Agregat w skrzyni by Ola :) |
Autor |
Wiadomość |
daro35
weteran
Twój sprzęt: Przyczepa Hobby de lux 560
Nazwa załogi: Deszczyki
Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Lis 2017 Piwa: 76/249 Skąd: Kętrzyn
|
|
|
|
|
LukF
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 442/327 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2020-12-14, 15:37
|
|
|
No i super. 2600zł zamiast 6 paneli na dach i 2 akumulatorów lub lifepo4. Plus jeszcze przetwornica
Dla mnie same plusy. Można przenieść do każdego kolejnego kampera itp. Nie wiem czy ten agregat ma jakieś wady? Skrzynka na zewnątrz lub pod kamperem i tyle |
|
|
|
|
|
Monter
stary wyga www.dem.yt
Twój sprzęt: Ducato II '96 Hymer Swing C544 alkowa
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Paź 2020 Piwa: 31/26 Skąd: Poznań
|
|
|
|
|
LukF
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 442/327 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2020-12-14, 17:51
|
|
|
Monter napisał/a: | Pod kamperem nie bardzo, bo to urządzenie chyba musi stać pionowo. |
Robisz dziórę w podłodze garażu i mamy pionowo |
|
|
|
|
Brat
Kombatant
Twój sprzęt: Merc310D/1995, Europa560
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Cze 2011 Piwa: 185/875 Skąd: San Escobar
|
Wysłany: 2020-12-14, 17:59
|
|
|
LukF napisał/a: | Monter napisał/a: | Pod kamperem nie bardzo, bo to urządzenie chyba musi stać pionowo. |
Robisz dziórę w podłodze garażu i mamy pionowo | Wróć do początku wątku ... Ola, i bardzo słusznie, zrezygnowała z pomysłu zainstalowania agregatu w garażu. |
|
|
|
|
LukF
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 442/327 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2020-12-14, 18:05
|
|
|
To nie pisałem na poważnie . Żart |
|
|
|
|
EwaMarek
Kombatant Marek
Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2020-12-15, 10:11
|
|
|
Fajny temat.
Też zrobiłem podobny patent. Zamiast rowerów daje agregat na grubej piance , kabel pod kamera i klima chodzi idealnie.
Miałem zrobić wewnętrzne podłączenie ale w tym roku odpuściłem bo ciepła było mało. Teraz planuje wyjazd na narty i ten pomysł z agregatem wrócił dzięki postowi. Trochę hałasuje w środku ale w nocy przecież nie będzie chodził.
Tylko nie rozumiem tych podłączeń... No i jak go odpalasz bez rozrusznika???? |
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
|
MAWI
Kombatant
Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Piwa: 99/17 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2020-12-15, 10:42
|
|
|
JOKO, wymyślił jak hondę odpalać zdalnie, nie ingerując w samo urządzenie. |
_________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK |
|
|
|
|
joko
Kombatant
Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 452/24 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2020-12-15, 12:22
|
|
|
Już dawno zdemontowane z kampera Zastąpiło go stado solarów i setki Ah LiFePO4.
Ale na tamte czasy wypas był . Honda 20'tka z dorobionym automatycznym rozruchem (zrobionym z mocnego silnika 12V, sprzęgła wolnobieżnego i dwóch serw modelarskich Hitec), wsadzona do obudowy z płaszczem wodnym , zamocowana na żelowych poduszkach i z wydechem z komorą rozprężną wyprowadzonym na dach , była praktycznie bezgłośna i wewnątrz i na zewnątrz. Układ sterowania był wpięty w obwód regulatora klimatyzacji, aby agregat odpalał się wtedy kiedy klima zgłaszała potrzebę wystartowania i nie robił niepotrzebnych przebiegów.
Działało fajnie i bezobsługowo , ale zajmowało trochę miejsca w garażu, sporo ważyło i potrzebowało benzyny ...... teraz funkcjonalnie mam to samo , ale bez tamtych wad. |
|
|
|
|
ola7
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Corado T448
Nazwa załogi: Elmo
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 04 Kwi 2020 Otrzymał 26 piw(a) Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2020-12-18, 17:52
|
|
|
Część
Dziękuje wszystkim za komplementy i miłe słowa
Część uwag dotycząca bezpieczeństwa była dla mnie istotna.
Szczególnie ryzyko związane z temepratura (i potencjalnym pożarem), więc dziś w końcu udało mi się przeprowadzić testy pod obciążeniem.
Czas testu: 1h 10 min
Obciążenie - na początku grzejnik olejowy 1kw - lecz się wyłączał wiec potem tylko halogen 400W
Tryb pracy : normalny - econo off.
Pomiar temperatury silnika , komory wylotu spalin , komory wlotu powietrza.
Rezultaty :
1) Temperatura silnika osiągnęła stabilne 30 C
2) Temperatura komory wlotowej( tam gdzie jest "body" agregatu) praktycznie temp otoczenia - 4-8C
3) Temperatura komory gazów - około 75 C ( mierzone pt1000)
4) obudowa generalnie była zimna - poza pokrywą i w części nad komorą wylotów gazów - tam jak się dotknęło to parzyła
Inne: wentylatorek komputerowy na wylocie "skonał" po 4 min, dałam kolejny i też nie przeżył. Dam jakiś normalny , metalowy - typu "gniotsa nie łamiotsa" by działał do 100C.
Inne2: dwa pozostałe wentylatory , jeden w agregacie drugi nadmuchowy i tak były wystarczające.
Wnioski:
1) wygląda na to że jestem po "bezpiecznej stronie". Ściana kampera była zimna , komora gdzie pracował sam agregat była wręcz zimna
2) temperatura obudowy były poniżej 80C, tym niemniej pomyślę by wygłuszenie tej części zrobić z czegoś mniej palnego niż filc - chyba wełna mineralna lub szklana , coś w ten deseń.
3) Testy należy robić szybciej - bo inaczej się trafi na jakąś kwarantannę narodową i na narty już się nie pojedzie
Pozdrawiam cieplutko
Ola
wylot spalin.JPG Wylot po godzinie pracy |
|
Plik ściągnięto 3 raz(y) 104,98 KB |
wnętrzeskrzyni.JPG Wnętrze skrzyni- u góry zimna część (4C) gdzie jest agregat i komora gdzie tłumiony jest hałas spalin 75C |
|
Plik ściągnięto 2 raz(y) 111,51 KB |
sciana_kampera.JPG Nagrzana ściana - UWAGA flir był źle ustawiony - widoczne 34.3C jest niepoprawne - realna wartość to około 15C |
|
Plik ściągnięto 1 raz(y) 130 KB |
temp i obciązenie.JPG Temperatura silnika / widać spadki gdy otwierałam klapę. Na końcu wzrost do 40C gdy już agregat(wentylatory) nie działały. Poniżej obciążenie agregatu ->1.1kWgrzejnik i potem Halogen 440W |
|
Plik ściągnięto 5 raz(y) 99,58 KB |
|
|
|
|
|
marek230482
stary wyga
Twój sprzęt: Transit VII Challenger
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Sty 2020 Piwa: 11/1 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 2021-01-09, 22:44
|
|
|
Hej! Gratuluję realizacji
Jak sprawa z wentylatorem wyciągowym gorącego powietrza? Zastanawiam się dlaczego w ogóle tej gorącej części nie otworzyć. Z jednej strony ponoć to wylot spalin jest najgłośniejszy ale z drugiej strony nie tlumisz tego za bardzo dając duża kratkę z wentylatorem. |
_________________ Dethleffs Nomad->Transit IV Pilote -> Transit VII Challenger
|
|
|
|
|
Bożka-Witek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: kampervan Fiat Dukato
Dołączył: 10 Kwi 2011 Postawił 1 piw(a) Skąd: Miasteczko Śląskie
|
Wysłany: 2021-01-11, 10:36
|
|
|
Pełny szacun jako kobieta dla kobiety w szczególności w tak trudnym temacie.
Sama robię dużo technicznych rzeczy w przyczepie a obecnie w kamperze ale jeszcze nic tak skomplikowanego i trudnego (jak dla mnie) do wykonania nie wymyśliłam. |
|
|
|
|
blue60
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Roller Team Zefiro Plus 284TL
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2011 Piwa: 6/9 Skąd: pl
|
Wysłany: 2021-01-30, 10:46
|
|
|
Coś mi się wydaje, że to Olo a nie nie Ola. |
|
|
|
|
Bożka-Witek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: kampervan Fiat Dukato
Dołączył: 10 Kwi 2011 Postawił 1 piw(a) Skąd: Miasteczko Śląskie
|
Wysłany: 2021-01-30, 12:39
|
|
|
Oj,nie ładnie... Czyli kobieta nie może myśleć konstruktywnie, nowatorsko i technicznie?? |
|
|
|
|
EwaMarek
Kombatant Marek
Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2021-03-15, 12:31
|
|
|
ola7, Jak konstrukcja sprawdza się w podróżach? |
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
|
|