Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
silnik 2.8 do hymera
Autor Wiadomość
hymerek 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: hymer eriba
Dołączył: 19 Maj 2020
Postawił 2 piw(a)
Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2020-12-13, 17:39   silnik 2.8 do hymera

Witam,

Mam mozliwosc zakupienia kompletnego silnika 2.8 jtd od uszkodzonego kamperka z bardzo małym przebiegiem (125.000km) od znajomego z Belgii. Pytanie czy bedzie on pasował na mocowania do mojego Hymera Integry z 1995 roku? Mam w nim silnik 2.5 tdi 116km... ze sporym juz nalotem 300.000km. No i... kilka koni więcej tez nie było by przeszkoda :)

Prosze o opinie osoby które konkretnie przerabialy temat...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 213/480
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2020-12-13, 17:45   

hymerek napisał/a:
Pytanie czy bedzie on pasował na mocowania do mojego Hymera Integry z 1995 roku?

Będzie tylko trzeba przełożyć oprócz zespołu napędowego instalację elektryczną silnika i chyba zbiornik paliwa.
2.8 idTD prościej.
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
hymerek 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: hymer eriba
Dołączył: 19 Maj 2020
Postawił 2 piw(a)
Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2020-12-13, 17:55   

oj sory ... to jest 2.8 idtd bo ma 122km. Czy pasuje zarówno skrzynia jak i silnik na oryginalne łapy od 2.5 tdi 116km? Jak z elektryka? zostaje ta od 2.5? czy trzeba calosc przekładać?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 213/480
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2020-12-13, 18:00   

hymerek napisał/a:
oj sory ... to jest 2.8 idtd bo ma 122km.

Uff i po problemie ;) wszystko pasuje. dobrze,że to nie przekładka z 1.9TD, ale tam też pasuje tylko na inne dziury.
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kamil Cz 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Benimar Europa 6000ST
Nazwa załogi: Kamil team
Dołączył: 03 Sty 2017
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2020-12-13, 18:02   

Mocowania będą pasowały.
Tylko jeśli piszesz o silniku 2,8 hdi to tak jak pisze SlawekEwa.
Trzeba wymienić wiązkę silnika ,wiązkę kabiny, sterownik, imo, zbiornik paliwa z pompką paliwową, wentylatory chłodnicy i pewnie o czymś zapomniałem.
Jeśli będziesz czegoś potrzebował to dzwoń 663380563 ,pisz na PW.
Mam całego blaszaka 2,8 z 2003r. na części.
_________________
Kamil
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 213/480
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2020-12-13, 18:04   

Kamil Cz napisał/a:

Tylko jeśli piszesz o silniku 2,8 hdi to tak jak pisze SlawekEwa.

Cytat:

oj sory ... to jest 2.8 idtd bo ma 122km
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
hymerek 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: hymer eriba
Dołączył: 19 Maj 2020
Postawił 2 piw(a)
Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2020-12-13, 18:15   

tylko czy jest ses przekładać to... na czym zyskam? tj. moc bedzie podobna (tylko 6km różnicy), czy praca bedzie cichsza? rozrząd jest tam na kolach?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kamil Cz 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Benimar Europa 6000ST
Nazwa załogi: Kamil team
Dołączył: 03 Sty 2017
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2020-12-13, 18:37   

Rozrząd taki sam jak 2,5 tdi 116.
Cichsza praca silnika ze względu na inne wtryskiwacze paliwa. 2.8 idtd ma wtryskiwacz dwusprężynowy z przedwtryskiem.
Moc prawie bez różnicy . Miałem kampery z oboma silnikami i mam wrażenie że 2,5 był bardziej elastyczny.
_________________
Kamil
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kamil Cz 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Benimar Europa 6000ST
Nazwa załogi: Kamil team
Dołączył: 03 Sty 2017
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2020-12-13, 18:39   

Jeśli twój silnik jest w dobrym stanie (nie bierze oleju ,dobrze pali w mrozach) to nie widzę sensu przekładki.
Spokojnie polata następne 300 tyś.
_________________
Kamil
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pawel-m 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: laika ecovip
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Gru 2008
Piwa: 5/1
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-12-13, 18:53   

300 000 toż to nic dla tego motoru .te pieniądze co masz dać w belgii za silnik 2.8,to lepiej zainwestuj w nowy alternator ,rozrusznik ,chłodnice ,wentylator , sprawdż pompe wtryskową wymień oleje w silniku i skrzyni zrób zawieszenie i będzie git a tak serio to 2.5tdi to super silnik
_________________
pawel
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
hymerek 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: hymer eriba
Dołączył: 19 Maj 2020
Postawił 2 piw(a)
Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2020-12-13, 19:47   

tak właśnie zrobiłem, zainwestowałem ponad 10.000zl w ten silnik. Wymienilem caly osprzęt, turbinę, wtryski, sprzęgło, chłodnice wraz z wężami, rozrząd, regeneracja skrzyni (bo 5 czasami wypadała), uszczelnienie silnika, i mase innych dupereli... W miedzy czasie znajomy rozbił 2.8 idtd w Belgii i chciałem odkupić od niego motor. Ale rzeczywiście nie ma to większego sesu bo te 300.000km to niewiele dla tego dukacika. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz a mianowicie mam wrażenie ze po tej regeneracji osprzętu motor głośniej chodzi... czy moze reguluje sie w nim zawory? czy w ogóle brac pod uwage regulacje zaworyow?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 213/480
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2020-12-13, 20:10   

hymerek napisał/a:
czy moze reguluje sie w nim zawory? czy w ogóle brac pod uwage regulacje zaworyow?

Reguluje, dla Ciebie może to być kłopotliwe.
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kamil Cz 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Benimar Europa 6000ST
Nazwa załogi: Kamil team
Dołączył: 03 Sty 2017
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2020-12-13, 20:25   

Po wymianie wtryskiwaczy może pracować inaczej. Luzy zaworowe w tym silniku reguluje się poprzez wymianę płytek regulacyjnych (są dostępne różnej grubości ). Z reguły luz zaworowy się zmniejsza przez zużycie gniazda zaworowego i przylgni zaworowej. Więc głośniejsza praca silnika to raczej nie zawory. Chyba że jest wytarty wałek rozrządu.
Ja obstawiałbym na zły kąt wtrysku (potocznie zapłon).
_________________
Kamil
Ostatnio zmieniony przez Kamil Cz 2020-12-13, 20:41, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2020-12-13, 20:25   

hymerek napisał/a:
tak właśnie zrobiłem, zainwestowałem ponad 10.000zl w ten silnik. Wymienilem caly osprzęt, turbinę, wtryski, sprzęgło, chłodnice wraz z wężami, rozrząd, regeneracja skrzyni (bo 5 czasami wypadała), uszczelnienie silnika, i mase innych dupereli... W miedzy czasie znajomy rozbił 2.8 idtd w Belgii i chciałem odkupić od niego motor. Ale rzeczywiście nie ma to większego sesu bo te 300.000km to niewiele dla tego dukacika. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz a mianowicie mam wrażenie ze po tej regeneracji osprzętu motor głośniej chodzi... czy moze reguluje sie w nim zawory? czy w ogóle brac pod uwage regulacje zaworyow?


Zawory się reguluje. Trzeba mieć płytki i specjalny klucz. Można zrobić to przy wymianie paska i wtedy klucz niepotrzebny. Zdejmujesz wałek i zmieniasz płytki. Warto wyjąć szklanki i sprawdzić luz na trzonkach podczas regulacji. Tu masz jak to wygląda. https://youtu.be/LfsEIXLY_3M
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
hymerek 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: hymer eriba
Dołączył: 19 Maj 2020
Postawił 2 piw(a)
Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2020-12-13, 22:48   

Kamil Cz napisał/a:
Po wymianie wtryskiwaczy może pracować inaczej. Luzy zaworowe w tym silniku reguluje się poprzez wymianę płytek regulacyjnych (są dostępne różnej grubości ). Z reguły luz zaworowy się zmniejsza przez zużycie gniazda zaworowego i przylgni zaworowej. Więc głośniejsza praca silnika to raczej nie zawory. Chyba że jest wytarty wałek rozrządu.
Ja obstawiałbym na zły kąt wtrysku (potocznie zapłon).




jak sie to reguluje?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***