Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowicjusz prosi o radę w zakupie kampera o DMC pow. 3.5 tony
Autor Wiadomość
bert 
weteran


Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 127/2
Skąd: ZDR
Wysłany: 2020-10-26, 16:49   

Neno napisał/a:
Szukaj do 7t w kilku krajach na pewno uda Ci się nie płacić, ale to musisz doczytać. W Niemczech płacą ciężarówki pow 7,5t . Nasz Viatool działa tylko w Pl ale są co najmniej dwie skrzynki z opcją multi (jedna dostępna zdaje się od BP) - jednak pewnie wychodzi to drożej za to masz komfort. Pytanie czy nie trzeba mieć całej floty pojazdów itp. itd.
7t to też wszystkie granice, bo niektóre są po prostu tylko do 7,5t.
Kolejna granica w dół to 5t - sporo zakazów wjazdu właśnie dla aut pow 5t jest na ciekawych drogach.
W skrócie - dobrze kombinujesz! 3mam kciuki za udany zakup!


kamper powyżej 7.5 w Niemczech też nie płaci
_________________
Norbert J. Zbróg

świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Oldzbig 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Grand California 4motion 680
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Kwi 2020
Piwa: 20/6
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2020-10-27, 10:32   

Co do ilości wody to przekazuję informację kolegi który sanitarką na gelendzie przejechał więcej niż pół świata i twierdzi że użycie na pustyni do kąpieli więcej niż szklankę wody to rozpusta.
Teraz mam zbiornik 110 litrów, kilka lat miałem 70 i wody nigdy mi nie zabrakło ponieważ kąpiel w kamperze lub spłukanie jest tylko w sytuacji gdy nie ma morza, rzeki, jeziora, tusza na stacji czy natrysku na plaźy. Uważam że opłaty i kłopoty z autem powyżej 3,5 tony są fetyszyzowane zrobiłem ponad 7000 km i dwa razy dopłacaliśmy po 120 zł i nie wiem ile zużyłem ale pika mi jeden raz.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wieluniak_1 
zaawansowany

Twój sprzęt: Eura Mobil integra 726
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Mar 2011
Piwa: 15/12
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-10-27, 14:41   

[quote="Uważam że opłaty i kłopoty z autem powyżej 3,5 tony są fetyszyzowane zrobiłem ponad 7000 km i dwa razy dopłacaliśmy po 120 zł i nie wiem ile zużyłem ale pika mi jeden raz.[/quote]

To zależy też od normy emisji spalin. Za pojazd z norma euro 3 zapłacisz sporo więcej niż euro 6 (chyba dwukrotnie) - mówię o opłacie viatoll.
Co do zasady opłaty drogowe są pomijalne przy całkowitym koszcie kamperowania, więc sugerowanie się nimi przy podejmowaniu decyzji czy kamper "lekki" czy "ciężki" nie jest właściwe w mojej ocenie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
moskit
weteran


Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-C LINE
Nazwa załogi: moskit
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Mar 2014
Piwa: 117/43
Skąd: Ożarów Maz.
Wysłany: 2020-10-27, 16:59   

Wieluniak_1 napisał/a:
[quote="Uważam że opłaty i kłopoty z autem powyżej 3,5 tony są fetyszyzowane zrobiłem ponad 7000 km i dwa razy dopłacaliśmy po 120 zł i nie wiem ile zużyłem ale pika mi jeden raz.


To zależy też od normy emisji spalin. Za pojazd z norma euro 3 zapłacisz sporo więcej niż euro 6 (chyba dwukrotnie) - mówię o opłacie viatoll.
Co do zasady opłaty drogowe są pomijalne przy całkowitym koszcie kamperowania, więc sugerowanie się nimi przy podejmowaniu decyzji czy kamper "lekki" czy "ciężki" nie jest właściwe w mojej ocenie.[/quote]

Masz całkowitą rację w porównaniu do wszystkich kosztów kamperowania jest to koszt minimalny powiedziałbym pomijalny oczywiście nie mówimy o silnikach z euro 4 i niżej
_________________
Wielkie rzeczy nie powstają w wyniku impulsu, a w wyniku poskładania małych rzeczy w jedną całość
Vincent Van Gogh
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bajaga 
Kombatant

Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Piwa: 108/7
Wysłany: 2020-10-29, 12:08   

Dla mnie powyżej 3,5t sens mają kamper Duże. Kupowanie kampera do powiedzmy 7,5m długości a z rejestracją na więcej niż 3,5t jest mało sensowne. Jakiś amerykan ze slajdami to OK. Ale zwykły na ducato czy transicie.... To że kampery 3,5t są przeważone to wiadomo. Wiadomo to w całej Europie.
_________________
Pozdrawiam,

Bajaga&Instruktori
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
HENRYCZEK 
weteran

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Lis 2011
Piwa: 81/131
Skąd: Południe
Wysłany: 2020-10-29, 12:55   

Duże amerykańce tak nie do końca, brak infrastruktury, zwłaszcza w PL.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Ahmed 
Kombatant
Burak


Twój sprzęt: Bezdomny
Nazwa załogi: Buraki
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lut 2009
Piwa: 207/306
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2020-10-29, 13:58   

Bajaga napisał/a:
zwykły na ducato


Jeszcze nie widziałem Ducato o DMC powyżej 3,5 t :bajer
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 447/330
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2020-10-29, 15:42   

Ahmed napisał/a:
Bajaga napisał/a:
zwykły na ducato


Jeszcze nie widziałem Ducato o DMC powyżej 3,5 t :bajer


Ducato skrzynia z plandeką może być nawet 4,2 t
Oczywiście to NIE jest kamper.

No cóż, niektórzy wolą integrę na Ducato mieć zarejestrowaną z DMC np.4,5 t by jeździć ze spokojem ducha i ładować ile chcą. Inni mogą mieć to samo auto zarejestrowane z DMC 3,5 t i płacić w Austrii przy kontroli za 200-300kg ponad DMC 70-140€ pokuty . Bo jeden woli tak a inny inaczej. Oczywiście można jeszcze argumentować co będzie jak spowodujesz wypadek mając przeładowanie auto? Nikt nie wie dokładnie co będzie bo zależy to od wielu zmiennych :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Edward 
zaawansowany


Twój sprzęt: C-line SUPERIOR z gwiazdką
Nazwa załogi: EDIR
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Gru 2009
Piwa: 23/6
Skąd: Kłodzko
Wysłany: 2020-10-29, 16:53   

200-300 kg ponad i tylko 70-140 eu? w Austri? to trzeba mieć super farta. Z reguły płaci się trzy mandaty, za to że masz przeładowane, za to że masz winietke a nie viatol i trzeci najczęsciej że nie masz uprawnień do prowadzenia samochodu pow.3,5 tony,i jak masz pecha to Ci jeszcze powie że dalej nie pojedziesz. Spowodowanie wypadku przeładowanym kamperem to dramat.Każda policja w każdym kraju wie że kampery są z reguły przeładowane i jeśli jest to poważne zdażenie to pozbierają wszystko z drogi co zostało z kampera i na wagę. w takim wypadku każda firma ubezpieczeniowa odwróci się tyłem ,nie ma zmiłój. jakie konsekwencje dla potencjalnego sprawcy każdy wie. Niemcy na okrągło w TV pokazują takie zdarzenia i ciągle edukują swoich rodaków. my często nie zdajemy sobie sprawy, wyruszając przeładowanym kamperem w świat na co się narażamy. Sam jeżdze kamperem do 3,5 t i wiem jak trudno jest utrzymać limit wagi,. dlatego następny kamper tylko powyżej 3,5t. I na koniec życzę wszystkim oby nigdy nikt z nas nie miał takiego przypadku.[/fade]
_________________
Najważniejsza jest dla mnie przyszłość, bo to tam zamierzam spędzić resztę mojego życia... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
aviator 
zaawansowany


Twój sprzęt: Pilote Explorateur G743 XLC
Nazwa załogi: Ania i Tomek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Sie 2017
Piwa: 20/100
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2020-10-29, 21:07   

Edward napisał/a:
Niemcy na okrągło w TV pokazują takie zdarzenia i ciągle edukują swoich rodaków. my często nie zdajemy sobie sprawy, wyruszając przeładowanym kamperem w świat na co się narażamy.

Niemcy to cywilizowany kraj i oprocz edukacji dają możliwość podniesienia DMC aby wszystko miało rece i nogi. Dlatego są tak popularne kampery z podniesionym dmc z 3,5 na 3,8 czy z 3,8 na 4,2t a u nas wszystko to nagle nieodwracalnie chudnie do 3,5t ... Zrobienie kat C i wyższe opłaty to nic strasznego a spokój bezcenny.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jarekp 
początkujący forumowicz

Dołączył: 25 Paź 2020
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2020-11-01, 13:55   

Witam serdecznie, chwilę mnie nie było, w tygodniu to zawsze sporo pracy, trzeba na tą zabawkę zarobić, wiadomo :)
O ważeniu w Austrii już czytałem - temat na książkę, nawet jak osobówką jeździłem to zauważyłem tam zwiększoną aktywność policji i takie przesiewowe kontrole, jest tego więcej niż w innych krajach. w dodatku odnoszę takie wrażenie, że tam są sami służbiści, jak mi raz karta płatnicza nie zadziałała przed tunelem i poprosiłem o pomoc, potraktowali mnie jak biedaka, który się pcha na płatne drogi a kasy mu brakło, jakoś tak grubiańsko, niemiło. nie mam ochoty świecić oczami za głupie 100kg przeładunku i wysłuchiwać kazań w stylu "tu jest Europa, my tu tak nie jeździmy jak na wschodzie"
Pytanie: czy są kraje które czepiają się w jakość szczególnie ciężkiego kampera? Tzn, trzeba naklejać jakieś Eko-nalepki, jaką mamy normę, zabraniają wjeżdżać w pobliże miast (centra mnie nie obchodzą:)), każą jeździć z tacho albo posiadać dodatkowe kursy?
Czy generalnie zasada w Europie jest taka, że jak se jedziesz, ViaToll pika to se jedź i my ci nie przeszkadzamy?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
majsterus 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ahorn 610, T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008
Otrzymał 8 piw(a)
Skąd: wielkopolskie
Wysłany: 2020-11-01, 18:38   

Viatoll chyba 2x pika jak jest ok, przynajmniej u mnie. 0,30zł za 1km euro4,
A jak nie piknie to przyślą karę, i wtedy się trzeba tłumaczyć.
Nie wiem jak w innych krajach Europy jak są liczone kamnery <3,5>7,5
bo jak na każdy kraj osobne urządzonko, to się robi skórka nie warta wyprawki.
Ale niech się wypowie kto ma kampera na ciężarówce 4,5-5ton, a nie na zwykłym dukato zrobionym na 3,7t.
Koszty eksploatacji takiej maszyny są zdecydowanie wyższe niż 3,5.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
aviator 
zaawansowany


Twój sprzęt: Pilote Explorateur G743 XLC
Nazwa załogi: Ania i Tomek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Sie 2017
Piwa: 20/100
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2020-11-01, 18:42   

Vitaol pika raz jak masz na koncie powyżej 100PLN , 2 razy jak masz poniżej.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Monter 
stary wyga
www.dem.yt


Twój sprzęt: Ducato II '96 Hymer Swing C544 alkowa
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Paź 2020
Piwa: 31/26
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-11-02, 00:17   

Ahmed napisał/a:
Jeszcze nie widziałem Ducato o DMC powyżej 3,5 t :bajer


Proszę bardzo: klik - DMC 3800. Szkoda, bo ładny.
_________________
Nasza strona podróżniczo-kamperowa: https://dem.yt
Możesz też postawić nam wirtualną kawę :-)

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koko 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Sty 2007
Piwa: 70/31
Skąd: Radom
Wysłany: 2020-11-02, 12:06   

Ja mam Ducato Carthago 4500kg
_________________
KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***