 |
|
Pytania w temacie ładowarki akumulatorów Victron czy Tracer |
Autor |
Wiadomość |
konczyna_17
początkujący forumowicz
Dołączył: 09 Sie 2020 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
BikerB
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: L4H2 2015
Dołączył: 02 Lip 2021 Piwa: 6/1 Skąd: UK
|
Wysłany: 2023-10-20, 20:08
|
|
|
zasadniczo to sie nie znam na systemach solarnych
ale
panele lepiej laczyc wylacznie szeregowo (do max.dozwolonego napiecia kontrolera Vivtron ma 100V a tracer chyba nawet wiecej) bo jak spada oswietlenie to spada napiecie pojedynczych cel a kontoler z reguly wymaga do pracy napiecia wejsciowego = Vbat+kilka voltow
kontroler mppt (tak naprawde jest to przetwornica o zmiennym napueciu wejsciowycm)
musi wytrzymac natezenie pradu I[A]= moc[W]/napiecie[V]
przy czym liczy sie napiecie na WYJSCIU czyli bedzie to jakies 13-14 V
zreszta producenci podaja moc kontrolera
znalazlem .victron ma 700W czyli 50 A*14V=700W
etc.
nie podlaczaj obciazen przez tracera bo primo 50A to jest nic a zabezpiecznie przed rozladowaniem jest warte smiechu bo to musi zalatwic bms kontolujacy pojedyncze ogniwa baterii
no i to 100Ah bateria i 700W (50A) na dachu? ma to sens? IMVHO nie
w sloneczne lato straczy polowa tych paneli
a w ponura zime i tak pradu w akumulatorze zabraknie
jesli juz to 200Ah bateria 700W w panelach i mona wstawic slabszego victtrona (limituje moc paneli do swojej maksymalnej) |
|
|
|
 |
rakro1
weteran
Twój sprzęt: Dethleffs Trend I 7057
Pomógł: 16 razy Dołączył: 22 Sty 2012 Piwa: 242/177 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 2023-10-20, 22:06
|
|
|
Bardzo dobry pomysł na połączenie paneli. Mam podobnie a doradzali mi znawcy tematu.
Za duże napięcie w instalacji jest niebezpieczne a z kolei takie natężenie jak zamierzasz powoduje lepszą wydajność układu.
Szukając regulatora ładowania u Victrona nie znalazłem możliwości ustawienia rodzaju akumulatora ładowanego. Być może byłoby to możliwe wchodząc w ustawienia parametrów ale nie byłem pewny czy dam radę.
Kupiłem Volta 60A - wbrew krytykantom - sprawuje się świetnie, mogłem ustawić baterię ładowaną na LiFePO i mają też świetny serwis bo z powodu drobnych wątpliwości odsyłałem za pośrednictwem sklepu Hermes Plus w Gliwicach ( reklama bo zasługują i mogę ich polecić).
Gruby przewód ładowania do aku , blisko aku bezpiecznik Bezpiecznik automatyczny WEFA BZ60A 100 A 12-48 V
Regulator ładowania dobierasz do mocy prądu z paneli. Teoretycznej mocy nigdy nie osiągniesz ale u Ciebie to 44 x 17. Dla instalacji 12v w aucie regulator powinien móc dać prąd o natężeniu 44 x 17/ 12 = 62 A. Jeśli Victron ładuje prądem max 50A to nie wykorzysta ew. maksymalnej mocy. Podobnie Tracer.
Możesz pobierać tyle ile piszesz, te 50A ale większość z nas odbiorniki podłączamy nie do wyjścia na odbiorniki w regulatorze o bezpośrednio do akumulatora. U mnie to gniazdo jest wolne ( bo w Volcie, na który namawiam też jest ) ale może kiedyś się do czegoś przyda.
To tak chaotycznie, na szybko. Są tu na forum eksperci i może coś napiszą ale plan masz porządny. Ja mam aku 2x 172 Ah a na dachu 4x150 wat elastyczne Activesol i jest pięknie.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|