Zakup kampera powyżej 3,5 tony ma duży sens i sporo zalet, jeśli jest to kamper o masie 7-12 ton. Wtedy wszystkie wady są rekompensowane zaletami.
Kamper z DMC 3850-4200 jest bez sensu. |
+1 |
|
|
|
|
Basco
początkujący forumowicz
Dołączył: 10 Paź 2021 Skąd: Paczków
|
Wysłany: 2021-10-10, 11:46
|
|
|
Witam. W lipcu odebrałem nowego NobelArt T7000 w cenie jaka was interesuje. Po wszystkich opłatach 250 tys. Zł.
nobelart.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1584 raz(y) 227,08 KB |
|
|
|
|
|
|
Bim
Kombatant Jacek
Twój sprzęt: Peugeot Adriatik 2,5D 1991 rok
Pomógł: 10 razy Dołączył: 21 Lip 2007 Piwa: 124/89 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 2021-10-10, 12:10
|
|
|
Basco napisał/a: | Witam. W lipcu odebrałem nowego NobelArt T7000 w cenie jaka was interesuje. Po wszystkich opłatach 250 tys. Zł. |
ania nie logowała się ponad rok pewnie ją to już nie interesuje
W lipcu odebrałeś a kiedy zamawiałes i wpłaciłeś? |
_________________
|
|
|
|
|
Basco
początkujący forumowicz
Dołączył: 10 Paź 2021 Skąd: Paczków
|
Wysłany: 2021-10-10, 12:23
|
|
|
Zamawiałem w maju w Bielefeldzie u Palmowskieg a płaciłem tydzień przed odebraniem. |
|
|
|
|
jacek2214
doświadczony pisarz
Nazwa załogi: sadza
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sie 2021 Piwa: 2/2 Skąd: czluchow
|
Wysłany: 2021-10-10, 21:50
|
|
|
250 tys netto. |
_________________ Anita i Jacek |
|
|
|
|
Basco
początkujący forumowicz
Dołączył: 10 Paź 2021 Skąd: Paczków
|
Wysłany: 2021-10-10, 22:27
|
|
|
Brutto. Cena auta z vat z akcyza.
Wyposazenie dodatkowe
Silnik 2.0 160 KM
Automat skrzynia.
Markiza 4 m
Tv plus antena automat
Bagaznik na 4 rowery
Sejf
2 x butla gazowa
Łóżko opuszczane
Duze okno dachowe nad kierowcą |
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2021-10-11, 22:47
|
|
|
Basco napisał/a: | Brutto. Cena auta z vat z akcyza.
Wyposazenie dodatkowe
Silnik 2.0 160 KM
Automat skrzynia.
Markiza 4 m
Tv plus antena automat
Bagaznik na 4 rowery
Sejf
2 x butla gazowa
Łóżko opuszczane
Duze okno dachowe nad kierowcą |
Trudno ten silnik uznać jako wyposażenie dodatkowe no bo jak?
Skrzyni mógłbym pozazdrościć i zazdroszczę.
Markiza to obowiązek bo gdzieś qmpli trzeba gościć.
Antena i telewizja ogłupiają więc kazałbym zdemontować.
Bagażnik, ok.
Sejf mam w banku a ten też coś tam waży.
Łóżko opuszczane... no spać na nie opuszczonym się chyba nie da.
.
Absolutnie nie zieję złośliwością, zwracam uwagę na pewne paradoksy i wyposażenie jako obowiązkowe a nie jako dodatkowe.
Teraz przewiduję doposażanie i to sprawia najwięcej radochy. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
|