Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Skąd jest ta część?? - wymiana termozaworu
Autor Wiadomość
Maciek1983 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fiat Ducato
Dołączył: 22 Maj 2019
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2021-01-27, 16:07   Skąd jest ta część?? - wymiana termozaworu

Witajcie, po wykręceniu plastikowej obudowy konsoli środkowej znajdującej się mniej więcej po środku na dole kokpitu w moim Kamperku wypadła w moje ręce taka oto część. Skąd się wzięła i za co odpowiada? Podejrzewam, że ma to coś wspólnego z nadmuchem, bo mam ustawione na grzanie, a powietrze w kabinie nadal zimne jak na dworze. Czy silnik rozgrzany czy nie, nie ma różnicy. Płyn w układzie jest, pompa i pasek sprawny.
Podpowiedzcie proszę, jak się dostać do miejsca skąd ta część jest?
Talento 1992, zabudowa Dethleffs, 1.9d

IMG_20210127_155559536.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 1,12 MB

IMG_20210127_155607501.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 1,06 MB

IMG_20210127_155618894.jpg
Plik ściągnięto 14 raz(y) 1,13 MB

IMG_20210127_155633198.jpg
Plik ściągnięto 8 raz(y) 1,4 MB

Ostatnio zmieniony przez Maciek1983 2021-02-01, 16:46, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 39 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 226/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2021-01-27, 17:25   

Słaba zagadka :mrgreen: Urwany kawałek zaworu nagrzewnicy. Trzeba wymienić cały zawór.
https://m.intercars.pl/produkty/241512-zawor-nagrzewnicy-triclo-472063
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Maciek1983 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fiat Ducato
Dołączył: 22 Maj 2019
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2021-01-27, 17:48   

Oooo, to już przynajmniej coś wiem. A jak się do niej dostać?? Od strony kabiny czy od komory silnika??
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 245/616
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2021-01-27, 17:55   

Maciek1983 napisał/a:
Od strony kabiny czy od komory silnika??

a gdzie ją znalazleś? :chytry
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Maciek1983 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fiat Ducato
Dołączył: 22 Maj 2019
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2021-01-27, 18:37   

No tak :-) :mrgreen: Na podłodze z przodu, tak mniej więcej po środku pod ścianą oddzielającą od silnika. Czy czasami nie da się do niej dostać od spodu pulpitu?? Czy iść wzdłuż instalacji sterującej nawiewem? tzn wykręcić ten element z suwakami sterującymi nadmuchem i zobaczyć czy tam ją widać??
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 39 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 226/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2021-01-28, 14:07   

Od środka, nad nogami pasażera.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Maciek1983 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fiat Ducato
Dołączył: 22 Maj 2019
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2021-01-28, 16:52   

Aktualizacja:
Rzeczywiście to pęknięta część do termozaworu. Bardzo dziękuję Gewehr :-) Cały ten zawór znajduje się nad elektroblokiem. Trzeba wykręcić ten element i stamtąd będzie go dokładnie widać. Jest umocowany na czterech śrubach, klucz 10. Co do wymiany to jest ona o tyle utrudniona, że do dwóch górnych śrub jest bardzo trudny dostęp, plus dookoła jest pełno kabli. No i oczywiście w wężach i zaworze jest płyn, który trzeba spuścić. Próbowałem samymi szczypcami przekręcić urwany element z nadzieją, że się przestawi na grzanie, ale niestety nic z tego :-(
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/636
Skąd: Gubin
Wysłany: 2021-01-28, 22:57   

Maciek1983 napisał/a:

...
Próbowałem samymi szczypcami przekręcić urwany element z nadzieją, że się przestawi na grzanie, ale niestety nic z tego :-(

Zapewne ruch zaworu jest trwale zablokowany, dlatego przestawienie manetką na ciepło siłą, urwało to ramię.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Maciek1983 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fiat Ducato
Dołączył: 22 Maj 2019
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2021-01-29, 13:52   

Wpadłem na taki pomysł. Do zaworu doprowadzone są dwa węże. Czy po podłączeniu ich na odwrót , w jakiś sposób ominie się ten zawór, czy to raczej bez sensu??
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Banan 
Administrator
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE


Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 09 Lis 2010
Piwa: 360/498
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2021-01-29, 14:13   

Maciek1983 napisał/a:
Wpadłem na taki pomysł. Do zaworu doprowadzone są dwa węże. Czy po podłączeniu ich na odwrót , w jakiś sposób ominie się ten zawór, czy to raczej bez sensu??

Hmmm, jak by tu powiedzieć... jaka jest różnica z której strony wężyk zatkany?
Zawór jest zaworem i będzie trzymał w obie strony, chyba, że to zawór zwrotny :-P
Możesz połączyć te dwie rurki, wtedy będzie grzanie na maxa :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam - Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Maciek1983 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fiat Ducato
Dołączył: 22 Maj 2019
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2021-01-29, 15:01   

No właśnie tak się zastanawiam. Na zwrotny nie wygląda :-/ Czy po zamianie ciepło będzie doprowadzone do nagrzewnicy i nie będzie powrotu, to oznacza że bez otwartego obiegu nie będzie w ogóle grzać??
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 245/616
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2021-01-29, 15:45   

Maciek1983 napisał/a:
to oznacza że bez otwartego obiegu nie będzie w ogóle grzać??

musi być obieg
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Maciek1983 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fiat Ducato
Dołączył: 22 Maj 2019
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2021-01-29, 17:52   

Spróbowałem jeszcze jednej szalonej rzeczy. Skoro zawór blokuje obieg, odpiąłem węże i delikatnie przewierciłem to, co moim zdaniem blokowało przepływ w obu wlotach w węże. Nie ma mowy o przewierceniu na wylot obudowy, specjalnie bardzo delikatnie wierciłem, by właśnie tego uniknąć. Mimo to, to podłączeniu węży, zawór zaczął przeciekać na wysokości łączenia jakby dolnej okrągłej części z górną :-(
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/636
Skąd: Gubin
Wysłany: 2021-01-29, 19:42   

A już miałem pisać, nie rusz bo będzie ciekło. To typowe i już nie kombinuj, szukaj sprawnego zaworu.
.
"Delikatne przewiercenie" to za mało by odczuć ciepełko, już lepiej wywal ten zawór/omiń go i połącz przewody ze sobą za pomocą króćca, do wiosny wytrzymasz:

króciec dwustronny.jpg
Plik ściągnięto 880 raz(y) 22,09 KB

_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 39 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 226/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2021-01-29, 20:21   

Zawór jest częścią składową nagrzewnicy. Nie da się go pominąć. Dlaczego nie dasz nowego?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***