Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowicjusz prosi o radę w zakupie kampera o DMC pow. 3.5 tony
Autor Wiadomość
jarekp 
początkujący forumowicz

Dołączył: 25 Paź 2020
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2020-10-25, 14:19   Nowicjusz prosi o radę w zakupie kampera o DMC pow. 3.5 tony

Witam serdecznie, jako że jestem nowy przedstawię się, mam na imię Jarek jestem z okolic Wielunia. Pozazdrościłem Wam drodzy forumowicze stylu życia i dlatego przymierzam się do zakupu używanego kampera o DMC powyżej 3,5 tony, będę go dalej nazywał ciężkim, żeby było szybciej, a taki poniżej 3,5 tony niech będzie zwany lekkim. Budżet w jakim chciałbym się zmieścić to 100 tyś. Wymienię moje powody a potem proszę Was drodzy forumowicze o sprostowanie mi rozumu. No to zaczynamy:
- obserwując ogłoszenia odnoszę wrażenie, że kampery ciężkie ze względu na ograniczony rynek są po prosu tańsze, za te same pieniądze można kupić auto z mniejszym przebiegiem i nieporównywalnie lepszym wyposażeniem oraz sama budowa takiego auta jest bardziej solidna, jak również są to często auta po wieloletnich właścicielach, zadbane, czyste i na 99% nie procowały w wypożyczalniach.
- rodzice z dwójką dzieci, rowerami, grillem, pełnymi zbiornikami w kamperze lekkim to ciasnota i przeładunek
- zbiorniki (na litość dlaczego ten temat jest taż mało poruszany!) - kamper lekki ma zbiorniki na około 100 litrów, zrobiłem sobie kiedyś w domu prysznic by sprawdzić ile wody zużyję i wyszło, że dam radę umyć się w 15 litrach, żona ze swoimi włosami to chyba będzie potrzebować z 60. Czyli spust i nabranie wody codziennie. Kampery ciężkie mają zbiorniki po 200-300 litrów a spotkałem też takie po 450.
- dlaczego piszę o zbiornikach? jak już kupię kampera to nie chce jechać nim na kemping i tam siedzieć, podłączony do prądu, wody i tv. Uważam, że taki samochód powinien być autonomiczny na co najmniej 3-5 dni. Wielokrotnie podróżowałem osobówką po Chorwacji, Grecji, Austrii - jest tyle pięknych miejsc, gdzie chciałbym się zatrzymać na dzień, dwa i nie zastanawiać się ile mam wody w zapasie. Ogólnie odnoszę wrażenie że zbiorniki to duży problem a jakby taki trochę pomijany na forach, a może tylko dla mnie?? Wyprowadźcie mnie jeżeli jestem w błędzie.
- oczywiście czytałem już o prawnych obostrzeniach, winietach, wyższych kosztach etc, ale z tego co wiem - tacho mnie nie dotyczy? prawko C mam.
nasz viatoll działa we wszystkich krajach czy na każdej granicy będę stał w kolejce po nowe pudełko? Napiszcie proszę o jakich dziwnych przepisach wiecie w tych turystycznych krajach? Dzięki wielkie za pomoc i pozdrawiam.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Neno 
zaawansowany


Dołączył: 14 Lip 2011
Piwa: 73/24
Skąd: Zambrów
Wysłany: 2020-10-25, 14:32   

Szukaj do 7t w kilku krajach na pewno uda Ci się nie płacić, ale to musisz doczytać. W Niemczech płacą ciężarówki pow 7,5t . Nasz Viatool działa tylko w Pl ale są co najmniej dwie skrzynki z opcją multi (jedna dostępna zdaje się od BP) - jednak pewnie wychodzi to drożej za to masz komfort. Pytanie czy nie trzeba mieć całej floty pojazdów itp. itd.
7t to też wszystkie granice, bo niektóre są po prostu tylko do 7,5t.
Kolejna granica w dół to 5t - sporo zakazów wjazdu właśnie dla aut pow 5t jest na ciekawych drogach.
W skrócie - dobrze kombinujesz! 3mam kciuki za udany zakup!
_________________
https://www.youtube.com/c...idC1vPGRfkTj4GA
https://www.facebook.com/PERYPETIE-323246362400502
https://www.instagram.com/_perypetie/
http://www.przezswiat.eu/blog
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
jarekp 
początkujący forumowicz

Dołączył: 25 Paź 2020
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2020-10-25, 14:41   

Właśnie zapomniałem napisać że interesuje mnie przedział wagowy 4-5,5 tony, długość poniżej 7,5 metra, oczywiście są na południu Europy drogi, gdzie nawet sedanem bałem się wjeżdżać ale z tego względu chciałbym, by kamper mieścił rowery albo skuter w bagażniku. Bardzo dziękuję za pierwszą radę, czekam na więcej :D
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bim 
Kombatant
Jacek


Twój sprzęt: Peugeot Adriatik 2,5D 1991 rok
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Piwa: 123/89
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 2020-10-25, 16:42   

Co do zbiorników wody to trzeba się nauczyć kamperowac
Z rodzinką nigdy w temacie kąpieli i mycia nie będzie tak jak w domu każdy zbiornik będzie za mały

"Częste mycie skraca życie" :szeroki_usmiech :spoko
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
moskit
weteran


Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-C LINE
Nazwa załogi: moskit
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Mar 2014
Piwa: 117/43
Skąd: Ożarów Maz.
Wysłany: 2020-10-25, 17:14   

My jeździmy w dwójkę niekiedy z dwójką wnuków Carthago 4,5t. jest moc , jest pojemność mam 1000 do dyspozycji - powiedzmy miałem ale zawsze mam 200-300 kg luzu najważniejszy jest spokój ducha , tak jak piszesz warto omijać autostrady i opłaty są mniejsze chyba że czas jest ważny to autostrada pomoże dość szybko przemieścić się, a że parę srebrników drożej no cóż nie jest to tanie hobby ale jak pisze kolega z Kołobrzegu "jest to najpiękniejsze hobby Świata"

Widoków niezapomnianych
Niesamowitych ludzi spotkania
Powodzenia i szerokości
_________________
Wielkie rzeczy nie powstają w wyniku impulsu, a w wyniku poskładania małych rzeczy w jedną całość
Vincent Van Gogh
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
aviator 
zaawansowany


Twój sprzęt: Pilote Explorateur G743 XLC
Nazwa załogi: Ania i Tomek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Sie 2017
Piwa: 20/99
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2020-10-25, 17:35   

To jeszcze zwróć uwagę na koła - za bliźniaki lub podwójne osie z tylu tez są większe opłaty. Najlepsze kampery to takie, po których nie widać, ze są powyżej 3,5t - czasem z tego korzystam mniej lub bardziej świadomie :-)
Inne kwestie typu napęd na przod lub tył czy automat tez są istotne ale przy ciężkich nie patrzy już się na wagę i zależa od preferencji użytkowania.
Szukaj campera z ogrzewaniem ALDE ponownie waga cię nie ogranicza a komfort nieporównywalny do reszty.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jarekp 
początkujący forumowicz

Dołączył: 25 Paź 2020
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2020-10-25, 18:08   

kolego aviator, auto z bliźniakiem na tylnej osi to wciąż auto dwuosiowe, więc czy opłaty nie są niższe, niż w przypadku auta o 3 osiach?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
aviator 
zaawansowany


Twój sprzęt: Pilote Explorateur G743 XLC
Nazwa załogi: Ania i Tomek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Sie 2017
Piwa: 20/99
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2020-10-25, 18:15   

Nie mam bliźniaków, to się tym nie interesowałem ale np w Grecji spotkałem się z wyższymi opłatami za przejazd autem z bliźniakami; na A4 Katowice-Krakow chyba tez...
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wieluniak_1 
zaawansowany

Twój sprzęt: Eura Mobil integra 726
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Mar 2011
Piwa: 15/12
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-10-25, 18:48   

Witam krajana
sam jeżdżę takim autkiem jak opisałeś (4.6 t), na bliźniakach, niecałe 8m długości.
Co do zbiorników to mam 150l na czystą wodę i 120l na szarą. Mnie na wypady weekendowe wystarcza.
opłaty: są wyższe i na każdej granicy musisz wykupić nowe urządzenie pokładowe (jeśli w danym kraju jest wymagane, bo często są same winiety).
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wieluniak_1 
zaawansowany

Twój sprzęt: Eura Mobil integra 726
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Mar 2011
Piwa: 15/12
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-10-25, 18:52   

jarekp napisał/a:
kolego aviator, auto z bliźniakiem na tylnej osi to wciąż auto dwuosiowe, więc czy opłaty nie są niższe, niż w przypadku auta o 3 osiach?


zależy od kraju, np. Austria sporo wyższe dla pojazdu o 3 osiach, ale zasady nie ma .
W Chorwacji 3-osiowiec droższy jest ale to są różnice pomijalne, Słowacja chyba takie same (mój tata ma auto 3 osiowe , powyżej 3.5 t więc piszę porównując do swoich opłat).
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jarekp 
początkujący forumowicz

Dołączył: 25 Paź 2020
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2020-10-25, 19:13   

Witam serdecznie kolego Wieluniak widzę że są i osoby z okolicy, dziękuję wszystkim za dotychczasowe odpowiedzi:)
Skupiamy się wszyscy na tych choler.... opłatach a nie powinniśmy ;)
Mam pytanie z innej beczki: czy taki duży samochód nie przysporzy mi problemów na górskich drogach, mam na myśli głównie Austrię, bo tam jest mnóstwo fajnych miejsc do zwiedzenia, tylko czy nie będę miał z tym problemów? Widziałem kampery na Stelvio, na jakichś górskich szlakach prowadzących na lodowce ale jakoś wtedy nie byłem tematem zainteresowany.
Ewentualnie jeżeli ktoś zna inne minusy ciężkiego kampera poza opłatami proszę pisać z chęcią wysłucham teorii zamiast uczyć się na własnych błędach.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wieluniak_1 
zaawansowany

Twój sprzęt: Eura Mobil integra 726
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Mar 2011
Piwa: 15/12
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-10-25, 19:34   

ja nie zauważyłem problemów z gabarytami poza wysokością pojazdu. Mam wersję zimową z podwójną podłogą i wraz z klimą pojazd ma prawie 3.4 m wysokości . Muszę więc zwracać uwagę na wiadukty.
Trzeba też zwracać uwagę na tył bo 8m juz delikatnie zachodzi przy skrętach (nie jest to jednak jakiś poważny problem, trzeba uważać i tyle)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wieluniak_1 
zaawansowany

Twój sprzęt: Eura Mobil integra 726
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Mar 2011
Piwa: 15/12
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-10-25, 19:35   

ja nie zauważyłem problemów z gabarytami poza wysokością pojazdu. Mam wersję zimową z podwójną podłogą i wraz z klimą pojazd ma prawie 3.4 m wysokości . Muszę więc zwracać uwagę na wiadukty.
Trzeba też zwracać uwagę na tył bo 8m juz delikatnie zachodzi przy skrętach (nie jest to jednak jakiś poważny problem, trzeba uważać i tyle)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
hubertg 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Autostar Aryal
Dołączył: 05 Maj 2019
Piwa: 6/2
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2020-10-26, 12:53   

Większe DMC to moim zdaniem dobry wybór. jeśli chodzi o wymiary, 3,4m to często wysokość alkowy <3,5t, ja mam integrę 3,1m i w tym roku dwa razy szukałem objazdu wiaduktów 2,8m. Czasem też znaki są z zapasem, w Opolu jadę i widzę znak ostrzegający o wiadukcie 3m, ale droga dwupasmowa i jadę za autobusem miejskim, na oko minimum 3,5m. Wiadukt miał około 4m, ale oczywiście trzeba być ostrożnym.

Jestem właśnie w trakcie kursu na kat. C i następny kamper też będzie "ciężki". Zdaję sobie sprawę z ograniczeń i dodatkowych kosztów, ale dla mnie plusy przeważają. Zewnętrzne wymiary są podobne jak "lekkich", a zdecydowanie mniejszymi konsekwencjami skończy się nawet zatrzymanie przez policję za wjazd pod zakaz do 3,5t, niż dylemat na wadze kogo zostawić aby jechać dalej.

I to co Jarekp napisał, solidna zabudowa oraz napęd na tylną oś. Na asfalcie przedni napęd jest ok, ale jak chcemy zatrzymać się na uboczu, to trochę piasku, błota lub mokrej trawy i może być problem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 436/317
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2020-10-26, 14:34   

Na razie z opinii innych nie wynika by typowy kamper, który jest zarejestrowany jako ciężki, miał duuuże zbiorniki na wodę. 150l to taka pojemność na wekend :mikolaj
Czyli w temacie wody :
1.albo kamper typu ciężarówka
2.albo dokładamy do garażu zbiornik/i by zwiększyć ilość wody
3.albo zgodnie z radą Bima uczymy się oszczędzać każdą kropelkę
4.albo ???

W sumie w Twoim pytaniu podałeś problem wody. Upraszczajac: niemal do każdego kampera do garażu da się tanio dołożyć 100 do 200l. Lecz pewnie nie tylko o to Tobie chodziło :bigok
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***