Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
silnik 2.8 do hymera
Autor Wiadomość
hymerek 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: hymer eriba
Dołączył: 19 Maj 2020
Postawił 2 piw(a)
Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2020-12-13, 22:56   

zauważyłem ze tez nie załącza sie grzanie swiec zarowych... moze byc to związane?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pawel-m 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: laika ecovip
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Gru 2008
Piwa: 5/1
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-12-14, 08:32   

tam nie ma świec żarowych ,jest świeca płomieniowa ,jeśli układ działa poprawnie to z tego co pamiętam to chyba przy ok -5 zaczyna funkcjonować, wtedy dopiero zapala sie kontrolka
_________________
pawel
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
hymerek 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: hymer eriba
Dołączył: 19 Maj 2020
Postawił 2 piw(a)
Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2020-12-14, 16:21   

ok rozumiem, dzięki
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
hymerek 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: hymer eriba
Dołączył: 19 Maj 2020
Postawił 2 piw(a)
Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2020-12-14, 16:32   

dziwne to trochę, w każdym dieslu jest grzanie przy niskich temperaturach, a tu by dopiero przy -5 działało? czy ktoś jeszcze może to potwierdzić?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Matheus 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Renault Carrier
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Otrzymał 18 piw(a)
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2020-12-14, 16:45   

Większość rozwiązań z świecą płomieniowa zaczyna dzialać dopiero przy około -5 stopniach.
_________________

Renault Carrier - autobus kamper

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pawel-m 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: laika ecovip
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Gru 2008
Piwa: 5/1
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-12-14, 18:21   

hymerek, wyobraż sobie że niektóre busiki z tamtych lat nie miały wogóle żadnego systemu podgrzewania i do dzisiaj palą bez problemu przy minus kilkunastu stopniach ,stara dobra technika ale warunkiem jest dobry stan silnika, układu paliwowego i dolotowego :spoko
_________________
pawel
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2020-12-14, 19:39   

nie -5 a +5 stopniach wiem bo mam w 2.5, naprawiałem to i mam rozgryzione. Inaczej się uruchamia silnik :wyszczerzony:

tu macie opisane moje boje https://www.camperteam.pl...eniowa&start=15
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 215/483
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2020-12-14, 19:46   

hymerek napisał/a:
czy ktoś jeszcze może to potwierdzić?

Wtrysk bezpośredni i wszystko jasne :bigok
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 215/483
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2020-12-14, 19:52   

dziwaczek napisał/a:
nie -5 a +5 stopniach wiem bo mam w 2.5, naprawiałem to i mam rozgryzione.

"
"świeca płomieniowa pracuje przy temperaturach od ok. 2-3 stopni i poniżej zera"
to też dziwaczek tylko 2 lata temu :shock:
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2020-12-14, 19:59   

Owszem ale na końcu sprawdzałem i przy +8 mi się czasem załączała, to jest dość płynne generalnie i te +5C trzeba przyjąć. Dziwne te płomieniówki są ale działają. :idea:
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2020-12-14, 20:16   

2.5 i 2.8 TDI nie mają dokładnie określonej temperatury załączenia płomieniowej. Jedne odpalają już przy 5 stopniach na plusie, a inne przy minus trzech :mrgreen: Czujnik temperatury jest w sterowniku świecy płomieniowej i czasem może go zakłócać temperatura z silnika. Generalnie dobry sofim odpali przy minus 10 bez problemu bez świecy. Napiszę zresztą jak jej używać, bo sporo osób ma z tym problemem :wyszczerzony:
Wsiadamy do auta i włączamy zapłon. Jeśli świeca tylko mignie, to odrazu odpalamy. Jeśli kontrolka się świeci, to czekamy aż zacznie migać i dopiero wtedy odpalamy. Może się świecić nawet 30 sekund! Jeśli miga kontrolka odrazu po włączeniu zapłonu, to znaczy że zesrała się świeca. Nie kręcimy wtedy, tylko zmawiamy dwie zdrowaśki i dopiero po tym próbujemy odpalić ;)
Czym się różni płomieniowa od żarowej? Żarowa rozgrzewa się w komorze spalania i podgrzewa bezpośrednio wtryskiwane paliwo. Płomieniowa się rozgrzewa w kolektorze ssącym i dopiero wtedy jest przez nią wtryskiwane dodatkowe paliwo, które się spala w kolektorze ogrzewając go, przez co do komory spalania jest dostarczane ciepłe powietrze. Żarowa jest jedna na każdy cylinder, a płomieniowa jedna na wszystkie cylindry. Świecy płomieniowej nie stosuje się przy wtrysku pośrednim. Płomieniowa jest przeważnie stosowana w silnikach samochodów ciężarowych i maszyn przemysłowych. Chyba trochę wyjaśniłem temat :haha:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 215/483
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2020-12-14, 20:23   

Dawniej dawało się takiemu silnikowi gazetę poczytać :haha:
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kimtop 
Kombatant

Twój sprzęt: Dethleffs Esprit RT na auto s pici na kapotou
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 139/44
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2020-12-14, 21:09   

Przy płomieniówce jest jeszcze zawór odcinający paliwo.
_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
hymerek 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: hymer eriba
Dołączył: 19 Maj 2020
Postawił 2 piw(a)
Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2020-12-14, 22:17   

wiec musze przyuważyć jak bedzie solidny mróz czy zalaczy mi sie to... generalnie jak walczymy zapłon to powinny zaświecić sie wszystkie kontrolki testowo tj. świece, ciśnienie oleju, lądowanie, kierunki, ręczny, błąd silnika... i co tam jeszcze jest. U mnie sie to kontrolnie nie załącza (kontrolka grzania swiec). Silniczek pali od strzala nawet w mrozy wiec sie tym nie przejmuje.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Piasek1 
weteran

Twój sprzęt: W638 V230TD
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lis 2020
Piwa: 30/25
Skąd: Piotrków Kujawski
Wysłany: 2020-12-15, 15:13   

Jak masz motor po gruntownej robocie to go tylko dopieścić. To były pancerne konstrukcje i nie bałbym się go wzmocnić. Już tylko soft takiego motoru daje przyrosty w okolicach +25KM oraz +40-50Nm momentu. Oczywiście to wartości "średnie" bo wszystko zależy od kondycji konkretnej jednostki.
_________________
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=36109
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***