Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowicjusz prosi o radę w zakupie kampera o DMC pow. 3.5 tony
Autor Wiadomość
zzz1001 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Carado A464 / Ducato 250 2,3 DMC 3850kg
Dołączył: 28 Sty 2024
Piwa: 1/1
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-01-29, 12:44   

Już spieszę z wyjaśnieniem, na moim przykładzie. Kupiłem używanego kampera w Niemczech. Poprzedni właściciel miał go zarejestrowany na 3,5t (tak było w dowodzie), ale homologacja producenta była na 3,85t. Zależało mi na wyższym DMC, więc poprzedni właściciel poszedł do urzędu (wydziału komunikacji), poprosił o zmianę DMC w dowodzie na 3,85 i po 15 minutach wyszedł z urzędu z nowym dowodem na wyższe DMC. Wydaje mi się, że to właśnie jest ta różnica - technicznie ten kamper ma dopuszczalną masę 3,85 (tzn. tak jest skonstruowany pojazd), ale właściciel nie chciał się bawić w prawo jazdy i opłaty, więc sztucznie obniżył "urzędową" DMC do 3,5.

W PL na SKP powiedzieli mi, że u nas nie da się tego zrobić - F1 i F2 muszą być zawsze takie same. Ba, powiedzieli nawet, że gdybym miał inną DMC w homologacji i w niemieckim dowodzie, auto nie przeszłoby badania technicznego w PL. Co do tego ostatniego, to jestem trochę sceptycznie nastawiony, diagności raczej nie są ekspertami w takich niecodziennych sytuacjach.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kazik II 
weteran

Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Piwa: 71/7
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2024-01-29, 13:23   

"...macie DMC 3,5t na prawo jaz. kat. B, ale technicznie Wasz kamper może wziąć większe obciążenie (np. 4t) i wtedy w Austrii już płacicie jak ciężarówka, niezależnie od rzeczywistej masy."
Wygląda to na niezły cyrk. Nie możesz załadować więcej niż do 3,5 t bo wlepią ci mandat ale i tak płacisz za więcej bo masz 4t w innej rubryce. W tej sytuacji chyba podejście polskich SKP jest najbardziej racjonalne. Masz wpisane DMC przepisowe zgodne z parametrami technicznymi pojazdu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
aviator 
zaawansowany


Twój sprzęt: Pilote Explorateur G743 XLC
Nazwa załogi: Ania i Tomek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Sie 2017
Piwa: 20/99
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2024-01-29, 13:38   

zzz1001, dzięki za super straeszczenie tematyki opłat powyżej 3,5t :pifko
Co do ostatniego wpisu, to miałem podoba sytuacje. Auto miało zaniżone w PL DMC, wyciągnąłem od producentow podwozia i zabudowy ich homologacje i diagnosta faktycznie nie chciał się tknąć tematu ale odesłał mnie do wydziału komunikacji. Tutaj prawie jak u tego Ńiemca, może nie w 15min bo jeszcze były konsultacje z naczelnikiem urzędu, do tego tłumacz przysięgły i tez dostałem nowy tymczasowy dowód z nowym wyższym DMC. Po weryfikacji przez ITS odebrałem twardy - ale zaingerowali jeszcze w masę własna pojazdu olewając homologację - olalem temat, bo to już była w moich dokumentach 3 zmiana tej samej masy w tym 2 za mojej kadencji - ten sam ITS sprawdzał ponad rok wcześniej, te masy, przez ponad 2 miesiace podczas zwykłej zmiany właściciela, gdy auto miało jeszcze 3,5t DMC.
Te nowe ratuje mi tyłek na wagach (chociaż do tej pory miałem z nimi styczność tylko z własnej inicjatywy) ale to tylko 400kg więcej a opłaty jak przy max +dodatkowych 4000kg. Do tego brak dostępności boxow dla zwykłych śmiertelników i można się w..zdenerwować.
Masz tego boxa od tej firmy? Wymagają minimalnych przebiegów czy zadowala ich te 5Euro abonamentu? Nr NIP na osobę to chyba ma każdy ktory przed 2012 płacił podadki :chytry myślisz, ze sprzedadzą boxa każdemu, kto im poda taki zwykły nr NIP? Jesteś z nich zadowolony?
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°)
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zzz1001 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Carado A464 / Ducato 250 2,3 DMC 3850kg
Dołączył: 28 Sty 2024
Piwa: 1/1
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-01-29, 14:43   

Kazik II napisał/a:
W tej sytuacji chyba podejście polskich SKP jest najbardziej racjonalne. Masz wpisane DMC przepisowe zgodne z parametrami technicznymi pojazdu.

Niby tak, ale z drugiej strony gdybym kiedyś chciał sprzedać mojego kampera, to łatwiej znaleźć chętnego na DMC 3,5 niż 3,85.

aviator, dzięki za piwo :)
Napisałem już na prv, ale żeby było dla wszystkich - nie wziąłem jednak tego boxa (ani żadnego innego), bo po rozeznaniu całego tematu doszedłem do wniosku, że mało jest korzyści z takiego boxa. Przyda się na Węgrzech, w Austrii albo w PL, a pozostałe kraje wpadają do jednej z poniższych opcji:

  • do 7,5t (ew. 12t) nie ma opłat (D, DK, NL, S, ...)
  • możesz płacić bramkach, jeśli nie masz boxa (F, I, E, P, ...)
  • musisz mieć "lokalne" urządzenie (CZ, SLO, ...)
  • płacisz w zupełnie inny sposób, np. winieta albo aplikacja (SK, CH, ...)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kazik II 
weteran

Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Piwa: 71/7
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2024-01-29, 18:21   

Dobrze że kol.zzz zasygnalizował ten temat bo można się nieźle wpakować jeśli komuś nie zależy na masie większej niż 3,5t.
A Z ITS-em to raczej trudno cokolwiek załatwić. Siedzą tam mądrale "najwyższej wyroczni" którzy sprawy załatwiają tak aby nie załatwić pod byle pretekstem. Ostatnio użerałem się z nimi aby wpisać w rubryce M1 "J" i dołączyłem do wniosku homologację gdzie jak byk było wpisane M1 "J". Owszem powiedzieli, ale wtedy jako markę pojazdu wpiszą mi w dowodzie SEA - bo ten holding wydał homologację. I nieważne, że w niemieckim briefie było Fiat Ducato. Oni wiedzą lepiej. Chociaż w homologacji było jasno napisane, że kamper jest zbudowany na podwoziu Fiata Ducato. Argumentowałem, że nadwozie użytkowe to sprawa drugorzędna a auto tak czy owak pozostaje Fiatem Ducato z całą techniką i szoferką. A z takim wpisem NIGDZIE tego kampera nie ubezpieczę i nie zrobię przeglądu. Bo to nawet nie jest nazwa producenta tylko jakiejś grupy biznesowej a na aucie NIGDZIE nie ma takiej nazwy. Nic z tego. To ich guzik obchodzi. Pani w wydziale komunikacji na szczęście pozwoliła mi wycofać wniosek. A w DR mam wpisane M1 "J" - tyle że w adnotacjach urzędowych w DR i karcie pojazdu.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
aviator 
zaawansowany


Twój sprzęt: Pilote Explorateur G743 XLC
Nazwa załogi: Ania i Tomek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Sie 2017
Piwa: 20/99
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2024-01-29, 19:34   

zzz1001 napisał/a:
. Poprzedni właściciel miał go zarejestrowany na 3,5t (tak było w dowodzie), ale homologacja producenta była na 3,85t. Zależało mi na wyższym DMC, więc poprzedni właściciel poszedł do urzędu (wydziału komunikacji), poprosił o zmianę DMC w dowodzie na 3,85 i po 15 minutach wyszedł z urzędu z nowym dowodem na wyższe DMC..

Było dołożyć jeszcze kilkaset euro i kilka dni, i poprosić go podniesienie mu dmc o dodatkowe set kg - pewnie do 4,2t Dałoby radę: dołożyć tylne poduszki, wymienić opony, pewnie tez inne felgi, czasem tez hamulce - w Rzeszy to normalny proces. Później z nowym dowodem do PL i pełen luksus :-)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zzz1001 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Carado A464 / Ducato 250 2,3 DMC 3850kg
Dołączył: 28 Sty 2024
Piwa: 1/1
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-01-29, 21:14   

aviator napisał/a:
Było dołożyć jeszcze kilkaset euro i kilka dni, i poprosić go podniesienie mu dmc o dodatkowe set kg - pewnie do 4,2t Dałoby radę

A jakże, proponowali mi takie coś, chyba na 4t, o ile dobrze pamiętam. Oczywiście, że chciałem, nawet serwis już miał te poduszki i felgi dla mnie na półce. Ale jak go wzięli na podnośnik, to się zorientowali, że felgi w złym rozmiarze kupili (rozstaw śrub), a już stałem pod drzwiami, więc machnąłem ręką i wziąłem 3,85.
Potem mnie diagnosta na SKP straszył, że dobrze, że nie zrobiłem tego, bo według niego homologacja, dowód rej. i tabliczka znamionowa muszą być toczka w toczkę, bo inaczej żaden urząd tego nie zarejestruje w PL (podobno...).
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ronin53 
początkujący forumowicz

Dołączył: 19 Paź 2012
Piwa: 1/2
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2024-03-31, 18:04   

Jako że na co dzień jeżdżę C+E po UE to dorzucę swoje trzy grosze.
Ten zakres 3500-3850 kg DMC to chyba najgorsza waga.
Kamper praktycznie jak do 3,5T DMC, a kłopoty jak z ciężarowym.
Poza skomplikowanymi i drogimi opłatami drogowymi łapiemy się na wszystkie zakazy pow. 3,5T, czyli zakazy wjazdu, niektóre przejścia graniczne, parkingi.
Np pod takiego Lidla w D to już się na legalu nie podjedzie.
A można się zdziwić ile jest w UE postawionych znaków zakazu dotyczących pow 3,5 T
Jeszcze dochodzi chyba v max do 100 km/h, ale tu nie jestem na 100% pewien.
To już bym wolał bez wody i zapasów jechać przez Austrię ( tam najwięcej ważą) i tankować po pół baku, aby nie było kłopotów "na wagach"
Natomiast nie neguję wyższej wagi, czyli w okolicach 7-7,5 T DMC, czyli jak już się piep,,ć z tymi problemami powyżej 3,5 T DMC, to przynajmniej coś z tego mieć
:)
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Andrzej 73 
Kombatant
lawendowy


Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Piwa: 258/70
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2024-04-01, 09:28   

Dokładnie tak jak pisze ronin53,
Zakazy do 3,5 T są wszędzie czy to zachód czy południe Europy.
Osobiście mogę jeździć ciężarowymi pojazdami więc , nie chodź o uprawnienia a o zakazy wjazdu. Z wagą kampera da sie coś zrobić, ale z zakazami już nie.
_________________
Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 301/14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2024-04-01, 16:43   

Andrzej_Gdynia napisał/a:
...Mam C, chcę podrózować ze skuterem, jedynym rozwiazaniem jest ciężki kamper...


myślę, że ciężki kamper to nie jedyne rozwiązanie.

kolega z Niemiec tak podróżuje.

jednak sprawa opłat pozostaje aktualna, bo opłaty są od DMC pojazdu lub zespołu pojazdów.

20220706_183626.jpg
Plik ściągnięto 324 raz(y) 148,44 KB

20220710_075302.jpg
Plik ściągnięto 324 raz(y) 190,68 KB

_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 301/14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2024-04-01, 16:51   

ronin53 napisał/a:
...To już bym wolał bez wody i zapasów jechać przez Austrię ( tam najwięcej ważą) i tankować po pół baku, aby nie było kłopotów "na wagach"...


przy masie własnej 3050-3100 kg większości kamperów dłuższych powyżej 7 m, musiałbyś jeździć w trzy osoby bez niczego i po porannej lewatywie wraz z płukaniem żołądków.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
orkaaa 
weteran


Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Otrzymał 47 piw(a)
Skąd: kielce
Wysłany: 2024-04-01, 21:00   

Nie ma i nigdy nie będzie idealnych kamperów, dobrych dla wszystkich.
Czy to bus ze spaniem na dachu, typowa blaszana, kamper 3.5 t, większy 4,5 czy autobus czy konstrukcje na ciężarówkach mają swoje ograniczenia w użytkowaniu. To możliwości użytkowania autonomicznego, użytkowania zimą czy latem, możliwości wjazdów, parkowania itd. Dlatego podstawowe pytanie dotyczące kampera brzmi : jak wypoczywasz, co lubisz, jakie kompromisy jesteś w stanie zaakceptować, kempingi czy na dziko.
I wówczas można się zastanawiać co lepsze. Autonomiczny na tydzień może być autobus lub ciężarówka ale i jednym i drugim nie wszędzie się wjedzie a problemy z parkowaniem jeszcze większe.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 301/14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2024-04-01, 22:03   

orkaaa napisał/a:
..jak wypoczywasz, co lubisz, jakie kompromisy jesteś w stanie zaakceptować?...


pierwsze pytania można pominąć, natomiast co do kompromisów są one konsekwencją tego co powiedziałem przed ołtarzem wiele lat temu i tak już mam.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
moskit
weteran


Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-C LINE
Nazwa załogi: moskit
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Mar 2014
Piwa: 117/43
Skąd: Ożarów Maz.
Wysłany: 2024-04-03, 18:46   

Wartością dodaną jest wielki spokój i bezstresowe pakowanie i poruszanie się gdzie chcesz i jak chcesz a nie po "krzakach" aby ominąć tych czy tamtych. to co pisze Cyryl. Zakazy np. do 2,5 t są już w większości miast dlatego częstym najlepszym rozwiązaniem jakie my stosujemy jest komunikacja miejska, i święty spokój .
_________________
Wielkie rzeczy nie powstają w wyniku impulsu, a w wyniku poskładania małych rzeczy w jedną całość
Vincent Van Gogh
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 444/328
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2024-04-03, 19:52   

moskit napisał/a:
Wartością dodaną jest wielki spokój i bezstresowe pakowanie i poruszanie się gdzie chcesz i jak chcesz a nie po "krzakach" aby ominąć tych czy tamtych. to co pisze Cyryl. Zakazy np. do 2,5 t są już w większości miast dlatego częstym najlepszym rozwiązaniem jakie my stosujemy jest komunikacja miejska, i święty spokój .


Jak zawsze kompletnie się z Tobą nie zgadzam.
I nic nie omijam, jeżdżę jak człowiek i nie nam stresu :bigok Tak jak wielu jeśli nie większość tutaj :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***