 |
|
|
Wymiana silnika 2.5d Ducato I 87r. |
| Autor |
Wiadomość |
PietiaS
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Ducato I 87r 2.5D LMC Liberty
Dołączył: 01 Cze 2020 Skąd: Jodłówka Wałki
|
Wysłany: 2020-08-19, 16:36 Wymiana silnika 2.5d Ducato I 87r.
|
|
|
Witam wszystkich,
Jestem posiadaczem Ducato I 97r. 2,5d. Niestety z uwagi na zaniedbania poprzednich właścicieli okazał się , że silnik jest do wymiany. Przez jeden z wtryskiwaczy cylinder był tak zalewany, że powstały w bloku wżery których nie da się usunąć, składanie silnika w takim stanie jest bez sensu. Niestety jak widać można dać radę takiej legendarnie trwałej jednostce jakim jest 2.5d :/ . Dodatkowo pęknięta głowica dopełniła żywota tegoż silnika.
I tutaj nasuwa się pytanie czy w sytuacji takiej gdzie i tak muszę kupić "nowy silnik" nie pokusić się o 2.5td z Ducato I czy pozostać przy 2.5D .
Mam parę istotnych pytań na które jeśli znał bym odpowiedź pewnie ułatwiło by mi decyzję :
1. Posiadam obecnie silnik 8140.61 72 km , czy osprzęt będzie pasować do silnika 8144.67 lub 8140.07 gdybym chciał pozostać przy 2.5D . ( osprzęt mam w dobrym stanie wiec nie musiał bym uzbrajać dodatkowo słupka nowym osprzętem - nie wiem tylko czy to będzie wszystko kompatybilne )
2. w przypadku silnika 2.5 td czy mogę przełożyć go do obecnej skrzyni z 2.5D ? co należy wziąć po uwagę przy takim "manewrze" ?
3. przy włożeniu 2.5 td jakie wiążą się z tym przeróbki w samochodzie który posiada obecnie 2.5d , czy silnik będzie pasować w miejsce starej jednostki?
Prośba o konsultację ws. z uwagi na to że chciałbym mniej więcej rozważyć wszystkie za i przeciw, ale nie mam niestety kompletnej wiedzy w temacie .... |
| Ostatnio zmieniony przez PietiaS 2020-08-19, 18:37, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2020-08-19, 16:43
|
|
|
to ducato I z 87 czy ducato II 97r?
Temat był przerabiany i jest opisany na forum
opcja "szukaj" hasło "swap"
https://www.camperteam.pl...hp?mode=results |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
| |
|
|
|
 |
PietiaS
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Ducato I 87r 2.5D LMC Liberty
Dołączył: 01 Cze 2020 Skąd: Jodłówka Wałki
|
Wysłany: 2020-08-19, 17:02
|
|
|
oh tak, już zmęczone oczy dają po sobie znać ( praca od rana na 3 monitorach , a Dukacik 87r. oczywiście .
Opcja "szukaj" "SWAP" będzie pomocna w momencie, kiedy okaże się, że z mojego silnika osprzęt nie będzie pasował do najbardziej popularnych jednostek których jest na rynku sporo więcej niż ten co ja posiadam ... Więc muszę zacząć od pkt. 1 mojego zapytania |
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2020-08-19, 17:03
|
|
|
| 3x nie, albo raczej nie |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
 |
PietiaS
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Ducato I 87r 2.5D LMC Liberty
Dołączył: 01 Cze 2020 Skąd: Jodłówka Wałki
|
Wysłany: 2020-08-19, 18:28
|
|
|
Widzę, że jesteś weteranem na forum i nie obraz się, ale Twoja odpowiedź jest mało precyzyjna inie zrozumiała możesz wyjaśnić co oznacza 3x nie albo raczej nie...? |
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2020-08-20, 07:35
|
|
|
| PietiaS napisał/a: | Widzę, że jesteś weteranem na forum i nie obraz się, ale Twoja odpowiedź jest mało precyzyjna inie zrozumiała możesz wyjaśnić co oznacza 3x nie albo raczej nie...? |
jestem - fakt
poczytaj watki jest ich dużo - odpowiedz znajdziesz tam
kombinować z wyminą silnika możną owszem - ale łatwe to nie jest i kosztowne to jest także. Osobiście uważam że to "skórka za wyprawkę" lepiej zmienić kampera na Ducato II, ale niektórzy wymieniają i są zadowoleni. Trzeba mieć "dawcę" na podmianę silnika i podzespołów a znalezienie 30 letniego Ducato w dobrym stanie to cud
ps. Poszukaj silnika takiego jak masz 2.5D - będzie najprościej najtaniej. Wymienisz praktycznie wszytko (słupek, głowicę i wtryskiwacze) |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
| |
|
|
|
 |
ALUMINIUM
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ducato 1990 r. 2,5D Dethleffs A-531
Dołączył: 02 Wrz 2013 Postawił 6 piw(a) Skąd: Biecz
|
Wysłany: 2020-09-16, 20:38
|
|
|
PietiaS - udało się przełożyć, opisz zagadnienie.
Jestem zainteresowany tematem. |
|
|
|
 |
yamah
weteran

Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-S plus
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Sty 2019 Piwa: 266/108 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2020-09-17, 06:05
|
|
|
W poprzednim kamperze 94r. miałem oryginalnie silnik 2,5 bez turba,...wcześniejszy właściciel dołożył do niego turbine (wymiana kolektora) więc jeśli planujesz wymianę lub remont to dołóż turbo a będziesz zadowolony |
_________________ Ten kto żyje widzi dużo..ten kto podróżuje widzi więcej
-------------------------------------------------------------------------------
był Ducato 2,5 Burstner na próbę.. Pilote Explorateur715...zostało Carthago Chic-S plus
 |
|
|
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|